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市場調査レポート
商品コード
1690093

インドネシアの家具:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Indonesia Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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インドネシアの家具:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドネシアの家具市場規模は2025年に79億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.46%で、2030年には109億米ドルに達すると予測されています。

Indonesia Furniture-Market-IMG1

インドネシアは長い間、世界有数の家具メーカーでした。世界で最も急成長している家具メーカーの1つであり、最も人気のある家具輸出国であるインドネシアの家具市場は、高度に細分化され競争が激しくなっています。そのチーク家具と籐家具製品は、国内と国際市場で高い需要があります。インドネシアの家具産業は労働集約的な産業であるため、同国の優先セクタに指定されています。インドネシア政府は、インドネシアの家具産業の原動力となる同国の家具輸出額を増加させるという目標を掲げています。政府の強力な支援と前向きな市場情勢により、インドネシアの家具メーカーは間もなく輸出額を伸ばすと予想されます。

COVID-19の大流行中、2020年1月から5月までの家具製品の輸出は、前年同期比で51.3%と大幅に増加しました。この増加は確かに国の輸出のパフォーマンスに新鮮空気を与えました。2020年1月から5月のインドネシアから米国への家具輸出は5億8,211万米ドルを記録しました。この数字は、3億8,482万米ドルを記録した前年同期に比べて51.3%増加しました。COVID-19危機が消費者行動や製造動向に与えた影響は、家具産業にとってデジタル化と自動化の重要性を高めています。パンデミックは、価値観を共有する社会的に積極的なブランドや、環境を尊重する製品に対する消費者の需要を強めています。

インドネシアの家具市場の動向

インドネシアの観光産業の成長が市場を牽引

インドネシアの観光産業はインドネシア経済にとって不可欠な要素であり、外貨収入の重要な源泉です。また、インドネシアの様々な地域で観光業が拡大しており、バリ島のホテルやリゾートの設立は市場の促進要因の一つとなっています。インドネシアにおける観光業の拡大によるホスピタリティセクタの増加は、同国に設立されたホテルによる豪華な家具への需要の高まりにより、家具市場の収益を増大させると予想されています。インドネシアの外国人観光客は、COVID-19規制のさらなる緩和と11月のG20サミットのための集中的な準備によって後押しされ、2022年10月に364.31%増の67万8,500人に急増しました。

寝室用家具の需要拡大

インドネシアの家具産業は、家具製造と家具輸出において世界最大級の規模を誇ってきました。この寝室用家具市場セグメントに属する家具は、さまざまな形やサイズのマットレスを備えたベッドから、衣類用クローゼット、ナイトテーブル、ドレッサーまで多岐にわたります。経済成長と世帯所得の増加は、ユーザーが家具を含む日用品に支出することを奨励するいくつかの要因であり、近年寝室用家具の需要が増加しています。同国で事業を展開する家具市場の参入企業は、伝統的籐や高品質のチーク材、マホガニー材、レッドウッド材など、国内外で入手可能な原料の両方を使用しています。

インドネシアの家具産業概要

本レポートでは、インドネシアの家具市場で事業を展開している主要な国際的企業を取り上げています。市場シェアについては、現在、一部の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場の促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術革新の市場への影響に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料
    • 木材
    • 金属
    • プラスチック
    • その他
  • 用途
    • 家庭用家具
    • オフィス家具
    • ホスピタリティ
    • その他の家具
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Raisa House of Excellence
    • VIVERE
    • Chitose Internasional
    • Lio Collection
    • Republic Furniture Group
    • Informa Furnishings
    • Wisanka
    • IKEA
    • Gema Grahasarana Tbk*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 69876

The Indonesia Furniture Market size is estimated at USD 7.97 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.90 billion by 2030, at a CAGR of 6.46% during the forecast period (2025-2030).

Indonesia Furniture - Market - IMG1

Indonesia has long been one of the world's leading furniture manufacturers. As one of the world's fastest-growing furniture manufacturers and most popular furniture exporters, Indonesia's furniture market is highly segmented and competitive. Its teak furniture and rattan furniture products are in high demand in local and international markets. Indonesia's Furniture industry has been designated as a priority sector for the country due to being a labor-intensive industry. The Indonesian government has set a target to increase the country's furniture export value which will drive the furniture industry in Indonesia. With strong government support and a positive market landscape, Indonesian furniture manufacturers are expected to increase their export values soon.

During the Covid-19 pandemic, exports of furniture products from January to May 2020 increased significantly by 51.3 percent compared to the same period last year. This increase certainly gave fresh air to the performance of national exports. Furniture exports from Indonesia to the US in January-May 2020 were recorded at USD 582.11 million. This figure increased by 51.3 percent compared to the previous year's period, which was recorded at USD 384.82 million. The impact of the Covid-19 crisis on consumer behavior and manufacturing trends has heightened the importance of digitalization and automation for the furniture industry. The pandemic is strengthening consumer demand for socially active brands that share their values and for products that respect the environment.

Indonesia Furniture Market Trends

Growing Tourism in Indonesia is Driving the Market

Tourism in Indonesia is an essential component of the Indonesian economy and a significant source of its foreign exchange revenues. The demand for the furniture was also augmented due to the growing tourism in various regions of Indonesia, where the setting up of hotels and resorts in Bali was among the major market drivers. The increasing hospitality sector due to expanding tourism in Indonesia is expected to augment the furniture market revenues due to the rising demand for luxurious furniture by hotels set up in the country. Foreign tourist arrivals in Indonesia jumped 364.31 percent to 678.5 thousand in October 2022, boosted by further easing of COVID-19 restrictions and intense preparation for the G20 summit in November.

Growing Demand for Bedroom Furniture

The furniture industry in Indonesia has long been one of the world's largest in terms of furniture manufacturing and furniture exporting. The furniture in this bedroom furniture market segment ranges from beds with mattresses of different shapes and sizes to clothes closets, nightstands, and dressers. Economic growth and rising household incomes are a few factors encouraging users to spend on commodities, including furniture, increasing the demand for bedroom furniture in recent years. Furniture market players operating in the country used both locally and internationally available raw materials, including traditional rattan and high-quality teak, mahogany, and redwood.

Indonesia Furniture Industry Overview

The report covers major international players operating in the Indonesian furniture market. Regarding market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Impact of Technology and Innovation in the Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material
    • 5.1.1 Wood
    • 5.1.2 Metal
    • 5.1.3 Plastic
    • 5.1.4 Other Materials
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Home Furniture
    • 5.2.2 Office Furniture
    • 5.2.3 Hospitality
    • 5.2.4 Other Furniture
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Raisa House of Excellence
    • 6.2.2 VIVERE
    • 6.2.3 Chitose Internasional
    • 6.2.4 Lio Collection
    • 6.2.5 Republic Furniture Group
    • 6.2.6 Informa Furnishings
    • 6.2.7 Wisanka
    • 6.2.8 IKEA
    • 6.2.9 Gema Grahasarana Tbk*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US