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市場調査レポート
商品コード
1690795

拡張現実ディスプレイ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Extended Reality Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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拡張現実ディスプレイ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

拡張現実ディスプレイ市場規模は2025年に28億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは46.06%で、2030年には187億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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パンデミックの発生は、小売、教育、医療における拡張現実技術の開発の引き金となりました。しかし、COVID-19の影響で他のエンドユーザー産業でのXR技術の採用が加速したにもかかわらず、XR技術の使用は常にゲームとエンターテインメント産業で支配的でした。そのため、拡張現実市場のディスプレイの成長を牽引しています。

主要ハイライト

  • 本調査に記載されている市場規模は、ゲーム、エンターテインメント、小売、医療、教育、軍事・防衛、自動車・製造などの用途でベンダーが販売したディスプレイの金額を示しています。市場で使用されるディスプレイは、ダイレクトビューパネルまたはマイクロディスプレイパネルとして設計されています。ARディスプレイパネルはシースルーに設計されており、ユーザーは周囲の物理的世界を完全に認識しながらデジタルデータを見ることができます。
  • COVID-19の大流行により、XR技術の採用が急増し、市場で研究されているディスプレイの需要を牽引しています。例えば、SephoraやUltaのような美容小売業者は、顧客が美容製品を自分の肌で物理的に試すことを禁じなければならないです。美容小売業者はその代わりに、消費者がデジタルで製品をテストし、購入の意思決定を支援するためにARに注目しています。
  • そのため、パンデミックの影響による短期的な需要の増加により、エンドユーザー環境における没入型技術の使用は今後数年間でさらに増加すると予想されます。
  • さらに、複合現実の採用は、目視で情報を入手できることが利点となり、優位性をもたらす様々なセグメントで勢いを増しています。Microsoftは、その用途セグメントを拡大するため、提供するサービスの革新にますます力を入れています。例えば、2021年3月、Microsoftは米国陸軍から219億米ドル相当のHoloLens 2によるヘッドセットの製造契約を獲得しました。このような開発は、技術の採用にさらに影響を与え、市場で研究されているXRディスプレイのニーズを促進すると予想されます。
  • XR技術が直面する最も困難な課題の1つは、より広い聴衆、つまりより広い市場を教育することに関するものです。現在の用途(スマートフォン、タブレット、ウェアラブル用)は、一人のユーザーだけに限定されています。XRをより身近なものにするためには、マルチユーザーで統一された合理的なエクスペリエンスの開発が必須です。現在の市場シナリオでは、このような製品の入手可能性は限られており、市場の成長にとって大きな課題となっています。
  • 今後数年間で、リアルタイムレンダリングとインタラクティブAI、没入型体験の人気の高まり、5Gの普及が劇場体験を変革し、XRディスプレイ市場の成長を後押しすると予想されます。例えば、エンド・ツー・エンドの遅延(ユーザーの頭の動きとVRヘッドセットのディスプレイの変化との間の遅延)が非常に大きい場合、ユーザーは乗り物酔いを経験する可能性があります。それを避けるために、VRシステムは20ms以下の遅延が必要であり、5Gはそれを実現できます。このように、5GはXR市場の需要を支えることが期待されています。

拡張現実ディスプレイ市場の動向

複数のエンドユーザー産業でARとVR用途の採用が増加

  • ARとVRの急速な普及はゲーム産業を変革し、XRディスプレイ市場に多くの機会をもたらしています。各社は市場の牽引力を最大限に高めるため、製品の開発を急速に進めています。例えば、Oculus Quest VRヘッドセットは、ハンドトラッキング機能を追加することでVRシステムを改良し、VRユーザーが指を使ってVR世界を操作できるようにしました。
  • ジェスチャー・ベースコンピューティングは現在、ゲーム、テレビ、デバイス、キオスク端末、医療、3D彫刻、エンジニアリング、医療専門家、デザイナー、広告主、さらには身体障害者の一部となりつつあります。ジェスチャーベースのゲームは、従来のゲーム機の枠を超え、幼児向けの教育ゲームで採用が進んでいます。例えば、Magic Touch Mathは、カスタムジェスチャーの描画を使用して数学を学習することに焦点を当てた最初のゲームです。このように、ジェスチャー・ベースの認識は、従来のゲーム用途とはによる用途でも使用できます。
  • 2021年9月、Audiは路上での仮想現実エンターテインメントホロライドを発表しました。これにより、Audi車内から仮想世界への移動が可能になります。スタートアップのholorideは、車の上昇をマルチモーダルな体験にしようと取り組んでいます。この新技術は、VRコンテンツと運転の動きをリアルタイムで融合させ、Audiの後部座席の乗員がゲームや映画、プレゼンテーションに飛び込んだり、VRグラスを使ってリアルタイムで車の運転の動きに合わせてバーチャルコンテンツを体験したりすることを可能にします。
  • さらに2021年9月、イースト・ロンドン大学(UEL)は、イーオン・リアリティとの提携によるEON-XRセンターの開設を発表しました。英国のEON-XRセンターでは、学生や講師がスマートフォン、ウェブサイト、VRヘッドセットなど様々なデバイスを通じてARやVRベースのトレーニングにアクセスできます。したがって、このような開発は、市場で調査されたXRディスプレイの需要をさらに促進すると予想されます。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 米国政府は、技術革新を促進し繁栄を促進するために拡張現実技術を使用する直接的・間接的な方法を見出しているため、北米地域が大きな市場シェアを占めると予想されます。
  • 例えば、国務省のForeign Service Instituteは、特定のトレーニングにおける体験学習ツールとしてVRを導入しています。この地域では、現地の労働力を育成し、廃水を管理するために、いくつかのARやVRの研修プログラムが実施されています。
  • この地域が市場を独占しているのは、高い技術露出などの要因によるものです。その上、リソースの入手が容易なため、拡張現実装置への需要が高まっています。いくつかの地域企業は、AR/VRウェアラブルに革新的なディスプレイを導入しています。
  • AppleからGoogleに至るまで、多くのアメリカの大手技術企業は、VRとAR機器の構築に多大な投資を行っています。ディスプレイはこのような機器において重要な要素を形成するため、このような投資は市場の成長を助けると考えられます。
  • 例えば、2022年6月、Facebookの親会社であるMetaは、メタバース技術の可能性を最大限に引き出そうとする研究目的で、4つの仮想現実(VR)プロトタイプディスプレイを発表しました。これらのモデルは、現実に近い視覚体験を提供し、解像度の低さ、視界の歪み、目の疲れといった問題を解決するとともに、ヘッドセットの軽量化を実現すると期待されています。
  • この地域には、AR/VRやその他のニアアイ・イメージング製品向けの高解像度OLEDマイクロディスプレイの大手メーカーであるイーマジン・コーポレーションなど、大手企業も多数進出しています。同社は、2022年5月にカリフォルニア州サンノゼで開催されたディスプレイ市場に特化した産業最大級のカンファレンスであるDisplay Week 2022で、dPdダイレクトパターニングOLEDマイクロディスプレイ技術を含む同社の現行製品ラインの展示を行りました。

拡張現実ディスプレイ産業概要

拡張現実ディスプレイ市場は、主に国内外の複数の参入企業で構成されています。競争企業間の敵対関係は高く、予測期間中も変わらないと予想されます。同市場における重要な参入企業には、Sony Corporation、Samsung Electronics、Kopin Corporation、Japan Display, Inc.などが含まれます。市場の技術的進歩も各社にかなりの競争優位性をもたらしており、市場では複数の提携も見られます。

  • 2022年6月-コピンは、米国の主要防衛請負業者向けに新しい自動車ディスプレイ画像システムを開発する契約を獲得しました。この新システムは、コピンの高輝度、高解像度、低消費電力の強誘電性液晶オンシリコン(FLCOS)マイクロディスプレイとカスタムオプティクスを、極めて過酷な環境での運用を可能にするため、高耐久化されたカスタムハウジングに統合します。
  • 2022年6月-LG Displayは、Appleに第2世代MR(Mixed Reality)デバイス用ディスプレイを供給する可能性のある下準備を計画しています。LGはサニックシステムに成膜装置を発注し、マイクロOLEDパネルの生産を可能にします。
  • 2022年5月-Samsung Electronicsは、Integrated Systems Europe(ISE)において、最先端ディスプレイ技術であるThe Wallの3つの新モデルでMicro LED技術を発表しました。The Wallの次世代技術は、あらゆるビジネスを変革し、新たな機会を引き出すメリットをもたらすと考えられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 技術スナップショット
    • 仮想現実
    • 拡張現実
    • 複合現実
  • COVID-19による市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 複数のエンドユーザー産業におけるARとVR用途の採用増加
    • マイクロLEDなどのマイクロディスプレイにおける著しい技術進歩
  • 市場抑制要因
    • ディスプレイの生産に伴う複雑な製造プロセス
    • 拡張現実ウェアラブルで利用可能なコンテンツが限定的

第6章 市場セグメンテーション

  • ディスプレイタイプ別
    • 液晶ディスプレイ(LCD)
    • 有機発光ダイオード(OLED)
    • その他のディスプレイタイプ
  • エンドユーザー産業別
    • ゲームとエンターテインメント
    • 医療
    • 教育
    • 軍事・防衛
    • 自動車・製造
    • 小売
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sony Corporation
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Kopin Corporation
    • Japan Display Inc.
    • Plessey Company plc
    • eMagin Corporation
    • LG Display Co., Ltd.
    • Lumus, Ltd.
    • Seiko Epson Corporation
    • BOE Technology Group Co., Ltd.
    • Realfiction Holding AB
    • SA Photonics, Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71672

The Extended Reality Display Market size is estimated at USD 2.82 billion in 2025, and is expected to reach USD 18.74 billion by 2030, at a CAGR of 46.06% during the forecast period (2025-2030).

Extended Reality Display - Market - IMG1

The onset of the pandemic has triggered the development of extended reality technologies in retail, education, and healthcare. However, the use of XR Technologies has always been dominant in the gaming and entertainment industry despite the impact of COVID-19 that accelerated the adoption of XR technologies in other end-user industries. Thus, driving the growth for displays in the extended reality market.

Key Highlights

  • The market numbers stated in the study indicate the value of displays sold by the vendors across applications such as gaming, entertainment, retail, healthcare, education, military and defense, automotive and manufacturing, and others. The displays used in the market are designed as either direct view panels or microdisplay panels. The AR display panels are designed as see-through and allow users to view the digital data while fully being aware of the physical world around them.
  • The COVID-19 pandemic resulted in an upsurge in adopting XR technologies that drive the demand for displays studied in the market. For example, beauty retailers such as Sephora and Ulta have to forbid customers from physically testing the beauty products on their skin. Beauty retailers are instead turning to AR to help consumers digitally test products to assist in buying decisions.
  • Therefore, the use of immersive technology in end-user settings is expected to increase further over the coming years due to the short-term growth in demand augmented by the effects of the pandemic.
  • Moreover, Mixed reality adoption is gaining momentum in various sectors where information availability at the eyesight becomes an added advantage and gives an edge. Microsoft is increasingly focusing on innovating its offering to expand its application field. For instance, in March 2021, Microsoft won a contract from the US Army to produce headsets based on the HoloLens 2 worth USD 21.9 billion. Such developments are further expected to impact the adoption of the technology and drive the need for XR displays studied in the market.
  • One of the most difficult challenges faced by the XR technology pertains to educating the wider audience - the broader market. The current applications (for smartphones, tablets, and wearables) are limited to a single user alone. For XR to be more accessible, developing multi-user, uniform, and streamlined experiences is a must. In the current market scenario, the availability of such products is limited, thus acting as a significant challenge to the market's growth.
  • In the coming years, real-time rendering and interactive AI, the increasing popularity of immersive experiences, and the proliferation of 5G are expected to transform the theatrical experience and boost the growth of the XR display market. For instance, if the end-to-end latency (delay between the user's head movement and the change of the display in a VR headset) is very high, users can experience motion sickness. To avoid it, VR systems need less than 20ms latency, which a 5G can deliver. Thus, 5G is expected to support the demand for the XR market.

Extended Reality Display Market Trends

Rising Adoption of AR and VR Applications Across Multiple End-User Industries

  • The rapid adoption of AR and VR is transforming the gaming industry, significantly creating more opportunities for the XR display market. Companies are making rapid developments in their products to gain maximum market traction. For instance, the Oculus Quest VR headset improvised its VR system by adding a hand tracking feature, which may enable VR users to use their fingers to manipulate the VR worlds.
  • Gesture-based computing is now becoming a part of gaming, TVs, devices, kiosks, medical, 3D sculpting, engineering, medical professionals, designers, advertisers, and even people with physical disabilities. Gesture-based gaming has moved beyond traditional gaming consoles and is witnessing increasing adoption in educational games for children. For instance, Magic Touch Math is the first game that focuses on learning mathematics using custom gesture drawings. Thus, gesture-based recognition can also be used in applications apart from traditional gaming applications.
  • In September 2021, Audi announced the virtual reality entertainment holoride on the road. This makes travel to virtual worlds from within an Audi possible. The startup holoride is working to make car rise a multi-modal experience. This new technology will merge VR content with driving movements in real-time to enable back seat passengers in Audi to dive into games, movies, and presentations and experience virtual content by adapting to the driving movements of the car in real-time using VR glasses.
  • Further, in September 2021, the University of East London (UEL) announced the launch of an EON-XR Center in partnership with EON Reality. The EON-XR Center in the United Kingdom lets students and lecturers access AR and VR-based training through various devices, including smartphones, websites, and VR headsets.Thus, driving the growth and demand for the market studied. Thus, such developments are expected to further drive the demand for the XR displays studied in the market.

North America is Expected to Hold Significant Share

  • The North American region is expected to hold a significant market share as the United States Government is finding both direct and indirect ways to use extended reality technology to facilitate innovation and promote prosperity.
  • For instance, the Foreign Service Institute at the State Department has introduced VR as an experiential learning tool in specific training. Several AR and VR training programs have been implemented in the region to develop local workforces and manage wastewater.
  • The region is dominating the market due to factors such as high technology exposure. Besides, the easy availability of resources has created a robust demand for extended reality devices. Several regional companies are deploying innovative displays into their AR/VR wearables.
  • Many large American technology giants, from Apple to Google, are significantly investing in building VR and AR equipment. As the display forms a critical element in such devices, such investments will aid the market's growth.
  • For instance, in June 2022, Facebook's parent company Meta unveiled four virtual reality (VR) prototype displays for research purposes as the company seeks to achieve the full potential of metaverse technology. The models are expected to deliver visual experiences that closely resemble reality and solve problems such as poor resolution, distorted views, and eye fatigue while making headsets lighter.
  • The region is also home to many major players, such as eMagin Corporation, a major manufacturer of high-resolution OLED microdisplays for AR/VR and other near-eye imaging products. The company hosted an exhibit of its current product line, including its dPd Direct Patterning OLED Microdisplay Technology, at Display Week 2022, one of the industry's largest conferences devoted to the display market, in San Jose, California, in May 2022.

Extended Reality Display Industry Overview

The Extended Reality Display Market primarily comprises multiple domestic and international players. The competitive rivalry is expected to be high and remain the same during the forecast period among the players. Significant players in the market include Sony Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Kopin Corporation, Japan Display, Inc., etc. Technological advancements in the market are also bringing considerable competitive advantage to the companies, and the market is also witnessing multiple partnerships.

  • June 2022 - Kopin was awarded a contract to develop a new in-vehicle display imaging system for a US prime defense contractor. The new system would integrate Kopin's high-brightness, high-resolution, low-power ferroelectric liquid crystal on silicon (FLCOS) microdisplay and custom optic into a heavily ruggedized custom housing to enable operational use in extremely harsh environments.
  • June 2022 - LG Display is planning the groundwork to potentially supply Apple with displays for its second-generation mixed reality (MR) device. LG will order deposition equipment from Sunic System, allowing the company to produce micro OLED panels.
  • May 2022 - Samsung Electronics launched Micro LED technology at Integrated Systems Europe (ISE) with three new models of its state-of-the-art display technology, The Wall. The next-generation technology of The Wall would deliver benefits for transforming any business and unlocking new opportunities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Technology Snapshot
    • 4.3.1 Virtual Reality
    • 4.3.2 Augmented Reality
    • 4.3.3 Mixed Reality
  • 4.4 Assessment on the impact due to COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Adoption of AR and VR Applications Across Multiple End-user Industries
    • 5.1.2 Significant Technological Advancement Across Micros Displays Such as MicroLEDs
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Complex Manufacturing Process Involved for the Production of Displays
    • 5.2.2 Limited Content Available for the Extended Reality Wearables

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Display Type
    • 6.1.1 Liquid Crystal Displays (LCD)
    • 6.1.2 Organic Light-Emitting Diode (OLED)
    • 6.1.3 Other Display Type
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 Gaming and Entertainment
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Education
    • 6.2.4 Military and Defense
    • 6.2.5 Automotive and Manufacturing
    • 6.2.6 Retail
    • 6.2.7 Other Applications
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sony Corporation
    • 7.1.2 Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 7.1.3 Kopin Corporation
    • 7.1.4 Japan Display Inc.
    • 7.1.5 Plessey Company plc
    • 7.1.6 eMagin Corporation
    • 7.1.7 LG Display Co., Ltd.
    • 7.1.8 Lumus, Ltd.
    • 7.1.9 Seiko Epson Corporation
    • 7.1.10 BOE Technology Group Co., Ltd.
    • 7.1.11 Realfiction Holding AB
    • 7.1.12 SA Photonics, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS