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市場調査レポート
商品コード
1690087
船外機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Outboard Motor - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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船外機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
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船外機の市場規模は2025年に63億4,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.79%で、2030年には76億4,000万米ドルに達すると予測されます。
海洋活動の活発化とレクリエーション活動による小型・中型動力ボートの需要増加が、調査対象市場の需要を牽引すると予想されます。さらに、救助活動や商業活動のための大馬力アウトボードの需要の増加が予測期間中の市場を牽引します。
レクリエーション用ボートの成長、ポンツーンボートや海水漁船の人気の高まりは、調査対象市場の大きな成長機会となります。
また、ヨットやレジャーボートの生産が増加していることから、北米や欧州などの地域では船外機市場が大きく成長します。ウォータースポーツ・イベントの増加や沿岸観光を促進する政府の取り組みは、市場の成長をさらに後押しします。
しかし、船外機の価格が高いため、予測期間中の市場成長は妨げられると思われます。
可処分所得の増加により、小型・中型動力ボートへの需要が高まり、水上バイク産業の急成長に大きく貢献。
水上レクリエーション活動への参入企業の増加や、よりパワフルな船外機への嗜好も市場の成長を後押ししています。レクリエーション産業は、世界の一人当たり所得と可処分所得の増加とともに成長すると予想されます。
レクリエーション・ボート産業は、ライバルの高級レジャーと強力に競合しながら、参加者を魅了し続けています。米国とカナダで1億人近く、欧州で3,600万人、オーストラリアで500万人以上など、世界中で約1億4,000万人がボートやウォータースポーツに積極的に参加しています。
観光産業の拡大や可処分所得の増加といった要因も、市場を前進させる可能性があります。さらに、自律型海洋技術の開発により、熟練度の低いレクリエーショナル・ボーターの需要が増加する可能性もあります。このよく統合され断片化された業界には多くのメーカーが存在するため、レクリエーショナル・ボートの世界の需要に対する安定した供給が保証されます。
欧州と北米では、アウトドア・スポーツと冒険の人気が高まっており、特にビーチ・ツーリズムや、内陸都市(ウォーターパークやテーマパーク)や都市部での人工・人造ビーチの開発が盛んです。また、近年は豪華なマリン・ツーリズムへの関心が高まっており、クルージングも貴重なものとなりつつあります。
世界の需要の高まりを受けて、多くのプレーヤーが各国に投資し、新たな事業を始めています。例えば
2022年4月、ホンダ・インディア・パワープロダクツ(HPPI)は、船外機ユニットを輸入し、インドで操業するOEMに供給することを意図しています。しかし、市場が持続的に拡大すれば、いずれは現地生産への移行を検討するかもしれないです。
北米は、高い経済成長と可処分所得の増加により、2023年の船外機市場の売上高を独占しました。北米では、世界の他の地域と比較して、人々の所得水準とレクリエーションやレジャー活動への志向が高まっています。
フロリダ州、テキサス州、ミシガン州は、2023年の米国における海洋支出の上位3州です。
需要の高まりを受けて、多くのボートメーカーが新たな場所に進出しており、同国におけるレクリエーション用ボートの需要が増加していることを示しています。
例えば、2022年3月、米国に製造施設を持つライムストーン・ボート社は、新たに3つの販売店を開設しました。ライムストーン・ボート社は、アクアスポーツ・ボート、ベイ・ボートなどのボートを提供しています。同社が製造するボートの80%以上は船外機を使用しています。
また、ボートユーザーの需要増加に対応するため、各社が革新的な製品でボート市場に参入しています。
例えば、スペースX社は2022年7月、米国のボート向け衛星インターネットサービス「スターリンク」を開始しました。この機能により、ボートユーザーは水上でもインターネットにアクセスできるようになります。このサービスは月額5,000米ドルで、高性能衛星アンテナ2台をカバーする1回限りの料金1万米ドルがかかります。
需要の高まりを受けて、ボート市場への投資は増加すると予想されます。また、新たな企業がボートに新たな利便性を提供することで、需要は今後数年間でさらに伸びると予想され、予測期間中の船外機市場の成長を後押しします。
船外機市場は統合されており、複数の企業が大きな市場シェアを占めています。著名な船外機メーカーとしては、ヤマハ発動機、ホンダ、スズキ、ブランズウィック、トーハツが挙げられます。厳しい排ガス規制と最新技術が、業界各社の研究開発プロジェクトへの投資を後押ししています。
2022年4月、テモは電動船外機の新シリーズ「タモ1000」を発売しました。その名が示すように、この船外機はピーク出力1000W、静止信頼度28kgsを発生します。
2022年8月、ケレラ州を拠点とする電動ボートおよび推進システム・メーカーのナヴァルト社は、新しいオール電動船外機「MAKO」を発表しました。同社は、この新しいモーターはシンプルなモーター構造を特徴とし、メンテナンスを大幅に軽減するとしています。同社は、この船外機をニルヴァなどの自社製ボートの動力源として使用します。
The Outboard Motor Market size is estimated at USD 6.34 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.64 billion by 2030, at a CAGR of 3.79% during the forecast period (2025-2030).
Rising maritime activities and rising demand for small and medium-powered boats from recreational activities are expected to drive demand in the market studied. Furthermore, the growing demand for large horsepower outboards for rescue operations and commercial activities will drive the market during the forecast period.
Growth in recreational boating and the increasing popularity of pontoon boats and saltwater fishing vessels represent significant growth opportunities for the market studied.
Moreover, with increased production of yachts and leisure boats, regions such as North America and Europe will see significant growth in the outboard engine market. Rising watersports events and government initiatives to promote coastal tourism will further support market growth.
However, high outboard engine prices will hinder market growth during the forecast period.
The rising disposable income increased demand for small and medium-powered boats, which contributed significantly to the rapid growth in the watercraft industry.
Rising participation in water recreational activities and preference for more powerful outboard engines also drive the growth of the market. The recreational industry is expected to grow with rising per capita and disposable incomes worldwide.
The recreational boating industry continues to attract participants, competing strongly with rival luxury leisure pursuits. There are around 140 million active boaters and watersports participants worldwide, including almost 100 million across the United States and Canada, 36 million across Europe, and more than 5 million in Australia.
Factors such as the expanding tourism industry and rising disposable income may also drive the market forward. In addition, developments in autonomous marine technology may increase the demand for less skilled recreational boaters. The presence of many manufacturers in this well-integrated and fragmented industry ensures a consistent supply to the global demand for recreational boats.
Outdoor sports and adventure are gaining increasing popularity in Europe and North America, particularly beach tourism, as well as the development of artificial and man-made beaches in landlocked cities (water and theme parks) and urban areas. Cruising is also becoming valuable, as interest in luxury marine tourism has grown in recent years.
Owing to the glowing global demand, many players are investing and starting new operations in various countries. For instance,
In April 2022, Honda India Power Products (HPPI) intended to import outboard motor units to supply OEMs operating in India. However, if the market expands sustainably, it may eventually consider transitioning to local production.
North America dominated the outboard motor market in revenue in 2023 due to high economic growth and rising disposable income. People's income levels and inclination toward recreational and leisure activities are increasing in North America compared to other parts of the world.
Florida, Texas, and Michigan were among the top three states for marine expenditures in the United States in 2023.
Owing to the rising demand, many boat manufacturers are expanding to new locations, indicating the increased demand for recreational boats in the country.
For instance, in March 2022, The Limestone Boat Company, having a manufacturing facility in the United States, inaugurated three new dealerships. Limestone boat company offers boats like Aquasport Boats, Bay boats, and others. More than 80% of the boats the company manufactures use outboard motors.
In addition, companies are entering the boat market with innovative products to cater to the increased demand for boat users.
For instance, in July 2022, SpaceX launched Starlink, the satellite-internet service for boats in the United States. The feature gives the boat users internet access when on water. The services cost USD 5,000 per month with a one-time fee of USD 10,000 that covers two high-performance satellite dishes.
Owing to the rising demand, investments in the boat market are expected to increase. Also, with new companies coming up with new convenience features for boats, the demand is further expected to grow in the upcoming years, aiding the growth of the outboard motor market during the forecast period.
The outboard motor market is consolidated, with several players accounting for a significant market share. Some prominent outboard motor market companies are Yamaha Motor Co., Honda Motors Co. Ltd, Suzuki Motor Corporation, Brunswick Corporation, and Tohatsu Corporation. Stringent emission norms and updated technologies are pushing industry players to invest in R&D projects.
In April 2022, Temo launched a new range of electric outboard motors, the Tamo 1000. As the name suggests, the outboard motor produces a peak power of 1000W and a static trust of 28kgs.
In August 2022, Navalt, a Kerela-based electric boat and propulsion systems manufacturer, revealed its new all-electric outboard motor, MAKO. The company claims its new motor features a simple motor structure, reducing maintenance substantially. The company will use the outboard motor to power in-house manufactured boats, such as Nirva.