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市場調査レポート
商品コード
1692546

中国の小口貨物輸送(LTL):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China Less than-Truck-Load (LTL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 214 Pages
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2~3営業日
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中国の小口貨物輸送(LTL):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 214 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国の小口貨物輸送(LTL)市場規模は2025年に995億6,000万米ドルと推定・予測され、2030年には1,379億米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.74%で成長すると予測されます。

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中国の自動車輸出は2023年に前年比57.9%増となり、市場成長を牽引

  • 2022年、製造業エンドユーザー部門は、製造業の生産高が3%増加し、4兆8,300億米ドルに達したことが成長を後押ししました。中国の製造業生産は2022年も開発を維持し、ハイテク製造業と設備製造業は堅調な業績を記録しました。さらに2023年、中国は14年連続で世界トップの製造拠点となりました。生産と輸出の増加は、トラック運送産業が国内での製造品のタイムリーな配送と流通を確保する上で重要な役割を果たしているため、ロードサービスの需要を牽引しています。2023年の中国の自動車輸出は前年比57.9%増の491万台と急増し、過去最高を記録しました。
  • 中国は、2025年までに天然ガスの年間生産量を205bcmから230bcm以上に増加させ、原油生産量を年間2億トンに維持する計画です。さらに、中国の医薬品産業は2025年までにCAGR12.2%を記録すると予想されています。中国は、「メイド・イン・チャイナ2025」産業計画の一環として、医薬品産業を改革する意向です。さらに、主要製造企業は完全にデジタル化され、主要産業の基幹企業は2035年までにスマート化されます。

中国の小口貨物輸送(LTL)市場の動向

第14次5カ年計画の下、クリーンエネルギー・インフラの開発と運輸部門への投資が成長を牽引します。

  • 2023年、中国のクリーンエネルギー部門は国の経済拡大に大きく貢献しました。エネルギーアンドクリーンエア(CREA)によると、中国の再生可能エネルギーインフラへの投資額は8,900億米ドルに達し、同年の化石燃料供給への世界投資額にほぼ匹敵しました。再生可能エネルギー源、原子力、電力網、エネルギー貯蔵、電気自動車(EV)、鉄道を含むクリーンエネルギーは、2023年には中国のGDPの9.0%を占め、前年比7.2%から増加します。EVの生産台数は2023年に前年比36%増加しました。
  • 第14次5カ年計画(2021~2025年)において、中国は交通網拡大の目標を明らかにしました。2025年までに、高速鉄道は2020年の38,000kmから50,000kmに拡大し、人口50万人以上の都市の95%を250kmの路線でカバーします。2025年までに、鉄道を165,000km、民間空港を270以上、都市部の地下鉄を10,000km、高速道路を190,000km、高水準内陸水路を18,500kmにすることを目指しています。2025年までに総合的な開発を達成することが第一の目標であり、交通システムの変革とGDPへの貢献の進展を重視しています。

ロシア・ウクライナ戦争の中、中国のディーゼル・ガソリン小売価格は歴史的な高水準に高騰しました。

  • 2023年、中国の原油輸入量は2022年比11%増の5億6,399万トン、1日当たり1,128万バレルとなりました。この急増は、ロシア・ウクライナ戦争の中で世界の原油価格が上昇し、中国の燃料価格が歴史的な高値に達したためです。2024年1-2月期の原油輸入量は前年同期比5.1%増の8,831万トンに達しました。この増加は、先に安い価格で原油を購入したことによる。ブレント先物は2023年9月に97.69米ドルでピークをつけ、12月には72.29米ドルまで下落し、2024年3月には84.05米ドルまで上昇しました。2024年3月にOPEC+グループが減産を6月末まで延長すると決定したことで、原油価格はさらに上昇しました。同グループは世界需要の6%近くを減産するため、この動きは世界の石油需要に対する懸念を高めています。また、最近の原油価格の上昇は、2024年下半期以降の中国の輸入を減退させる可能性があります。
  • 中国は、最近の世界の原油価格の変動に合わせて、ガソリンと軽油の小売価格を調整する予定です。今回の値上げは、世界の供給逼迫と需要見通しの好転を反映したものです。NDRCによると、中国のガソリンとディーゼルの価格は2024年にトン当たり28米ドル上昇します。燃料需要の減少が予想されるもの、2035年まで石油ベースの燃料が主要な選択肢であり続けると思われます。

中国の小口貨物輸送(LTL)産業の概要

中国の小口貨物輸送(LTL)市場は断片化されており、この市場の主要企業はCMA CGMグループ(CEVA Logisticsを含む)、Deppon Logistics、SF Express(KEX-SF)、Shanghai Aneng Juchuang Supply Chain Management、STO Express(Shentong Express)の5社である(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 物流実績
  • 道路の長さ
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格動向
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 主要トラックサプライヤー
  • 道路貨物トン数の動向
  • 道路貨物価格動向
  • モーダルシェア
  • インフレ率
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 輸出先
    • 国内
    • 海外

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Changjiu Logistics
    • CMA CGM Group(including CEVA Logistics)
    • Deppon Logistics Co., Ltd.
    • DHL Group
    • SF Express(KEX-SF)
    • Shanghai Aneng Juchuang Supply Chain Management Co., Ltd.
    • Shanghai YTO Express(Logistics)Co., Ltd.
    • STO Express Co., Ltd.(Shentong Express)
    • Yimi Dida Supply Chain Group Co., Ltd.
    • Yunda Holding Co. Ltd.
    • ZTO Express

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の物流市場の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 92363

The China Less than-Truck-Load (LTL) Market size is estimated at 99.56 billion USD in 2025, and is expected to reach 137.9 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.74% during the forecast period (2025-2030).

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China's auto exports increased by 57.9% YoY in 2023, driving the growth of the market

  • In 2022, the manufacturing end-user segment experienced growth boosted by the manufacturing industry's output, which rose by 3% and reached USD 4.83 trillion. China's manufacturing production sustained its development in 2022, with high-tech manufacturing and equipment manufacturing posting robust performance. Moreover, in 2023, China remained the world's top manufacturing hub, achieving this feat for the 14th consecutive year. The rise in production and exports is driving the demand for road services as the trucking industry plays a significant role in ensuring the timely delivery and distribution of manufactured goods domestically. In 2023, China's auto exports surged 57.9% YoY to a record high of 4.91 million vehicles.
  • China is planning to increase its annual natural gas production from 205 bcm to more than 230 bcm by 2025 and maintain its crude oil production at 200 million tons annually. Moreover, the Chinese pharmaceutical industry is anticipated to register a CAGR of 12.2% by 2025. China intends to reinvent its pharmaceutical industry as part of the "Made in China 2025" industrial plan. Furthermore, major manufacturing firms will be fully digitized, and backbone enterprises in key industries will be smart by 2035.

China Less than-Truck-Load (LTL) Market Trends

Rising focus on developing clean energy infrastructure and transport sector investment under 14th Five-Year Plan driving growth

  • In 2023, China's clean energy sector significantly contributed to the country's economic expansion. According to Energy and Clean Air (CREA), China's investment in renewable energy infrastructure amounted to USD 890 billion, almost matching global investments in fossil fuel supply for the same year. Clean energy, including renewable energy sources, nuclear power, electricity grids, energy storage, electric vehicles (EVs), and railways, constituted 9.0% of China's GDP in 2023, up from 7.2% YoY. EV production grew by 36% YoY in 2023.
  • In the 14th Five-Year Plan (2021-2025), China revealed goals for expanding its transportation network. By 2025, high-speed railways will extend to 50,000 kms, up from 38,000 kms in 2020, with 95% of cities with populations above 500,000 covered by 250-km lines. The country aims to increase its railway length to 165,000 kms, civil airports to over 270, subway lines in cities to 10,000 kms, expressways to 190,000 kms, and high-level inland waterways to 18,500 kms by 2025. The primary objective is to achieve integrated development by 2025, emphasizing advancements in the transformation of the transportation system and its contribution to GDP.

China's retail diesel and gasoline prices were soared to historically high levels amid the Russia-Ukraine War

  • In 2023, China imported 11% more crude oil than in 2022, totaling 563.99 mn metric tons (MMT), or 11.28 mn barrels per day. This surge was due to increased global crude oil prices amid the Russia-Ukraine War, causing fuel prices in China to reach historic highs. In Jan-Feb 2024, crude oil imports rose by 5.1% YoY, reaching 88.31 MMT. This increase was driven by purchasing crude oil at lower prices earlier. Brent futures peaked at USD 97.69 in September 2023, fell to USD 72.29 in December, and rose to USD 84.05 by March 2024. The decision made by the OPEC+ group in March 2024 to extend output cuts until the end of June has further boosted crude prices. This move has raised concerns about global oil demand, as the group is reducing production by nearly 6% of world demand. The recent increase in crude prices may also dampen China's imports starting from H2 2024.
  • China plans to adjust retail prices for gasoline and diesel to align with recent shifts in global crude oil prices. The price hike reflects a tightening of global supply and a positive forecast for demand. According to NDRC, gasoline and diesel prices in China will increase by USD 28 per ton in 2024. Although there's expectation of declining demand for fuels, oil-based fuels will remain the primary choice until 2035.

China Less than-Truck-Load (LTL) Industry Overview

The China Less than-Truck-Load (LTL) Market is fragmented, with the major five players in this market being CMA CGM Group (including CEVA Logistics), Deppon Logistics Co., Ltd., SF Express (KEX-SF), Shanghai Aneng Juchuang Supply Chain Management Co., Ltd. and STO Express Co., Ltd. (Shentong Express) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.2 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.3 Economic Performance And Profile
    • 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.4 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.5 Logistics Performance
  • 4.6 Length Of Roads
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Pricing Trends
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Major Truck Suppliers
  • 4.13 Road Freight Tonnage Trends
  • 4.14 Road Freight Pricing Trends
  • 4.15 Modal Share
  • 4.16 Inflation
  • 4.17 Regulatory Framework
  • 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Changjiu Logistics
    • 6.4.2 CMA CGM Group (including CEVA Logistics)
    • 6.4.3 Deppon Logistics Co., Ltd.
    • 6.4.4 DHL Group
    • 6.4.5 SF Express (KEX-SF)
    • 6.4.6 Shanghai Aneng Juchuang Supply Chain Management Co., Ltd.
    • 6.4.7 Shanghai YTO Express (Logistics) Co., Ltd.
    • 6.4.8 STO Express Co., Ltd. (Shentong Express)
    • 6.4.9 Yimi Dida Supply Chain Group Co., Ltd.
    • 6.4.10 Yunda Holding Co. Ltd.
    • 6.4.11 ZTO Express

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Logistics Market Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate