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市場調査レポート
商品コード
1692547

インドの小口貨物輸送(LTL):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

India Less than-Truck-Load (LTL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
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インドの小口貨物輸送(LTL):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの小口貨物輸送(LTL)市場規模は2025年に300億4,000万米ドルと推定・予測され、2030年には484億5,000万米ドルに達し、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは10.03%で成長すると予測されます。

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eコマース産業は2023~27年にCAGR 14.11%で成長し、市場の成長を牽引すると予測されます。

  • 2022年、製造業セグメントは製造業の生産高に後押しされて成長を経験しました。様々なプログラムや政策が実施される中、政府は2025年までに経済全体の生産量の25%を製造業が占めるようにすることを目指しています。インド経済が成長するにつれ、製造品の需要が増加し、LTLサービスのニーズが高まっています。インド政府は国内の製造業の成長を促進するため、いくつかのイニシアチブをとっています。その一環として、2022-23年度連邦予算では、緊急信用枠保証制度(ECLGS)の延長により、MSMEセクターが後押しされました。
  • インドの小売業界は2019年から2030年にかけて9%のペースで成長し、2019年の7,790億米ドルから2026年には1兆4,070億米ドル、2030年には1兆8,000億米ドルを超えると予測されているため、卸売・小売業セグメントの将来は傑出したものになると予想されます。所得の増加、良好な人口動態、外国企業の参入、都市化の進展に支えられ、業界の長期的な将来は明るいと思われます。さらに、生産と輸出の増加は、製造業のエンドユーザーセグメントをサポートすると予想されます。

インドの小口貨物輸送(LTL)市場の動向

政府および民間投資、輸出の増加、州をまたがる物品の移動の増加が輸送業界の主な促進要因

  • 2024年、政府は物流コストを5~6%まで削減することを目標に掲げています。インド鉄道は、貨物輸送能力の増強、貨物列車の高速化、運賃の引き下げ、貨物専用通路の設置、鉄道駅、道路、港湾間のラストワンマイル接続の改善などに取り組んでいます。ガティ・シャクティ首相との連携、ロジスティクスの業界地位の付与、デジタル・ソリューションの推進、ロジスティクス・インフラの整備などを進めています。これらの努力は、コストを削減し、物流におけるGDP成長に拍車をかけることを目的としています。
  • この分野は2027年まで成長し、2027年までに1,000万人の雇用を増やすと予想されています。インドは製造業とロジスティクスの世界のハブになることを目指しており、最近の政策では、倉庫・ロジスティクス部門への投資が約100億米ドル集まっています。また、ムンバイ・トランス・ハーバー・リンク(MTHL)、ナビ・ムンバイ国際空港、ノイダ国際空港、西部専用貨物回廊など、2024年に向けたインドのインフラ計画も、世界のロジスティクス界で著名なプレーヤーになるためのインドの歩みを加速させると期待されています。

ディーゼル価格の上昇は、いくつかの州政府による付加価値税の引き下げにより、ガソリン価格の上昇ほど急激ではありません。

  • 2023年9月、サウジアラビアとロシアが自主的な減産と輸出削減を2023年まで延長したため、原油価格は1バレルあたり90米ドルと10ヵ月ぶりの高値をつけた。インドは石油の85%を輸入しているため、燃料価格に影響が出ました。1,400万人のトラック運転手と車両オペレーターを代表する全インド自動車輸送会議によると、燃料価格の高騰は、トラックの運行コストの70%を占める価格上昇を転嫁する能力が限られているため、インドのトラック運転手に影響を及ぼしています。
  • インド政府は、2024年上半期に予定されている洛国議会選挙に合わせて、2024年にガソリンとディーゼルの価格を1リットル当たり4~6インドルピー(0.04~0.07米ドル)引き下げることを検討しています。この引き下げによる負担を均等に分担するため、石油販売会社と協議中であり、最大で1リットル当たり10ルピー(0.12米ドル)の大幅な引き下げの可能性もあります。この動きは、国民の財政負担を軽減することを目的としており、2023年11月に5.55%でピークに達した小売インフレ率の低下にもつながる可能性があります。

インドの小口貨物輸送(LTL)業界の概要

インドの小口貨物輸送(LTL)市場は断片化されており、この市場の主要5社はDelhivery Ltd.、Mahindra Logistics Ltd.、Transport Corporation of India Ltd.(TCI)、V-TRA.(TCI)、V-TRANS、VRL Logistics Ltd.(アルファベット順)です。(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 物流実績
  • 道路の長さ
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格動向
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 主要トラックサプライヤー
  • 道路貨物トン数の動向
  • 道路貨物価格動向
  • モーダルシェア
  • インフレ率
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 輸出先
    • 国内
    • 海外

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Allcargo Logistics Ltd.(including Gati Express)
    • BLR Logistiks
    • Delhivery Ltd.
    • DHL Group
    • Mahindra Logistics Ltd.
    • Transport Corporation of India Ltd.(TCI)
    • V-TRANS
    • VRL Logistics Ltd.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の物流市場の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 92364

The India Less than-Truck-Load (LTL) Market size is estimated at 30.04 billion USD in 2025, and is expected to reach 48.45 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.03% during the forecast period (2025-2030).

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The e-commerce industry is expected to grow at a CAGR of 14.11% during 2023-27, driving the growth of the market

  • In 2022, the manufacturing segment experienced growth boosted by the manufacturing sector's output. With various programs and policies in place, the government aims to ensure that 25% of the total economy's production comes from manufacturing by 2025. As the Indian economy grows, there is an increase in the demand for manufactured goods, leading to a higher need for LTL services. The Indian government is taking several initiatives to promote the growth of the manufacturing industry in the country. As part of the efforts, in the Union Budget 2022-23, the MSME sector received a boost with the extension of the Emergency Credit Line Guarantee Scheme (ECLGS).
  • The future of the wholesale and retail trade segment is expected to be outstanding as India's retail industry is projected to grow at a pace of 9% over 2019-2030, from USD 779 billion in 2019 to USD 1,407 billion by 2026 and more than USD 1.8 trillion by 2030. The long-term future for the industry looks positive, supported by rising income, favorable demographics, entry of foreign players, and increasing urbanization. Moreover, rising production and exports are expected to support the manufacturing end-user segment.

India Less than-Truck-Load (LTL) Market Trends

Government and private investments, rising exports, and the increasing interstate movement of goods are the major drivers of the transportation industry

  • In 2024, the government is dedicated to reducing logistics costs to 5-6%. Indian Railways is taking steps to boost freight capacity, increase the speed of freight trains, lower freight expenses, establish dedicated freight corridors, improve last-mile connectivity between railheads, roads, and ports. They're aligning with PM Gati Shakti, granting industry status to logistics, promoting digital solutions, and developing logistics infrastructure. These efforts aim to cut costs and spur GDP growth in logistics.
  • The sector is expected to grow till 2027 and is expected to add 10 million jobs by 2027. India is aiming to become a global hub for manufacturing and logistics, with recent policies attracting around USD 10 billion USD in investments for the warehousing and logistics sector. Also India's infrastructure plans for 2024, such as the Mumbai Trans Harbour Link (MTHL), Navi Mumbai International Airport, Noida International Airport and Western Dedicated Freight Corridor etc, are expected to accelerate India's journey towards becoming a prominent player in the global logistics landscape.

The diesel price increase was less sharp than the increase in petrol prices due to VAT cuts offered by several state governments

  • In September 2023, oil prices hit a 10-month high of USD 90 per barrel as Saudi Arabia and Russia extended their voluntary production and export cuts till 2023. As India imports 85% of its oil, the fuel prices were impacted. According to the All-India Motor Transport Congress, which represents 14 million truckers and vehicle operators, the soaring fuel prices are impacting India's truckers as they have limited ability to pass on the rising prices, which account for 70% of the cost of operating a truck.
  • The Indian government is contemplating reducing petrol and diesel prices by INR 4 - INR 6 (USD 0.04 - USD 0.07) per litre in 2024, timed with the upcoming Lok Sabha elections in H1 2024. Discussion in ongoing with Oil Marketing Companies to share the burden of this reduction equally, and there's a possibility of a more substantial cut of up to Rs 10 (USD 0.12) per litre. This move aims to alleviate the financial strain on the public and could also help lower retail inflation, which peaked at 5.55% in November 2023.

India Less than-Truck-Load (LTL) Industry Overview

The India Less than-Truck-Load (LTL) Market is fragmented, with the major five players in this market being Delhivery Ltd., Mahindra Logistics Ltd., Transport Corporation of India Ltd. (TCI), V-TRANS and VRL Logistics Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.2 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.3 Economic Performance And Profile
    • 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.4 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.5 Logistics Performance
  • 4.6 Length Of Roads
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Pricing Trends
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Major Truck Suppliers
  • 4.13 Road Freight Tonnage Trends
  • 4.14 Road Freight Pricing Trends
  • 4.15 Modal Share
  • 4.16 Inflation
  • 4.17 Regulatory Framework
  • 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Allcargo Logistics Ltd. (including Gati Express)
    • 6.4.2 BLR Logistiks
    • 6.4.3 Delhivery Ltd.
    • 6.4.4 DHL Group
    • 6.4.5 Mahindra Logistics Ltd.
    • 6.4.6 Transport Corporation of India Ltd. (TCI)
    • 6.4.7 V-TRANS
    • 6.4.8 VRL Logistics Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Logistics Market Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate