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市場調査レポート
商品コード
1690952

フランスのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

France Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 304 Pages
納期
2~3営業日
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フランスのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 304 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル)市場規模は2025年に187億2,000万米ドル、2030年には227億7,000万米ドルに達すると推定・予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.00%で成長する見込みです。

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インフラ、eコマース、投資がCEP市場の成長を牽引

  • フランスでは、宅配便や小包の集配拠点が数多く存在することが、効率的なCEP配送の促進に大きな役割を果たしています。最大手のCEP配送業者の中には、国内で最も多くの集配・配達拠点を持つところもあります。例えば、全国的な宅配便サービスであるラ・ポスト・グループは、2022年時点で集配拠点の数が最も多く(24,000カ所)、次いでモンディアル・リレーとゼネラル・ロジスティクス・システムズ(GLS)が合わせて11,000カ所となっています。フランスでは2027年までにeコマースが約1,070億米ドルに達し、CEPの主要な需要ドライバーであるeコマースの成長により、CEPのピックアップ・ドロップオフ・ポイント数はさらに増加すると予想されます。
  • フランスの顧客はまた、平均的な欧州の顧客と比較して、より多くのオンライン購入を行う可能性が高く、従って国内外のCEP市場の成長をさらに促進します。例えば、フランスのeコマース利用者数は2025年までに5,150万人に達すると予想されています。ファッション業界のeコマース売上は、2025年までにフランスのアパレル売上全体の3分の1を占めると予想されており、フランス最大のeコマース市場のひとつとなっています。このように予測されるeコマース・ユーザーとファッション分野の成長は、フランス国内および国際的なeコマース・デリバリーの需要を大きく増加させると予想されます。

フランスのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル)市場動向

フランスは道路近代化に向けて10億6,000万米ドル、鉄道インフラに向けて1,060億米ドルの投資を行い、ロジスティクス産業を後押ししています。

  • 2023年、フランスは2040年までに完了予定の1,067億4,000万米ドルの投資戦略を発表しました。政府が主導するこのイニシアティブは、国の鉄道インフラの強化と近代化に重点を置いています。この計画の中心は、パリの有名なRERシステムを模した高速通勤列車を主要都市に導入することです。この計画には、フランスの国有鉄道会社SNCF、欧州連合(EU)、地方行政当局が協力しています。
  • 2024年7月、ソラリスはフランス北部のTADAO交通網の一部であるArtois Mobilitesから、12メートルのUrbino水素バス4台を受注しました。これらのバスは2025年初頭に納入される予定で、特にランスとベスーヌ地方におけるアルトワ・モビリテの二酸化炭素排出削減の取り組みを強化します。ソラリス・ウルビーノ12水素バスは、屋根に70kWの燃料電池を搭載し、ソラリス・ハイパワー・トラクション・バッテリーによって補完され、電力需要のピーク時にさらなるサポートを提供します。

ロシア・ウクライナ戦争による燃料不足に対応するため、ロシアからフランスへのLNG供給が増加

  • 2024年7月12日に終わる週、フランスのディーゼル燃料とスーパー無鉛燃料の価格は小幅に上昇しました。ディーゼルの価格は税込みで1リットルあたり1.84米ドルでした。2024年の最初の3ヶ月間、ロシアからフランスへのLNG供給量は、2023年と比較してEUのどの国よりも増加しました。パリは2024年に入ってからロシアに6億4,049万米ドルを超えるガス供給料を支払っており、フランスに購入量を減らすよう求めています。ロシアとのガス貿易が拡大しているのは、ロシアによるウクライナ侵攻から2年が経過し、マクロン大統領がキエフを支持するためにより厳しい姿勢を取ることを目指しているためです。
  • 2027年、EUは新たな炭素価格制度、排出量取引制度2(ETS2)を導入する予定です。2023年に合意された当初、EU議員団は、CO2トン当たり48.03米ドルを上限とし、ディーゼルやガソリンの1リットル当たり推定10セントの課徴金を課すことを確約していました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • 物流実績
  • インフラ
  • 規制の枠組み
    • フランス
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 仕向地
    • 国内
    • 国際
  • 配達スピード
    • エクスプレス
    • 非エクスプレス
  • モデル
    • 企業間(B2B)
    • 企業対消費者(B2C)
    • 消費者間(C2C)
  • 出荷重量
    • 重量貨物
    • 軽量貨物
    • 中量貨物
  • 輸送形態
    • 航空便
    • 道路
    • その他
  • エンドユーザー
    • eコマース
    • 金融サービス(BFSI)
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 第一次産業
    • 卸売・小売業(オフライン)
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • DHL Group
    • FedEx
    • GEODIS
    • Integer Capital Group
    • International Distributions Services(including GLS)
    • La Poste Group
    • STERNE Group
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • Walden Group

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 72602

The France Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 18.72 billion USD in 2025, and is expected to reach 22.77 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.00% during the forecast period (2025-2030).

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Infrastructure, e-commerce, and investments are driving the CEP market's growth

  • The presence of a significant number of pick-up and drop-off points for couriers and parcels played a major role in facilitating efficient CEP deliveries in France. Some of the largest CEP delivery providers have the most number of pick-up and drop-off points in the country. For instance, La Poste Group, the national courier service, had the highest number of pick-up and drop-off points (24,000) as of 2022, followed by Mondial Relay and General Logistics Systems (GLS) with 11,000 points combined. The number of CEP pick-up and drop-off points is further expected to go up, with e-commerce reaching about USD 107 billion by 2027 in France, owing to growth in e-commerce, which is a major CEP demand driver.
  • French customers are also more likely to make more online purchases in comparison to an average European customer, thus further facilitating the growth of the domestic and international CEP market. For instance, the number of e-commerce users in France is expected to reach 51.5 million by 2025. E-commerce sales for the fashion industry are expected to account for one-third of the total apparel sales in France by 2025, making it one of the largest e-commerce markets in France. This projected growth for e-commerce users and the fashion segment is expected to largely increase the demand for domestic and international CEP deliveries in France.

France Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends

France is boosting its logistics industry with USD 1.06 billion investments toward road modernization and USD 106 billion towards rail infrastructure

  • In 2023, France unveiled a USD 106.74 billion investment strategy slated for completion by 2040, aligning with its commitment to slash carbon emissions. The initiative, spearheaded by the government, focuses on bolstering and modernizing the nation's rail infrastructure. Central to the plan is the introduction of high-speed commuter trains, mirroring Paris's renowned RER system, in key urban centers. Collaborating on this endeavor are France's national rail entity, SNCF, alongside the European Union and regional administrations.
  • In July 2024, Solaris secured an order from Artois Mobilites, part of the TADAO transport network in northern France, for four 12-meter Urbino hydrogen buses. These buses, slated for delivery in early 2025, will bolster Artois Mobilites' efforts to reduce carbon emissions, particularly in the Lens and Bethune regions. The Solaris Urbino 12 hydrogen buses will boast 70 kW fuel cells on their roofs and will be complemented by Solaris High Power traction batteries, providing additional support during peak electricity demand.

Increase in Russian LNG deliveries to France catering to fuel shortages caused by Russia-Ukraine war

  • For the week ending July 12, 2024, diesel and super unleaded motor fuel prices in France saw a modest uptick. Diesel was priced at USD 1.84 per liter, inclusive of all taxes. In the first three months of 2024, Russian LNG deliveries to France increased more than to any other EU country compared to 2023. Paris has paid over USD 640.49 million to Russia for gas supplies since the start of 2024, prompting calls for France to reduce its purchases. This growing gas trade with Russia occurs as Macron aims to take a tougher stance in support of Kyiv, two years after Russia's full-scale invasion of Ukraine.
  • In 2027, the EU is set to implement a new carbon pricing scheme, the Emissions Trading System 2 (ETS2), targeting CO2 emissions from buildings and road transport. Initially agreed upon in 2023, EU legislators assured that the pricing would cap at USD 48.03 per tonne of CO2, translating to an estimated 10-cent surcharge on each liter of diesel or petrol.

France Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview

The France Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is moderately consolidated, with the major five players in this market being DHL Group, FedEx, GEODIS, La Poste Group and Walden Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 France
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Destination
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Speed Of Delivery
    • 5.2.1 Express
    • 5.2.2 Non-Express
  • 5.3 Model
    • 5.3.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.4 Shipment Weight
    • 5.4.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.4.2 Light Weight Shipments
    • 5.4.3 Medium Weight Shipments
  • 5.5 Mode Of Transport
    • 5.5.1 Air
    • 5.5.2 Road
    • 5.5.3 Others
  • 5.6 End User Industry
    • 5.6.1 E-Commerce
    • 5.6.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.6.3 Healthcare
    • 5.6.4 Manufacturing
    • 5.6.5 Primary Industry
    • 5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.6.7 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 DHL Group
    • 6.4.2 FedEx
    • 6.4.3 GEODIS
    • 6.4.4 Integer Capital Group
    • 6.4.5 International Distributions Services (including GLS)
    • 6.4.6 La Poste Group
    • 6.4.7 STERNE Group
    • 6.4.8 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.9 Walden Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms