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市場調査レポート
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1693902

インドのフルサービスレストラン:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

India Full Service Restaurants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 162 Pages
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2~3営業日
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インドのフルサービスレストラン:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 162 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのフルサービスレストラン市場規模は2025年に379億3,000万米ドルと推定され、2030年には647億2,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは11.28%で成長すると予測されます。

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世界各国の料理を求める住民とフードサービス文化の増加が売上を後押し

  • インドのフルサービスレストランは、中華料理、インド料理、日本料理、汎アジア料理など、さまざまな種類のアジア料理の消費の増加が主要因となっています。インド料理は東アジア文化の影響を大きく受けており、特に若い世代に人気があります。2023年現在、インドの若い世代の60%近くが、月に3回以上、家庭外で中華料理を好んで食べています。インド料理は同国にとって重要であり、ほとんどの大規模レストランでは、インド人の嗜好に合うようにインド食材でスパイスを効かせた中華料理を提供しています。
  • インド人はお金をかけて様々な国の料理を試すことに寛容です。イタリア料理はここ数十年でパスタ、ピザ、ラザニア、スパゲッティの消費量が増え、人気を博しています。欧州料理はインド人の間で人気を博し、その豊富なメニューによって市場に居場所を見出しました。2020~2021年にかけて、インド人はレストランやホテルに年間446米ドル近くを費やしました。このため、大規模な事業者は、さまざまな欧州料理やデザートを提供する国内の高級ホテルやリゾートに進出するようになりました。人気のイタリアン・レストランは、Tre-Forni、Tuscany、Pregoなど、国内の一流高級ホテル内にあります。
  • ラテンアメリカレストランは、フルサービスレストランセグメントで最も速い成長を記録すると予測され、予測期間中のCAGRは14.28%と予測されます。これは若い世代の間でメキシコ料理の人気が高まっているためです。トルティーヤ、タコス、ナチョス、メキシカン・フラットブレッド・ピザ、ケサディーヤ、ブリトーなどが人気のメキシコ料理です。ブリトーは栄養価の高い食品とされ、約19.9%の飲食店が提供しています。

インドのフルサービスレストラン市場動向

中南米料理は都市部、特にムンバイやデリーで人気が高まっています。

  • フルサービスレストラン(FSR)の数は2017~2022年にかけて12.43%増加。インド料理、中華料理、韓国料理、日本料理の人気により、アジア料理が市場全体の主要シェアを占めます。同市場は、ティア1やティア2の都市にある有名な高級レストランの品揃えに国内外から観光客が流入していることが要因となっています。2022年現在、インドは海外から619万人以上、国内から6億7,763万人以上の観光客を受け入れています。アジアのFSRは、2021~2022年にかけて16.43%増という売上成長率からも明らかなように、観光客の増加により著しい成長を遂げています。
  • アジアのFSRは、欧州のアウトレットに続いています。インドでは50%以上が25歳以下、65%以上が35歳以下です。インドの若年層(18~35歳)は、家庭外での娯楽により多くのお金を費やし、エレガントな盛り付けとプレゼンテーションで多種多様な欧州料理を提供する欧州の高級レストランを訪れてニッチな食事を体験します。2022年、インド人のカジュアル・ダイニングへの平均支出は月22.34米ドルでした。
  • 中南米料理は、都市部におけるメキシコ料理レストランの普及率の上昇とともに人気を集めています。2022年現在、ムンバイでは30%の人がグルメなメキシコ料理を注文しており、これにはブリトー、ライス&ビーンズ、エンチラーダなどの料理が含まれます。メキシカン・タコスやナチョスの方が人気があり、比較的低価格で入手できます。ブリトーの平均価格帯は6.23米ドルから7.45米ドルで、タコスの平均価格は1個2.20米ドルから3.90米ドルです。このように、メキシコ料理に対する需要の増加に伴い、同市場は予測期間中にCAGR 1.39%と、店舗数の大幅な伸びが見込まれます。

インドではアジア料理がFSR市場を席巻、チキンビリヤニが最も人気

  • 2022年のフルサービスレストラン(FSR)の平均注文額はクイックサービスレストラン(QSR)より約54%高いです。これらのフルサービスレストランは、顧客の興味を引くために、ダイニングイン設備や音楽などのエンターテイメントを提供しています。こうしたサービスコストが高いため、平均注文金額はFSRの方が高くなります。フルサービスレストランは、消費者のより高い品質基準を満たすため、調理に熟練したシェフを必要とします。
  • 2021年、7月から8月にかけてのレストランの平均注文額は20%も増加しました。アグラ、インドール、ルディアナのような小規模都市では、2021年にレストランの注文額がそれぞれ24%、29%、35%増加しました。ベンガルールの2021年の注文率は月45米ドル前後と最も高く、国内の年間平均注文率は30米ドル前後でした。インドのインフレ率は2017年の3.6%から2022年には6.89%に上昇しました。このようなインフレ率の上昇に伴い、フルサービスレストランの平均注文額は調査期間中に増加すると予想されます。
  • その他のすべての料理の中で、アジア料理が最も人気がありました。2022年のFSR市場シェアでは72%を占め、次いで欧州料理が同11%のシェアを占めました。インドで人気のあるFSR料理には、300gあたり2.1米ドル程度のveg fried rice、500gあたり1.6米ドルのgeera rice、500gあたり4.4米ドルのveg biryani、300gあたり2.54米ドルのdal khichdi、500gあたり6.3米ドルのchicken biryaniなどがあります。オンラインフードデリバリーアプリのSwiggyによると、2020年には1分間に90ビリヤニが注文され、2021年には1分間に115ビリヤニに増加しました。2021年にはチキンビリヤニがベジタリアン料理の4.3倍注文されました。

インドのフルサービスレストラン産業概要

インドのフルサービスレストラン市場は細分化されており、上位5社で2.12%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。Barbeque Nation Hospitality Ltd、Haldiram Foods International Pvt Ltd.、Hotel Saravana Bhavan、Sagar Ratna Restaurants Private limited、The Indian Hotels Company Limitedです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • アウトレット数
  • 平均注文額
  • 規制の枠組み
    • インド
  • メニュー分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 料理
    • アジア料理
    • 欧州料理
    • ラテンアメリカ料理
    • 中東料理
    • 北米料理
    • その他のFSR料理
  • アウトレット
    • チェーン店
    • 独立アウトレット
  • 場所
    • レジャー
    • 宿泊施設
    • 小売
    • 独立型
    • 旅行

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Barbeque Nation Hospitality Ltd
    • Dindigul Thalappakatti Restaurant
    • Haldiram Foods International Pvt Ltd.
    • Hotel Saravana Bhavan
    • ITC Limited
    • Ohri's Group.
    • Paradise Food Court Pvt. Ltd
    • Sagar Ratna Restaurants Private limited
    • Speciality Restaurants Ltd.
    • The Indian Hotels Company Limited

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50000829

The India Full Service Restaurants Market size is estimated at 37.93 billion USD in 2025, and is expected to reach 64.72 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 11.28% during the forecast period (2025-2030).

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Residents looking for international cuisines and increased dine-out culture fueling the sales

  • Full service restaurants in India are majorly driven by the rise in the consumption of different varieties of Asian cuisine, including Chinese, Indian, Japanese, and Pan-Asian. Indian cuisine is significantly influenced by East Asian culture and is particularly popular among the younger generation. As of 2023, nearly 60% of India's younger generations prefer to eat Chinese food outside the home more than three times per month. Indo-Chinese cuisine is important to the country; most large-scale restaurants provide Chinese cuisine spiced with Indian ingredients to suit Indian tastes.
  • Indians are more open to spending money to try out various international cuisines. Italian cuisine has gained a lot of popularity, with the rise in consumption of pasta, pizza, lasagna, and spaghetti over the last few decades. European cuisine developed popularity among Indians and found a place in the market due to its extensive menu offerings. From 2020 to 2021, Indians spent nearly USD 446 on restaurants and hotels annually. This has encouraged large-scale operators to expand into the nation's luxury hotels and resorts with various European cuisines and desserts. Popular Italian restaurants are located in the country's top-rated luxury hotels, including Tre-Forni, Tuscany, and Prego.
  • Latin American restaurants are anticipated to register the fastest growth in the full service restaurant segment, with a projected CAGR of 14.28% during the forecast period. This is due to the growing popularity of Mexican food among the younger generations. Tortillas, tacos, nachos, Mexican flatbread pizza, quesadillas, and burritos are some popular Mexican dishes. Burritos are considered a nutrient-rich food, and nearly 19.9% of eateries offer them.

India Full Service Restaurants Market Trends

Latin American cuisine is gaining popularity in urban areas, particularly in Mumbai and Delhi

  • The number of full service restaurants (FSRs) increased by 12.43% from 2017 to 2022. Asian cuisines hold a major share of the overall market with the popularity of Indian, Chinese, Korean, and Japanese cuisines. The market is driven by an influx of domestic and international tourists in the nation's famous fine dining assortments in tier 1 and tier 2 cities. As of 2022, India received more than 6.19 million international and 677.63 million domestic visitors. Asian FSRs have experienced tremendous growth due to the increase in the number of tourists, as evidenced by the 16.43% increase in sales growth between 2021 and 2022.
  • Asian FSRs are followed by European outlets. More than 50% of people in India are under 25, and more than 65% are under 35 years of age. Young adults in India (18-35 years old) spend more money on entertainment outside the home and experience niche dining by visiting European fine dining restaurants, which offer a wide variety of European cuisines with elegant plating and presentation. In 2022, the average expenditure of Indians on casual dining was USD 22.34 per month.
  • Latin American cuisines are gaining popularity with the rising penetration of Mexican restaurants in urban areas. As of 2022, 30% of the people in Mumbai ordered gourmet Mexican food, which includes dishes like burritos, rice & beans, or enchiladas. Mexican tacos and nachos are more popular and available at comparatively low cost. The average price range of burritos is USD 6.23 to USD 7.45, whereas the average price of tacos is USD 2.20 to USD 3.90 per piece. Thus, with the increased demand for Mexican food, the market is expected to witness significant growth in the number of outlets, with a CAGR of 1.39% during the forecast period.

Asian cuisine dominates the FSR market in India, with chicken biryani being the most popular dish

  • The average order value for full service restaurants (FSRs) was around 54% higher than that of quick service restaurants (QSRs) in 2022. These full service restaurants provide dine-in facilities and entertainment, like music, to attract the customer's interest. Due to these higher service costs, the average order value price is higher for FSRs. Full service restaurants require skilled chefs for the preparation of food to meet the higher quality standards of consumers.
  • In 2021, the average order value at restaurants from July to August increased by as much as 20%. Smaller cities like Agra, Indore, and Ludhiana witnessed an increase in restaurant order value at 24%, 29%, and 35%, respectively, in 2021. Bengaluru had the highest order rate of around USD 45 per month in 2021, and the average annual order rate of the country was around USD 30. The inflation rate in India rose from 3.6% in 2017 to 6.89% in 2022. With such a high rise in the inflation rate, the average order values in full service restaurants are expected to increase during the study period.
  • Among all other cuisines, Asian cuisine was the most popular. It accounted for 72% of the FSR market share value in 2022, followed by European cuisine occupying a market share of 11% in the same year. The popular FSR cuisines in India include veg fried rice, which is priced around USD 2.1 per 300 g, jeera rice, 1.6 per 500 g, veg biryani, 4.4 per 500 g, dal khichdi, 2.54 per 300, and chicken biryani, 6.3 per 500 g. Chicken biryani is the most popular dish in India. According to Swiggy, an online food delivery app, in 2020, 90 biryanis were ordered per minute, and in 2021, it increased to 115 biryanis per minute. Chicken biryani was ordered 4.3 times more than its vegetarian counterpart in 2021.

India Full Service Restaurants Industry Overview

The India Full Service Restaurants Market is fragmented, with the top five companies occupying 2.12%. The major players in this market are Barbeque Nation Hospitality Ltd, Haldiram Foods International Pvt Ltd., Hotel Saravana Bhavan, Sagar Ratna Restaurants Private limited and The Indian Hotels Company Limited (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Number Of Outlets
  • 4.2 Average Order Value
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 India
  • 4.4 Menu Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Cuisine
    • 5.1.1 Asian
    • 5.1.2 European
    • 5.1.3 Latin American
    • 5.1.4 Middle Eastern
    • 5.1.5 North American
    • 5.1.6 Other FSR Cuisines
  • 5.2 Outlet
    • 5.2.1 Chained Outlets
    • 5.2.2 Independent Outlets
  • 5.3 Location
    • 5.3.1 Leisure
    • 5.3.2 Lodging
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Standalone
    • 5.3.5 Travel

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Barbeque Nation Hospitality Ltd
    • 6.4.2 Dindigul Thalappakatti Restaurant
    • 6.4.3 Haldiram Foods International Pvt Ltd.
    • 6.4.4 Hotel Saravana Bhavan
    • 6.4.5 ITC Limited
    • 6.4.6 Ohri's Group.
    • 6.4.7 Paradise Food Court Pvt. Ltd
    • 6.4.8 Sagar Ratna Restaurants Private limited
    • 6.4.9 Speciality Restaurants Ltd.
    • 6.4.10 The Indian Hotels Company Limited

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FOODSERVICE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms