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市場調査レポート
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1689705

インスタントコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Instant Coffee - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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インスタントコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インスタントコーヒーの市場規模は2025年に33億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.58%で、2030年には43億6,000万米ドルに達すると予測されています。

Instant Coffee-Market-IMG1

簡単に調理できるインスタントコーヒーの需要を牽引している最大の要因は利便性です。特に労働人口や学生の間で、すぐに食べられる製品の人気が高まっていることも、市場成長の大きな要因です。さらに、さまざまな流通チャネルを通じて消費者の嗜好に応じたインスタントコーヒーを幅広く入手できることも、市場拡大を後押ししています。さらに、コーヒーのユニークで本格的な風味と機能的特性への注目が高まっており、インスタントコーヒーの高級化につながっています。多国籍企業も地元のクラフトブランドも、消費者の多様な需要に応えるため、本格的な風味の創造を重視しています。例えば、デボンに本拠を置くリトルズは2023年、焙煎しフリーズドライにした高級豆を使った新しいトフィーナッツ・インスタントコーヒーを発売しました。同社はまた、リッチヘーゼルナッツ、フレンチバニラ、スパイスカルダモンバン、クリスマススピリットなど、様々な風味のインスタントコーヒー製品を発売しました。こうした技術革新と、使い切り用の小袋などの先進パッケージングにより、世界のインスタントコーヒー製品の売上はさらに伸びると予想されます。

インスタントコーヒー市場の動向

フレーバーインスタントコーヒーの人気の高まり

フレーバーインスタントコーヒーは、定番のバニラやヘーゼルナッツからパンプキンスパイスやペパーミントのような季節限定のフレーバーまで、幅広い選択肢を消費者に提供するため、消費者の間で人気が高まっています。ポッド、インスタント・ミックス、挽き豆のフレーバーコーヒーなど、フレーバー付きインスタントコーヒー製品は、シロップや追加の材料を必要とせず、飲料を簡単に素早く準備できます。さらに、家庭でコーヒーを飲む、あるいは家庭で淹れる、という消費者の嗜好の変化が、フレーバー・インスタントコーヒーの需要を押し上げています。フレーバー・インスタントコーヒーは、消費者が自宅でくつろぎながらスペシャルティ飲料を飲む体験を再現することを可能にします。

さらに、ネスカフェやフォルジャーズなどから、バニララテ、カプチーノ・フレンチ・バニラなど、さまざまな風味のスペシャルティ・インスタントコーヒーを幅広く入手できることが、フレーバー・インスタントコーヒーの成長を促進しています。また、消費者の健康意識の高まりと、無糖、低カロリー、栄養強化バージョンなど多様なフレーバーコーヒーの入手可能性が、フレーバーインスタントコーヒーの需要を押し上げています。

アジア太平洋が市場を独占

中国ではお茶は伝統的な飲料ですが、消費者の味覚嗜好の変化によりインスタントコーヒーが消費者の間で人気となっています。さらに、インスタントコーヒーは、市場で入手可能な他の製品に比べ、作るのも、保存するのも、消費するのも簡単です。そのため、最終的には中国でのコーヒーの消費量を増加させました。例えば、国際コーヒー協会によると、中国のコーヒー消費量は2022年から2023年にかけて14%増加しました。さらに、新興ブランドがさまざまな流通チャネルを通じてプレミアム、フレーバー、職人ブレンドのインスタントコーヒーのマーケティングと小売に注力しているため、インスタントコーヒー製品のオンライン小売はインドの市場に大きな影響を与えています。

さらに、この地域では可処分所得が増加しており、ペースの速いライフスタイルを送る消費者は、インスタントコーヒーが簡単で素早く準備できることから、インスタントコーヒーに傾倒しています。例えば、2022年の日本の勤労者世帯の月平均可処分所得は50万1,000円(4,100米ドル)で、この10年間で最も高く、その約64%が食費や住居費などの生活費に使われています。

インスタントコーヒー産業の概要

世界のインスタントコーヒー市場は断片化されており、国際的・地域的なプレーヤーが大きな市場シェアを争っています。主なプレーヤーには、Nestle SA、JM Smucker Company、JAB Holding Company、Starbucks Corporation、Luigi Lavazza SpAなどがあります。主要企業は、市場において強力な消費者基盤と尊敬される地位を確立するために、製品発売、M&A、事業拡大、提携などの戦略に余念がないです。さらに、企業は地理的な拡大や製品ラインの拡大を通じて新市場に参入し、製品の提供や顧客へのリーチを強化しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • シングルオリジンコーヒーの人気の高まり
    • 製品の差別化とマーケティング戦略
  • 市場抑制要因
    • 市場成長を妨げる代替品の存在
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • フレーバー
    • フレーバーインスタントコーヒー
    • 無香料インスタントコーヒー
  • 包装
    • 小袋
    • パウチ
    • ジャー
  • 生産技術
    • フリーズドライインスタントコーヒー
    • スプレードライインスタントコーヒー
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • 専門小売店
    • オンラインチャネル
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • Unilever PLC
    • Starbucks Corporation
    • Kraft Heinz Company
    • Tata Consumer Products Limited
    • Luigi Lavazza SpA
    • The Coca-Cola Company
    • Tchibo GmbH
    • Strauss Group Limited
    • JAB Holding Company

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67506

The Instant Coffee Market size is estimated at USD 3.33 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.36 billion by 2030, at a CAGR of 5.58% during the forecast period (2025-2030).

Instant Coffee - Market - IMG1

Convenience is the foremost factor driving the demand for instant coffee that can be easily prepared. The increasing popularity of ready-to-eat products, especially among the working population and students, is another significant factor contributing to the market growth. Additionally, the wide availability of instant coffee, catering to different consumer tastes and preferences through various distribution channels, supports market expansion. Moreover, there is a growing focus on unique, authentic flavours and functional properties of coffee, leading to the premiumization of instant coffee. Both multinational players and local craft brands are emphasizing the creation of authentic flavours to meet diverse consumer demands. For example, in 2023, the Devon-based company Little's introduced a new Toffee Nut Instant Coffee made from premium beans that are roasted and freeze-dried. The company also introduced instant coffee products in various flavours, including Rich Hazelnut, French Vanilla, spiced Cardamom Bun, and Christmas Spirit. These innovations, along with advancements in packaging such as sachets for single-use, are expected to further boost the sales of instant coffee products worldwide.

Instant Coffee Market Trends

Growing popularity of Flavored Instant Coffees

Flavoured instant coffees are increasingly becoming popular among consumers, as they offer a wide range of choices to consumers, from classic vanilla and hazelnut to seasonal flavours like pumpkin spice and peppermint. Flavoured instant coffee products, including pods, instant mixes, and pre-flavoured ground coffee, make it simple to prepare a beverage quickly, without needing syrups or additional ingredients. Further, the change in consumer preferences towards at-home coffee consumption or at-home brewing is driving the demand for flavoured instant coffees. Flavoured instant coffees allow consumers to recreate the experience of consuming a speciality drink in the comfort of their own home.

Moreover, the availability of a wide range of speciality instant coffees in a variety of flavours like vanilla latte, cappuccino french vanilla and more from Nescafe, Folgers and others are driving the growth of flavoured instant coffee. Also, the rising health consciousness among consumers and the availability of a diverse range of flavoured coffees in sugar-free, low-calorie and fortified versions are boosting the demand for flavoured instant coffees.

Asia-Pacific Dominates the Market

Although tea is a traditional beverage in China, instant coffee is becoming popular among consumers due to changing consumer taste preferences. Moreover, instant coffee is easier to make, store, and consume than other counterparts available in the market. Therefore, it eventually increased the consumption of coffee in China. For instance, according to the International Coffee Association, overall coffee consumption in China grew by 14% from 2022 to 2023. Moreover, online retailing of instant coffee products has significantly impacted the market in India as emerging brands focus on marketing and retailing instant coffee in premium, flavoured, and artisanal blends through different distribution channels.

Furthermore, the rising disposable income in the region and consumers with fast-paced lifestyles are more inclined towards instant coffee, as it offers easy and quick preparation. For Instance, in 2022, Japanese working households had an average monthly disposable income of 501 thousand yen (0.0041 USD Million), which is the highest of the decade and around 64% of it was used to cover living expenses, such as food and housing expenses.

Instant Coffee Industry Overview

The global instant coffee market is fragmented, with international and regional players competing for significant market share. Some key players include Nestle SA, JM Smucker Company, JAB Holding Company, Starbucks Corporation, and Luigi Lavazza SpA. The major players are indulging in strategies, such as product launches, mergers and acquisitions, expansions, and partnerships, to establish a strong consumer base and esteemed position in the market. Additionally, companies are entering new markets through geographical expansion and product line expansion to enhance their offering and customer reach.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Popularity of Single-Origin Coffee
    • 4.1.2 Product Differentiation and Marketing Strategies
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Presence of Substitutes Hampering Market Growth
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Flavoring
    • 5.1.1 Flavored Instant Coffee
    • 5.1.2 Unflavored Instant Coffee
  • 5.2 Packaging
    • 5.2.1 Sachets
    • 5.2.2 Pouches
    • 5.2.3 Jars
  • 5.3 Production Technology
    • 5.3.1 Freeze Dried Instant Coffee
    • 5.3.2 Spray-Dried Instant Coffee
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.4.3 Specialist Retailers
    • 5.4.4 Online Channels
    • 5.4.5 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Spain
      • 5.5.2.5 Russia
      • 5.5.2.6 Italy
      • 5.5.2.7 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 India
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
      • 5.5.5.1 Saudi Arabia
      • 5.5.5.2 South Africa
      • 5.5.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle SA
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Starbucks Corporation
    • 6.3.4 Kraft Heinz Company
    • 6.3.5 Tata Consumer Products Limited
    • 6.3.6 Luigi Lavazza SpA
    • 6.3.7 The Coca-Cola Company
    • 6.3.8 Tchibo GmbH
    • 6.3.9 Strauss Group Limited
    • 6.3.10 JAB Holding Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS