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市場調査レポート
商品コード
1692164

中東・アフリカの紙コップ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Middle-East and Africa Paper Cups - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格
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中東・アフリカの紙コップ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカの紙コップ市場規模は2025年に7億3,409万米ドルと推定・予測され、2030年には9億2,846万米ドルに達すると予測、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは4.81%です。

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主なハイライト

  • 紙コップは人命を救う材料から開発され、今日でも同じ健康と安全価値を提供しています。紙コップはコーヒーや紅茶のような飲食品を提供し、アイスクリームやスープのような食品を入れます。
  • 紙コップのリサイクル可能性は、紙コップ市場の成長を促す重要な要因のひとつです。紙コップは紙でできているため、無期限にリサイクルできます。環境規制に従って製造されるため、ユーザーは廃棄の心配がなく、包装のコスト面の利点も享受できます。ベンダーは製品を通じて持続可能性の目標に貢献することができます。
  • クイックサービス・レストランで温かい飲み物や冷たい飲み物を提供するために使い捨てカップの採用が増加しているため、今後数年間はその需要を牽引する可能性が高いです。さらに、いくつかの商業および住宅パーティーでの飲料水用カップの使用量の増加は、その需要を実施すると予想されます。
  • さらに、持ち帰り用飲料の人気の高まりと飲食品店の数が中東・アフリカ紙コップ市場を後押ししています。飲食品業界はますますダイナミックになってきています。この移行は、飲食品業界における革新的なパッケージング・ニーズを満たすために、パッケージング生産者にいくつかの選択肢を提供します。
  • 製造業は、変化し続けるビジネスと経営環境への適応という課題に直面しています。第4次産業革命は、問題への異なるアプローチを必要とする新たな課題をもたらしました。
  • COVID-19の普及が減速するにつれて、市場の混乱と包装市場への影響を包含することに焦点が移っています。
  • 包装に関する最大の優先課題と議論のいくつかは、持続可能性を中心に展開されました。議論の多いプラスチックの使用、リサイクル、バイオ素材の開発など、いくつかを挙げればきりがないが、激しい議論と消費者の圧力にさらされてきました。

中東・アフリカの紙コップ市場動向

クイックサービスレストランが成長する

  • 中東のファーストフードおよびクイックサービスレストラン事業は、予測期間中に大きく拡大する見込みです。市場拡大の主な要因は、消費者の嗜好の変化と労働人口の増加です。娯楽の選択肢が少ない湾岸協力会議(GCC)では、外食は比較的一般的な行為です。
  • ショッピングモールの利用者の3分の1以上は、買い物をするためではなく、食事をするためだけに来ています。ほとんどのクイック・サービス・レストランでは、温かい飲み物も冷たい飲み物も使い捨ての紙コップを使っています。そのため、地域全体で紙コップの需要が急速に高まっています。中東全域に新しい道路や空港、ショッピングモール、公園、娯楽センターができたことで、数多くの飲食チェーンが出店できるようにもなりました。また、外出の機会が多いため、ファスト・フードやすぐに食べられる飲食品への需要が高まっています。
  • この地域で大きな営業収益を上げている国際企業には、ドミノ・ピザ社、マクドナルド社、KFC社などがあります。例えば2022年12月、中東、北アフリカ、パキスタン、エジプト、モロッコ全域でドミノのフランチャイジーであるAlamarFoodsは、ドバイで600店舗目の設立に成功しました。クイックサービス・レストランの需要が高まるにつれ、飲料の需要に比例して紙コップのニーズも高まると思われます。
  • 数多くのカフェやレストランが、カーブサイドピックアップやキャリーアウトのみに重点を置いています。一部の店舗では、店内の収容人数を減らし、施錠中の食品配達を確実にするために創意工夫を凝らした配達オプションを設けています。飲食品業界は紙コップ・ソリューションの需要を大幅に増加させると予想されます。これは主に、衛生製品に対するニーズが高まり、紙が有効な包装材料となったためです。
  • この地域のカフェ・喫茶店産業は拡大する態勢にあるようです。伝統的な喫茶店は以前からあるが、中東の若い都市生活者や外国人は、西洋的な美的感覚を備えたカフェをより多く求めています。カフェは、フルサービスレストランやファストフード店と同様、無料Wi-Fiを使いながら友人とたむろしたり、パソコンで仕事をしたりできる場所です。

サウジアラビアが主要市場シェアを占める

  • サウジアラビアの紙コップ市場は、旅行の増加により大きく成長すると予想されます。ソーシャルメディアの利用が増加し、サウジアラビア社会のかなりの割合が西洋文化に触れています。テクノロジーと社会規範がますます緩和され、選択の自由が生まれつつあります。これは、消費者層を拡大し、売上を押し上げ、取引量の伸びを促進することで、フードサービスに利益をもたらします。
  • 航空業界による調理済み食品と飲料の需要増加、労働キャンプ、軍隊、病院、大学、学校、ウムラ/ハッジ、結婚式やその他の祝賀行事でのケータリングが主な要因です。パッケージ食品や飲食品の需要は伸びており、多国籍企業の参入も増えています。
  • 地元の消費者は、よりユニークな体験を求め、ますます選り好みをするようになっています。消費者が利便性よりも質の高い体験を重視するようになり、体験重視の傾向はファストフードからファストカジュアルへと移行しつつあります。
  • 市場は、宅配需要の高さから成長が見込まれます。サウジアラビア全土で、職場への宅配がますます一般的になっています。また、「ビジョン2030」の目的に沿って娯楽施設やスポーツ施設の種類が増えるにつれて、公共スペースでのイベントに参加する人々に対する食品配達の需要も高まると思われます。

中東・アフリカの紙コップ産業の概要

中東・アフリカの紙コップ市場は、紙コップを提供する地域や地元のベンダーが多数存在するため、断片化された市場となっています。市場の主要企業はENPI Group、Huhtamaki Group、Gulf East Paper &Plastic Groupなどです。

2022年11月、HotpackGlobalはカタールに製造施設を開設しました。この最新鋭の製造施設は、折りたたみカートンや段ボールカートン、紙袋、カップなど、Hotpackの幅広い紙製品を製造する専門工場です。ドーハの新しい工業地域に位置しています。

2022年10月、Detpakは最新の革新的製品であるDetpak paper lidを発表しました。Detpakの紙蓋は、一般的なコーヒーカップと同じ紙を使用し、薄いポリマーラミネートで構成されているため、液体をしっかりと保持することができます。これは、"Responsible by Design"(デザインによる責任)という理念のもと、紙製品をリードするラインアップに加わった最新の製品です。この蓋を使用することで、テイクアウト・コーヒーの使い捨てプラスチック使用量を83%削減することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • エコシステム分析
  • 輸出入分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 外出先での飲料消費に対する需要の高まり
    • 持続可能性対策と最近の技術革新が製品の賞味期限に一役買っている
  • 市場の課題
    • 市場細分化の進行と素材への依存が利益率に影響を与える見込み

第6章 市場セグメンテーション

  • カップタイプ別
    • ホット用紙コップ
    • コールド用紙コップ
  • 用途別
    • クイックサービスレストラン
    • 業務用
    • その他の用途
  • 国別
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • ナイジェリア
    • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Enpi Group
    • Huhtamaki Group
    • Gulf East Paper & Plastic Group
    • Golden Paper Cups Manufacturing LLC
    • MAIMOON Papers Industry LLC
    • Hotpack Packaging Industries LLC
    • Graphic Packaging International
    • Saqr Pack
    • Arkan Mfg Paper Cup Company
    • Saham Group
    • Ultracare LLC
    • Bony Packaging
    • Pack-Zone
    • Detpak South Africa(Pty)Ltd
    • Alfa Pack
    • Falcon Pack

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91028

The Middle-East and Africa Paper Cups Market size is estimated at USD 734.09 million in 2025, and is expected to reach USD 928.46 million by 2030, at a CAGR of 4.81% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Paper cups were developed from life-saving material and still deliver the same health and safety values today. Paper cups serve hot and cold beverages such as coffee or tea and hold food items such as ice creams and soups.
  • The recyclability of paper cups is one of the key factors driving the growth of the paper cup market. These cups can be recycled indefinitely because they are made of paper. Manufactured per environmental regulations, users benefit from the cost advantages of packaging while eliminating disposal concerns. It helps the vendors to contribute to the sustainability goals through their products.
  • The increasing adoption of disposable cups to serve hot and cold beverages in quick-service restaurants will likely drive their demand in the coming years. In addition, the rising usage of such cups for drinking water in several commercial and residential parties is expected to conduct their demand.
  • Moreover, the growing popularity of on-the-go beverages and the number of food service outlets propel the Middle East and African paper cup market. The food and beverage industry is becoming increasingly dynamic. This transition provides packaging producers several options for meeting innovative packaging needs in the food & beverage industry.
  • The manufacturing industry faces the challenge of adapting to an ever-changing business and operational environment. The fourth industrial revolution has brought a new set of challenges that requires a different approach to the problem.
  • As the spread of COVID-19 decelerated, the shift in focus is now to encompass the market disruptions and their effects on the packaging markets.
  • Some of the biggest packaging priorities and discussions revolved around sustainability. The highly debatable use of plastics, recycling, and development of bio-materials, to name a few, have been subject to intense discussion and consumer pressure.

MEA Paper Cups Market Trends

Quick Service Restaurants to Witness the Growth

  • The fast food and quick service restaurant business in the Middle East is expected to expand significantly over the forecast period. The market's expansion is primarily fueled by shifting consumer preferences as well as an increase in the number of working populations. Eating out is a relatively common activity in the Gulf Cooperation Council (GCC), where there are often few entertainment options.
  • More than a third of mall patrons come just for the food, not to shop. Most quick-service restaurants use disposable paper cups for hot and cold beverages. Therefore, there is a rapid demand for paper cups across the region. New roads and airports, malls, parks, and entertainment centers across the Middle East also allow numerous food and beverage chains to open. Also, frequent travel on the road spikes the demand for fast and ready-to-eat food and beverages.
  • Notably, international companies with significant operating revenues in the area include Domino's Pizza Inc., McDonald's Corp., and KFC Inc. For instance, in December 2022, AlamarFoods, the franchisee for Domino's across the Middle East, North Africa, Pakistan, Egypt, and Morocco, successfully established its 600th location in Dubai. With the rising demand for quick-service restaurants, the proportional demand for beverages would increase the need for paper cups in the region.
  • Numerous cafes and restaurants have focused more on curbside pickup or carryout only. Some stores reduced their in-store capacity and established inventive delivery options to ensure food delivery during the lockdowns. The food and beverage industry is anticipated to significantly increase demand for paper cup solutions. This is mainly because of the growing need for hygiene products that have made the paper a viable packaging material.
  • The region's cafe and tea shop industry appears poised for expansion. Traditional tea shops have been around for a while, but young Middle Eastern urbanites and foreigners seek more cafes with a Western aesthetic. Cafes are places where one can hang out with friends or work on a computer while using free Wi-Fi, just like full-service restaurants and fast-food restaurants.

Saudi Arabia to Hold Major Market Share

  • The paper cup market in Saudi Arabia is expected to grow significantly due to increased travel. The rising use of social media has exposed a significant proportion of Saudi society to Western culture. Technology and increasingly relaxed social norms are leading to emerging freedom of choice. This benefits food service by expanding the consumer base, boosting sales, and driving transaction volume growth.
  • The airline industry's increased demand for prepared foods and beverages, labor camps, the military, hospitals, universities, schools, Umrah/Hajj, and catering for weddings and other celebrations are key factors. Demand for packaged foods and beverages is growing, and more multinational companies are entering the market.
  • Local consumers are becoming increasingly selective in their desire for more unique experiences. The increased focus on experience is shifting from Fast Food to Fast Casual formats as consumers attach increased weight to a quality experience rather than just convenience.
  • The market is expected to grow due to the high demand for home delivery. It is increasingly common for food to be delivered to workplaces across Saudi Arabia. Also, as the range of entertainment and sporting venues increases in line with the aims of Vision 2030, so will the demand for food delivery to those attending events in public spaces.

MEA Paper Cups Industry Overview

The Middle-East and Africa paper cup market is fragmented market due to the presence of considerable regional and local vendors providing paper cups. Key players in the market are ENPI Group, Huhtamaki Group, Gulf East Paper & Plastic Group, and others.

In November 2022, HotpackGlobal opened a manufacturing facility in Qatar. The cutting-edge manufacturing facility is a specialized factory that will create a wide range of Hotpack'spaper products, including folding and corrugated cartons, paper bags, and cups. It is situated in Doha's new industrial region.

In October 2022, Detpak introduced its newest innovative product: the Detpak paper lid. The Detpak paper lid is constructed using the same paper that most coffee cups are generally made from and with a thin polymer lamination that enables the packaging to hold liquid securely. It is the most recent addition to a line of leading paper goods driven by the principle of "Responsible by Design." By using this lid, take-out coffees utilize 83% less single-use plastic.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.4 Import And Export Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand For on-the-go Consumption of Beverages
    • 5.1.2 Sustainability Measures Coupled with Recent Innovations have Played a Role in Shelf Life of Products
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Ongoing Market Fragmentatio and the Dependence on Materials Expected to Affect Margins

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Cup Type
    • 6.1.1 Hot Paper Cup
    • 6.1.2 Cold Paper Cup
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Quick Service Restaurants
    • 6.2.2 Institutional
    • 6.2.3 Other Applications
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 United Arab Emirates
    • 6.3.2 Saudi Arabia
    • 6.3.3 South Africa
    • 6.3.4 Nigeria
    • 6.3.5 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Enpi Group
    • 7.1.2 Huhtamaki Group
    • 7.1.3 Gulf East Paper & Plastic Group
    • 7.1.4 Golden Paper Cups Manufacturing LLC
    • 7.1.5 MAIMOON Papers Industry LLC
    • 7.1.6 Hotpack Packaging Industries LLC
    • 7.1.7 Graphic Packaging International
    • 7.1.8 Saqr Pack
    • 7.1.9 Arkan Mfg Paper Cup Company
    • 7.1.10 Saham Group
    • 7.1.11 Ultracare LLC
    • 7.1.12 Bony Packaging
    • 7.1.13 Pack- Zone
    • 7.1.14 Detpak South Africa (Pty) Ltd
    • 7.1.15 Alfa Pack
    • 7.1.16 Falcon Pack

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET