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市場調査レポート
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1690932

欧州の交通インフラ建設:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Transportation Infrastructure Construction - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 150 Pages
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2~3営業日
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欧州の交通インフラ建設:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の交通インフラ建設市場規模は2025年に2,286億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.14%で、2030年には2,800億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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欧州の交通インフラ市場は、人口増加、都市化、経済開発、効率的な交通網の必要性などの要因によって、長年にわたって著しい成長と投資が観察されてきました。道路インフラに関しては、多くの欧州諸国が道路網の拡大と改善に投資しています。これには、高速道路、橋、トンネルの新設や、既存道路の復旧・整備が含まれます。

フランスのTGVやドイツのICEのような高速鉄道網は、主要都市間を迅速かつ効率的に結ぶことで、移動に革命をもたらしました。内陸水運の将来性を確保するため、フランスとベルギーを結ぶ国境を越えた水路や、ドナウ川・ライン川流域の内陸港湾(ウィーン、アンデルナッハ)のインフラが整備されます。

EUにおける鉄道輸送の安全性と相互接続性をさらに高めるため、ERTMSはチェコ、デンマーク、ドイツ、フランス、オーストリア、スロバキアの加盟国の列車と鉄道路線に導入されます。道路では、いくつかの加盟国が、より安全で効果的な輸送を確保するために、ITS、特に協調型ITS(C-ITS)を導入します。多くの加盟国は、航空輸送の効率化を図り、「欧州単一空(Single European Sky)」に貢献するための欧州航空交通管理プロジェクトへの支援を受けています。

欧州交通インフラ建設市場の動向

交通インフラ部門への投資の増加

今後数年間、ドイツでは、交通やブロードバンドへの政府支出の増加により、インフラの成長が急増するとみられます。さらに、公共投資へのアクセスを強化するために政府が構造改革に力を入れていることも、この成長をさらに後押しすると考えられます。

2030年FTIPの一環として、ドイツ連邦政府は2016~2030年までの間、同国の道路インフラに1,476億米ドルの予算を計上しました。このうち約744億米ドルは、構造物の維持管理とインフラの更新に割り当てられています。

しかし、ドイツの道路網は世界経済フォーラムの世界競合報告で16位に後退しており、改善の余地があります。これに対処するため、ドイツは2030年までに2,696億ユーロ(2,996億米ドル)という途方もない金額を投資し、交通インフラの改修と相互接続を行う計画です。専門家は、このような投資がなければ、ドイツは世界の同業他社に遅れをとる危険性があると警告しています。

公的資金の重要性を強調するIICの報告によると、今後予定されている建設プロジェクトの57.4%に公的部門が直接資金を提供するといいます。ドイツ政府によるこのようなインフラ支出の増加は、経済を活性化し、企業投資を促進すると期待されています。

ポーランドの交通開発への取り組みは、依然として力強いです。国道・自動車道路総局(GDDKiA)、ポーランド鉄道PKP S.A.、ポーランド鉄道ネットワーク(PKP-PLK)、経済開発技術省、インフラ省などの組織が、全国的または地域的なプロジェクトを主導しています。地方自治体もまた、それぞれの地域のインフラ整備を担当しています。いくつかの高速道路、鉄道、内陸水路のプロジェクトは、EUの資金援助を受けています。

近年、ポーランドの交通事情で際立っている傾向は、高度道路交通システム(ITS)の急速な普及です。これらのソリューションは、国の高速道路や道路インフラにとって極めて重要です。現在進行中のEU資金援助プログラム(2014~2023年、2025年まで延長)の一環として、政府は鉄道インフラに175億米ドル、道路インフラに366億米ドルを計上しています。

フランスで進むインフラ開発

フランスのインフラ建設市場の主要促進要因のひとつは、サステイナブル開発と環境保護への取り組みです。二酸化炭素排出量の削減が急務であり、気候変動に対する消費者の意識が高まっていることが、公共交通市場の急成長の主要原動力となっています。

加えて、自家用車を所有・維持するのに比べて費用対効果の高い電気バスや電車の普及など、公共交通セグメントの開発が市場開拓をさらに後押ししています。

公共交通システムは、自家用車の所有に伴う費用を負担できない、あるいは負担したくない個人に対して、都市部での移動に公平で手頃なソリューションを提供し、これがもう一つの大きな成長促進要因となっています。

2023年6月には、2021年にデビューした9号線と同様の在来線路面電車である10号線が開通しました。10号線はパリ市郊外の内陸部を縦断する路線で、人口密度が中程度であることが特徴です。

ソシエテ・デュ・グラン・パリ(SGP)は、グラン・パリ・エクスプレスを主導しています。完成すれば、この野心的なプロジェクトは毎日300万人の住民にサービスを提供することになります。この構想には、14号線の拡大と4本の最新自動運転ラインの建設が含まれます。これらの新路線の建設は段階的に行われ、2030年に完成する予定です。

361億ユーロ(約477億米ドル)という高額な費用を投じたグラン・パリ・エクスプレスは、共同事業です。フランス政府はSGPを通じて投資額の30%を負担し、地方自治体は特別交付税、補助金、融資を通じて残りの70%を賄う。財政的な意味合いだけでなく、このプロジェクトはパリの通勤客にとって大きな期待が寄せられています。グラン・パリ・エクスプレスは、パリの観光名所への迅速で快適なアクセスを提供することで、パリの移動に革命をもたらすと考えられます。さらに、2050年までに二酸化炭素排出量を1,420万トン削減できると予測されています。

欧州交通インフラ建設産業概要

欧州の交通インフラ建設市場は比較的細分化されており、VINCI、ACS Construction Group、Bouygues、HOCHTIEF、Eiffageなど、多数の地元企業が参入しています。

交通インフラ市場では、持続可能性と技術的進歩に対する需要が高まっており、同地域の企業はそれらを採用し、競合を維持することが期待されています。

欧州委員会はセルネックスに対し、輸送回廊の5Gインフラを改善する6つのプロジェクトを支援しています。セルネックスは、国境を越えた4つの輸送回廊(ポルトガル、スペイン、フランス)におけるセキュリティと非セキュリティサービスのための中立的ホスト車対インフラ(NHF to IHI)通信ネットワークの展開を含む、欧州全域での5Gインフラの展開を支援します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 持続可能でエネルギー効率の高い交通インフラの開発
      • 新規道路・鉄道建設プロジェクトの需要拡大
    • 抑制要因
      • インフラ建設・維持のための資金調達が大きな課題
      • 欧州の輸送網は気候変動に対して脆弱です。
    • 機会
      • インフラ支出の増加
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業の規制と施策
  • このセグメントにおける技術開発
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • モード別
    • 道路
    • 鉄道
    • 航空
    • 水路
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 市場集中度概要
  • 企業プロファイル
    • VINCI SA
    • ACS Construction Group
    • Bouygues Construction
    • HOCHTIEF
    • Eiffage SA
    • Skanska AB
    • STRABAG SE
    • Colas SA
    • Acciona
    • Balfour Beatty*
  • その他の企業

第7章 市場の将来

第8章 付録

目次
Product Code: 72533

The Europe Transportation Infrastructure Construction Market size is estimated at USD 228.65 billion in 2025, and is expected to reach USD 280.06 billion by 2030, at a CAGR of 4.14% during the forecast period (2025-2030).

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The European transportation infrastructure market has observed significant growth and investments over the years, driven by factors such as population growth, urbanization, economic development, and the need for efficient transportation networks. In terms of road infrastructure, many European countries have been investing in expanding and improving their road networks. This includes the construction of new highways, bridges, and tunnels, as well as the rehabilitation and maintenance of existing roads.

High-speed rail networks such as the TGV in France and the ICE in Germany have revolutionized travel by providing fast and efficient connections between major cities. To ensure future-proofing of inland waterway transport, infrastructure will be upgraded along the cross-border waterways connecting France and Belgium and inland ports along the Danube and Rhine basins (Vienna, Andernach).

In order to further enhance the safety and interconnectivity of rail transport in the EU, the ERTMS will be implemented on trains and rail lines in the Czech, Danish, German, French, Austrian, and Slovakian Member States. On the roadside, several Member States will implement ITS, particularly cooperative ITS ( C-ITS), to ensure safer and more effective transport. A number of Member States will receive support for European Air Traffic Management projects to improve air transport efficiency and contribute to the Single European Sky.

Europe Transportation Infrastructure Construction Market Trends

Increasing investments in the Transport Infrastructure Segment

In the coming years, Germany is set to witness a surge in its infrastructure growth, driven by increased government spending on transport and broadband initiatives. Moreover, the government's emphasis on structural reforms to enhance public investment access will further bolster this growth.

As part of the 2030 FTIP, Germany's federal government has earmarked a substantial USD147.6 billion for the country's road infrastructure from 2016 to 2030. Out of this, around USD 74.4 billion has been allocated for structural maintenance and infrastructure replacements.

However, there is room for improvement as Germany's road network slipped to 16th in the World Economic Forum's Global Competitiveness Report. To address this, Germany plans to invest a staggering EUR 269.6 billion (USD 299.6 billion) by 2030 to revamp and interconnect its transport infrastructure. Experts caution that Germany risks lagging behind its global peers without such investments.

Highlighting the significance of public funding, the IIC reports that the public sector will directly finance 57.4% of the upcoming construction projects. This heightened infrastructure spending by the German government is expected to bolster the economy and spur business investments.

Poland's commitment to transportation development remains robust. Entities like the General Directorate of National Roads and Motorways (GDDKiA), Polish Railway PKP S.A., Polish Railway Networks (PKP-PLK), Ministry of Economic Development and Technology, and Ministry of Infrastructure spearhead nation-wide or regional projects. Local governments also handle infrastructure initiatives for their respective communities. Several highway, railway, and inland waterway endeavors qualify for EU funding.

In recent years, a standout trend in Poland's transportation landscape has been the swift rise of Intelligent Transport Systems (ITS). These solutions are pivotal to the nation's highway and road infrastructure. As part of the ongoing EU funding program (2014-2023, extending to 2025), the government has earmarked USD 17.5 billion for railway infrastructure and USD 36.6 billion for road infrastructure.

Increasing Infrastructure Developments in France

One of France's main drivers of the infrastructure construction market is the country's commitment to sustainable development and environmental protection. The pressing and rather urgent need for reducing carbon emissions and increasing consumer awareness of climate change are among the primary driving forces behind the rapid growth in the public transportation market.

Additionally, developments in the public transportation sector, such as the widespread adoption of electric buses and trains that are more cost-effective when compared to owning and maintaining a private vehicle, are further encouraging market growth.

Public transport systems provide an equitable and affordable solution for traveling in urban areas to individuals who can not afford or prefer not to bear the expenses associated with private vehicle ownership, which is serving as another significant growth-inducing factor.

In June 2023, Line 10, a conventional tramway similar to Line 9, which debuted in 2021, was inaugurated. Line 10 traverses the inner-suburban region of the department, characterized by a moderate population density as per regional benchmarks.

The Societe du Grand Paris (SGP) is spearheading the Grand Paris Express, the largest transportation endeavor in Paris, France. Once completed, this ambitious project will cater to a staggering three million residents daily. The initiative encompasses the expansion of Line 14 and the construction of four cutting-edge automatic Lines. The construction of these new lines will be phased, culminating in 2030.

With a hefty price tag of EUR 36.1 billion (approximately USD 47.7 billion), the Grand Paris Express is a joint effort. The French Government, via SGP, is shouldering 30% of the investment, while local authorities are financing the remaining 70% through earmarked taxes, subsidies, and loans. Beyond its financial implications, the project holds immense promise for Parisian commuters. By offering swift and comfortable access to the city's attractions and amenities, the Grand Paris Express is set to revolutionize travel within the capital. Furthermore, it is projected to slash carbon dioxide emissions by a staggering 14.2 million tonnes by 2050.

Europe Transportation Infrastructure Construction Industry Overview

The European transportation infrastructure construction market is relatively fragmented, with a large number of local players, including VINCI, ACS Construction Group, Bouygues, HOCHTIEF, and Eiffage.

The demand for sustainability and technological advancements in the transport infrastructure market is increasing, and companies in the region are expected to adopt them and remain competitive.

The European Commission has supported Cellnex with six projects to improve 5G infrastructure in transport corridors. Cellnex will support the roll-out of 5G infrastructure across Europe, including the deployment of a Neutral Host Vehicle to Infrastructure (NHF to IHI) communications network for security and non-security services in four cross-border transport corridors (Portugal, Spain, and France).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS DYNAMICS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Driver
      • 4.2.1.1 Development of sustainable and energy-efficient transportation infrastructure
      • 4.2.1.2 Growth in demand for new road and railway construction projects
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 Funding is a major challenge for infrastructure construction and maintenance
      • 4.2.2.2 Europe's transport network is vulnerable to climate change
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 Increase in infrastructure spending
  • 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Industry Policies and Regulations
  • 4.6 Technological Developments in the Sector
  • 4.7 Impact of COVID - 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Mode
    • 5.1.1 Roads
    • 5.1.2 Railways
    • 5.1.3 Airways
    • 5.1.4 Waterways
  • 5.2 By Country
    • 5.2.1 Germany
    • 5.2.2 United Kingdom
    • 5.2.3 France
    • 5.2.4 Spain
    • 5.2.5 Italy
    • 5.2.6 Netherlands
    • 5.2.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 VINCI SA
    • 6.2.2 ACS Construction Group
    • 6.2.3 Bouygues Construction
    • 6.2.4 HOCHTIEF
    • 6.2.5 Eiffage SA
    • 6.2.6 Skanska AB
    • 6.2.7 STRABAG SE
    • 6.2.8 Colas SA
    • 6.2.9 Acciona
    • 6.2.10 Balfour Beatty*
  • 6.3 Other Companies

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX