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市場調査レポート
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北米のリモートセンシング衛星- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Remote Sensing Satellites - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 166 Pages
納期
2~3営業日
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北米のリモートセンシング衛星- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 166 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のリモートセンシング衛星市場規模は2025年に206億8,000万米ドルと推定され、2030年には302億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.92%で成長します。

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LEO衛星の需要が同セグメントの成長を牽引

  • 打ち上げ時、衛星や宇宙船は通常、地球を周回する多くの特別な軌道の1つに配置されます。衛星は、その設計や主要目的によって、さまざまな距離で地球を周回します。それぞれの軌道には、カバー範囲の拡大やエネルギー効率の低下など、利点と課題があります。地球中周回軌道にある衛星には、特定の地域をモニタリングするために設計された航法衛星や特殊衛星があります。NASAの地球観測システムを含むほとんどの科学衛星は、地球低軌道にあります。
  • この地域で製造・打ち上げられるさまざまな衛星には、さまざまな用途があります。例えば、2017~2022年にかけて、MEOで打ち上げられた7機の衛星のうち、ほとんどがナビゲーション/全地球測位目的で製造されました。同様に、GEOに打ち上げられた32機の衛星のうち、ほとんどが通信と地球観測の目的で配備されました。製造・打ち上げられた約3,000機以上のLEO衛星は、北米の組織が所有していました。
  • 電子情報、地球科学/気象学、レーザーイメージング、光学イメージング、気象学などのセグメントでリモートセンシング衛星の利用が拡大しており、予測期間中の市場需要を牽引すると見られています。同市場は予測期間中に68%急増する見込み。

北米のリモートセンシング衛星市場動向

衛星の小型化に対する世界の需要の高まり

  • 小型衛星は従来の衛星のほぼすべての機能をわずかなコストで実行できるため、小型衛星コンステレーションの構築、打ち上げ、運用の実行可能性が高まっています。小型衛星は、業務用途よりも科学研究、軍事、防衛セグメントでますます好まれるようになっています。2017~2022年の間に、この地域の様々な参入企業によって合計596機の超小型衛星が軌道に乗せられました。
  • 北米の需要は主に米国が牽引しており、米国は毎年最も多くの小型衛星を製造しています。同国からの打ち上げは過去3年間で減少しているもの、同国の産業には大きな可能性があり、新興諸国や超小型衛星開発プロジェクトに対する継続的な投資が同地域の収益成長を後押しすると期待されています。
  • NASAは、いくつかの支援イニシアチブの下で超小型衛星開発者を支援しています。例えば、CubeSat Launch initiative(CSLI)の下、NASAはNASAのセンターやプログラム、教育機関、非営利団体によって開発された小型衛星やCubeSatに宇宙へのアクセスを提供しています。これにより、キューブサット開発者は、科学、探査、技術開発、教育、運用のセグメントで研究を行うための低コストな経路を利用できます。カナダ政府は、大学レベルでの超小型衛星開発に必要なスキルセットの開発を重視しています。例えば、カナダの新興企業であるワイバーンは、キューブサットの助けを借りて、地球低軌道から撮影したハイパースペクトル画像への比較的低コストのアクセスを提供することを目指しています。

投資機会が増えつつある市場

  • 北米では、宇宙計画のための政府支出が2021年に約1,030億米ドルに達しました。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAの存在により、宇宙イノベーションと研究の震源地となっています。2022年、米国政府は宇宙プログラムに約620億米ドルを支出し、宇宙プログラムへの支出額が世界一となりました。研究助成金や投資助成金の面では、この地域の政府と民間セクタは、宇宙セグメントの研究とイノベーションに専用の資金を投入しています。各機関は、義務と呼ばれる金銭的約束をすることで、利用可能な予算資源を費やしています。例えば、2023年2月まで、NASAは研究助成金として3億3,300万米ドルを提供しています。
  • カナダ政府によると、カナダの宇宙部門は1万人を雇用し、カナダのGDPに約23億米ドルを上乗せしています。カナダ政府は、カナダの宇宙企業の90%は中小企業であると報告しています。カナダ宇宙庁(CSA)の予算は控えめで、2022~23年の予算支出は3億2,900万米ドルと見積もられています。カナダ政府は、2030年までに高速インターネットを全土に普及させることを構想しています。
  • 2019年7月、カナダ政府は、地方や遠隔地のコミュニティにより良いブロードバンドインターネットアクセスを提供するため、Telesatに6,470万米ドルを投資すると発表しました。Telesatは、その資金援助を利用して、接続性を高めるためにLEO衛星を使用する技術の構築とテストを行うことを目指しました。MoUは、衛星ネットワークへの特権的なアクセスを獲得し、2029年までに12億カナダドルに相当する手頃な価格の高速インターネットサービスを提供するために、6億カナダドルを投資する可能性があると述べています。

北米のリモートセンシング衛星産業概要

北米のリモートセンシング衛星市場はかなり統合されており、上位5社で99.31%を占めています。この市場の主要企業は、Capella Space Corp.、LeoStella、Lockheed Martin Corporation、Northrop Grumman Corporation、Planet Labs Inc.です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 衛星の質量
  • 衛星の小型化
  • 宇宙開発への支出
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 衛星質量
    • 10~100kg
    • 100~500kg
    • 500~1,000kg
    • 10kg以下
    • 1,000kg以上
  • 軌道クラス
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • 衛星サブシステム
    • 推進ハードウェアと推進剤
    • 衛星バスとサブシステム
    • 太陽電池アレイと電源ハードウェア
    • 構造、ハーネス、機構
  • エンドユーザー
    • 商業
    • 軍事・政府
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Ball Corporation
    • Capella Space Corp.
    • Esri
    • GomSpaceApS
    • IHI Corp
    • ImageSat International
    • LeoStella
    • Lockheed Martin Corporation
    • Maxar Technologies Inc.
    • Northrop Grumman Corporation
    • Planet Labs Inc.
    • Spire Global, Inc.
    • Thales

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001262

The North America Remote Sensing Satellites Market size is estimated at 20.68 billion USD in 2025, and is expected to reach 30.27 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.92% during the forecast period (2025-2030).

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The demand for LEO satellites is driving the segment's growth

  • At launch, a satellite or spacecraft is usually placed into one of many special orbits around Earth, or it can be launched into an interplanetary journey. Satellites orbit the Earth at varying distances depending on their design and primary purpose. Each orbit has its own benefits and challenges, including increased coverage and decreased energy efficiency. Satellites in medium Earth orbit include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most science satellites, including NASA's Earth Observing System, are in low Earth orbit.
  • The different satellites manufactured and launched in this region have various applications. For instance, during 2017-2022, out of the seven satellites launched in MEO, most were built for navigation/global positioning purposes. Similarly, among the 32 satellites launched into GEO, most were deployed for communication and Earth observation purposes. Around 3000+ LEO satellites manufactured and launched were owned by North American organizations.
  • The growing use of remote sensing satellites in areas such as electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, optical imaging, and meteorology is expected to drive market demand during the forecast period. The market is expected to surge by 68% during the forecast period.

North America Remote Sensing Satellites Market Trends

The global demand for satellite miniaturization is rising

  • The ability of small satellites to perform nearly all the functions of a traditional satellite at a fraction of its cost has increased the viability of building, launching, and operating small satellite constellations. Small satellites are increasingly preferred for scientific research, military, and defense sectors over commercial applications. During 2017-2022, a total of 596 nanosatellites were placed in orbit by various players in the region.
  • The demand from North America is primarily driven by the United States, which manufactures the largest number of small satellites each year. Though the launches from the country have decreased over the last three years, there is huge potential in the country's industry, and the ongoing investments in the startups and the nano and microsatellite development projects are expected to boost the region's revenue growth.
  • NASA supports nano and microsatellite developers under several support initiatives. For instance, under the CubeSat Launch initiative (CSLI), NASA provides access to space for small satellites and CubeSats developed by NASA centers and programs, educational institutions, and non-profit organizations. This provides CubeSat developers access to a low-cost pathway to conduct research in the areas of science, exploration, technology development, education, and operations. The Canadian government is emphasizing the development of necessary skill sets for nanosatellite development at the university level. For instance, Wyvern, a Canadian startup, aims at providing relatively low-cost access to hyperspectral imaging taken from low Earth orbit with the help of CubeSats.

Investment opportunities are increasing in the market

  • In North America, government expenditure for space programs reached approximately USD 103 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space programs in the world. In terms of research and investment grants, the region's governments and the private sector have dedicated funds for research and innovation in the space sector. Agencies spend available budgetary resources by making financial promises called obligations. For instance, till February 2023, NASA provided USD 333 million as research grants.
  • According to the Canadian government, the Canadian space sector employs 10,000 people and adds around USD 2.3 billion to the Canadian GDP. The government reported that 90% of Canadian space firms are small and medium-sized businesses. The Canadian Space Agency (CSA) budget is modest, and the estimated budgetary spending for 2022-23 was USD 329 million. The Canadian government envisions ensuring the total coverage of high-speed internet throughout the country by 2030.
  • In July 2019, the Canadian government announced an investment of USD 64.7 million in Telesat to provide better broadband internet access to rural and remote communities. Telesat aimed to utilize its financial aid to build and test technologies that use LEO satellites to boost connectivity. The MoU stated a potential investment of CAD 600 million for gaining privileged access to the satellite network and helping deliver affordable high-speed internet services worth CAD 1.2 billion by 2029.

North America Remote Sensing Satellites Industry Overview

The North America Remote Sensing Satellites Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 99.31%. The major players in this market are Capella Space Corp., LeoStella, Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation and Planet Labs Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Mass
  • 4.2 Satellite Miniaturization
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 Canada
    • 4.4.2 United States
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Satellite Mass
    • 5.1.1 10-100kg
    • 5.1.2 100-500kg
    • 5.1.3 500-1000kg
    • 5.1.4 Below 10 Kg
    • 5.1.5 above 1000kg
  • 5.2 Orbit Class
    • 5.2.1 GEO
    • 5.2.2 LEO
    • 5.2.3 MEO
  • 5.3 Satellite Subsystem
    • 5.3.1 Propulsion Hardware and Propellant
    • 5.3.2 Satellite Bus & Subsystems
    • 5.3.3 Solar Array & Power Hardware
    • 5.3.4 Structures, Harness & Mechanisms
  • 5.4 End User
    • 5.4.1 Commercial
    • 5.4.2 Military & Government
    • 5.4.3 Other

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Ball Corporation
    • 6.4.2 Capella Space Corp.
    • 6.4.3 Esri
    • 6.4.4 GomSpaceApS
    • 6.4.5 IHI Corp
    • 6.4.6 ImageSat International
    • 6.4.7 LeoStella
    • 6.4.8 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.9 Maxar Technologies Inc.
    • 6.4.10 Northrop Grumman Corporation
    • 6.4.11 Planet Labs Inc.
    • 6.4.12 Spire Global, Inc.
    • 6.4.13 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms