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市場調査レポート
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1692491

米国のPOS端末:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

United States (US) Point of Sale (POS) Terminals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 127 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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米国のPOS端末:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のPOS端末市場規模は2025年に291億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは8.92%で、2030年には446億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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POS端末システムは、トランザクション指向の端末やデバイスから、企業のCRMやその他の金融ソリューションと相互作用するシステムへと変化しています。この技術革新の支援により、エンドユーザーは収益の流れや在庫をより適切に管理できるようになりました。

個人消費の増加は、簡単な支払いオプションとしてのPOS端末の需要に直接影響を与えました。eコマースの成長、実店舗とオンライン小売の絡み合いも、POS端末の今後の開発に影響を与えると予想されます。この地域の主要なeコマース・プラットフォームが提供するペイメント・オン・デリバリー・オプションにより、ポータブルPOS端末の採用が急激に増加しています。

POSシステムに最新技術を導入することが、調査された市場を牽引すると予想されます。例えば、クラウド・コンピューティング・プロバイダーはPOSシステム向けにウェブベースの金融サービスを提供しており、データは遠隔地のベンダー・サーバーで適切に管理されています。このソリューションは現在クラウドPOS市場シェアの大半を占めており、長期的にはそうなると予想されます。クラウド技術のあらゆる必須分野への展開に対するエンドユーザーの支持の高まりが、POS市場の大きな成長要因になると予想されます。

POS端末の急成長にはいくつかの要因があるが、最も重要な要因の1つは、現金の負担から企業を解放することです。世界がキャッシュレス社会に向かう中、POSシステムを採用する企業は、顧客が期待する迅速で便利かつ安全なチェックアウト体験を提供し、先行していることに気づきます。現在進行中のテクノロジーの波に合わせて、米国のPOS端末は急速に進化しています。あらゆる業種に対応した先進的な端末の導入が進んでいます。

デジタル決済の普及とeコマースの拡大により、米国のPOS端末市場は近年著しい成長を遂げています。しかし、このような拡大とともに、サイバー攻撃やデータ漏洩に関するセキュリティ上の懸念がいくつか生じています。これらの問題は市場にとって大きな障壁に成長し、消費者の信頼だけでなく市場全般の安定をも危うくしています。

COVID-19の発生後も、非接触型決済の人気は衰えませんでした。マスターカードの調査によると、約79%の消費者が非接触型決済を利用しています。米国の多くの企業は、この支払い方法を受け入れるために、近代化されたPOS端末システムに投資しています。例えば、以前は従来のカードスワイプを優先していた企業が、非接触決済を可能にするためにNFC対応端末に切り替えています。

米国(US)のPOS端末市場動向

小売セグメントが大きく成長する見込み

  • 小売業界はPOS端末の重要なユーザーの1つであり、国内各地での実店舗の再開に伴い、このセグメントは徐々に回復しています。ハイテクに精通した顧客もそうでない顧客も同じように要求が高く、好みの小売店でのシームレスな体験を望んでいます。
  • 米国全土で小売店舗数が増加しているため、大幅な割引やその他のサービスによって顧客を惹きつけているが、顧客維持が市場を維持するための第一の課題となっています。この競争は、価格に関する競争を回避し、最新技術への投資と収益のバランスを見つけるために、ビジネスモデルを改革する必要性を高めています。
  • POS端末が提供する在庫、売上レポート、財務管理、顧客分析機能は、小売業者が顧客維持に関連する問題を克服するのに役立ちます。mPOSシステムは、売上レポート、顧客管理、在庫管理、従業員管理などの中核機能を1つのシステムに統合するため、小売店舗で大きく活用される見通しです。
  • また、eコマースの動向を考慮すると、デジタル決済は米国全土で市民に好まれる決済手段になりつつあります。例えば、全米の買い物客の41%は、スマートフォンやタブレットが「最も重要な買い物ツール」になると期待しています。さらに、デジタル決済はミレニアル世代が好む決済手段であり、同国でPOSシステムの導入が進む一因となっています。

モバイル/ポータブルPOSシステムが成長を遂げる

  • レジやPOS端末の代わりに、モバイルPOS(mPOS)とは、加盟店がモバイル端末(スマートフォンやタブレット)を使って支払いを処理できるようにする技術です。mPOS(モバイルPOS)は、レジや電子POS端末(POSターミナル)の機能を果たすスマートフォン、タブレット、または専用のワイヤレスデバイスです。
  • mPOSは従来のPOSより革新的で、Bluetoothでスマートフォンを接続します。モバイルPOSシステムにより、ユーザーは1カ所のPOSレジに縛られることなく、タブレット、スマートフォン、その他のハンドヘルドデバイスを介して支払いを受け付けることができます。取引には、クレジットカードのマグストライプ、リーダー決済、ワイヤレス取引が含まれます。携帯電話のデータ接続を利用して取引を処理します。
  • モバイルPOSシステムは、販売業やサービス業が顧客のいる場所で取引を行うことを可能にし、プロセス全体に柔軟性を加え、顧客体験を向上させることから、支持を集めています。eコマースの成長や、米国のウォルマート、コストコ、ホームデポ、クローガー社、ウォルグリーン・ブーツ・アライアンスなどの実店舗とオンライン小売の絡み合いも、端末の今後の発展に影響を与えると予想されます。実際、主要なeコマース・プラットフォームが提供する代金引換のオプションにより、モバイルPOS端末の採用が急激に増加しています。
  • 中小企業(SMB)の間でmPOSシステムに対する需要が高まっていることが、米国における市場の成長に寄与しています。mPOSシステムは、効率性と生産性を向上させる方法を提供します。

米国のPOS端末市場の概要

米国のPOS端末市場は半固定的です。同市場は、NEC Corporation、Ingenico Inc.(Apollo Asset Management)、BBPOS Limited(STRIPE)、Castles Technology、NEC Corporationなどの主要企業で構成されています。

パートナーシップやアライアンスへの投資は、同市場で事業を展開するベンダーの戦略的焦点の一部となることが予想されます。加えて、同市場のベンダーは新規顧客獲得のためのプレゼンス拡大にも注力しています。企業集中率は高く、すべての主要企業がより良いシェアの獲得を目指しており、競争企業間の敵対関係を高めています。製品の流通が容易になれば、競争はさらに激化します。全体として、競争企業間の敵対関係は緩やかに成長し、ベンダー間で拡大すると予想されます。

2023年6月、Verifoneはその先見的な決済ソリューションを強調するため、新しいロゴ、世界ウェブサイト、ブランドアイデンティティを導入し、更新されたビジョンに沿ったリブランディングを行いました。Verifoneは現在、「世界中のすべてのビジネスのための決済アーキテクトおよびコマースエキスパートパートナー」となっています。Verifoneの強力な製品・サービスポートフォリオは、デジタル決済ソリューション、クラウドホスト型ペイメント・アズ・ア・サービス、セキュアな決済デバイス、加盟店獲得、データサイエンスによる高度なビジネス洞察、マネージドサービスの実践、POS(販売時点情報管理)技術など多岐にわたり、この約束を実現しています。

2023年4月、デジタル決済とソフトウェア・サービスを提供するカンタロープ社は、北米の非接触型休憩室、マーケット、自動販売機、パントリー・サービス・プロバイダーである世界コネクト社と拡大パートナーシップを締結しました。この提携により、米国を拠点とする世界コネクト社の系列ネットワークは、Bistro to Goと呼ばれるユニークなマイクロマーケット・キオスク・プログラムを利用できるようになる!を提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 決済業界におけるPOSとデジタル化への投資の拡大
    • 非接触型決済への需要の高まり
    • より安全な決済オプションへの需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • サイバー攻撃やデータ漏洩に関するセキュリティ上の懸念
    • 遠隔地における堅牢で信頼性の高いインフラの欠如
  • POS端末に関する主な規制とコンプライアンス基準
  • 非接触決済の普及と業界への影響に関する解説
  • 主要事例の分析
  • POS端末の出荷台数

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス別
  • タイプ別
    • 固定POSシステム
    • モバイル/ポータブルPOSシステム
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • ホスピタリティ
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー産業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Verifone Systems Inc.
    • Ingenico Inc.(Apollo Asset Management)
    • BBPOS Limited(stripe)
    • Castles Technology
    • NEC Corporation
    • PAX Technology Ltd
    • Usa Technologies(Cantaloupe Inc.)
    • Dspread Technology(Beijing)Inc.
    • SZZT Electronics Co. Ltd
    • Square Capital LLC(Block Inc.)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91666

The United States Point of Sale Terminals Market size is estimated at USD 29.11 billion in 2025, and is expected to reach USD 44.63 billion by 2030, at a CAGR of 8.92% during the forecast period (2025-2030).

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POS terminal systems have changed from transaction-oriented terminals and devices to systems that interact with the company's CRM and other financial solutions. With the assistance of this innovation, end users can better manage their revenue streams and inventory.

The rise in consumer spending directly impacted the demand for POS terminals as an easy payment option. The growth in e-commerce and the entangling of brick-and-mortar and online retail practices are also expected to affect the future development of POS terminals. With the payment-on-delivery option provided by significant e-commerce platforms in the region, a sudden rise in the adoption of portable POS terminals has been noted.

Implementing the latest technology in POS systems is expected to drive the market studied. For example, cloud computing providers deliver web-based financial services for POS systems, where data is appropriately maintained on remote vendor servers. The solution currently controls most of the cloud POS market share and is anticipated to do so in the long run. Increased end-user support for the deployment of cloud technology across all the essential areas is expected to be a significant growth factor for the POS market.

The rapid growth of POS terminals is attributed to several factors, but one of the most important is that they free businesses from the burden of cash. As the world moves toward a cashless society, businesses that embrace POS systems find themselves ahead, offering their customers the fast, convenient, and safe checkout experience they expect. In line with the ongoing technological wave, POS terminals in the United States have been quickly evolving. The availability and introduction of technologically advanced terminals for all business types are significantly being adopted.

Due to the growing popularity of digital payment methods and the expansion of e-commerce, the point-of-sale (POS) terminal market in the United States has seen tremendous growth in recent years. However, along with this expansion have come several security concerns related to cyber-attacks and data breaches. These issues have grown into significant barriers for the market, endangering not only consumer confidence but also the market's general stability.

After the outbreak of COVID-19, contactless payments remained popular. According to a Mastercard survey, about 79% of consumers use contactless payments. Many US businesses are investing in modernized POS terminal systems to accept this payment method. For instance, companies that previously prioritized conventional card swipes are switching to NFC-enabled terminals to allow contactless payments.

United States (US) Point of Sale (POS) Terminals Market Trends

The Retail Segment is Expected to Grow Significantly

  • The retail industry is one of the significant users of POS terminals, and the segment is slowly picking up with the reopening of brick-and-mortar stores in different parts of the country. Tech - and non-tech-savvy customers are equally demanding and desire a seamless experience at their preferred retailers.
  • The rising number of retail stores across the United States attracts customers due to significant discounts and other services; however, customer retention becomes the primary challenge to sustaining in the market. This competition increases the requirement to reinvent their business models to avoid competition concerning price and find the balance between investing in the latest technologies and revenue.
  • The inventory, sales reporting, financial management, and customer analytics features that POS terminals provide assist retailers in overcoming the problems related to customer retention. Hence, the industry's requirement for customer retention and competition growth promotes the development of POS terminals. mPOS systems are poised to be significantly utilized in retail outlets to integrate core functions such as sales reporting, customer management, inventory management, and employee management under one system.
  • Digital payment is also becoming the preferred mode of payment for citizens across the United States, considering the e-commerce trends. For instance, 41% of all shoppers in the country expect their smartphone or tablet to become their 'most important shopping tool.' Moreover, digital payments are millennials' preferred mode of payment, contributing to the country's rising adoption of POS systems.

Mobile/Portable Point-of-sale Systems to Witness Growth

  • Instead of a cash register or POS terminal, mobile point of sale (mPOS) is a technology that enables merchants to process payments via their mobile device (smartphone or tablet). An mPOS (mobile point-of-sale) is a smartphone, tablet, or dedicated wireless device that performs the functions of a cash register or electronic point-of-sale terminal (POS terminal).
  • An mPOS is a more innovative alternative to traditional POS, which connects smartphones via Bluetooth. A mobile point-of-sale system allows users to accept payments via tablets, smartphones, and other handheld devices without being tied to a POS register in a single location. The transactions can include credit card magstripe, reader payments, and wireless transactions. It utilizes a mobile phone's data connection to process transactions.
  • Mobile POS systems are gaining traction as they allow sales and service industries to conduct transactions at the customer's location, adding flexibility to the whole process and improving customer experience. The growth in e-commerce and the entangling of brick-and-mortar and online retail practices such as Walmart, Costco, The Home Depot, The Kroger Co., Walgreens Boots Alliance, and others in the United States are also expected to affect the future development of the terminals. In fact, with the option of cash on delivery provided by significant e-commerce platforms, a sudden surge in the adoption of mobile POS terminals has been recognized.
  • The growing demand for mPOS systems among small and medium-sized businesses (SMBs) contributes to the market's growth in the United States. The mPOS systems offer ways to improve their efficiency and productivity.

United States (US) Point of Sale (POS) Terminals Market Overview

The United States POS terminals market is semi-consolidated. The market consists of major players, such as NEC Corporation, Ingenico Inc. (Apollo Asset Management), BBPOS Limited (STRIPE), Castles Technology, and NEC Corporation.

Investments in partnerships and alliances are expected to be some of the strategic focus of vendors operating in the market. In addition, the vendors in the market are focusing on expanding their presence to gain new customers. The firm concentration ratio is high, and all major players are working toward achieving a better share, increasing the competitive rivalry. With the easy distribution of products, the rivalry further increases. Overall, competitive rivalry is expected to grow moderately and grow among the vendors.

In June 2023, Verifone rebranded to underline its visionary payment solutions by introducing a new logo, global website, and brand identity to align with an updated vision. Verifone is now the 'Payments Architect and Commerce Expert partner for all businesses everywhere. Verifone's strong product and services portfolio delivers on that promise as it spans digital payment solutions, cloud-hosted payments as a service, secure payment devices, merchant acquiring, advanced business insights through data science, managed services practices, point of sale technology (POS), and more.

In April 2023, Cantaloupe Inc., a digital payments and software services company, signed an expanded partnership with GlobalConnect, North America's contactless break rooms, markets, vending, and pantry services provider. This partnership provides GlobalConnect's affiliate network of United States-based operators with a unique micro market kiosk program called Bistro to Go! By Cantaloupe.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Investments in POS and Digitalization in the Payment Industry
    • 5.1.2 Growing Demand for Contactless Payments
    • 5.1.3 Increasing Demand for More Secured Payment Options
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security Concerns Related to Cyber Attacks and Data Breaches
    • 5.2.2 Lack of Robust and Reliable Infrastructure in Remote Regions
  • 5.3 Key Regulations and Compliance Standards of POS Terminals
  • 5.4 Commentary on the Rising Use of Contactless Payment and its Impact on the Industry
  • 5.5 Analysis of Major Case Studies
  • 5.6 POS Terminal Shipments

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
    • 6.1.3 Services
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Fixed Point-of-sale Systems
    • 6.2.2 Mobile/Portable Point-of-sale Systems
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Hospitality
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Other End-user Industries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Verifone Systems Inc.
    • 7.1.2 Ingenico Inc. (Apollo Asset Management)
    • 7.1.3 BBPOS Limited (stripe)
    • 7.1.4 Castles Technology
    • 7.1.5 NEC Corporation
    • 7.1.6 PAX Technology Ltd
    • 7.1.7 Usa Technologies (Cantaloupe Inc.)
    • 7.1.8 Dspread Technology (Beijing) Inc.
    • 7.1.9 SZZT Electronics Co. Ltd
    • 7.1.10 Square Capital LLC (Block Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET