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市場調査レポート
商品コード
1693459

北米のトマト種子:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Tomato Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 180 Pages
納期
2~3営業日
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北米のトマト種子:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のトマト種子市場規模は2025年に1億6,270万米ドルと推定され、2030年には2億3,530万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.66%で成長します。

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ハイブリッド品種は、耐病性、高い貯蔵性、幅広い適応性などの特性により、より多くのシェアと作付面積を占めています。

  • トマトはソラマメ科の最も重要な野菜作物のひとつで、露地栽培と温室栽培の両方で栽培できます。北米はトマト種子市場で2番目に大きく、2022年には1億3,200万米ドルとなりました。米国とメキシコがこの地域の最大のトマト生産国です。
  • 北米では、ハイブリッドトマトが1億1,040万米ドルの市場規模を占め、開放受粉品種とハイブリッド派生品種は2022年に2,160万米ドルの市場規模を持っています。ハイブリッド品種は、耐病性、貯蔵性の向上、幅広い適応性、高収量、強い茎、割れ抵抗性、高い樹勢などの特性により、シェアと作付面積を占め、生産者にとってはより高値で取引されます。米国はこの地域で最大の消費国です。同国におけるトマトハイブリッド種子の消費量は2017~2022年の間に26.3%増加しました。
  • 露地受粉トマト種子品種は、予測期間中にCAGR 7.4%を記録すると予測されています。これらの種子は、コスト効率が高く、地域市場からの需要が高いため、生産者によって使用され、生産されたトマトは味と色が良いため、生鮮市場利用にも使用されるからです。カナダを除く北米諸国では、カナダの気候や環境条件のため、トマト生産における開放受粉品種やハイブリッド種の使用率が高いです。OPV種子を使用した栽培には、より多くの投入資材を使用し、高いメンテナンスが必要でした。
  • しかし、同地域における保護栽培の増加、トマトの加工産業利用の増加、有機栽培面積の増加が、同地域におけるハイブリッドとOPVの両品種の主要促進要因となっています。

米国が業務用ハイブリッドの需要増加で市場を独占

  • トマトは最も重要な野菜作物であり、熱帯と亜熱帯気候で広く栽培されています。この地域で最も広く栽培され、消費されている野菜です。この地域のトマト種子市場は歴史的期間に9.6%成長しました。しかし、市場の成長は、野菜栽培の採用の減少により、2019年と比較して2021年以降減少しています。
  • 米国はこの地域のトマト種子市場に関する主要国で、2022年には7,550万米ドルを占めました。ハイブリッド種子の高い使用率と、温室や人工知能などの新しい技術革新の採用が市場を牽引しています。例えば、2021年、米国のBowery Farmingは3億米ドルの助成金を受け、その資金を使って屋内農場の拡大を加速し、水耕トマトを含む野菜を米国市場に導入すると発表しました。
  • メキシコでは、トマトは2022年に保護栽培された作物全体の44.6%を占めました。保護栽培用のハイブリッド種子の需要は予測期間中に増加すると予想されます。
  • トマトは2022年にカナダの野菜種子市場で5.4%のシェアを占めました。カナダは北米のトマト種子市場で最も急成長している国の一つであり、予測期間中のCAGRは8%です。カナダの農業大学によって開発された新技術、ハイブリッド種子の使用、米国、日本、中国などの主要国への輸出が成長を促進すると予想されます。
  • そのため、トマト栽培における新技術の採用、高収量トマトハイブリッドのニーズ、加工産業におけるトマト需要の高まりが、予測期間中にCAGR 7.6%で市場を牽引すると予想されます。

北米のトマト種子市場の動向

保護栽培の採用増加とトマトの輸入増が露地栽培の拡大を制限している

  • 北米はトマトの重要な生産国です。トマトの栽培面積は2022年に22万7,100ヘクタールを記録し、2017~2022年の間に4.9%減少しました。この栽培面積の減少は、より制御された効率的な生産を可能にする保護栽培でのトマト栽培に関連しています。その結果、この地域ではトマト栽培のための露地利用が減少しています。しかし2022年には、トマトはこの地域の野菜作付面積の5.0%を占めていました。これは、トマトがこの地域で最も広く消費されている野菜のひとつであり、その生産がこの地域の多くの農業従事者にとって経済的に価値があるからです。
  • 米国は北米最大のトマト生産国です。しかし、輸入トマトの増加が国産トマトの需要に影響を及ぼし、農業技術とプラクティスの進歩により農業従事者は国内の少ないエーカーでより高い収量を達成できるようになったため、同国の栽培面積は2017~2022年の間に10.6%減少しました。さらに、メキシコはこの地域の主要なトマト生産国です。2022年には9万1,500ヘクタールで40.3%を占めました。保護栽培へのシフトにより、2017~2022年の間に耕作可能地は1.6%減少しました。
  • カナダでは、トマト栽培面積は北米のトマト栽培面積の2.8%に過ぎないです。これは、露地栽培に適した土壌や気候条件がトマトの果実に適していないためです。そのため、国内では保護栽培が盛んに行われています。しかし、トマトの需要は主に加工産業から増加しています。したがって、予測期間中に栽培面積は増加すると予測されます。

ウイルスや真菌の病気に強い種子、長期保存可能な種子、品質特性などがトマト種子市場を牽引している

  • トマトはこの地域で広く栽培されている重要な野菜作物です。トマトは主に露地栽培されます。この地域では、トマトモザイクウイルス、トマト黄化葉巻ウイルス、花終腐敗病、うどんこ病、萎凋病、線虫などのウイルス性病害に耐性のある形質が、栽培によく用いられています。
  • トマトは常温での貯蔵期間が限られており、非常に腐りやすい果実で、収穫後も変化し続ける。貯蔵期間の長い形質は、初期の腐敗を防ぎ、輸送能力を高めるのに役立ちます。その他、均一な成熟、早生、温室や加温栽培への適性、落果しにくさ、ひび割れに対する耐性、リコピン含有量の高さ、果実の大きさ、形、色などの品質形質が、この地域では人気があります。例えば、トマトの形質を育種・販売している主要企業は、エンザ・ザデン、サカタのタネ、BayerAG、ベジョ・ザデンBV、KWS SAAT、タキイ種苗、シンジェンタ、BASF SE、Rijk Zwaan Zaadhandel BVなどです。
  • さらに、果実が大きく、赤やピンク色の品種が、この地域の消費者に好まれています。このため、露地栽培と保護栽培の両方で改良トマト品種を生産するために、農業従事者の間で品質属性形質の利用が増加しています。Rijk Zwaan Zaadhandel BVやBayer AGなどの企業が、これらの種子品種を提供しています。
  • 種苗会社は、生産者の増大する需要を満たすために、より広い適応性や病気に対する耐性などの形質を持つ新しいトマト種子品種を生産しており、予測期間中の市場の成長に役立つと期待されています。

北米のトマト種子産業概要

北米のトマト種子市場はかなり統合されており、上位5社で110.74%を占めています。この市場の主要企業は、BASF SE、Bayer AG、Groupe Limagrain、Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.、Syngenta Groupなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 栽培面積
  • 最も人気のある形質
  • 育種技術
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 育種技術
    • 雑種
    • 開放受粉品種とハイブリッド派生品種
  • 栽培メカニズム
    • 露地栽培
    • 保護栽培
  • 栽培国
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他の北米地域

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • Bejo Zaden BV
    • Enza Zaden
    • Groupe Limagrain
    • Nong Woo Bio
    • Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
    • Sakata Seeds Corporation
    • Syngenta Group
    • Takii and Co.,Ltd.

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 世界市場規模とDRO
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92521

The North America Tomato Seed Market size is estimated at 162.7 million USD in 2025, and is expected to reach 235.3 million USD by 2030, growing at a CAGR of 7.66% during the forecast period (2025-2030).

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Hybrids accounted for more share and acreage due to the characteristics such as disease resistance, higher shelf life and wider adaptability

  • Tomato is one of the most important vegetable crops under the solanaceous group, which can be grown both under open field conditions and in greenhouses. North America held the second-largest tomato seed market, valued at USD 132 million in 2022. The United States and Mexico are the largest tomato-producing countries in the region.
  • In North America, hybrid tomatoes accounted for a market value of USD 110.4 million, and open-pollinated varieties and hybrid derivatives with a market value of USD 21.6 million in 2022. Hybrids accounted for more share and acreage due to characteristics such as disease resistance, increased shelf life, wider adaptability, high yield, strong stem, crack resistance, and high vigor, which fetch more prices for the growers. The United States is the largest consumer in the region. The tomato hybrid seed consumption in the country increased by 26.3% between 2017-2022.
  • Open-pollinated tomato seed varieties are projected to record a CAGR of 7.4% during the forecast period as these seeds are used by growers as they are cost-effective and have higher demand from the local markets, and for fresh market utilization, as tomatoes produced have good taste and color. Except for Canada, North American countries are growing at a higher rate in terms of open-pollinated varieties and hybrid derivatives usage in tomato production because of Canada's climatic and environmental conditions. They had to use more inputs and required high maintenance to cultivate using OPV seeds.
  • However, the increased protected cultivation practices in the region, the increase in the processing industry usage of tomatoes, and the increased organic farming acreage are major drivers for both hybrids and OPVs in the region.

The United States dominates the market with the increase in demand for commercial hybrids

  • Tomato is the most important vegetable crop, grown extensively in tropical and subtropical climates. It is the most widely grown and consumed vegetable in the region. The tomato seed market in the region grew by 9.6% during the historic period. However, the growth of the market has declined since 2021 compared to 2019, owing to the reduction in the adoption of vegetable cultivation.
  • The United States is the major country in the region concerning the tomato seed market, which accounted for USD 75.5 million in 2022. The high usage of hybrid seeds and the adoption of new technological innovations, such as greenhouses and artificial intelligence, are driving the market. For instance, in 2021, Bowery Farming in the United States received a grant of USD 300 million, and it announced the use of the funds to accelerate the expansion of indoor farms and introduce vegetables, including hydroponic tomatoes, to the US market.
  • In Mexico, tomatoes accounted for 44.6% of the total crops grown under protected cultivation in 2022. The demand for hybrid seeds for protected cultivation is anticipated to increase during the forecast period.
  • Tomatoes held a 5.4% share of the Canadian vegetable seeds market in 2022. Canada is one of the fastest-growing countries in the North American tomato seed market, with a CAGR of 8% during the forecast period. New technologies developed by Canadian agriculture universities, the use of hybrid seeds, and exports to major countries such as the United States, Japan, and China are expected to drive growth.
  • Therefore, the adoption of new technologies for tomato cultivation, the need for high-yielding tomato hybrids, and the rising demand for tomatoes in processing industries are expected to drive the market at a CAGR of 7.6% during the forecast period.

North America Tomato Seed Market Trends

The increasing adoption of protected cultivation and rising imports of tomatoes are limiting the expansion of open field cultivation

  • North America is a significant producer of tomatoes. The area cultivated under tomatoes was recorded at 227.1 thousand hectares in 2022, which decreased by 4.9% between 2017 and 2022. This decrease in acreage is associated with growing tomatoes in protected cultivation, which allows for more controlled and efficient production. This has resulted in a decreased use of open field land for tomato cultivation in the region. However, In 2022, tomatoes held a 5.0% share of the region's crop area for vegetables. This is because tomatoes are one of the most widely consumed vegetables in the region, and their production is economically valuable for many farmers in the region.
  • The United States is the largest tomato producer in North America. However, the cultivation area in the country decreased by 10.6% between 2017 and 2022 because increasing imports of tomatoes impacted the demand for domestically grown tomatoes, and advances in agricultural technology and practices allowed farmers to achieve higher yields with fewer acres in the country. Furthermore, Mexico is a major producer of tomatoes in the region. It accounted for 40.3% with 91.5 thousand hectares in 2022. The cultivable land decreased by 1.6% between 2017 and 2022 due to a shift toward protected cultivation.
  • In Canada, the area under tomato cultivation accounted for only 2.8% of the area under North American tomato cultivationis. This is due to the soils and the climatic conditions for open cultivation not being suitable for tomato fruits. Hence, protected cultivation is highly followed in the country. However, the demand for tomatoes is increasing, mainly from the processing industry. Thus, the cultivation area is estimated to increase during the forecast period.

Seeds resistant to viral and fungal diseases, long-shelf life, and quality attributes traits are driving the tomato seed market

  • Tomato is an important vegetable crop widely cultivated in the region. Tomatoes are grown mainly in open fields. Traits resistant to viral diseases such as tomato mosaic virus, tomato yellow leaf curl virus, blossom end rot, powdery mildew, wilt diseases, and nematodes are popularly used for cultivation in the region.
  • It has a limited shelf life under ambient conditions, is a highly perishable fruit, and changes continuously after harvesting. Longer shelf life traits help prevent early decay and increase transport capability. Other traits such as uniform ripening, early production, suitability for greenhouse and heated cultivation, less susceptibility to fruit dropping, string against cracking, high lycopene content, and other quality traits such as size, shape, and color of fruits are popular in the region. For instance, major companies breeding and marketing tomato traits are Enza Zaden, Sakata Seeds, Bayer AG, Bejo Zaden BV, KWS SAAT, Takii seeds, Syngenta, BASF SE, and Rijk Zwaan Zaadhandel BV.
  • Moreover, varieties with large fruit, red or pink, are mostly favored by consumers in the region. This has led to increased usage of quality attributes traits among the farmers to produce improved tomato varieties for both open fields and protected cultivation. Companies such as Rijk Zwaan Zaadhandel BV and Bayer AG offer these seed varieties.
  • The seed companies are producing new tomato seed varieties with traits such as wider adaptability and resistance to diseases to meet the growing demand of growers, and it is expected to help in the market's growth during the forecast period.

North America Tomato Seed Industry Overview

The North America Tomato Seed Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 110.74%. The major players in this market are BASF SE, Bayer AG, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V. and Syngenta Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Cultivation
  • 4.2 Most Popular Traits
  • 4.3 Breeding Techniques
  • 4.4 Regulatory Framework
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Breeding Technology
    • 5.1.1 Hybrids
    • 5.1.2 Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives
  • 5.2 Cultivation Mechanism
    • 5.2.1 Open Field
    • 5.2.2 Protected Cultivation
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Canada
    • 5.3.2 Mexico
    • 5.3.3 United States
    • 5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BASF SE
    • 6.4.2 Bayer AG
    • 6.4.3 Bejo Zaden BV
    • 6.4.4 Enza Zaden
    • 6.4.5 Groupe Limagrain
    • 6.4.6 Nong Woo Bio
    • 6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
    • 6.4.8 Sakata Seeds Corporation
    • 6.4.9 Syngenta Group
    • 6.4.10 Takii and Co.,Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEEDS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Global Market Size and DROs
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms