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市場調査レポート
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缶詰食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Canned Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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缶詰食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

缶詰食品市場規模は2024年に890億3,000万米ドルと推定され、2029年までに1,085億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.05%のCAGRで成長します。

缶詰食品-マーケット

缶詰食品は、食品を保存し、賞味期限を延ばすプロセスです。缶詰食品製品は、その利点により多くの国で大量に使用されています。缶詰食品は、日光、空気、昆虫などの外部要因による食品の腐敗を軽減します。缶詰食品にすることで、食品の栄養素をそのまま保存します。多くのファストフードチェーンやレストランでは、便利で保存期間が長いため、コーンやトマトピューレなどの缶詰食品を使用しています。キャンベルズ、デルモンテ、ネスレなどの大手企業は、消費者の注目を集めるために、新しいパッケージやロゴを使用して古い製品を再発売します。たとえば、2021年 11月に、キャンベルスープは、新しいロゴ、パッケージ、ビジュアルアイデンティティを備えたキャンベルコンデンススープを再発売しました。

この市場は主に、簡単で便利な食品を好む都市人口の増加と、タンパク質、機能性繊維、ビタミン、オメガ3脂肪酸が豊富な健康食品への需要によって牽引されています。このような特性を備えた製品には多少の出費を惜しまない消費者と、小さくて簡単に調理できる肉や魚介類、オーガニックの缶詰食品の果物や野菜に対する需要が市場の売上を押し上げています。さらに、プラスチック包装の害悪に対する意識の高まりと持続可能な解決策の需要、そして世界のリサイクル率の上昇が市場をさらに推進しています。食品小売店の数の増加は、都市化の進展、研究開発投資、および缶詰食品市場のプレーヤーによるマーケティング戦略とともに、世界の缶詰食品市場の収益全体にプラスの影響を与えると予想されます。

缶詰食品市場動向

インスタント食品の需要の増加

利便性は、可処分所得の増加と働く女性の数の増加と相まって、世界中で缶詰食品の消費の増加を促進する重要な要因です。消費者の多忙なライフスタイルのため、近年、インスタント食品に対する消費者の嗜好が高まっています。缶詰食品は、大量の栄養素、色、風味を保持しているため、消費者の間で最も好まれる保存食の1つとなっています。ライフスタイルの変化と飲食品への支出の増加は、動物由来の食品、油脂、精製穀物、果物と野菜の需要の増加を特徴とする、消費者の食生活の大幅な変化につながります。

忙しい生活を送っている人、特に料理のスキルがない人、速いライフスタイルによる疲労。消費者人口の変化がインスタント食品市場を牽引する主な要因です。飲食品に対する市場のセンチメントは、食品の売上とそれらが提供する利便性の程度の間に強い相関関係があることを示しています。缶詰食品はいくつかの要因に基づいて購入されます。しかし、その中で最も重要なのは利便性です。利便性もすべての缶詰食品にとって大きな付加価値であると考えられています。

欧州が世界の缶詰食品市場を独占

消費者は肉や魚の小売店への訪問を最小限に抑え、これらの製品を家庭で保管することを好むため、肉、魚、野菜、果物の缶詰食品が市場の消費者に一般的に好まれています。これらの製品の需要により、この国は欧州諸国の中でも有数の加工野菜や果物の輸入国となっています。たとえば、ユーロスタットによると、2021年にドイツは缶詰食品豆の総輸入量の26%を欧州に輸入しました。金額ベースでは、2021年に約1億1,410万ユーロ相当の缶詰食品豆をドイツに輸入しました。

市場では消費者のライフスタイルがますます忙しくなり、利便性を備えた製品が消費者に好まれています。果物や野菜などの缶詰食品は、消費者がスーパーマーケットやコンビニエンスストアで頻繁に購入します。トマトピューレ、ペースト、野菜のピクルス缶詰食品は、欧州のさまざまな国で一般的に消費されているさまざまな料理のレシピによく使用されます。

缶詰食品業界の概要

缶詰食品の世界市場は、地域内および国内に大規模なプレーヤーが存在するため、競争が激しいです。市場の主要企業には、Del Monte Foods Inc.、Conagra Brands Inc.、Kraft Heinz Company、Campbell Soup Company、Nestle SAなどが含まれます。缶詰食品市場の企業は、長期的に研究開発の取り組みを強化し、製品開発に投資しています。主要企業は、より多くの消費者を惹きつけるために、缶詰食品の持続可能な生産にも注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 肉缶詰食品製品
    • 魚/シーフード缶詰食品
    • 野菜缶詰食品
    • 果物缶詰食品
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニ/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Campbell Soup Company
    • Conagra Brands Inc.
    • Del Monte Pacific Limited
    • The Bolton Group
    • Kraft Heinz Company
    • Bonduelle SA
    • JBS SA(SAMPCO)
    • Thai Union Group PCL
    • Dole Holding Company LLC
    • Century Pacific Food Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 49195

The Canned Food Market size is estimated at USD 89.03 billion in 2024, and is expected to reach USD 108.58 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.05% during the forecast period (2024-2029).

Canned Food - Market

Canning is the process of preserving food products and extending their shelf life. Canned products are used in many countries in extensive quantities owing to their benefits. Canned foods reduce the spoilage of food because of external factors like sunlight, air, or insects. Canning preserves the nutrients of the food as it is. Many fast-food chains and restaurants use canned foods like corn, tomato purees, and many more owing to their convenience and longer shelf life. Major players like Campbell's, Del Monte, Nestle, and many other companies relaunch their older products with new packaging or logos to attract consumers' attention. For instance, in November 2021, Campbell Soups relaunched its Campbell's Condensed Soup with a new logo, packaging, and visual identity.

The market is mainly driven by the rising urban population that prefers easy and convenient food and the demand for healthy food rich in protein, functional fibers, vitamins, and omega-3 fatty acids. Consumers who are willing to spend a little more for the products offering such properties, coupled with the demand for small, easy, ready-to-cook meat and seafood and organic canned fruits and vegetables, are thus fueling market sales. Furthermore, the rising awareness of the ills of plastic packaging and the demand for a sustainable solution, as well as the increasing recycling rates globally, have been further driving the market. The rising number of food retail outlets, along with increasing urbanization, research and development investments, and marketing strategies used by the players in the canned food market, is expected to have a positive effect on the overall revenue of the global canned food market.

Canned Food Market Trends

Increasing Demand for Convenience Food

Convenience is the key factor driving the growth of canned food consumption across the world, coupled with increasing disposable income and the rising number of working women. Because of their hectic lifestyles, consumers' preference for convenience food products has grown in recent years. Due to the retention of high amounts of nutrients, color, and flavor, canned foods have become one of the most preferred preserved foods among consumers. Changes in lifestyles, coupled with increased expenditure on food and beverages, lead to a significant dietary transition among consumers, marked by increased demand for animal-sourced food, fats and oils, refined grains, and fruits and vegetables.

People with busy life schedules, especially those who lack cooking skills, fatigue due to the fast lifestyle. Changes in consumers' demography are the major factors driving the convenience foods market. The market sentiments for food and beverages indicate a strong correlation between the sales of food and the degree of convenience they offer. Canned foods are purchased based on several factors. However, the most important among them is convenience. Convenience is also regarded as a major value addition for all canned foods.

Europe Dominates the Global Canned Food Market

Canned food in terms of meat, fish, vegetables, and fruits is commonly preferred by consumers in the market, as consumers prefer to minimize the retail place visits of meat and fish and store these products in their households. Owing to the demand for these products, the country happens to be one of the leading processed vegetable and fruit importers among European countries. For instance, in 2021, according to Eurostat, Germany imported 26% of total canned beans imported by volume into Europe. By value, it imported about EUR 114.1 million worth of canned beans into Germany in 2021.

With increasingly busy lifestyles among consumers in the market, products with convenience are being preferred by consumers. Canned food products such as fruits and vegetables are frequently purchased by consumers in supermarkets and convenience stores. Tomato purees, pastes, and canned pickled vegetables are often used in various cuisine recipes that are commonly consumed across different countries in Europe.

Canned Food Industry Overview

The global market for canned food is highly competitive, owing to the presence of large regional and domestic players. Major players in the market include Del Monte Foods Inc., Conagra Brands Inc., Kraft Heinz Company, Campbell Soup Company, Nestle S.A., etc., among others. Companies in the canned food market are investing in product development by strengthening their research and development initiatives for the long term. The key players have also been focusing on the sustainable production of canned food products to entice more consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Canned Meat Products
    • 5.1.2 Canned Fish/Seafood
    • 5.1.3 Canned Vegetables
    • 5.1.4 Canned Fruits
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Campbell Soup Company
    • 6.3.2 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.3 Del Monte Pacific Limited
    • 6.3.4 The Bolton Group
    • 6.3.5 Kraft Heinz Company
    • 6.3.6 Bonduelle SA
    • 6.3.7 JBS S.A. (SAMPCO)
    • 6.3.8 Thai Union Group PCL
    • 6.3.9 Dole Holding Company LLC
    • 6.3.10 Century Pacific Food Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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