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市場調査レポート
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1692486

北米のゴミ袋:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Trash Bags - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 135 Pages
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2~3営業日
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北米のゴミ袋:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のゴミ袋市場規模は2025年に37億米ドルと推定・予測され、2030年には53億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは7.77%です。

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ゴミ袋は通常ポリエチレン製で、丈夫で軽く、漏れたりこぼれたりすることなくゴミをしっかりと保持します。そのため、北米市場では住宅、商業、工業などさまざまなエンドユーザー産業で使用されています。

主なハイライト

  • ゴミ袋の義務化によってゴミ袋の使用は増加しており、Reynolds Consumer Products社のようなゴミ袋メーカーが、ゴミ袋の生産に義務化された内容量以上のゴミ袋を使用しています。
  • 全体として、北米のゴミ袋市場は、市場関係者にいくつかの課題を引き起こしているにもかかわらず、新しい規制と手順に適応しています。これらの規則は、市場企業が新しい規則の要件を満たす持続可能なゴミ袋を考え出した場合、市場が成長する新たな方法を与えました。
  • ゴミ袋市場は、エンドユーザー産業からの需要の増加により、予測期間中に成長すると予想されます。しかし、北米のいくつかの地域では、芝生や庭のゴミを埋立地に廃棄することを禁止する法律が可決されています。持続可能な生分解性樹脂は、市場成長の重要な要因です。
  • 世界のプラスチック生産に対抗する取り組みが活発化するにつれ、最も蔓延している汚染源の一つである使い捨てプラスチック袋の禁止が米国内の州や都市に影響を及ぼしています。使い捨てプラスチックの禁止と規制が、この地域のゴミ袋の販売に良い影響を与えているので、最終的にはこれらの禁止と規制は、ゴミ袋をこれらの禁止に含めるようになると思われます。つまり、使い捨てプラスチック袋の禁止は短期的にはゴミ袋を助けるかもしれないが、長期的には市場の成長を鈍らせる可能性が高いです。
  • 競合の後、いくつかの企業や政府は、この地域でのゴミ袋の使用量を増やしたり、競争上の優位性を得るために、さまざまな取り組みを行いました。例えば、米国国勢調査局のVintage 2022の州・全国人口統計によると、米国の居住人口は2022年に0.4%拡大しました。また、転入・転出者数や国際移動が、成長がパンデミック以前に戻りつつある主な理由です。

北米のゴミ袋市場動向

住宅部門が大きな市場シェアを占める

  • 調査対象市場の住宅部門は、かなりの量のゴミを排出します。そのため、ゴミ袋の消費者層への浸透度は高いです。市場で事業を展開する企業は、家庭内の廃棄物管理のための革新的な製品開発に注力し、このセグメントの成長をさらに後押ししています。
  • さらに、アメリカ人は食品の購入に関してかなり衝動的であることが多いです。米国環境保護庁の推計によると、米国の平均的な家庭は年間約19.36トンの食品廃棄物を出しており、これは世界で最も多い量のひとつである(出典:このような事例はゴミ袋の大きな需要につながる)。
  • また、コロンビア大学の調査によると、米国のゴミの20%は、衣類や新聞紙のような長持ちしないもので占められています。庭木の刈りくず(13.3%)、食品やその他の有機物(14.9%)も米国のゴミの大部分を占めています。
  • さらに、北米地域全体の住宅建設率の増加も、調査した市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。例えば、米国国勢調査局によると、2022年6月の民間住宅完成件数は季節調整済み年率136万5,000件でした。これは、5月に修正された推計値143.1万戸を4.6%下回りました。しかし、前年同期比では2021年6月の130.5万戸を4.6%上回っています。
  • 米国国勢調査局によると、米国全体の人口が大幅に増加しており、COVID-19パンデミックの中で回復の兆しが早くも見られたことを意味します。米国国勢調査局が2022年12月に発表したヴィンテージ2022年国・州人口推計および増減要因によると、2020年から2021年にかけての変化率が歴史的に低かった後、2022年の米国居住人口は約0.4%、125万6,003人増加し、3億3,328万7,557人となりました。米国の総人口はこのように増加するため、国内のゴミはより多くなり、市場は大きく成長することになります。

米国が大きな市場シェアを占める

  • 米国の都市や州は、ゴミゼロ政策に向けて前進しています。国内の約11の州で使い捨てレジ袋の禁止が可決され、7つの州で発泡スチロール容器の禁止が可決され、さらに多くの都市でその他の使い捨て食品や包装の禁止が検討されています。
  • 資源保全再生法(RCRA)は、有害および非有害固形廃棄物を適切に管理するための枠組みを定めた公法です。この法律には、議会が義務付ける廃棄物管理プログラムが記載されています。米国環境保護庁によると、プラスチックは都市固形廃棄物(MSW)の一部として急速に増加しています。プラスチックは、すべての重要なMSWカテゴリーに含まれています。
  • 米国は、世界人口の4%しか住んでいないにもかかわらず、地球上の自治体固形廃棄物(MSW)の12%以上を排出しています。これとは別に、主に家庭用品製造業を中心とする産業プロセスによって大量の廃棄物が生み出されています。鉱業、製造業、農業のような活動は産業固形廃棄物を発生させ、その追跡調査は不十分だが、米国の廃棄物総量の97%を占める可能性がある(出典:米国PIRG教育基金)。

米国環境保護庁は、廃棄物処理の危険から市民を守るため、家庭廃棄物や産業廃棄物を規制しています。また、エネルギーと天然資源の節約、廃棄物の削減と排除、不適切に処理された廃棄物の浄化も目指しています。これはゴミ袋市場の成長を促進すると思われます。

北米のゴミ袋産業概要

北米のゴミ袋市場は、Berry Global Inc.、Riverside Paper Co. Inc.、The Clorox Company(Glad Products Company)、Cosmoplast Industrial Company LLC、Reynolds Consumer Products Inc.(Hefty)などの大手企業が存在し、適度に断片化されています。市場の企業は、製品提供を強化し、持続可能な競争上の優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

2022年9月、Novolex Holdings LLCは、インディアナ州ノースバーノンのリサイクル施設において、レジ袋を含むポリエチレンフィルムのリサイクル能力を増強するために1,000万米ドルを投資すると発表しました。リサイクル・回収機械への投資により、同社は年間約2,800万ポンドのリサイクル材料を生産できるようになり、この材料は産業廃棄物や消費者使用後のリサイクル材料で作られた商品の製造に使用されます。この工場は、同社の2つの世界クラスのフィルム・リサイクル・センターのうちの1つです。

ヘフティを所有するレイノルズ・コンシューマー・プロダクツ社は、2022年5月に高級機能を備えた小型・中型ゴミ袋の新ラインを発売しました。これは、顧客を第一に考える一心で行われたものです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 特定の化学物質の組み合わせと香料を使用しようとするメーカーの最近の動向

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 米国は引き続き需要面で市場をリードし、廃棄物処理促進のための様々なイニシアチブを考慮に入れている
    • コンポスタブルバッグとオキソ生分解性バッグの需要拡大
  • 市場の課題
    • 材料供給の課題とレジ袋使用への制裁措置による価格変動に対処するメーカーと消費者

第6章 ゴミ袋市場全体に関する重要考察

  • 購入者の購入嗜好の動向(短期(0~2年)、中期(2~4年)、長期(4~6年))

第7章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 住宅用
    • 商業用
    • 産業用
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Berry Global Inc.
    • Riverside Paper Co. Inc.
    • The Clorox Company(Glad Products Company)
    • Cosmoplast Industrial Company LLC
    • Hefty(Reynolds Consumer Products Inc.)
    • Novolex Holdings LLC
    • International Plastics Inc.
    • Poly-America LP
    • Four Star Plastics
    • Neway Packaging Corporation
    • All American Poly
    • Aluf Plastics
    • Petoskey Plastics Inc.
    • Inteplast Group

第9章 投資分析

第10章 市場の展望

目次
Product Code: 91582

The North America Trash Bags Market size is estimated at USD 3.70 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.37 billion by 2030, at a CAGR of 7.77% during the forecast period (2025-2030).

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Trash bags, typically made of polyethylene, are tough and light and hold garbage securely without leakage or spillover. So, they are used in many different end-user industries in the North American market, such as residential, commercial, and industrial.

Key Highlights

  • Trash bag mandates have increased the use of trash bags, which is aided by trash bag manufacturers such as Reynolds Consumer Products, which use more than the mandated content in the production of trash bags.For instance, according to the company, Reynolds Consumer Products' Hefty compostable trash bags are made from 50% recycled plastic.
  • Overall, the trash bag market in North America has been adapting to the new regulations and procedures, even though they are causing some challenges for market players. These rules gave the market new ways to grow if market players came up with sustainable trash bags that met the requirements of the new rules.
  • The trash bags market is expected to grow in the forecast period, owing to the increasing demand from end-user industries. However, a few regions of North America have passed laws banning the disposal of lawn and garden waste in landfills. Sustainable and biodegradable resins are significant factors in the market's growth.
  • Bans on single-use plastic bags, one of the most pervasive sources of pollution, are affecting states and cities across the United States as efforts to combat global plastic production pick up. As the single-use plastic ban and regulations are positively impacting sales of trash bags in the region, eventually these bans and regulations will start to include trash bags within these bans. This means that the bans on single-use plastic bags might help trash bags in the short term, but they are likely to slow the growth of the market in the long term.
  • After COVID-19, several businesses and governments used a variety of initiatives to boost the usage of trash bags in the region or obtain a competitive advantage. For example, the US resident population expanded by 0.4% in 2022, according to the US Census Bureau's Vintage 2022 state and national population statistics. Also, the number of people moving in and out of the country and international migration are the main reasons why growth is getting back to what it was before the pandemic.

North America Trash Bags Market Trends

Residential Sector Holds Major Market Share

  • The residential sector of the market studied generates a significant amount of waste. Therefore, the penetration of trash bags is substantial in the consumer segment. The players operating in the market focused on innovative product development for domestic waste management, further boosting the segment's growth.
  • Moreover, Americans are often quite impulsive in terms of their food purchases. The United States Environmental Protection Agency estimates that the average US household produces around 19.36 metric tons of food waste per year, one of the highest amounts worldwide (source: such instances lead to a major demand for trash bags).
  • Also, a study from Columbia University found that 20% of US trash is made up of things that don't last long, like clothes and newspapers. Yard trimmings (13.3%) and food and other organic materials (14.9%) also make up a big part of US trash.
  • Moreover, the increasing rate of residential construction across the North American region is also expected to positively impact the studied market's growth. For instance, as per the US Census Bureau, in June 2022, privately owned housing completions were at a seasonally adjusted annual rate of 1,365,000. This was 4.6 percent below the revised May estimate of 1,431,000. However, compared to the previous year's period, this was 4.6 percent above the June 2021 rate of 1,305,000.
  • According to the US Census Bureau, there has been significant growth in the entire US population, signifying an early indication of recovery amid the COVID-19 pandemic. After a historically low rate of change between the years 2020 and 2021, the US resident population rose by around 0.4%, or 1,256,003, to 333,287,557 in 2022, as per the US Census Bureau's Vintage 2022 national and state population estimates and components of change released in December 2022. Because of this increase in the United States' total population, there will be more trash in the country, which will help the market grow a lot.

United States Holds Significant Market Share

  • US cities and states are taking strides toward a zero-waste policy. Around 11 states in the country have passed bans on single-use plastic bags, seven states have passed bans on expanded polystyrene containers, and more cities are considering bans on other single-use food wares and packaging.
  • The Resource Conservation and Recovery Act (RCRA) is the public law that creates the framework for the proper management of hazardous and non-hazardous solid waste. The law describes the waste management program mandated by Congress. According to the United States Environmental Protection Agency, plastics have been a rapidly growing part of municipal solid waste (MSW). Plastic is found in all significant MSW categories.
  • The United States produces more than 12% of the planet's municipal solid waste (MSW), though it is home to only 4% of the world's population. Apart from this, there is a large amount of waste created by industrial processes, mostly in the household product manufacturing industry. Activities like mining, manufacturing, and agriculture create industrial solid waste, which is poorly tracked but may account for up to 97% of America's total waste (source: US PIRG Education Fund).

The Environmental Protection Agency of the United States regulates household and industrial waste in order to protect citizens from the hazards of waste disposal. It also seeks to conserve energy and natural resources, reduce and eliminate waste, and clean up waste that has been improperly disposed of. This is likely to promote the growth of the trash bag market.

North America Trash Bags Industry Overview

The North American trash bags market is moderately fragmented with the presence of major players like Berry Global Inc., Riverside Paper Co. Inc., The Clorox Company (Glad Products Company), Cosmoplast Industrial Company LLC, and Reynolds Consumer Products Inc. (Hefty), among others. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain a sustainable competitive advantage.

In September 2022, Novolex Holdings LLC announced an investment of USD 10 million to boost the capacity to recycle polyethylene films, including plastic bags, at its North Vernon, Indiana, recycling facility. The investment in recycling and recovery machinery would allow the company to produce nearly 28 million pounds of recycled material per year, which would be used to create goods built with post-industrial or post-consumer recycled content. The factory is one of the company's two world-class film recycling centers.

Reynolds Consumer Products Inc., which owns Hefty, released a new line of small and medium trash bags with high-end features in May 2022. This was done with a single-minded focus on putting the customer first.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of The Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Recent Developments on the Attempts Made by Manufacturers to Use Specific Chemical Combinations and Fragrances

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 United States Continues to Lead the Market in Terms of Demand and Considering the Various Initiatives Undertaken to Promote Waste Disposal
    • 5.1.2 Growing Demand for Compostable and Oxo-biodegradable Bags
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Manufacturers and Consumers are Dealing With Fluctuating Prices Due to Material Supply Challenges and Sanctions on Use of Plastic Bags

6 PREMIUM INSIGHTS ON THE OVERALL TRASH BAGS MARKET

  • 6.1 Trends in Buyers Purchase Preferences (short Term (0-2 Years), Mid Term (2-4 Years), Long Term (4-6 Years))

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By End User
    • 7.1.1 Residential
    • 7.1.2 Commercial
    • 7.1.3 Industrial
  • 7.2 By Country
    • 7.2.1 United States
    • 7.2.2 Canada

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Berry Global Inc.
    • 8.1.2 Riverside Paper Co. Inc.
    • 8.1.3 The Clorox Company (Glad Products Company)
    • 8.1.4 Cosmoplast Industrial Company LLC
    • 8.1.5 Hefty (Reynolds Consumer Products Inc.)
    • 8.1.6 Novolex Holdings LLC
    • 8.1.7 International Plastics Inc.
    • 8.1.8 Poly-America LP
    • 8.1.9 Four Star Plastics
    • 8.1.10 Neway Packaging Corporation
    • 8.1.11 All American Poly
    • 8.1.12 Aluf Plastics
    • 8.1.13 Petoskey Plastics Inc.
    • 8.1.14 Inteplast Group

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OUTLOOK