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市場調査レポート
商品コード
1693470

アジア太平洋のトマト種子:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Asia-Pacific Tomato Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 218 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋のトマト種子:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 218 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋のトマト種子市場規模は、2025年には4億1,480万米ドルと推定され、2030年には5億4,990万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5.80%で成長すると予測されます。

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保護栽培の増加、高収量と優れた耐病性への嗜好の高まりによりハイブリッド種子が優勢

  • アジア太平洋では、開放受粉品種やハイブリッド派生品種に比べ、ハイブリッド種子がトマト種子市場を独占しています。2022年、ハイブリッドトマト種子の売上高は2億4,950万に達し、2017~2022年の間に49.3%増加しました。これは、農業従事者がより高い収量、より優れた耐病性、改良された栄養成分などの優れた形質を示すハイブリッド品種を好むようになっているためです。
  • 2022年には、中国がトマトハイブリッド種子市場において48.7%以上のシェア値を保持し、インドが25.4%のシェア値で続き、この地域で最大の生産国となりました。これは主に、ハイブリッド種子の栽培における収量の増加によるものです。
  • この地域では、保護栽培や有機栽培の増加により、耐病性やその他の品質特性を持つハイブリッド種子の需要が非常に高まっています。
  • 2022年には、トマト種子の開放受粉品種とハイブリッド派生品種がこの地域の市場シェアの28.3%を占めていました。これらの地域特有の種子は、ハイブリッド種子に比べて収量特性が低かりました。
  • 2021年には、インドで栽培されたトマトの80%が生食され、20%が加工産業で使用されました。その結果、同国では甘み、味、栄養価の高いハイブリッド品種の生産が多くなっています。
  • 同様に、同地域における健康意識の高まりに伴い、有機野菜、特にトマトの需要が増加しています。そのため、OPVの消費量は予測期間中に増加すると予想されます。
  • 同地域における保護栽培の増加、トマトの加工産業利用の増加、有機栽培面積の増加は、同地域における主要な促進要因です。

アジア太平洋のトマト種子市場は、栽培面積の増加とハイブリッドの採用増加により中国が支配的

  • 2022年、アジア太平洋のトマト栽培面積は世界のトマト栽培面積の47.3%を占め、大きなシェアを占めました。したがって、トマトの栽培面積が拡大すれば、予測期間中に種子の売上が増加すると見込まれます。
  • 中国は最大の国で、2022年の世界のトマト種子市場の24%を占めています。これはハイブリッドの利用可能性の増加によるもので、トマトのほとんどは温室で栽培されており、2022年の中国のトマト生産量の50%以上を占めています。
  • インドはこの地域で2番目にトマト生産が盛んな国です。同国では、トマトの保護栽培は2022年のトマト種子市場全体のわずか6%を占めるに過ぎず、トマトの露地栽培よりも急成長が見込まれています。例えば、予測期間中、露地栽培が5%であるのに対し、同国における保護栽培セグメントのCAGRは7%と予想されています。
  • パキスタンでは、トマトは2022年の野菜種子市場額の22.4%を占めています。シンド州は主要なトマト生産州で、総面積の45%を占めています。トマトは主にパキスタンの小規模土地所有農業従事者によって栽培されています。トマトは生産者に比較的良い利益をもたらし、農村の人々に雇用機会を生み出します。そのため、これらの要因によって栽培面積が増加し、種子市場の牽引役となることが期待されます。その他の主要国には、ミャンマー、インドネシア、日本が含まれます。
  • 温室栽培の増加と消費需要の増加が、この地域の種子需要を牽引しています。そのため、予測期間中に同市場のCAGRは5.84%を記録すると予測されています。

アジア太平洋のトマト種子市場動向

インドと中国が高収量品種の増加によりトマトの栽培面積を独占

  • トマトはアジア太平洋の主要野菜です。2022年、トマトの栽培面積は260万ヘクタールを占めました。トマトの栽培面積は2017~2022年にかけて一貫して12.3%増加しました。これは主に、加工産業からのトマト需要の増加と、高収量耐病性種子の入手可能性の増加に起因します。
  • インドと中国はトマトの主要生産国です。インドのトマト栽培面積は2017年の79万7,000haから2022年には85万7,321.1haに増加し、中国では同期間に100万haから110万haに増加します。栽培面積の増加は、同地域におけるトマト種子の需要を増加させると推定されます。中国では、山東省、新疆ウイグル自治区、河北省、河南省が主要トマト生産省で、この4省を合わせると2022年の生産量の50%以上を占めます。
  • パキスタンとミャンマーは、中国とインドに次いで最大のトマト栽培面積を記録しました。パキスタンでは、2022年のトマト栽培面積は16万9,000ヘクタールで、前年に比べ0.6%増加しました。また、生産量は2017~2021年の間に59万トンから59万4,000トン以上に増加しました。栽培面積の増加は主に、消費者需要の増加、国内価格の高騰、輸出ポテンシャルの高さによるものです。2022年のミャンマーにおけるトマトの栽培面積は12万300haで、2017年から7%増加しました。栽培面積の増加は加工産業からの需要によるものです。トマトは主にマグウェイ、サガイン、バゴー東部地域で栽培されています。
  • トマトの栽培面積は、高品質の種子の入手可能性の増加と加工産業からの需要により、予測期間中に増加すると予測されます。

屋外栽培や保護栽培に広く適応し、病害抵抗性を持つトマト品種は、この地域の生産者に最も好まれる形質です。

  • アジア太平洋では、2022年のトマト種子市場の51.6%を耐病性形質が占め、次いで適応性が45.2%、その他が3.2%となっています。耐病性ハイブリッドの需要は、作物の損失を減少させると予想されます。トマトは高付加価値作物であり、トマトピューレやケチャップ産業などの加工産業からの需要が高いため、野菜の中でも最も大きなセグメントのひとつです。Rijk Zwaan、East-West Seed、Namdhari Seedsなどの主要企業は、葉巻ウイルスなどのウイルス性病害に耐性のあるトマト種子品種をアジア太平洋で生産しています。例えば、2022年にRijk Zwaanはトマト褐色果実ウイルス(ToBRFV)に抵抗性の新しいトマト種子品種を発売しました。さらに2021年には、イースト・ウエスト・シード社が、細菌性萎凋病とトマト黄化葉巻病に抵抗性のトマトハイブリッド種子新品種EW 815を発表しました。
  • 加工市場や生鮮市場から高収益を得るためにトマト種子にとって重要な主要形質は、トマトの赤色の原因であるリコピン含有量の高さです。温室栽培や保護栽培のハイブリッド種子は、これらの形質を含んでいます。トマトに利用可能な他の形質は、より長い貯蔵期間、異なる地域や気候条件への幅広い適応性、割れに対する耐性、形態、色、サイズなどの他の品質形質です。これらの形質は、加工産業が製品を生産するために高品質のトマトを必要とするため、加工産業の需要を満たすために重要な形質です。
  • ウイルスに対する耐性が高く、収量が多い新しいハイブリッド種子品種の導入などの要因が、予測期間中のトマト種子市場の成長に役立つと期待されています。

アジア太平洋のトマト種子産業概要

アジア太平洋のトマト種子市場はセグメント化されており、上位5社で31.40%を占めています。この市場の主要企業は、Bayer AG、Groupe Limagrain、Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV、Sakata Seeds Corporation、Syngenta Groupなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 栽培面積
  • 最も人気のある形質
  • 育種技術
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 育種技術
    • 雑種
    • 開放受粉品種とハイブリッド派生品種
  • 栽培メカニズム
    • 露地栽培
    • 保護栽培
  • 栽培国
    • オーストラリア
    • バングラデシュ
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • ミャンマー
    • パキスタン
    • フィリピン
    • タイ
    • ベトナム
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Advanta Seeds-UPL
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • Bejo Zaden BV
    • East-West Seed
    • Groupe Limagrain
    • Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV
    • Sakata Seeds Corporation
    • Syngenta Group
    • Yuan Longping High-Tech Agriculture Co. Ltd

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 世界市場規模とDRO
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92533

The Asia-Pacific Tomato Seed Market size is estimated at 414.8 million USD in 2025, and is expected to reach 549.9 million USD by 2030, growing at a CAGR of 5.80% during the forecast period (2025-2030).

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Hybrids dominate due to increased protected cultivation and a growing preference for higher yield, and better disease resistance

  • In Asia-Pacific, hybrid seeds dominate the tomato seed market compared to open-pollinated varieties and hybrid derivatives. In 2022, the sales of hybrid tomato seeds reached 249.5 million, which increased by 49.3% between 2017 and 2022. This is because farmers increasingly prefer hybrid varieties that exhibit superior traits such as higher yield, better disease resistance, and improved nutritional content.
  • In 2022, China was the largest producer in the region, holding more than 48.7% share value in the tomato hybrid seed market, followed by India with a 25.4% share value. This is mainly due to the increased yields in cultivating hybrid seeds.
  • Hybrids with disease resistance and other quality traits were in great demand in the region due to increased protected cultivation practices and organic farming.
  • In 2022, open-pollinated varieties and hybrid derivatives of tomato seeds held 28.3% of the market share in the region. These local seeds specific to the region had low yield characteristics compared to hybrids.
  • In 2021, 80% of the tomatoes grown in India were consumed fresh, and 20% were used in the processing industry. As a result, the production of hybrid varieties with sweetness, tastes, and high nutrient content is high in the country.
  • Similarly, with increased health awareness in the region, the demand for organic vegetables, especially tomatoes, has increased. Therefore, the consumption of OPV is expected to increase during the forecast period.
  • The increased protected cultivation practices in the region, the increase in the processing industry usage of tomatoes, and the increased organic farming acreage are major drivers in the region.

China dominated the Asia-Pacific tomato seed market due to higher area and higher adoption of hybrids

  • In 2022, the Asia-Pacific region had a major share because the area under tomato cultivation accounted for 47.3% of the global area under tomato cultivation. Thus, a larger area under tomato cultivation is expected to increase the sales of the seeds during the forecast period.
  • China is the largest country, accounting for 24% of the global tomato seed market in 2022. This was owing to the increase in hybrid availability, and most of the tomatoes were grown in greenhouses, which accounted for more than 50% of China's tomato production in 2022.
  • India is the second major country in the region for tomato production. In the country, the protected cultivation of tomatoes accounted for only 6% of the total tomato seed market in 2022, which was expected to grow faster than the open-field cultivation of tomatoes. For instance, the CAGR of the protected cultivation segment in the country is expected to be 7%, whereas open-field cultivation is expected to be 5% during the forecast period.
  • In Pakistan, tomatoes occupied 22.4% of the vegetable seed market value in 2022. Sindh is the major tomato-producing state, accounting for 45% of the total area. Tomatoes are mainly grown by small land-holding farmers in Pakistan. It offers relatively better profits to growers and generates employment opportunities for rural people. Therefore, these factors will help increase the area under cultivation, which is expected to drive the seed market. Other major countries include Myanmar, Indonesia, and Japan.
  • The increase in greenhouse cultivation and higher consumption demand drive the seed demand in the region. Therefore, the market is anticipated to register a CAGR of 5.84% during the forecast period.

Asia-Pacific Tomato Seed Market Trends

India and China dominated the area under cultivation of tomatoes due to the increased availability of high-yielding varieties

  • Tomato is the major vegetable in the Asia-Pacific. In 2022, the area under cultivation of tomatoes accounted for 2.6 million hectares. The area under cultivation of tomatoes consistently increased between 2017 and 2022 by 12.3%. This is mainly attributed to increased demand for tomatoes from processing industries and increased availability of high-yielding disease-resistant seeds.
  • India and China are the major producers of tomatoes. The area under tomato cultivation in India increased from 797,000 ha in 2017 to 857,321.1 ha in 2022 and from 1.0 million ha to 1.1 million ha during the same period in China. Increased cultivation area is estimated to increase demand for tomato seeds in the region. In China, Shandong, Xinjiang, Hebei, and Henan provinces were the main tomato-producing provinces, and together, the four provinces accounted for more than 50% of the production in 2022.
  • Pakistan and Myanmar recorded the largest area under tomato cultivation after China and India. In Pakistan, the area under tomato cultivation was 169 thousand hectares in 2022, which increased by 0.6% compared to the previous year. Also, the production increased from 590 thousand metric ton to more than 594 thousand metric ton between 2017 and 2021. The increase in area is mainly due to increased consumer demand, high domestic prices, and high export potential. The cultivation area of tomatoes in Myanmar was 120.3 thousand ha in 2022, which increased by 7% from 2017. The increase in the cultivation area is due to demand from the processing industries. Tomatoes are largely cultivated in the Magway, Sagaing, and Bago East regions.
  • The area under tomato cultivation is estimated to increase during the forecast period with increased availability of quality seeds and demand from processing industries.

Tomato varieties with wider adaptability to outdoor and protected cultivations with disease resistance are the most popular traits preferred by growers in the region

  • In Asia-Pacific, the major traits in demand are disease-resistant traits, accounting for 51.6% of the tomato seed market, followed by wider adaptability with 45.2% and others with 3.2% in 2022. The demand for disease-resistant hybrids is expected to decrease crop loss. Tomato is one of the largest segments of vegetables as it is a high-value crop and is in high demand by processing industries for tomato puree, ketchup industry, and others. Major companies such as Rijk Zwaan, East-West Seed, and Namdhari Seeds have tomato seed varieties in Asia-Pacific that are resistant to viral diseases such as leaf curl virus. For instance, in 2022, Rijk Zwaan launched new tomato seed varieties resistant to the tomato brown rugose fruit virus (ToBRFV). Moreover, in 2021, East-West Seed introduced a new tomato hybrid seed variety, EW 815, to resist bacterial wilt and tomato yellow leaf curl disease.
  • The major trait important for tomato seeds for fetching high returns from the processing and fresh markets is high lycopene content, which is responsible for the red color of tomatoes. The greenhouse and protected cultivation hybrid seeds contain these traits. The other traits available for tomatoes are longer shelf life, wider adaptability to different regions and climate conditions, resistance to cracking, and other quality traits such as shape, color, and size. These are important traits to meet the demand for processing industries because they require high-quality tomatoes to produce products.
  • Factors such as the introduction of new hybrid seed varieties with higher resistance to viruses and high yield are expected to help in the growth of the tomato seed market during the forecast period.

Asia-Pacific Tomato Seed Industry Overview

The Asia-Pacific Tomato Seed Market is fragmented, with the top five companies occupying 31.40%. The major players in this market are Bayer AG, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV, Sakata Seeds Corporation and Syngenta Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Cultivation
  • 4.2 Most Popular Traits
  • 4.3 Breeding Techniques
  • 4.4 Regulatory Framework
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Breeding Technology
    • 5.1.1 Hybrids
    • 5.1.2 Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives
  • 5.2 Cultivation Mechanism
    • 5.2.1 Open Field
    • 5.2.2 Protected Cultivation
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Australia
    • 5.3.2 Bangladesh
    • 5.3.3 China
    • 5.3.4 India
    • 5.3.5 Indonesia
    • 5.3.6 Japan
    • 5.3.7 Myanmar
    • 5.3.8 Pakistan
    • 5.3.9 Philippines
    • 5.3.10 Thailand
    • 5.3.11 Vietnam
    • 5.3.12 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Advanta Seeds - UPL
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Bayer AG
    • 6.4.4 Bejo Zaden BV
    • 6.4.5 East-West Seed
    • 6.4.6 Groupe Limagrain
    • 6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV
    • 6.4.8 Sakata Seeds Corporation
    • 6.4.9 Syngenta Group
    • 6.4.10 Yuan Longping High-Tech Agriculture Co. Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEEDS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Global Market Size and DROs
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms