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市場調査レポート
商品コード
1690806

ココナッツミルクおよびクリーム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Coconut Milk and Cream - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ココナッツミルクおよびクリーム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ココナッツミルクおよびクリーム市場規模は2025年に37億7,000万米ドルと推定・予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは12.35%で、2030年には67億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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従来の乳製品をベースとした飲食品を消費することに関連する消費者の懸念の高まりと菜食主義者の食生活の採用が、ココナッツミルクおよびクリーム市場の成長を促進すると予想されます。ココナッツベースの食品の出現は、顧客の要求が動物性製品から植物性製品へとシフトしていることを示しており、ココナッツベースの製品が顕著なシェアを占めています。植物ベースの食事へのこの漸進的なシフトは、主に生態系への懸念、健康意識、倫理的または宗教的信念、環境問題や動物の権利に関する意識に影響されています。分類基準、理由、製品タイプに関係なく、世界中で菜食主義者の数は増加傾向にあり、乳製品を含まない食品の需要を促進し、主要な菜食主義食品原料としてのココナッツミルクおよびクリームの微妙な存在感を生み出しています。

中期的には、消費者の間でココナッツベース製品の消費が伸びていることから、将来的にココナッツベース製品の飲食品用途への利用が促進されると予想されます。ココナッツミルクやココナッツクリームといったココナッツベースの原材料の売上も伸び続けると予想され、これらの製品は様々な加工食品の原材料として広く使用されています。ココナッツにはいくつかの健康効果があり、その製品別はベーカリー製品、コーヒー、菓子類などに幅広く利用されているため、その需要は急速な上昇曲線を描いています。ココナッツはインド料理、ビルマ料理、スリランカ料理、インドネシア料理などの南アジア料理に広く使われています。さらに、ココナッツミルクおよびクリームエキスは機能性飲料業界の重要な一部となっており、これは味とともに健康上の利点がある製品を求めるミレニアル世代の強い嗜好の結果です。

ココナッツミルクおよびクリームの市場動向

乳製品不使用と菜食主義の世界の動向の高まり

分類基準、理由、製品タイプに関係なく、世界の菜食主義者の数は増加傾向にあり、乳製品を含まない食品への需要を促進し、主要な菜食主義食品原料としてココナッツミルクおよびクリームの微妙な存在感を作り出しています。さらに、増加するビーガン人口の需要を認めようと、食品会社は脂肪分や風味を変化させることで多様なココナッツミルクを導入し、利便性を高めるために持ち運びしやすいパッケージ形式も打ち出しています。例えば、WhiteWave Foods社は、同社のブランドSo Deliciousを通じて、ノグ、パンプキンスパイス、ミントチョコレートといった珍しい風味のココナッツミルクを提供しています。世界的に見ると、いくつかの世界的機関が引用したデータによると、菜食主義へのライフスタイルの移行はここ数年で起こっています。特に過去10年間で、多くの国でヴィーガン消費者の増加を目の当たりにしています。

アジア太平洋地域が世界市場を独占し続ける

アジア太平洋市場の収益創出は、インド、日本、インドネシアなどの国々が主な原動力となっています。ココナッツ産業はインド経済において卓越した地位を占めており、そのため政府はココナッツ産業の強化と様々な分野への応用に大きな関心を寄せています。例えば、インドココナッツ開発委員会は、ココナッツクリーム、噴霧乾燥ココナッツミルクパウダー、その他のココナッツ製品の製造のための新技術を開発するために、国内の一流研究機関を通じて様々な研究プログラムを後援しています。日本では、消費者の90%以上が乳糖不耐症であるが、アイスクリーム、ヨーグルト、その他の乳製品に対する需要は消費者の間で非常に高く、このことが、日本の食品製造会社におけるココナッツクリームや牛乳を含む乳製品代替原料の需要を牽引しています。

ココナッツミルクおよびクリーム産業の概要

世界のココナッツミルクおよびクリーム市場は非常に断片化されており、強力な流通網と国際食品認証を持つ国内企業が多数存在します。Sambu Group、Axelum Resources Corp.、Kapar Coconut Industries、Greenville Agro Corporation、Mc Cormick &Company Inc.などのメーカーが市場で強い地位を占めています。これらの企業は、消費者の要求に応じてココナッツミルクとココナッツクリームをカスタマイズ可能なパッケージサイズで提供しています。各社は市場での地位を維持するため、生産能力への投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。メーカーはまた、最終製品ユーザーが望む組成のココナッツミルクとココナッツクリームを提供しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • カテゴリー
    • オーガニック
    • 従来型
  • 用途
    • 加工食品
      • ベーカリー
      • 菓子類
      • 乳製品
      • 冷凍デザート
      • その他加工食品
    • ココナッツミルク&ココナッツクリーム
    • フードサービス
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • インドネシア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場ポジショニング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • McCormick & Company Inc.
    • Danone SA
    • Sambu Group
    • Adamjee Lukmanjee & Sons(Pvt.)Ltd.
    • Cardinal Agri Products Inc.
    • Petrow Food Group
    • Axelum Resources Corp.
    • Kapar Coconut Industries Sdn Bhd
    • Greenville Agro Corporation
    • Only Earth

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 71755

The Coconut Milk and Cream Market size is estimated at USD 3.77 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.76 billion by 2030, at a CAGR of 12.35% during the forecast period (2025-2030).

Coconut Milk and Cream - Market - IMG1

The growing consumer concerns associated with consuming conventional dairy-based food and beverage products and adopting vegan diets are expected to drive the growth of the coconut milk and cream market. The emergence of coconut-based food products demonstrates a shift in the customers' demands, from animal-based products to plant-based products, with coconut-based products holding a prominent share. This incremental shift toward a plant-based diet is primarily influenced by ecological concerns, health consciousness, ethical or religious beliefs, and awareness about environmental issues and animal rights. Regardless of classification criteria, reasons, or types, the number of vegans worldwide is on the rise, driving the demand for dairy-free food products and creating a subtle presence for coconut milk and cream as key vegan food ingredients.

In the mid-term, the growth in the consumption of coconut-based products among consumers is expected to drive the use of coconut-based products in food and beverage applications in the future. Sales of coconut-based ingredients, such as coconut milk and coconut cream, are also expected to continue growing, and these products are widely used as ingredients in various processed food products. Since coconut has several health benefits and its by-products are vastly used in bakery goods, coffee, confectionery, etc., its demand is witnessing a rapid upward curve. Coconuts are extensively used in South Asian cuisines, such as Indian, Burmese, Sri Lankan, and Indonesian. In addition, coconut milk and cream extract have become an important part of the functional beverages industry, an outcome of the strong preference shown by the millennial populace that is demanding variants that have health benefits with taste, thereby further augmenting the growth of the market studied.

Coconut Milk and Cream Market Trends

Rising Trend of Dairy-free and Veganism Globally

Regardless of the classification criteria, reasons, or types, the number of vegans in the world is on the rise, driving the demand for dairy-free food products and creating a subtle presence for coconut milk and cream as key vegan food ingredients. Moreover, in an attempt to acknowledge the demand from the rising vegan population, food companies are introducing a diverse range of coconut milk by varying its fat content and flavor and even launching easy-to-carry package formats to boost convenience. For instance, the company WhiteWave Foods, through its brand So Delicious, offers coconut milk in unusual flavors, such as Nog, Pumpkin Spice, and Mint Chocolate . Globally, the data cited by several global institutions indicates that the transition to a vegan lifestyle has happened over the past few years. Many countries have witnessed a rise in vegan consumers, especially over the past decade.

Asia-Pacific Continues to Dominate the Global Market

The revenue generation in the Asia-Pacific market is majorly driven by the countries such as India, Japan, and Indonesia. The coconut industry holds an eminent position in the Indian economy, thus luring great interest of the government to strengthen the coconut industry and its application in varied sectors. For instance, the Coconut Development Board of India sponsored various research programs throughout the country's premier research institutions to develop new technologies for the manufacture of coconut cream, spray-dried coconut milk powder, and other coconut products. In Japan, more than 90% of Japanese consumers are lactose-intolerant, yet the demand for ice cream, yogurt, and other dairy products is very high among the native consumers, which drives the demand for dairy-alternative ingredients, including coconut cream and milk, among the food manufacturing companies of the country.

Coconut Milk and Cream Industry Overview

The global coconut milk and cream market is highly fragmented, with numerous domestic players having strong distribution networks and international food certifications. Manufacturers such as Sambu Group, Axelum Resources Corp., Kapar Coconut Industries, Greenville Agro Corporation, and Mc Cormick & Company Inc., among others, hold strong positions in the market. They offer coconut milk and coconut cream in customizable packaging sizes, depending on the requirements of the consumers. Companies are increasing their investments in production capacities and expanding their distribution channels to maintain their positions in the market. The manufacturers also offer coconut milk and cream with the consistencies desired by the end-product users.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Category
    • 5.1.1 Organic
    • 5.1.2 Conventional
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Processed Food
      • 5.2.1.1 Bakery
      • 5.2.1.2 Confectionery
      • 5.2.1.3 Dairy Products
      • 5.2.1.4 Frozen Dessert
      • 5.2.1.5 Other Processed Foods
    • 5.2.2 Retail / Packaged Coconut Milk & Coconut Cream
    • 5.2.3 Foodservice
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Indonesia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Positioning of Players
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 McCormick & Company Inc.
    • 6.3.2 Danone SA
    • 6.3.3 Sambu Group
    • 6.3.4 Adamjee Lukmanjee & Sons (Pvt.) Ltd.
    • 6.3.5 Cardinal Agri Products Inc.
    • 6.3.6 Petrow Food Group
    • 6.3.7 Axelum Resources Corp.
    • 6.3.8 Kapar Coconut Industries Sdn Bhd
    • 6.3.9 Greenville Agro Corporation
    • 6.3.10 Only Earth

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER