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市場調査レポート
商品コード
1432957

機内食-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Inflight Catering - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 219 Pages | 納期: 2~3営業日

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機内食-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 219 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

機内食市場規模は2024年に171億5,000万米ドルと推定され、2029年には258億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.57%で成長する見込みです。

Inflight Catering-Market

COVID-19のパンデミックは本格的な危機を招き、ウイルスの蔓延を食い止めるための世界の取り組みとして、渡航制限の発動やフライトの一時停止が行われました。安全規制のため、一部の航空会社は乗客に冷たい食事や包装済みの食品をボトル入りの飲料水とともに提供しました。航空業界は2021年に改善の兆しを見せたもの、旅客数、特に国際線旅客数はCOVID-19以前の水準を大幅に下回った。とはいえ、北米や欧州地域の航空会社は、COVID-19以前の機内食メニューを徐々に再開しています。

食品衛生管理は常にケータリング業者の最優先事項であったが、パンデミックは商業用航空厨房に新たな力学と不可欠な安全プロトコルをもたらしました。パンデミックは、食品の安全性、洗浄、消毒におけるケータリングの基準を高める原因にもなっているが、その結果、機内ケータリング業者は、最適化された基準を確保するために追加費用を負担することになった。

航空会社間の競争が激化する中、航空会社は機内食体験を向上させるために特定の戦略を選択しています。こうした戦略は、注文のプロセスから食事の提供まで多岐にわたる。こうした新興国市場の開拓は、予測期間中に注目される市場の見通しに長期的な影響を与える可能性があります。

機内食市場の動向

業界内の競合による機内食体験の向上

航空会社間の競争が激化する中、各社は機内食体験を向上させるために特定の戦略を選択しています。これらの戦略は、注文のプロセスから食事の提供まで多岐にわたる。さらに、航空会社は、顧客にサービスを提供しながら、ハイブリッド運用シナリオに準拠するために、同じフライトの異なるクラスで異なるサービス戦略を使用しています。例えば、(ビジネスクラスやファーストクラスの)高価値の顧客には高水準のサービスをプレミアム価格で提供する一方で、航空会社はエコノミークラスの乗客には低価格の代替サービスを提供することで、階層に応じた無料の機内サービスを確立しています。乗客が機内食を注文しやすくするため、航空会社は乗客に、機内食の事前選択、機内食の事前注文、機内食と無料ケータリングの混載といったオプションを提供しています。機内食の事前注文は、機内食サービスに対する消費者の信頼を高めるのにも役立っています。ビジネス・クラスやプレミアム・エコノミー・クラスでは「無料」の事前注文プログラムが提供されるなど、事前注文は大幅に増加しています。しかし、アジア太平洋地域では、特にエコノミークラスでは、有料の予約注文の売上はまだ少ないです。一部のベンダーは、エコノミークラス向けの事前予約の数を減らしています。とはいえ、機内食の有料事前予約では、さまざまな新しいオプションが考案されています。航空業界がCOVID-19パンデミックの影響から回復するにつれ、航空会社はケータリング・サービス・プロバイダーと緊密に協力し、今日の機内ケータリング業界で懸念されている機内食の品質向上に努めることが期待されています。文化的な食事における多様性は、常に旅行者の快適さと関心を高めています。例えば、中東のように食習慣の多様化が著しい地域に向かう国際線では、ケータリング業者が目的地の乗客の嗜好を理解した上で機内食をデザインしています。そのため、通勤客は目的地の料理を味わい、新しい文化の味に慣れることができます。

予測期間中、北米が最も高い成長を遂げると予測される

IATAによると、北米の航空会社の通年の旅客輸送量は2019年と比較して65.6%減少したもの、同地域は依然として世界の旅客輸送量(RPK)の約32.6%のシェアを占め、世界最大のシェアを占めています。2021年、旅客数の増加に伴い、同地域の複数の航空会社が大西洋横断路線を再開し、COVID-19以前と同様の機内メニューを提供します。

北米の食生活は州によってかなり異なります。北米の2大国、米国とカナダの食習慣は、それぞれかなり異なっています。カナダでは、ケベック州の食物摂取量は他の州と異なります。大陸の小さな国々はさらに異なります。そのため、航空会社はルートや地域に合わせて食料を手配し、ストックしておかなければならないです。しかし、傾向としては、ヘルシーな食事を好むようになってきており、これは大陸全体、特に米国で見られます。米国市民の1/4以上がいまだにファーストフードを毎日消費しているが、その割合は徐々に低下しています。健康食品は大きな支持を得ています。ヨーグルト、鶏肉、サンドイッチ、新鮮な果物などの食品は、機内食の分野で需要が急増しています。そのほか、同国はチョコレート、ベーカリー、その他の菓子類にとっても大きな市場です。低カロリー食の需要は、機内食の提供に大きな変化をもたらしました。

COVID-19パンデミックの出現後、この地域の厨房では、機内食を介した感染ゼロを保証するため、さらなる品質対策が実施されています。また、2020年から2021年前半にかけて、航空会社は機内食サービスを大幅に削減しました。しかし、状況が改善し、航空会社が新たな安全対策を導入するにつれて、一部のラウンジを再開し、機内飲食品を拡大しています。こうした動きは、予測期間中の北米地域の成長を促進すると予想されます。

機内食業界の概要

Gategroup、LSG Sky Chefs、Cathay Pacific Catering Services(H.K.)Ltd、The Emirates Group、SATS Ltdなどが機内食市場の大手企業です。しかし、中小規模の空港からの供給となると、市場は地域プレイヤーの存在感の高まりを目の当たりにしています。高い品質と安全性を備えた食品への需要が、航空会社が地域企業よりも大手メーカーのケータリングを好む主な理由です。さらに、これらの大手メーカーは、技術革新と卓越した料理を融合させるため、研究開発費を飛躍的に増大させました。その結果、航空会社の機内食には高級食材が使われるようになった。世界中の多くの主要市場でオンデマンドの機内食サービスが再開されたことは、今後数年間における各社の成長を後押しすると予想されます。また、乗客や航空会社がCOVID-19の蔓延に対する警戒感を強めていることから、各社は食品の衛生と安全性に注力することが予想されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場規模および予測、世界、2018年~2027年
  • 食品タイプ別市場シェア、2021年
  • フライトタイプ別市場シェア、2021年
  • 航空機座席クラス別市場シェア、2021年
  • ケータリングタイプ別市場シェア、2021年
  • 飛行時間別市場シェア、2021年
  • 地域別市場シェア:2021年
  • 市場構造と主要参入企業

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(金額別市場規模および予測、2018~2027年)

  • 食品タイプ
    • 食事
    • ベーカリー・菓子
    • 飲料
    • その他の食品タイプ
  • フライトタイプ
    • フルサービス航空会社
    • 格安航空会社
    • その他のフライトタイプ
  • 座席クラス
    • エコノミークラス
    • ビジネスクラス
    • ファーストクラス
  • ケータリングタイプ
    • 機内販売
    • クラシックケータリング
  • 飛行時間
    • 長距離路線
    • 短距離路線
  • 地域
    • 北米(米国およびカナダ)
      • 概要
      • 食品タイプ
      • フライトタイプ
      • 座席クラス
      • ケータリングタイプ
      • 飛行時間
    • 欧州(英国、ドイツ、フランス、ロシア、イタリア、その他欧州全域)
      • 概要
      • 食品タイプ
      • フライトタイプ
      • 座席クラス
      • ケータリングタイプ
      • 飛行時間
    • アジア太平洋地域(中国、インド、日本、オーストラリア、その他アジア太平洋地域)
      • 概要
      • 食品タイプ
      • フライトタイプ
      • 航空機の座席クラス
      • ケータリングタイプ
      • 飛行時間
    • ラテンアメリカ(メキシコ、ブラジル、その他ラテンアメリカ)
      • 概要
      • 食品タイプ
      • フライトタイプ
      • 座席クラス
      • ケータリングタイプ
      • 飛行時間
    • 中東およびアフリカ(アラブ首長国連邦、サウジアラビア、カタール、その他中東とアフリカ)
      • 概要
      • 食品タイプ
      • フライトタイプ
      • 座席クラス
      • ケータリングタイプ
      • 飛行時間

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Flying Food Group
    • DO & CO Aktiengesellschaf
    • Gategroup
    • LSG Sky Chefs
    • The Emirates Group
    • Newrest Group Services SAS
    • SATS Ltd
    • IGS Ground Services
    • KLM Catering Services
    • Cathay Pacific Catering Services Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55840

The Inflight Catering Market size is estimated at USD 17.15 billion in 2024, and is expected to reach USD 25.87 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.57% during the forecast period (2024-2029).

Inflight Catering - Market

The COVID-19 pandemic has resulted in a full-scale crisis, with the imposition of travel restrictions and the suspension of flights in a global effort to contain the spread of the virus. Due to the safety regulations, some airlines served cold meals/pre-packaged food to their passengers with bottled drinking water. Though the sector has shown signs of improvement in 2021, the passenger traffic, especially international, was significantly lower than that of the pre-COVID-19 levels. Nevertheless, the airlines in the North American and European regions have been gradually re-introducing their pre-COVID-19 meal menus.

Though food practices have always been the priority of caterers, the pandemic has brought new dynamics and essential safety protocols to professional commercial aviation kitchens as the old protocols were designed for fending off foodborne illnesses only. The pandemic is also responsible for elevating catering standards in food safety, cleaning, and sanitizing but resulting in inflight caterers incurring additional expenses to ensure the optimized standards.

With the competition among the airlines growing, they are opting for certain strategies to enhance the inflight dining experience. These strategies range from the process of ordering to food serving. Such developments may have a long-term effect on the prospects of the market in focus during the forecast period.

Inflight Catering Market Trends

Competition in the Industry to Enhance the Inflight Dining Experience

With the competition among the airlines increasing, they are opting for certain strategies to enhance the inflight dining experience. These strategies range from the process of ordering to food serving. Additionally, airlines are using different service strategies for different classes on the same flight to comply with hybrid operational scenarios while providing service to the customers. For instance, while providing high-level services at a premium price to high-value customers (in business and first-class), airlines are also offering lower price alternatives to passengers in the economy class, thereby establishing tier-based complimentary onboard services. To make the process of ordering food easier for passengers, airlines are providing options like meal pre-selection, meal pre-order, and mixed buy-on-board/complimentary catering to passengers. The provision of pre-ordering meals has also helped enhance the confidence of consumers in favor of inflight food services. Pre-orders are significantly on the rise, with the provision of 'free' pre-order programs for the business and premium economy classes. However, in Asia-Pacific, paid pre-orders are still generating lesser revenues, especially for the economy class. Some vendors have reduced the number of their pre-order offerings for the economy class. Nevertheless, there have been a variety of new options devised in the paid pre-ordering of meals. As the aviation industry recovers from the effect of the COVID-19 pandemic, carriers are expected to work closely with catering service providers to improve the quality of food served on planes, which is a matter of concern in today's inflight catering industry. The versatility in cultural dining always adds to the comfort and interest of travelers. For instance, in international flights flying to regions where there is a huge level of diversification in food habits, such as the Middle East, caterers are designing meals in accordance with their understanding of the tastes of destination flyers. Therefore, the commuters appreciate the cuisine of the upcoming destination, helping them familiarize themselves with the taste of the new culture.

North America is Anticipated to Witness the Highest Growth During the Forecast Period

According to IATA, although the full-year passenger traffic of North American airlines fell by 65.6% compared to 2019, the region still held the largest share of passenger traffic (RPK) in the world, accounting for about 32.6% share of the global RPKs. In 2021, as the passenger traffic increased, several airlines in the region are restarting transatlantic routes and inflight menus similar to their pre-COVID-19 times.

The North American diet varies considerably with each state. The eating habits of the two major North American countries, the United States and Canada, differ considerably from each other. In Canada, food intake in the Quebec region differs from the rest of the provinces. Smaller countries in the continent vary even more. So carriers have to arrange and stock up food accordingly, sufficing to their routes and the region they are operating in. The trend is, however, more toward eating healthy food, which is observed throughout the continent, particularly in the United States. More than 1/4th of the US citizens still consume fast food every day, but the percentage is dropping gradually. Healthy food has achieved significant traction. Foods like yogurt, poultry, sandwiches, and fresh fruits have witnessed a spike in demand in the field of inflight catering. Besides, the country is also a large market for chocolates, bakeries, and other confectioneries. The demand for low-calorie meals has resulted in a significant change in food offerings during flights.

After the advent of the COVID-19 pandemic, additional quality measures have been implemented in the kitchens in the region to ensure zero transmission of infection via onboard food. Also, during 2020 and the first half of 2021, airlines made drastic cuts to their inflight catering services. However, as the situation improved and airlines introduced new safety measures, they have re-opened some lounges and expanded their onboard food and beverage offerings. Such developments are expected to drive the growth of the North American region during the forecast period.

Inflight Catering Industry Overview

Gategroup, LSG Sky Chefs, Cathay Pacific Catering Services (H.K.) Ltd, The Emirates Group, and SATS Ltd are some of the leading companies in the inflight catering market. However, when it comes to supplying from small and medium-size airports, the market is witnessing an increased presence of regional players. Demand for food with high quality and safety was the main reason for airlines to prefer catering from major manufacturers to the regional players. Furthermore, these big players have increased their R&D spending exponentially to integrate innovation with culinary excellence. This has resulted in premium quality food for airline inflight catering. The resumption of on-demand inflight catering services in many key markets across the world is expected to help the growth of the players in the years to come. Also, players are expected to focus on food hygiene and safety as passengers and airlines become increasingly cautious regarding the spread of COVID-19.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Size and Forecast, Global, 2018 - 2027
  • 3.2 Market Share by Food Type, 2021
  • 3.3 Market Share by Flight Type, 2021
  • 3.4 Market Share by Aircraft Seating Class, 2021
  • 3.5 Market Share by Catering Type, 2021
  • 3.6 Market Share by Flight Duration, 2021
  • 3.7 Market Share by Geography, 2021
  • 3.8 Structure of the Market and Key Participants

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size and Forecast by Value - USD million, 2018 - 2027)

  • 5.1 Food Type
    • 5.1.1 Meals
    • 5.1.2 Bakery and Confectionary
    • 5.1.3 Beverages
    • 5.1.4 Other Food Types
  • 5.2 Flight Type
    • 5.2.1 Full-service Carriers
    • 5.2.2 Low-cost Carriers
    • 5.2.3 Other Flight Types
  • 5.3 Aircraft Seating Class
    • 5.3.1 Economy Class
    • 5.3.2 Business Class
    • 5.3.3 First-class
  • 5.4 Catering Type
    • 5.4.1 Retail on Board
    • 5.4.2 Classic Catering
  • 5.5 Flight Duration
    • 5.5.1 Long Haul
    • 5.5.2 Short Haul
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America (United States and Canada)
      • 5.6.1.1 Overview
      • 5.6.1.2 Food Type
      • 5.6.1.3 Flight Type
      • 5.6.1.4 Aircraft Seating Class
      • 5.6.1.5 Catering Type
      • 5.6.1.6 Flight Duration
    • 5.6.2 Europe (United Kingdom, Germany, France, Russia, Italy, and Rest of Europe)
      • 5.6.2.1 Overview
      • 5.6.2.2 Food Type
      • 5.6.2.3 Flight Type
      • 5.6.2.4 Aircraft Seating Class
      • 5.6.2.5 Catering Type
      • 5.6.2.6 Flight Duration
    • 5.6.3 Asia-Pacific (China, India, Japan, Australia, and Rest of Asia-Pacific)
      • 5.6.3.1 Overview
      • 5.6.3.2 Food Type
      • 5.6.3.3 Flight Type
      • 5.6.3.4 Aircraft Seating Class
      • 5.6.3.5 Catering Type
      • 5.6.3.6 Flight Duration
    • 5.6.4 Latin America (Mexico, Brazil, and Rest of Latin America)
      • 5.6.4.1 Overview
      • 5.6.4.2 Food Type
      • 5.6.4.3 Flight Type
      • 5.6.4.4 Aircraft Seating Class
      • 5.6.4.5 Catering Type
      • 5.6.4.6 Flight Duration
    • 5.6.5 Middle-East and Africa (United Arab Emirates, Saudi Arabia, Qatar, and Rest of Middle-East and Africa)
      • 5.6.5.1 Overview
      • 5.6.5.2 Food Type
      • 5.6.5.3 Flight Type
      • 5.6.5.4 Aircraft Seating Class
      • 5.6.5.5 Catering Type
      • 5.6.5.6 Flight Duration

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Flying Food Group
    • 6.1.2 DO & CO Aktiengesellschaf
    • 6.1.3 Gategroup
    • 6.1.4 LSG Sky Chefs
    • 6.1.5 The Emirates Group
    • 6.1.6 Newrest Group Services SAS
    • 6.1.7 SATS Ltd
    • 6.1.8 IGS Ground Services
    • 6.1.9 KLM Catering Services
    • 6.1.10 Cathay Pacific Catering Services Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS