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市場調査レポート
商品コード
1690095

米国の家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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米国の家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の家具市場は予測期間中にCAGR4%以上を記録する見込みです。

United States Furniture-Market-IMG1

COVID-19パンデミックの発生後、米国の消費者市場は徐々に縮小し、消費への期待は大幅に低下しました。外資系企業は一般的に海外バイヤーによる注文の停止やキャンセルに直面し、特に家具業界では需要側要因による輸出量の急激な減少、主要輸出先国における深刻なCOVID-19パンデミックによる景気後退と消費者需要の減少、川下家具企業の閉鎖を目の当たりにしました。

米国の家具市場は過去10年間、安定した拡大を続けており、世界中の住宅と商業施設の両方における家具需要の増加によって拍車がかかり続けています。可処分所得の増加やライフスタイルの向上により、高品質でスタイリッシュな家具を好む消費者が増えていることから、米国の家具市場は近い将来、国内家具販売と海外家具輸出の両面でより力強い成長が見込まれます。市場プレーヤーは、市場での地位を強化するために、提携、買収、新製品開発・発売などの戦略を駆使しています。

家具ショッピングのチャネルとしてのeコマースは、特にミレニアル世代の間で人気が高まっており、AmazonやWayfairなどの企業はこの動向を利用して、この分野で手ごわいプレーヤーとなっています。近年、米国の消費者は家具を購入する際、品質と耐久性を重視するようになっています。リビングルームや寝室用の家具は依然として高い人気を誇っているが、屋外用家具、ヴィンテージ風家具、環境に配慮した製品など、その他の家具カテゴリーも売上を伸ばしています。

米国の家具市場の動向

家庭用家具が市場を牽引

米国の市場情勢の成長を背景に、家庭用家具の需要はここ数年急速に増加しています。家庭用家具には、テーブル、椅子、ベッド、机、リュックサック、ドレッサー、食器棚などが含まれます。消費者が家庭用家具を購入するかどうかは、ライフスタイルの変化に大きく影響されます。急速な都市化と生活水準の向上に伴い、家具のニーズはここ数年でかなり高まっています。女性の社会進出や自立した生活の増加が著しいです。その結果、サービスアパートメントや平屋住宅へのニーズが高まっています。

可処分所得の増加が市場を牽引

可処分所得とは、所得税控除後の投資、貯蓄、消費に利用できる純収入のことです。米国では近年、建築物の建設が増え続け、可処分所得が増加していることが家具需要を押し上げています。可処分所得の増加やライフスタイルの向上により、高品質でスタイリッシュな家具を好む消費者が増えていることから、米国の家具市場は、国内家具販売と海外家具輸出の両面でより力強い成長が見込まれています。

米国の家具産業の概要

本レポートでは、米国の家具市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの面では、現在いくつかの大手企業が市場を独占しています。しかし、技術進歩や製品革新に伴い、中堅から中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 各種規制状況に関する洞察
  • 市場における技術革新の影響に関する洞察
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料
    • 木材
    • 金属
    • プラスチック
    • その他の材料
  • 用途
    • 家庭用家具
    • オフィス家具
    • ホスピタリティ家具
    • その他の家具
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 市場競争の概要
  • 企業プロファイル
    • Herman Miller
    • Steelcase
    • HNI Corporation
    • Williams Sonoma
    • Ashley Homestore Corporation
    • Berkshire Hathway Inc.
    • Rooms To Go
    • American Signature
    • Haworth
    • IKEA
    • TJX*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 69887

The United States Furniture Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.

United States Furniture - Market - IMG1

After the outbreak of the COVID-19 pandemic, consumer markets in the United States gradually shrank, and consumption expectations dropped significantly; foreign trade companies were generally faced with the suspension or cancellation of orders by international buyers, especially in the furniture industry, which witnessed a sharp drop in export volume caused by demand-side factors, economic recession and reduced consumer demand caused by the severe COVID-19 pandemic in major destination countries, and the closure of downstream furniture enterprises.

United States furniture market has kept its steady expansion over the past decade and continues to be spurred by the growing furniture demand in both residential and commercial properties around the world. With the increasing number of consumers shifting their preference towards quality and stylish furniture products due to higher disposable income and better lifestyle requirement, the furniture market in the United States is expected to witness a stronger growth in terms of domestic furniture sales and international furniture exports over the near future. The market players are using strategies such as collaboration, acquisition, and new product development and launches to strengthen their position in the market.

E-commerce as a channel for furniture shopping is becoming increasingly popular, especially among millennials, and companies such as Amazon and Wayfair have capitalized on this trend to become formidable players in the sector. Over the recent years, United States consumers are focusing on quality and durability when purchasing furniture. While furniture products for living room and bedroom remain highly popular, several other furniture categories such as outdoor furniture, vintage looking furniture pieces, as well as environmentally conscious products are also experiencing rising sales.

US Furniture Market Trends

Home Furniture Segment is Driving the Market

The demand for home furniture has increased in past few years at rapid pace, driven by growth in the landscaping market in the United States. Home furniture includes objects such as tables, chairs, beds, desks, backpacks, dressers, and cupboards. Consumers' purchase decisions for home furniture are largely influenced by their changing lifestyles. With the rapid urbanization and improved standards of living, the need for furniture has increased considerably over the last few years. There has been a significant rise in the number of women joining the workforce and living independently. As a result, there is a rising need for service apartments and single storey houses.

Increasing Disposable Income is Driving the Market

Disposable income is the net income available to invest, save, or spend after deducting income taxes. Continued growth in building construction and rising disposable income levels have boosted the demand for furniture in the United States in recent years. With the increasing number of consumers shifting their preference towards quality and stylish furniture products due to higher disposable income and better lifestyle requirement, the furniture market in the United States is expected to witness a stronger growth in terms of domestic furniture sales and international furniture exports.

US Furniture Industry Overview

The report covers major international players operating in the United States Furniture Market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Insights on Various Regulatory Landscape
  • 4.5 Insights on impact of technology and innovation in the Market
  • 4.6 Value Chain Analysis
  • 4.7 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Threat of New Entrants
    • 4.7.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.7.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.4 Threat of Substitutes
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material
    • 5.1.1 Wood
    • 5.1.2 Metal
    • 5.1.3 Plastic
    • 5.1.4 Other Materials
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Home Furniture
    • 5.2.2 Office Furniture
    • 5.2.3 Hospitality
    • 5.2.4 Other Furniture
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competition Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Herman Miller
    • 6.2.2 Steelcase
    • 6.2.3 HNI Corporation
    • 6.2.4 Williams Sonoma
    • 6.2.5 Ashley Homestore Corporation
    • 6.2.6 Berkshire Hathway Inc.
    • 6.2.7 Rooms To Go
    • 6.2.8 American Signature
    • 6.2.9 Haworth
    • 6.2.10 IKEA
    • 6.2.11 TJX*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US