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市場調査レポート
商品コード
1692154

パーソナルケア受託製造:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Personal Care Contract Manufacturing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 123 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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パーソナルケア受託製造:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

パーソナルケア受託製造の市場規模は、2025年に248億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは7.88%で、2030年には362億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 消費者が生活の質をますます優先するようになり、美容とパーソナルケアが自尊心と社会的つながりにプラスの影響を与えることが認識されるにつれ、市場は成長の態勢を整えています。プレミアムで高級な化粧品への消費者の一貫した志向が、この拡大をさらに後押ししています。
  • 近年、パーソナルケア業界では、受託製造業者の人気が急上昇しています。このブームは、新しいブランドや処方の出現、購買行動の進化、ソーシャルメディアの影響力のある役割に起因しています。
  • 受託製造業者は、パーソナルケア業界で極めて重要な役割を担っています。この業界の急成長は、新しいブランドや製剤の流入、消費者行動の進化、ソーシャルメディアの影響力の急成長に関連しています。このような動向を利用し、受託製造業者は、特にプライベートブランドの動向が高まる中、成功を収めています。製造受託企業は、クライアントが施設を必要とする地域で、現地生産の利点を提供します。
  • 最近の数多くのインディーズ企業の成功は、サプライチェーンにおける受託製造業者の役割を高めています。多くの新興企業は、ブランド・マーケティングの専門知識を活用し、製剤開発をこうしたメーカーに依頼しています。この協力関係により、バリューチェーンが再構築され、従来のパーソナルケア市場から受託製造業者へと原料の選択が直接移行しました。
  • オーガニック成分への需要が高まるにつれ、業界全体の消費者がオーガニックスキンケア製品に傾倒し、これが市場成長の原動力になると予想されます。アジアの主要受託製造企業のひとつであるアクムスの分析によると、パーソナルケア受託製造市場では、成分の透明性がますます重要になってきています。消費者は、硫酸塩のようなユニークなケア製品に含まれる一般的な化合物が健康に害を及ぼす可能性があることをより認識しています。受託製造企業の中には、より持続可能な製品を革新しているところもあります。
  • 高い投資コストと低いリターンが市場の成長を阻害しています。高品質な製品の製造・販売にかかる高額な費用や、特殊な製品カテゴリーをめぐるメーカー間の熾烈な競争が、市場拡大の阻害要因となっています。
  • 高額な投資費用や低収益といった要因が市場成長を抑制する可能性はあるもの、化粧品やパーソナルケア製品のオンライン浸透の増加といった要因が市場成長を後押しすると予想されます。

パーソナルケア受託製造市場の動向

ミレニアル世代がスキンケア需要の急増を牽引し、市場動向を形成

  • 老化の兆候を遅らせたいという願望、スキンケア習慣に対する意識の高まり、ソーシャルメディアの影響といった要因に後押しされ、ミレニアル世代はスキンケア製品にますます目を向けるようになっています。こうした需要の高まりが市場の成長を促進し、スキンケア製品の製造を後押ししています。
  • ミレニアル世代がスキンケアに集中するにつれ、彼ら独自の嗜好に合わせた特別な処方へのシフトが顕著になっています。ミレニアル世代は、持続可能性とクリーンビューティーを強く重視し、オーガニックや天然成分を特徴とする製品に引き寄せられます。スキンケア受託製造業者は、研究開発努力を強化しています。
  • スキンケアにおけるオーガニック成分の魅力は、自然で環境に優しい処方の魅力によって急上昇しています。受託製造業者はブランドと密接に協力し、このオーガニック傾向に共鳴する製品を開発し、自然な美容ソリューションを求めるミレニアル世代の需要を強調しています。
  • デジタル・プラットフォームとソーシャルメディアは、ミレニアル世代の嗜好を形成する上で極めて重要な役割を果たしており、特にクリーン・ビューティーの推進が高まっています。このようなデジタルへの露出は、情報を与えるだけでなく、彼らの購買選択にも影響を与えています。スキンケア製品に対する需要の急増と、オーガニック処方への研究開発の注目の高まりにより、市場は大きな成長を記録すると予想されます。
  • 最近の動向では、すべての年齢層でスキンケアへの支出が急増しています。その結果、メーカーが受託製造業者を利用するケースが増えています。Happi Magazineの2023年版レポートによると、米国では洗顔料が18億4,860万米ドルを売り上げ、顔のスキンケアカテゴリーをリードし、保湿剤、アンチエイジング製品、ニキビ治療がそれに続いた。
  • スキンケアがあらゆる性別の間で人気を集めているため、メーカー各社は自分に合った製品を生産しなければならないというプレッシャーを感じています。この需要により、自社生産から受託生産へのシフトが顕著になり、拡張性とコスト削減が可能になります。

北米が主要市場シェアを占める

  • 米国とカナダを含む北米では、パーソナライズされた個性的なパーソナルケア製品に対する消費者の需要が急増しています。受託製造業者の柔軟な処方とパッケージング・オプションにより、ブランドはこうした進化する嗜好に対応できるようになります。この市場は、オーガニック、ナチュラル、環境に優しい処方など、オーダーメイドの製品をカスタマイズする能力によって、拡大するとみられています。
  • パーソナルケアと化粧品業界は、かつてない需要を目の当たりにしています。消費者の製品選択に対する目がますます肥えていくにつれ、化学成分ベースから純粋で自然なオーガニック成分へとシフトしています。特に社会人の間では、その利点に対する意識が高まっており、メイクアップ化粧品やカラー化粧品の生産は増加の一途をたどっています。この動向は、P&Gやユニリーバのような大手企業が、新製品の開拓に集中するために大量生産をアウトソーシングしていることによってさらに強調され、市場の成長を促進しています。
  • 人口が高齢化し、ヘアケア製品への需要が高まるにつれ、市場は成長する態勢を整えています。男性はますます身だしなみを優先するようになり、パーソナルケア製品の使用率が高まっています。この動向は、特にペプチド、レチノール、抗酸化剤などの高度な成分を配合した革新的なスキンケアソリューションを製造する受託製造業者にとって好都合です。
  • 急速な技術シフトと消費者の嗜好の進化に伴い、パーソナルケア受託製造業者は研究開発を優先しなければなりません。競争力を維持するには、製品の処方、有効成分、送達システムの革新が鍵となります。研究開発に投資している企業は、競争上の優位性を確保できると思われます。
  • カナダでは、健康とウェルネスへの関心が高まっており、ウェルネスを促進するパーソナルケア製品への需要が高まっています。この動向は、自然派スキンケア、ビーガン処方、機能性成分を配合した製品など、ニッチ分野に注力する受託製造業者にとって有利な機会となります。
  • 北米のパーソナルケア受託製造市場は大きく拡大します。この軌道を形成している主な促進要因には、天然素材やオーガニック製品への意欲の高まり、規制遵守の必要性、カスタマイズと製品革新の魅力、コスト効率と拡張性という2本の柱、持続可能性へのコミットメント、戦略的提携、パートナーシップ、デジタル変革の波、健康とウェルネスの動向への包括的な注目などがあります。

パーソナルケア受託製造業界の概要

パーソナルケア受託製造市場は断片化されており、世界および地域の大手企業が市場シェア争いにしのぎを削っています。パーソナルケア受託製造企業には、McBride PLC、Albea Services SAS、Colep Consumer Products、PLZ Corp、Voyant Beautyなどがあります。有名企業は市場支配力を強化するためにM&Aを進めています。有名企業は、現地生産施設と市場でのプレゼンス拡大を常に模索しています。また、世界企業は戦略的パートナーシップを結び、市場での足場を固めようとしています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • サービス提供の進化により、企業は研究開発や販売促進に注力する一方で、生産ニーズを受託製造業者に依存する傾向が強まっています。
    • パーソナルケアにおける製造受託の現地化は、リードタイムとコストの優位性を獲得するのに役立ちます。
  • 市場の課題
    • 厳しい規制上の懸念と偽造品に関する懸念
  • 市場機会
    • 消費者のオーガニック・ナチュラル志向が市場成長を促進
    • カスタマイズされたパーソナルケア製品に対する需要の高まりと受託製造業者による急速な採用

第6章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別
    • 研究開発&処方
    • 製造
    • パッケージング&関連サービス
  • 製品タイプ別
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • メイクアップ&化粧品
    • その他の製品タイプ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • McBride PLC
    • Albea Services S.A.S.
    • Colep Consumer Products
    • PLZ Corp
    • Voyant Beauty, LLC
    • Formula Corp.
    • Intercos S.P.A,
    • Powerpack Cosmetics
    • H.S.A. Hair Styling Applications S.P.A.
    • Clarion Cosmetics
    • CoValence Laboratories
    • Fareva Group
    • HCT Group
    • Vistta Cosmetics

第8章 市場の将来展望

目次
Product Code: 90959

The Personal Care Contract Manufacturing Market size is estimated at USD 24.81 billion in 2025, and is expected to reach USD 36.26 billion by 2030, at a CAGR of 7.88% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • As consumers increasingly prioritize quality of life and recognize the positive impact of beauty and personal care on self-esteem and social connections, the market is poised for growth. The consistent consumer inclination toward premium and luxury cosmetic products further fuels this expansion.
  • In recent years, the personal care industry has witnessed a surge in the popularity of contract manufacturers. This boom can be attributed to the emergence of new brands and formulations, evolving purchasing behaviors, and the influential role of social media.
  • Contract manufacturers are carving out a pivotal role in the personal care industry. The industry's rapid growth can be linked to the influx of new brands and formulations, evolving consumer behaviors, and the burgeoning influence of social media. Capitalizing on these shifts, contract manufacturers have thrived, especially with the rising trend of private brands. They offer their clients the advantage of local production in regions where they need their facilities.
  • The recent success of numerous indie businesses has elevated the role of contract manufacturers in the supply chain. Many start-ups, leveraging their expertise in brand marketing, have turned to these manufacturers for formulation development. This collaboration has reshaped the value chain and shifted ingredient selection from traditional personal care markets directly to contract manufacturers.
  • As the demand for organic components develops, consumers across the industry lean toward organic skincare products, which is anticipated to drive market growth. According to an analysis by Akums, one of Asia's key contract manufacturing companies, ingredient transparency is becoming increasingly vital in the personal care contract manufacturing market. Consumers are more aware of the possible health dangers of common compounds in unique care products, such as sulfates. Several contract manufacturing companies are innovating products that are more sustainable.
  • High investment costs and low returns impede the market's growth. High production and marketing expenses for high-quality items, as well as fierce competition among manufacturers for specialized product categories, are some of the key impediments to market expansion.
  • Although factors such as high investment expenditures and poor returns may restrain market growth, factors such as increasing online penetration of cosmetics and personal care products are expected to bolster market growth.

Personal Care Contract Manufacturing Market Trends

Millennials Drive Surge in Skincare Demand, Shaping Market Trends

  • Driven by factors like the desire to delay aging signs, heightened awareness of skincare routines, and social media's sway, millennials are increasingly turning to skincare products. This rising demand fuels market growth and bolsters the manufacturing of skincare products.
  • As millennials hone in on skincare, there is a pronounced shift toward specialized formulations tailored to their unique preferences. With a strong emphasis on sustainability and clean beauty, millennials gravitate toward products featuring organic and natural ingredients. Skincare contract manufacturers are ramping up their research and development efforts.
  • The allure of organic ingredients in skincare is surging, owing to the appeal of natural and eco-friendly formulations. Collaborating closely with brands, contract manufacturers develop products that resonate with this organic trend, underscoring the millennial demand for natural beauty solutions.
  • Digital platforms and social media play a pivotal role in shaping millennial preferences, especially with the rising promotion of clean beauty. This digital exposure not only informs but also influences their purchasing choices. Owing to the surging demand for skincare products and the increasing R&D focus on organic formulations, the market is expected to record significant growth.
  • Recent trends show a surge in skincare spending across all age groups. As a result, manufacturers are increasingly turning to contract manufacturers. Highlighting this trend, a 2023 report from Happi Magazine noted that in the United States, face cleansers raked in USD 1,848.6 million, leading the face skincare category, trailed by facial moisturizers, anti-aging products, and acne treatments.
  • With skincare gaining popularity among all genders, manufacturers are feeling the pressure to produce tailored products. This demand prompts a notable shift from in-house production to contract manufacturing, allowing scalability and cost reduction.

North America to Hold a Major Market Share

  • North America, encompassing the United States and Canada, is witnessing a surge in consumer demand for personalized and distinctive personal care products. Contract manufacturers' flexible formulation and packaging options empower brands to cater to these evolving preferences. The market is set to expand, driven by the ability to customize bespoke products, including organic, natural, and eco-friendly formulations.
  • The personal care and cosmetics industries are witnessing unprecedented demand. As consumers grow increasingly discerning about their product choices, they shift from chemical-based to pure, natural, and organic ingredients. With heightened awareness of the benefits, especially among working professionals, the production of make-up and color cosmetics is set to rise. This trend is further underscored by significant players like P&G and Unilever, who are outsourcing mass production to focus on pioneering new products, thereby fueling the growth of the market.
  • As the population ages and the demand for hair care products rises, the market is poised for growth. Men increasingly prioritize personal grooming, leading to heightened usage of personal care products. This trend bodes well for contract manufacturers crafting innovative skincare solutions, especially with advanced ingredients like peptides, retinol, and antioxidants.
  • With rapid technological shifts and evolving consumer preferences, personal care contract manufacturers must prioritize research and development. Staying competitive hinges on product formulations, active ingredients, and delivery systems innovations. Those investing in R&D are expected to secure a competitive advantage.
  • In Canada, the heightened emphasis on health and wellness drives demand for personal care products that promote well-being. This trend presents a lucrative opportunity for contract manufacturers focusing on niche areas, such as natural skincare, vegan formulations, and products enriched with functional ingredients.
  • North America's personal care contract manufacturing market is set for significant expansion. Key drivers shaping this trajectory include the rising appetite for natural and organic products, the imperative of regulatory compliance, the allure of customization and product innovation, the twin pillars of cost efficiency and scalability, a commitment to sustainability, strategic collaborations, and partnerships, the wave of digital transformation, and an overarching focus on health and wellness trends.

Personal Care Contract Manufacturing Industry Overview

The personal care contract manufacturing market is fragmented, with major global and regional players struggling for market share. Personal care contract manufacturing companies include McBride PLC, Albea Services SAS, Colep Consumer Products, PLZ Corp, and Voyant Beauty. Renowned corporations are pursuing mergers and acquisitions to strengthen their market dominance. Renowned corporations constantly seek to expand their local manufacturing facilities and market presence. Also, global companies are forming strategic partnerships to extend their foothold in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Evolution of Service Offerings has Enabled Organizations to Increasingly Rely on Contract Manufacturers for their Production Needs While they Focus on R&D and Promotion
    • 5.1.2 Localization of Contract Manufacturing in Personal Care Helps in Gaining Lead Time & Cost Advantages
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Stringent Regulatory Concerns and Concern Regarding Counterfeit Products
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Consumers' Inclination Toward Organic and Natural Products Aids the Market Growth
    • 5.3.2 Rising Demand for Customized Personal Care Products and Rapid Adoption by the Contract Manufacturers

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Service Type
    • 6.1.1 R&D & Formulation
    • 6.1.2 Manufacturing
    • 6.1.3 Packaging & Allied Services
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Skin Care
    • 6.2.2 Hair Care
    • 6.2.3 Make-up & Cosmetics
    • 6.2.4 Other Product Types
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 France
      • 6.3.2.3 Italy
    • 6.3.3 Asia
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 South Korea
    • 6.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.5 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 McBride PLC
    • 7.1.2 Albea Services S.A.S.
    • 7.1.3 Colep Consumer Products
    • 7.1.4 PLZ Corp
    • 7.1.5 Voyant Beauty, LLC
    • 7.1.6 Formula Corp.
    • 7.1.7 Intercos S.P.A,
    • 7.1.8 Powerpack Cosmetics
    • 7.1.9 H.S.A. Hair Styling Applications S.P.A.
    • 7.1.10 Clarion Cosmetics
    • 7.1.11 CoValence Laboratories
    • 7.1.12 Fareva Group
    • 7.1.13 HCT Group
    • 7.1.14 Vistta Cosmetics

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET