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市場調査レポート
商品コード
1690966

米国の乳たんぱく質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Milk Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 191 Pages
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2~3営業日
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米国の乳たんぱく質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 191 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の乳たんぱく質の市場規模は2025年に1億8,470万米ドルと推定され、2030年には2億3,850万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.24%で成長します。

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フィットネスや健康志向の消費者が全国的に増加し、サプリメント分野が大きなシェアを占める

  • エンドユーザー別では、サプリメント分野は調査期間中に大きく成長し、主にスポーツ/パフォーマンス栄養サブセグメントが牽引しており、予測期間中のCAGRは金額ベースで3.91%と予測されています。これらの規制商品は、ビジネスがまだ発展途上であるにもかかわらず、最近人気を博しています。アメリカ人の75%以上が毎年栄養補助食品を摂取しています。女性成人の79%、男性成人の74%が、食事と一緒に少なくとも1種類のサプリメントを摂取していると主張しています。サプリメントの売上は、国内のフィットネス産業の拡大や、健康的で自然な食品の普及に伴い、より大量に増加すると予測されています。
  • スポーツ栄養サプリメントは、同国のサプリメント消費量全体の28%に寄与しています。スポーツ/パフォーマンス栄養のサブセグメントからの需要の高まりは、このセクターにおけるかなりの技術革新に寄与しています。FrieslandCampina IngredientsやAMCO Proteinsのようなメーカーは、MPI 90やMPC 85のような乳たんぱく質を導入し、米国のパフォーマンス栄養やアクティブ栄養の分野をターゲットにしています。
  • F&B分野では、スナック菓子への乳たんぱく質の応用が2022年の市場をリードしました。スナック菓子における乳たんぱく質の利用率は、2022年には前年比でほぼ1%増加しました。健康的な間食の増加は、本質的に間食市場における乳たんぱく質の拡大を助けた。この増加は主に、12歳以下の子供をターゲットにした新製品の増加によるものです。米国ではチーズ風味のスナックが人気で、そのほとんどが栄養価と味を高めるために乳たんぱく質を使用しています。また、スナック菓子の中には幼児の消費拡大を狙った製品もあります。

米国の乳たんぱく質市場動向

スポーツ/パフォーマンス栄養は予測期間中に大きな成長が見込まれる

  • 健康への関心の高まりとヘルスクラブの会員数が、主にスポーツ/パフォーマンス栄養分野を牽引しています。2009年から2019年にかけて、米国のジム数は39%増加しました。しかし、このセグメントは、2020年のCOVID-19パンデミックによる全国的な封鎖の間のジムの閉鎖により大幅な減少を示しました。ヘルスクラブは、スポーツサプリメントの最も人気のある販売チャネルの一つです。ヘルスクラブの閉鎖はサプリメントの販売にマイナスの影響を与えました。2020年には、ゴールドジム、フライホイール・スポーツ、タウンスポーツ・インターナショナル、24アワー・フィットネスといった複数のジムが破産を宣言しました。2020年のスポーツ栄養製品の売上は減少し、セグメント全体の前年比成長率は3.37%低下しました。
  • アクティブなライフスタイルを送ることの重要性が、スポーツ/パフォーマンス栄養セグメントに拍車をかけています。2021年には、米国の6歳以上の消費者の67%がフィットネス活動に参加し、そのうち43.3%が個人スポーツ、52.9%がアウトドアスポーツ、22.1%がチームスポーツに従事しています。消費者は、最適な栄養とより健康的なライフスタイルの価値をより認識するようになっており、これらすべてがスポーツ/パフォーマンス栄養セグメントにプラスの影響を与えています。
  • スポーツ/パフォーマンス栄養は、米国のホエイプロテイン市場で最も急成長しているエンドユーザー分野であり、そのうち動物性たんぱく質が金額ベースで91.1%と大きなシェアを占めています。フィットネス業界では、運動後の筋肉や組織の修復に使用される栄養補助食品において、ホエイ、コラーゲン、乳たんぱく質などの動物性たんぱく質成分の使用量が急速に増加しています。プロテインサプリメントの入手可能性の増加、これらの製品のレクリエーションやライフスタイルユーザーの増加、健康意識の高まりが、予測期間中の市場成長を押し上げると予想されます。

米国は生乳生産への注力を目指している

  • 2023年の牛1頭当たりの生乳生産量は2,408,7ポンドで、2020年の23,777ポンドから1.30%増加しています。2022年現在、米国の平均乳牛頭数は9,402頭です。牛乳は通常、様々な工程を経て成分に分離され、流動性のある飲料用ミルクや他の乳製品の原料に加工されます。
  • 米国における乳原料の消費量はここ数年増加しており、生乳供給は主に乳製品やたんぱく質を含む原料の生産に使用されています。2024年2月には、主要24州(アリゾナ、カリフォルニア、コロラドなど)で合計174億ポンドの牛乳が生産され、2023年2月から2.4%増加しました。主要24州の農場の乳牛数は888万頭で、2023年2月より6万1千頭減少しましたが、2024年1月より8千頭増加しました。2024年 2月の主要 24州の牛1頭あたりの生産量は平均1,955ポンドで、2023年 2月を58ポンド上回りました。
  • 米国のヤギ乳生産は過去10年間継続的に拡大しています。乳ヤギの数が最も多いのはウィスコンシン州とカリフォルニア州で、次いでアイオワ州、ペンシルベニア州、ニューヨーク州となっています。ヤギの酪農場で生産されるミルクは、ヤギの子供への給餌、子羊、子牛、子豚などの他の家畜への給餌、個人消費、ヤギミルク製品の製造など、様々な用途に利用されています。ヤギ乳は、キャンディー、ヨーグルト、アイスクリームなどの食品に使われています。ヤギ乳のユニークな栄養学的・生化学的特性により、石鹸やローションにも使用されています。

米国の乳たんぱく質産業概要

米国の乳たんぱく質市場は適度に統合されており、上位5社で59.45%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Arla Foods amba, Fonterra Co-operative Group Limited, FrieslandCampina Ingredients, Glanbia PLC and Kerry Group PLC(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • エンドユーザー市場規模
    • ベビーフードおよび乳児用調製乳
    • ベーカリー
    • 飲料
    • 朝食用シリアル
    • 調味料/ソース
    • 菓子類
    • 乳製品および乳製品代替製品
    • 高齢者栄養・医療栄養
    • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
    • RTE/RTC食品
    • スナック
    • スポーツ/パフォーマンス栄養
    • 動物飼料
    • パーソナルケアと化粧品
  • たんぱく質消費動向
    • 動物
  • 生産動向
    • 動物
  • 規制の枠組み
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 濃縮物
    • 加水分解物
    • 分離物
  • エンドユーザー
    • 動物飼料
    • 飲食品
      • サブエンドユーザー別
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 朝食用シリアル
      • 調味料/ソース
      • 乳製品及び乳製品代替製品
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • パーソナルケアと化粧品
    • サプリメント
      • サブエンドユーザー別
      • ベビーフードおよび乳児用調製粉乳
      • 高齢者栄養と医療栄養
      • スポーツ/パフォーマンス栄養

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • AMCO Proteins
    • Arla Foods amba
    • Dairy Farmers of America
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • FrieslandCampina Ingredients
    • Glanbia PLC
    • Hoogwegt Group
    • Kerry Group PLC
    • Milk Specialties Global

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90059

The United States Milk Protein Market size is estimated at 184.7 million USD in 2025, and is expected to reach 238.5 million USD by 2030, growing at a CAGR of 5.24% during the forecast period (2025-2030).

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Supplements segment holds significant share with growing fitness and health conscious consumers across the country

  • By end user, the supplements segment significantly grew during the study period, primarily driven by the sports/performance nutrition sub-segment, which is projected to register a CAGR of 3.91%, by value, during the forecast period. These regulated goods have recently gained popularity, even though the business is still evolving. More than 75% of Americans take dietary supplements every year. 79% of female adults and 74% of male adults claim to consume at least one form of supplement with their diet. Supplement sales are projected to increase to larger volumes with the expansion of the fitness industry in the country, as well as the promotion of healthy and natural food products.
  • Sports nutrition supplements contributed 28% to the overall supplement consumption volume in the country. The escalating demand from the sports/performance nutrition sub-segment has contributed to considerable innovation in the sector. Manufacturers, like FrieslandCampina Ingredients and AMCO Proteins, are introducing milk proteins, like MPI 90 and MPC 85, targeting the performance and active nutrition spaces in the United States.
  • In the F&B segment, the application of milk proteins in snacks led the market in 2022. The utilization of milk proteins in snacks increased by almost 1% in 2022 compared to the previous year. The rise in healthy snacking essentially aided the expansion of milk proteins in the snacking market. The increase can primarily be attributed to the rising number of new products targeted toward children below the age of 12. Cheese-flavored snacks are popular in the United States, with most of them employing milk proteins to enhance nutritional value and taste. Some snack products are also aimed at increasing consumption in young children.

United States Milk Protein Market Trends

Sport/performance nutrition is expected to witness significant growth during the forecast period

  • Rising health concerns and memberships across health clubs are primarily driving the sport/performance nutrition segment. From 2009 to 2019, the number of gyms in the United States rose by 39%. However, the segment witnessed a significant decline due to gym closures during the COVID-19 pandemic-induced nationwide lockdown in 2020. Health clubs are among the most popular sales channels for sports supplements. The closure of health clubs had a negative impact on the sales of supplements. In 2020, several gyms like Gold's Gym, Flywheel Sports, Town Sports International, and 24-Hour Fitness declared bankruptcy. Sales of sports nutrition products decreased in 2020, and the segment's overall Y-o-Y growth rate reduced by 3.37%.
  • The importance of leading an active lifestyle is fueling the sports/performance nutrition segment. In 2021, 67% of US consumers aged six and above participated in fitness activities, of which 43.3% of consumers engaged in individual sports, 52.9% in outdoor sports, and 22.1% in team sports. Consumers are becoming more aware of the value of optimal nutrition and healthier lifestyles, all of which positively impact the sports/performance nutrition segment.
  • Sports/performance nutrition is the fastest-growing end-user segment in the US whey protein market, of which animal protein accounts for a major share of 91.1% in terms of value. The fitness industry is rapidly increasing the usage of animal protein ingredients, such as whey, collagen, and milk proteins, in nutritional supplements used for muscle or tissue repair after workouts. The rise in the availability of protein supplements, a growth in the number of recreational and lifestyle users of these products, and an increase in health awareness are expected to boost market growth over the forecast period.

The United States is aiming to focus on milk production

  • The graph depicts the total production of cow milk and goat milk, which are considered common raw materials for milk proteins. In 2023, 2,408,7 pounds of milk was produced per cow, an increase of 1.30% from 23,777 pounds in 2020. As of 2022, the average number of milk cows in the United States was 9,402 heads. Milk is usually separated through various processes into components and processed into fluid beverage milk or raw material for other dairy products.
  • The consumption of dairy ingredients in the United States has increased over the past few years, and the milk supply is mainly used to produce dairy products and ingredients, including proteins. A total of 17.4 billion pounds of milk were produced in 24 main states (like Arizona, California, and Colorado) in February 2024, up by 2.4% from February 2023. The number of milk cows on farms in the 24 major states was 8.88 million, 61,000 head less than in February 2023 but 8,000 head more than in January 2024. The production per cow in the 24 major states averaged 1,955 pounds for February 2024, 58 pounds above February 2023.
  • Goat milk production in the United States has experienced continuous expansion over the last decade. The largest number of milk goats are found in Wisconsin and California, followed by Iowa, Pennsylvania, and New York. Milk produced by goat dairies has various applications, including feeding goat kids, feeding other livestock, such as lambs, veal calves, or piglets, personal consumption, and making goat milk products. Goat milk is used in food products such as candy, yogurt, and ice cream. Due to goat milk's unique nutritional and biochemical properties, it is also used in soaps and lotions.

United States Milk Protein Industry Overview

The United States Milk Protein Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 59.45%. The major players in this market are Arla Foods amba, Fonterra Co-operative Group Limited, FrieslandCampina Ingredients, Glanbia PLC and Kerry Group PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 End User Market Volume
    • 3.1.1 Baby Food and Infant Formula
    • 3.1.2 Bakery
    • 3.1.3 Beverages
    • 3.1.4 Breakfast Cereals
    • 3.1.5 Condiments/Sauces
    • 3.1.6 Confectionery
    • 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
    • 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
    • 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
    • 3.1.10 RTE/RTC Food Products
    • 3.1.11 Snacks
    • 3.1.12 Sport/Performance Nutrition
    • 3.1.13 Animal Feed
    • 3.1.14 Personal Care and Cosmetics
  • 3.2 Protein Consumption Trends
    • 3.2.1 Animal
  • 3.3 Production Trends
    • 3.3.1 Animal
  • 3.4 Regulatory Framework
    • 3.4.1 United States
  • 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Concentrates
    • 4.1.2 Hydrolyzed
    • 4.1.3 Isolates
  • 4.2 End User
    • 4.2.1 Animal Feed
    • 4.2.2 Food and Beverages
      • 4.2.2.1 By Sub End User
      • 4.2.2.1.1 Bakery
      • 4.2.2.1.2 Beverages
      • 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
      • 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
      • 4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products
      • 4.2.2.1.6 RTE/RTC Food Products
      • 4.2.2.1.7 Snacks
    • 4.2.3 Personal Care and Cosmetics
    • 4.2.4 Supplements
      • 4.2.4.1 By Sub End User
      • 4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
      • 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
      • 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 5.4.1 AMCO Proteins
    • 5.4.2 Arla Foods amba
    • 5.4.3 Dairy Farmers of America
    • 5.4.4 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 5.4.5 FrieslandCampina Ingredients
    • 5.4.6 Glanbia PLC
    • 5.4.7 Hoogwegt Group
    • 5.4.8 Kerry Group PLC
    • 5.4.9 Milk Specialties Global

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms