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市場調査レポート
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1693401

インドネシアのシーラント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Indonesia Sealants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 156 Pages
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2~3営業日
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インドネシアのシーラント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドネシアのシーラント市場規模は2024年に7,877万米ドルと推定され、2028年には9,715万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2028年)のCAGRは5.38%で成長すると予測されます。

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EV購入に対する政府の優遇措置に加え、電気自動車人気の高まりがインドネシアのシーラント消費を高めると予測

  • インドネシアのシーラント市場は、防水、耐候性シーリング、ひび割れシーリング、目地シーリングなど、建築・建設活動におけるシーラントの幅広い用途のため、建設業界が大きく牽引し、その他のエンドユーザー業界がそれに続きます。さらに、建築用シーリング材は、耐用年数が長く、さまざまな基材に簡単に塗布できるように設計されています。建設産業は、2021年の国内総生産(GDP)に寄与する第4位の産業として登録されています。しかし、COVID-19の規制と原材料の不足により、2020年の建設活動は減少しました。
  • その他の最終用途産業は、電子・電気機器製造業におけるポッティングや保護材としての多様な用途のため、インドネシアのシーラント市場で2番目に大きな市場シェアを獲得すると思われ、センサーやケーブルなどのシールに使用されます。インドネシアのエレクトロニクス市場は、かなりの成長率を示すと予想され、予測される期間にわたってシーラントの需要を創出します。さらに、eコマース活動の急速な成長は、家庭用電子機器セグメントの強力な市場ポジショニングとともに、インドネシアのシーラント市場の業界規模を推進したいと思います。
  • シーラントはヘルスケアと自動車産業でかなりの用途があり、インドネシアは最近のこれらの分野で大きな開発を達成しています。シーラントはヘルスケアにおいて、主に医療機器部品の組み立てやシールに使用されています。政府の好意的な政策による電気自動車需要の増加や、軽量車に対する消費者の嗜好は、シーラントの需要に徐々に影響を与えると思われます。

インドネシアのシーラント市場動向

住宅・非住宅建設プロジェクトへの政府・公共投資が業界を押し上げる

  • インドネシアの建設業界は、2022年から2028年にかけてCAGR約3.43%で拡大すると予測されています。過去10年間、インドネシアの建設部門は減少傾向で成長し、2018年と比較すると2019年は6.2%以上の増加を報告しました。しかし、2020年にはCOVID-19の流行により、建築セクターは大幅な減速を経験しました。2022年から2028年の予測期間中、インドネシアの建築用接着剤市場は、数量ベースで約3.37%、金額ベースで約5.42%のCAGRで拡大すると予測されます。
  • 現在、同産業は国の発展を高めるため、大規模なインフラ・プロジェクトに投資しています。例えば、インドネシアはジャカルタの地下鉄網を拡張するために約400億米ドルを費やす準備を進めており、同国の建設業界を後押しする構えです。さらにインドネシア政府は、ボルネオ島に466兆ルピア(266億英ポンド)を投じて新首都を建設し、建設には10年かかると明らかにしました。
  • 一方、三菱商事はテマセク・ホールディングとともに、ジャカルタの南西25kmにスマートシティの建設を計画しています。このスマートシティには、住宅、ショッピングセンター、医療施設などが含まれ、4万人から6万人の定住者を目標としています。さらに政府は、インドネシア東部の州で2,200棟もの低品質住宅の改修を計画しており、総予算385億インドルピーで改修・建て替えを行う。開発、特に住宅建設は、国内の接着剤とシーリング剤の需要を増加させる傾向があります。

自動車部品・コンポーネントの輸出額の大幅な伸びが業界の成長を促進する

  • インドネシアの自動車産業は、国の経済発展に大きく貢献する有望なセクターであり続けています。インドネシア共和国セクター大臣Agus Gumiwang Kartasasmitaによると、インドネシアの自動車産業は2021年に17.82%の2桁成長率で驚異的な成長を示しました。2019年、インドネシアの自動車生産台数は約128万6,848台であったが、2020年には69万176台に激減し、COVID-19の流行により約46%減少しました。このため、2019年から2021年にかけての自動車生産台数の変動は約-13%であったのに対し、2020年から2021年にかけての変動は約63%でした。
  • インドネシアの自動車部門の貿易は、2019年から2021年まですべての年で黒字を示しました。2020年には世界のパンデミックにより輸出入ともに減少し、経済活動に制限と混乱が生じたため、世界のサプライチェーンが阻害され、総生産に打撃を与えました。しかし、2021年の堅調な生産に伴い、輸出入額ともに大幅に増加し、貿易収支は19億3,000万米ドルとなりました。2021年の商業活動は過去10年間で最高水準であったが、貿易収支の黒字は、それぞれ20億米ドル、19億5,000万米ドルの黒字であった2019年、2020年と比較して最低でした。
  • 世界的に見ると、EVの開発はインドネシアの交通セクターの政策の根本的な転換を告げるものでした。同国のニッケル埋蔵量を考えると、インドネシアは世界のEVサプライチェーンの主要企業になるのに十分な位置にあります。この地域のEVの未来の一翼を担うためには、インドネシアは技術、人材、再生可能エネルギー、インフラに投資する必要があります。

インドネシアのシーラント産業概要

インドネシアのシーラント市場は細分化されており、上位5社で24.25%を占めています。同市場の主要企業は以下の通り。 3M, DEXTONE INDONESIA, Henkel AG & Co. KGaA, Pioneer Adhesives, Inc. and Sika AG(アルファベット順)

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • エンドユーザー動向
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築・建設
  • 規制の枠組み
    • インドネシア
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築・建設
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー産業
  • 樹脂
    • アクリル
    • エポキシ
    • ポリウレタン
    • シリコーン
    • その他の樹脂

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • 3M
    • Arkema Group
    • DEXTONE INDONESIA
    • Dow
    • H.B. Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • IKA GROUP
    • Illinois Tool Works Inc.
    • Pioneer Adhesives, Inc.
    • Sika AG

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の接着剤とシーリング剤産業の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク(産業魅力度分析)
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 促進要因、阻害要因、機会
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92457

The Indonesia Sealants Market size is estimated at 78.77 million USD in 2024, and is expected to reach 97.15 million USD by 2028, growing at a CAGR of 5.38% during the forecast period (2024-2028).

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Rising popularity of electric vehicles in addition to government incentives for the purchase of EVs predicted to raise the consumption of sealants in Indonesia

  • The Indonesian sealants market is largely driven by the construction industry, followed by other end-user industries due to the wide range of applications of sealants in building and construction activities such as waterproofing, weather-sealing, cracks-sealing, and joint-sealing. Moreover, construction sealants are designed for longevity and ease of application on different substrates. The construction industry has registered as the fourth-largest contributor to the country's GDP in 2021. However, construction activities decreased in 2020 due to COVID-19 restrictions and the scarcity of raw materials.
  • Other end-user industries are likely to obtain the second largest market share of the Indonesian sealants market owing to the diverse applications in the electronics and electrical equipment manufacturing industry for potting and protecting materials, and they are used for sealing sensors and cables, etc. The electronics market of Indonesia is expected to showcase a considerable growth rate which will create demand for sealants over the projected time period. Moreover, the rapid growth of e-commerce activities, along with the strong market positioning of the consumer electronics segment, would like to propel the industry size of the Indonesian sealants market.
  • Sealants have considerable applications in the healthcare and automotive industries, and Indonesia has achieved significant development in these sectors in recent times. Sealants are used in healthcare mostly for assembling and sealing medical device parts. Increasing demand for electric vehicles due to favourable government policies, along with consumer preferences for lightweight vehicles, will gradually influence the demand for sealants.

Indonesia Sealants Market Trends

Government & public investments in residential and non-residential construction projects will boost the industry

  • The Indonesian construction industry is expected to expand at a CAGR of roughly 3.43% from 2022 to 2028. Over the last decade, the construction sector in Indonesia has grown with a downward trend, reporting a gain of more than 6.2% in 2019 when compared to 2018. However, the building sector experienced a significant slowdown in 2020 as a result of the COVID-19 epidemic. During the forecast period of 2022 to 2028, the Indonesia building adhesives market is expected to expand at a CAGR of approximately 3.37% in terms of volume and 5.42% in terms of value during the forecast period.
  • Currently, the industry is investing in large infrastructure projects in order to increase the development of the country. For instance, Indonesia has been preparing to spend about USD 40 billion to extend Jakarta's metro network, which is poised to boost the country's construction industry. Furthermore, the government of Indonesia revealed that the new capital city would be built on the island of Borneo with an investment of IDR 466 trillion (GBP 26.6 billion), and construction would take 10 years.
  • On the other hand, Mitsubishi Corp., along with Temasek Holding, is planning to build a smart city 25 km southwest of Jakarta. The smart city includes homes, shopping centers, and medical facilities, with the goal of housing 40,000 to 60,000 permanent residents. Moreover, the government has planned to renovate as many as 2,200 low-quality houses in the eastern Indonesian province, which will be renovated and rebuilt with a total budget of IDR 38.5 billion. The development, specifically residential construction, tends to increase the demand for adhesives and sealants in the country.

Considerable growth of export values for automotive parts & components will proliferate the industry growth

  • The automotive industry in Indonesia remains a promising sector that contributes significantly to the country's economic progress. According to Agus Gumiwang Kartasasmita, Minister of Sector Republic of Indonesia, the automobile industry in Indonesia witnessed tremendous growth in 2021, with a double-digit growth rate of 17.82%. In 2019, the country produced about 12,86,848 units of vehicles which drastically reduced to 6,90,176 units in 2020, accounting for a decline of about 46% owing to the COVID-19 pandemic. Due to this reason, the variation in automotive production between 2019 and 2021 resulted in about -13%, whereas between 2020 and 2021, the variation was about 63%.
  • The trade in the automotive sector in Indonesia showed a surplus in all years from 2019 to 2021. Both exports and imports fell in 2020 as a result of the global pandemic, which generated limitations and disruptions in economic activities, so impeding the global supply chain and hurting total production. However, in line with the robust output in 2021, both export and import values increased significantly, with a trade balance of USD 1.93 billion. Although 2021 had the highest level of commercial activity in the prior ten years, the trade balance surplus was the lowest in comparison to 2019 and 2020, which had balance values of USD 2 billion and USD 1.95 billion, respectively.
  • Globally, the development of EVs signaled a fundamental shift in the Indonesian transportation sector's policies. Given the country's nickel reserves, Indonesia is well-placed to become a major player in the global EV supply chain. To be a part of the region's EV future, Indonesia needs to invest in technology, talent resources, renewable energy, and infrastructure.

Indonesia Sealants Industry Overview

The Indonesia Sealants Market is fragmented, with the top five companies occupying 24.25%. The major players in this market are 3M, DEXTONE INDONESIA, Henkel AG & Co. KGaA, Pioneer Adhesives, Inc. and Sika AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End User Trends
    • 4.1.1 Aerospace
    • 4.1.2 Automotive
    • 4.1.3 Building and Construction
  • 4.2 Regulatory Framework
    • 4.2.1 Indonesia
  • 4.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2028 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Aerospace
    • 5.1.2 Automotive
    • 5.1.3 Building and Construction
    • 5.1.4 Healthcare
    • 5.1.5 Other End-user Industries
  • 5.2 Resin
    • 5.2.1 Acrylic
    • 5.2.2 Epoxy
    • 5.2.3 Polyurethane
    • 5.2.4 Silicone
    • 5.2.5 Other Resins

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Arkema Group
    • 6.4.3 DEXTONE INDONESIA
    • 6.4.4 Dow
    • 6.4.5 H.B. Fuller Company
    • 6.4.6 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.7 IKA GROUP
    • 6.4.8 Illinois Tool Works Inc.
    • 6.4.9 Pioneer Adhesives, Inc.
    • 6.4.10 Sika AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ADHESIVES AND SEALANTS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Adhesives and Sealants Industry Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Drivers, Restraints, and Opportunities
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms