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市場調査レポート
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1693903

インドのカフェ&バー:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

India Cafes & Bars - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 157 Pages
納期
2~3営業日
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インドのカフェ&バー:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのカフェ&バー市場規模は2025年に188億3,000万米ドルと推定・予測され、2030年には301億1,000万米ドルに達し、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは9.84%で成長すると予測されます。

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出稼ぎ動向と可処分所得の増加がカフェ&バーの売上を促進

  • インドでは、リモートワークやフリーランスで働く人々の動向の高まりを背景に、カフェが増加し、飲食品も提供する快適で機能的なワークスペースへの需要が高まり、コワーキングカフェの出現につながっています。2020年、インドにおける軟質ワークスペースのリース面積は540万平方フィートを超え、2019年から43%増加しました。レストランの雰囲気や雰囲気は、その魅力の不可欠な要素となっています。現在、多くのカフェがユニークで風変わりなテーマや内装で客を惹きつけ、生演奏やエンターテイメントを提供しています。従って、インドのカフェは金額ベースで最も急成長し、予測期間中のCAGRは17.06%を記録すると予想されます。
  • バーやパブのサブセグメントでは、インドでは消費者の間で健康とウェルネスに対する意識が高まっており、多くのバーやパブが低カロリー飲料やモクテル、ノンアルコールカクテルを提供することで対応しています。この動向は、特に若い消費者の間で、より健康的な飲み物を求める声が高まっていることが背景にあります。2020年現在、インドでは40%以上の消費者が低カロリー、低アルコール、ノンアルコールの飲料を選ぶことを望んでいます。約43%の消費者が低カロリーのアルコールを、32%がグルテンフリーのビールを、34%が低カロリーのビールを求めています。
  • インドには古くから紅茶とコーヒーの文化があり、専門店はプレミアムでユニークなブレンドの紅茶とコーヒーを提供することで、これを活用しています。コーヒー文化は、高品質なコーヒー、倫理的な調達、サステイナブルプラクティスを重視しており、これがインドの消費者の間で人気を博し、コーヒー・紅茶専門店の成長を後押ししています。したがって、コーヒー・紅茶専門店は予測期間中、金額ベースでCAGR 6.95%を記録すると予想されます。

インドのカフェ&バー市場動向

インドのティーチェーン:低価格で多様な選択肢を提供するミレニアル世代の新傾向

  • カフェ&バー店舗は2022年に22.52%と市場の主要シェアを占めました。インドにはアルコールを提供するバーやクラブが800以上あります。若い世代は可処分所得が多く、それが結果的にインドのパブやバー文化への需要を高めています。顧客の大半は、食事とアルコールを提供する業態を好みます。人々はカフェやバーの雰囲気に惹かれ、顧客は交流しやすくなります。
  • インドでは茶やコーヒーの専門店が人気で、その大半をインフォーマル・セクタが占めています。どこにでもある紅茶屋台に代わるものとして、ブランド紅茶チェーンがインドの各都市に進出しています。ミレニアル世代は特に、コーヒーチェーンよりも低価格で多様な選択肢を提供する企業に魅力を感じています。例えば、インド最大の紅茶チェーン会社のひとつであるチャヨスでは、マサラチャイ1杯が0.85米ドルであるのに対し、スターバックスでは最も安いコーヒーでも1.95米ドルもします。紅茶チェーンはフードメニューも豊富で、年配者よりもフードサービスを好む若年層にアピールできそうです。インドの人口のほぼ3分の1がミレニアル世代であることから、ミレニアル世代を対象にすることは驚くべきことではないです。
  • インドでは2021年に70%以上の消費者が食生活の改善を通じて全身の健康と免疫力を向上させることに注力しており、健康的なメニューを提供するジュース/スムージーバーの需要が高まっています。インドで人気のジュース/スムージー/デザートバーには、Jus Booster Juice、Drunken Monkey、Smoothie Factory、The Thick Shake Factoryなどがあります。これらのバーでは、天然フルーツを使ったフレッシュジュース、スムージー、デザートが提供されており、ヘルシーな食品や飲食品に対する需要の高まりに対応しています。

インドのコーヒー市場:フィルターコーヒーと人気の郷土料理への需要の高まり

  • カフェやバーの平均注文額は低いです。しかし、1日に登録される注文数は、インドのこのセグメントの市場規模の伸びに影響を与えます。インドは伝統的に紅茶を飲む国だが、最近はコーヒーの消費量が増えています。都市部での消費が全消費量の約73%を占め、残りの27%は農村部での消費で、特に南インドでの消費が多いです。南インドの消費量の60%をタミル・ナードゥ州が占め、カルナータカ州が25%、アンドラ・プラデシュ州が10%、ケララ州が5%です。北部、東部、西部では、フィルターコーヒーよりもインスタントコーヒーの方が人気があります。これらの地域では、たまにしか飲まない人が総消費量の52%を占めています。しかし、南ゾーンではフィルターコーヒーの消費量がインスタントコーヒーの消費量を上回っています。
  • 2019年にCOVID-19が発生して以来、人々はウェルネススーパーフードとして紅茶に切り替えています。インドは2020~2021年度に茶の総生産量の89.24%を消費しました。インドの消費量は前会計年度の11億1,600万kgから2020~2021年度には11億4,500万kgに増加し、2.6%の増加を報告しました。約4億4,300万人のインド・ミレニアル世代が毎月50米ドル以上を健康ウェルネス製品に費やしており、ターメリック、アシュワガンダ、モリンガ、トゥルシといったアーユルヴェーダ成分を含む免疫力向上茶の成長を促進しています。このため、このセグメントで新たな動向を巻き起こす新興企業や既存企業も優位に立つことができます。インドの一人当たりのハードリカー平均消費量は、ビールの純アルコール消費量1.1リットルに対し、13.5リットルと世界で最も多いです。しかし、バーやパブでのアルコールのコストは、家庭での消費を促し、市場にとって大きな抑制要因となっています。

インドのカフェ&バー産業概要

インドのカフェ&バー市場はセグメント化されており、上位5社で2.53%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。Barista Coffee Company Limited、Graviss Foods Private Limited、Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation、Impresario Entertainment、Hospitality Pvt. Ltd.、Tata Starbucks Private Limitedです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • アウトレット数
  • 平均注文額
  • 規制の枠組み
    • インド
  • メニュー分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 料理
    • バー&パブ
    • カフェ
    • ジュース/スムージー/デザートバー
    • コーヒー・紅茶専門店
  • アウトレット
    • チェーン店
    • 独立系アウトレット
  • 場所
    • レジャー
    • 宿泊施設
    • 小売
    • 独立型
    • 旅行

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Barista Coffee Company Limited
    • Coffee Day Enterprises Limited
    • Graviss Foods Private Limited
    • Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation
    • Impresario Entertainment and Hospitality Pvt. Ltd.
    • Kitchen Fragrances India LLP
    • Massive Restaurant Pvt. Ltd.
    • McDonald's Corporation
    • Monginis Foods Private Limited
    • Mountain Trail Foods Private Limited
    • Tata Starbucks Private Limited
    • White Monkey F&B LLP

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50000831

The India Cafes & Bars Market size is estimated at 18.83 billion USD in 2025, and is expected to reach 30.11 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 9.84% during the forecast period (2025-2030).

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Rising work from trend and increased disposable income fueling the cafes and bars sales

  • The growth of cafes in India, driven by the rise in the trend of people working remotely or freelancing, has led to an increased demand for comfortable and functional workspaces that also offer food and beverages, leading to the emergence of coworking cafes. In 2020, flexible workspace leasing in India accounted for over 5.4 million sq. ft of space, a 43% increase from 2019. The ambiance and atmosphere of restaurants have become an essential aspect of their appeal. Many cafes now offer unique and quirky themes and decor to attract customers and provide live music or entertainment. Hence, cafes in India are anticipated to be the fastest-growing by value, registering a CAGR of 17.06% during the forecast period.
  • In the bars and pubs sub-segment, there is an increasing awareness of health and wellness among consumers in India, and many bars and pubs are responding by offering low-calorie drinks, mocktails, and non-alcoholic cocktails. This trend is driven by the growing demand for healthier drinking options, especially among younger consumers. Over 40% of consumers in India were willing to choose low-calorie and low or no-alcohol drinks as of 2020. Around 43% of consumers wanted low-calorie alcohol, 32% wanted gluten-free beers, and 34% were looking for low-calorie beers.
  • India has a long-standing tea and coffee culture, and specialty outlets are tapping into this by offering premium and unique blends of tea and coffee. The coffee culture emphasizes high-quality coffee, ethical sourcing, and sustainable practices, which has gained popularity among Indian consumers and is boosting the growth of specialist coffee and tea shops. Hence, specialist coffee and tea shops are anticipated to register a CAGR of 6.95%, by value, during the forecast period.

India Cafes & Bars Market Trends

India's tea chains: A new trend for millennials that offers diverse options at lower prices

  • Cafes and bars outlets held a major share of the market at 22.52% in 2022. India has more than 800 bars and clubs that provide alcohol. The younger generation has more disposable income, which has ultimately increased demand for India's pub and bar cultures. The majority of customers prefer to visit businesses that serve food and alcohol. People are drawn to the ambiance of cafes and bars, which makes it easier for customers to socialize.
  • Specialty tea and coffee stalls are popular in India, with the informal sector accounting for the vast majority of them. As an alternative to the ubiquitous tea stall, branded tea chains have sprouted across Indian cities. Millennials are especially attracted to companies that offer more diverse options at lower prices than coffee chains. For instance, a cup of masala chai costs USD 0.85 at Chaayos, one of India's largest tea chain companies, while the cheapest coffee at Starbucks costs USD 1.95. Tea chains also have a larger food menu, which will likely appeal to younger adults who prefer to eat out more than older people. Targeting millennials is not surprising since almost one-third of the country's population is in the age group, thereby promoting such establishments.
  • Over 70% of consumers in India were focused on improving their overall health and immunity through dietary changes in 2021, boosting the demand for juice and smoothie bars to offer a healthy menu. The popular juice/smoothie/dessert bars in India include Jus Booster Juice, Drunken Monkey, Smoothie Factory, and The Thick Shake Factory. These bars offer a range of fresh juices, smoothies, and desserts made from natural fruits and cater to the growing demand for healthy food and beverage options.

India's coffee market: growing demand for filter coffee and popular local dishes

  • The average order value for cafes and bars is low. However, the number of orders registered per day has an impact on the growth of the market value for this segment in India. India has traditionally been a tea-drinking country, but coffee consumption has recently increased. Urban consumption accounts for approximately 73% of total volumes, and the remaining 27% account for rural consumption, particularly in South India. Tamil Nadu accounts for 60% of South Indian consumption, while Karnataka, Andhra Pradesh, and Kerala account for 25%, 10%, and 5%, respectively. Instant coffee is more popular in the North, East, and West zones than filter coffee. Occasional drinkers account for 52% of total consumption in these regions. However, in the South Zone, filter coffee consumption outnumbers instant coffee consumption.
  • Since the COVID-19 outbreak in 2019, people have switched to tea as a wellness superfood. India consumed 89.24% of its total tea production during the fiscal year 2020-2021. India's consumption increased from 1,116 million kg in the previous fiscal year to 1,145 million kg in 2020-2021, reporting an increase of 2.6%. About 443 million Indian millennials spend more than USD 50 monthly on their health and wellness products, thereby promoting the growth of immunity-boosting tea containing several ayurvedic ingredients like Turmeric, Ashwagandha, Moringa, and Tulsi. This gives an upper edge to budding start-ups and even established companies that spark new trends in this segment. India's average per capita consumption of hard liquor is the highest in the world at 13.5 liters of pure alcohol compared to 1.1 liters of pure alcohol from beer. However, the cost of alcohol in bars and pubs is driving people to consume at home, acting as a major restraint for the market.

India Cafes & Bars Industry Overview

The India Cafes & Bars Market is fragmented, with the top five companies occupying 2.53%. The major players in this market are Barista Coffee Company Limited, Graviss Foods Private Limited, Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation, Impresario Entertainment and Hospitality Pvt. Ltd. and Tata Starbucks Private Limited (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Number Of Outlets
  • 4.2 Average Order Value
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 India
  • 4.4 Menu Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Cuisine
    • 5.1.1 Bars & Pubs
    • 5.1.2 Cafes
    • 5.1.3 Juice/Smoothie/Desserts Bars
    • 5.1.4 Specialist Coffee & Tea Shops
  • 5.2 Outlet
    • 5.2.1 Chained Outlets
    • 5.2.2 Independent Outlets
  • 5.3 Location
    • 5.3.1 Leisure
    • 5.3.2 Lodging
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Standalone
    • 5.3.5 Travel

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Barista Coffee Company Limited
    • 6.4.2 Coffee Day Enterprises Limited
    • 6.4.3 Graviss Foods Private Limited
    • 6.4.4 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation
    • 6.4.5 Impresario Entertainment and Hospitality Pvt. Ltd.
    • 6.4.6 Kitchen Fragrances India LLP
    • 6.4.7 Massive Restaurant Pvt. Ltd.
    • 6.4.8 McDonald's Corporation
    • 6.4.9 Monginis Foods Private Limited
    • 6.4.10 Mountain Trail Foods Private Limited
    • 6.4.11 Tata Starbucks Private Limited
    • 6.4.12 White Monkey F&B LLP

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FOODSERVICE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms