![]() |
市場調査レポート
商品コード
1690094
フランスの家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)France Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
フランスの家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
|
フランスの家具の市場規模は2025年に195億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.25%で、2030年には264億1,000万米ドルに達すると予測されています。
フランスは世界で最も古い国のひとつであり、欧州で最も民族的に多様な国です。深く多様な影響を受けてきたフランスは、食、ワイン醸造、政治、哲学、音楽、芸術、映画、ファッション、文学、スポーツなど、歴史を通じて文化のあらゆる面で世界をリードしてきました。
フランスは欧州連合(EU)の主要経済国のひとつであるため、その平均賃金はEUの中でも最高水準にあります。また、フランスではほとんどの従業員が労働組合に加入しており、労働者の権利を守っています。平均所得では、フランスはベルギー、ドイツに次いで欧州連合(EU)第7位です。
第三次産業は労働人口の4分の3以上を雇用しています。この産業だけでフランスのGDPの70%を占めています。フランスは世界有数の観光地であり、毎年数百万人の外国人観光客が訪れます。COVID-19は観光業に打撃を与えたが、2022年以降強い勢いを得ており、今後も牽引役が続くと予想されます。
オフィス家具は、閣議、機器配置ワークステーション、物流、食堂など様々な理由で利用されています。雇用の増加とオフィススペースの必要性は、フランスのオフィス家具産業の成長を促進する主な要因のいくつかです。さらに、国全体でオフィスビルへの投資が増加していることも、市場拡大に拍車をかける可能性が高いです。斬新で改良されたオフィス家具の急速な開発は、今後の市場拡大を加速させる可能性があります。主要サプライヤーは、改良され、革新的に作られた、より健康的で快適な家具を提供しています。これがフランス家具市場の拡大に寄与しています。企業などの消費者は、効率性を高めるために現代的で適応性の高いオフィス家具を求めており、これは市場開拓にとって良い兆しです。職場のレイアウトが従来のものから、より近代的で協力的な環境へと変化したことで、新しいオフィス家具の需要が高まりました。企業がオープンプランオフィス、フレキシブルワークプレイス、人間工学に基づいたデザインコンセプトを採用するにつれ、生産性、従業員の福利厚生、協調性を促進する家具が必要とされています。
家具の流通チャネルのうち、予測期間を通じて最も増加すると予想されるのがオンライン・チャネルです。家具のオンライン販売は近年急増しています。eコマースショップは人々のライフスタイルに大きな影響を与えています。顧客はほとんど何でもオンラインで購入でき、最高のショッピング体験をすることができます。フランスでは、eコマース・プラットフォームのアクセシビリティと利便性を選ぶ人が増えているため、オンラインでの家具購入の人気が高まっています。インターネット市場は様々な選択肢を提供し、様々なタイプやデザインを調査する機会を提供します。フランスのオンライン家具店は、様々な消費者の好みを満たすために複数のアイテムを提供しています。カウチソファ、ベッド、ダイニングセット、食器棚、屋外用家具など、さまざまな家具が販売されています。インターネット分野では、家庭内の様々なエリアや用途に応じた幅広い家具を提供しています。
欧州第3位の製造市場であり、世界第7位の家具市場であるフランスは、世界の家具産業のリーダーであり、COVID-19パンデミック後の欧州復興における重要なプレーヤーです。フランスの家具市場は断片化されており、中小企業と大手企業が混在しています。本レポートでは、フランス家具市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアについては、現在、一部の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。Roche Bobois社、Ligne Roset社、BoConcept社、Steelcase社、Gautier Furniture社などの企業が本レポートで紹介されています。
The France Furniture Market size is estimated at USD 19.51 billion in 2025, and is expected to reach USD 26.41 billion by 2030, at a CAGR of 6.25% during the forecast period (2025-2030).
France is one of the world's oldest countries and the most ethnically diversified in Europe. Deep and diverse influences have made France a world leader in every facet of culture throughout history, including food, winemaking, politics, philosophy, music, art, cinema, fashion, literature, and sports.
As France is one of the major economies in the European Union (EU), its average wages are among the highest in the European Union. Aside from that, most employees in France are members of unions that safeguard their rights. In terms of average incomes, France ranks seventh in the European Union, after only Belgium and Germany.
The tertiary sector employs more than three-quarters of the active workforce. This industry alone accounts for 70% of the French GDP. France is one of the world's top tourist destinations, with millions of foreign visitors every year. Though COVID-19 hit the tourism sector, it has gained strong momentum since 2022 and is expected to continue the traction.
Office furniture is utilized for various reasons, including cabinet meetings, device placement workstations, logistics, and cafeterias. Increased employment and the need for office space are a few of the primary factors driving the growth of the French office furniture industry. Furthermore, rising office building investments across the country may likely fuel market expansion. The rapid development of novel and improved office furniture may accelerate market expansion in the future years. Key suppliers provide improved, innovatively created, healthier, and more comfortable furniture. This contributes to the expansion of the French furniture market. Consumers such as corporations and others want contemporary and adaptable office furniture to boost efficiency, which bodes well for market development. The transformation of workplace layouts from conventional to more modern and collaborative environments increased demand for new office furniture. As businesses adopt open-plan offices, flexible workplaces, and ergonomic design concepts, furniture is needed to promote productivity, employee well-being, and cooperation.
Out of the furniture distribution channels, the online channel is expected to increase the most throughout the forecast period. Online furniture sales have surged in recent years. E-commerce shops greatly influence people's lifestyles. Customers can buy almost anything online and have the best shopping experience. Furniture purchasing online has become increasingly popular in France as more people choose the accessibility and convenience of e-commerce platforms. The internet market offers a variety of alternatives and the chance to investigate various types and designs, allowing clients to browse, compare, and buy furniture goods from the convenience of their homes. French online furniture stores provide multiple items to satisfy various consumer tastes. The furniture available to customers includes couches, beds, dining sets, cupboards, outdoor furniture, and more. The Internet sector provides a wide range of furnishings for various areas and uses in a home.
France, the third-largest European manufacturing market and the seventh-largest market worldwide for furniture, is a global furniture industry leader and a key player in the post-COVID-19 pandemic reconstruction of Europe. The French furniture market is fragmented, having a mix of small and major businesses. The report covers major international players operating in the France Furniture Market. Regarding market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, midsize to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Companies such as Roche Bobois, Ligne Roset, BoConcept, Steelcase, and Gautier Furniture have been profiled in the report.