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市場調査レポート
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欧州の自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Bicycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 149 Pages
納期
2~3営業日
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欧州の自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の自転車市場は予測期間中にCAGR 9.67%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • フランス、イタリア、ドイツ、オランダなど一部の欧州諸国では、電動自転車の需要が従来型自転車の需要を上回っています。フィットネスとレジャーのセグメントが欧州の自転車市場を牽引しており、レクリエーションやエクササイズのために自転車を利用する人が増えているため、中長期的には着実な成長が見込まれます。さらに、サイクリングイベントの人気の高まりや、トレッキングやレクリエーション活動への自転車の多用途な応用も、市場の成長を促進すると予想されます。
  • 環境問題への関心の高まりと積極的なマーケティングキャンペーンにより、エコフレンドリー輸送手段への動向が、通勤手段としてサイクリングを選ぶ人を増やしています。電動自転車の需要増加は、消費者の間でフィットネスや健康志向が高まっていることが背景にあります。スペイン自転車産業協会(AMBE)によると、電動自転車はスペインで最も人気のある電気自動車で、2021年には22万台以上が販売されるといいます。
  • 産業の主要企業は、合併、買収、提携、新製品開発を通じて、この地域でのブランドプレゼンス拡大に注力しています。例えば、Hero Motors Companyグループ傘下のブランドであるHero Cyclesは、2021年6月にMade in Indiaの電動自転車を欧州に納入し、欧州市場への参入を果たしました。

欧州の自転車市場動向

サイクリングイベントの増加

  • トレッキングやレクリエーション、サイクリングイベントの増加により、スポーツ自転車の需要は今後数年で増加する可能性があります。また、有名人の推薦も需要促進に大きな役割を果たしています。
  • Associazione Ciclo Motociclo Accessori(ANCMA)のデータによると、2021年にはイタリアで320万台以上の自転車が製造されました。電動自転車カテゴリーは25%という異例の成長を遂げたが、普通自転車の生産台数は前年比5%増の290万台に達しました。ビアンキは2022年8月までにイタリアでの生産量を3倍にするという野心的な計画を発表し、タイヤメーカーのVittoriaとPirelliはイタリア工場を拡大しました。
  • 2021年に英国で実施された調査では、少なくとも月に1回サイクリングに行く人の割合を男女別に区別しました。この調査では、男性の18%が月に1回以上サイクリングをしているのに対し、女性は8.5%、その他の性別では13.2%が月に1回、何らかの目的でサイクリングをしていることがわかりました。
  • サイクリングイベントもまた、サイクリングを推進し、自転車市場の成長を促進する上で重要な役割を果たしています。こうしたイベントは、子ども、成人、家族、組織の従業員など、さまざまな層の人々に対応しています。例えば、欧州モビリティ・ウィークは、クリーンなモビリティを推進することで、公衆衛生と生活全体の質を向上させることを目的とした、欧州調整部、各国調整部、欧州委員会によるイニシアチブです。2021年7月には、スペインのサイクリング愛好家がquierounabici.euを立ち上げ、アムステルダムスタイルの自転車をスペインに輸入する活動を開始しました。さらに、サイクリング選手権のような国際的なスポーツイベントが消費者のサイクリングを奨励し、市場成長を促進しています。

ドイツにおける電動自転車の需要増加

  • 電動自転車技術の台頭により、消費者の嗜好は従来の自転車から電動自転車へとシフトしています。世界メーカーも地域メーカーも、市場での競合優位性を獲得するため、盗難防止機能やスマートモニタリングシステムなどの新技術を取り入れることで、増大する需要に対応することに注力しています。Dottが2021年にドイツで電動自転車を発売し、クリーンなモビリティと単一アプリ使用技術を提供したことが示すように、主要メーカーは電動自転車製品を継続的に革新しています。
  • 電動自転車の販売を促進する政府の取り組みも市場の需要に貢献しています。自転車産業協会によると、2021年の自転車と電動自転車は合計237万台に達し、前年比10%増となりました。このうち143万台が電動自転車で、製造台数は8%の伸びを示し、2019年以降、従来の自転車の生産台数を上回りました。
  • ドイツの10都市と4大学を結ぶ、全長62マイルに及ぶ自動車不要の自転車高速道路が建設されたことで、近い将来、さらに販売が促進されることが予想されます。消費者はこの高速道路の利便性と、よりクリーンな環境に貢献できる機会に魅力を感じています。これらすべての要因が電動自転車市場の成長に寄与しています。

欧州の自転車産業概要

欧州の自転車市場は、多くの国際的・地域的参入企業によって構成されており、非常にセグメント化されています。同市場の主要参入企業には、Accell Group NV、Trek Bicycle Corporation、Pon Holdings BV、Scott Corporation SA、Giant Manufacturingなどがいます。これらの企業は市場を独占しており、合併、拡大、買収、提携、新製品開発などの戦略的アプローチを活用して、同地域でのブランドプレゼンスを高めています。

欧州の自転車市場の他の大手企業も同地域で圧倒的な存在感を示しています。市場参入企業の地位を決定する主要因は、先進的技術と高品質を備えた新製品の継続的な発売です。各ブランドは、デザイン、技術、品質、革新性の面で製品を差別化し、市場での競争優位性を獲得しています。したがって、欧州の自転車市場で企業が競合を維持するためには、製品の差別化が極めて重要です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ロード二輪車
    • ハイブリッド自転車
    • 全地形対応自転車
    • 電動自転車
    • その他
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • スペイン
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • オランダ
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Accell Group NV
    • Trek Bicycle Corporation
    • Pon Holdings BV
    • Giant Manufacturing Co. Ltd
    • Bulls Bikes
    • Ribble Cycles
    • Riese und Muller GmbH
    • Merida Industry Co. Ltd
    • Scott Corporation SA
    • Simplon Fahrrad GmbH

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66734

The Europe Bicycle Market is expected to register a CAGR of 9.67% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The demand for e-bikes has surpassed that of conventional bikes in certain European countries, such as France, Italy, Germany, and the Netherlands. The fitness and leisure segments have driven the European bicycle market, as more people are using bikes for recreation and exercising, leading to steady growth in the medium to long term. Moreover, the increasing popularity of cycling events and the versatile application of bikes in trekking and recreational activities are also expected to propel the market's growth.
  • With growing environmental concerns and aggressive marketing campaigns, the trend towards eco-friendly transportation is encouraging more people to opt for cycling as a means of commuting. The increasing demand for e-bicycles is driven by the growing focus on body fitness and health consciousness among consumers. According to the Spanish Bicycle Industry Association (Spanish: Asociacion de Marcas y Bicicletas de Espana ((AMBE)), e-bicycles are the most popular electric vehicles in Spain, with over 220,000 units sold in 2021.
  • Leading companies in the industry are focused on expanding their brand presence in the region through mergers, acquisitions, partnerships, and new product developments. For example, Hero Cycles, a brand under the Hero Motors Company Group, delivered its Made in India e-bikes to Europe in June 2021, marking the company's entry into the European market.

Europe Bicycle Market Trends

Increasing Number of Cycling Events

  • The demand for sports bicycles may experience a boost in the upcoming years due to the increasing use of bicycles for trekking, recreational activities, and the growing number of cycling events. Celebrity endorsements also play a significant role in driving demand.
  • According to the data by Associazione Ciclo Motociclo Accessori (ANCMA), over 3.2 million bicycles were manufactured in Italy in 2021. The e-bike category experienced exceptional growth of 25%, while the production of regular bicycles increased by 5% year-on-year, reaching 2.9 million units. Bianchi announced its ambitious plan to triple its Italian output by August 2022, and tire producers Vittoria and Pirelli expanded their Italian facilities.
  • A survey conducted in 2021 in England distinguished the share of people who went cycling at least once a month by gender. The survey found that 18% of male participants cycled at least once a month, whereas 8.5% of females and 13.2% of individuals identifying as other genders cycled once a month for any purpose.
  • Cycling events also play a vital role in promoting cycling and driving the bicycle market's growth. These events cater to different segments of the population, such as children, adults, families, and employees of organizations. For example, European Mobility Week is an initiative by the European Coordination, National Coordinators, and the European Commission to improve public health and the overall quality of life by promoting clean mobility. In July 2021, Spanish cycling enthusiasts launched quierounabici.eu, an initiative that imports Amsterdam-style bicycles to Spain. Additionally, international sports events like cycling championships encourage consumers to take up cycling, thus driving market growth.

Rising Demand of E bicycles in Germany

  • The rise of e-bike technology has led to a shift in consumer preference from traditional bicycles to e-bikes. Both global and regional manufacturers are focused on meeting the growing demand by incorporating new technologies such as anti-theft features and smart monitoring systems to gain a competitive advantage in the market. Major manufacturers are continuously innovating their e-bike products, as demonstrated by Dott's recent launch of its e-bikes in Germany in 2021, which provide clean mobility and single-app use technology.
  • Government initiatives to promote e-bike sales have also contributed to market demand. According to the Bicycle Industry Association, bicycles and e-bikes reached a total of 2.37 million units in 2021, a 10% increase from the previous year. Of these, 1.43 million were e-bikes, which experienced an 8% growth in manufacturing, surpassing the production of traditional bicycles since 2019.
  • The construction of a car-free bicycle highway spanning 62 miles and linking ten cities and four universities in Germany is expected to further drive sales in the near future. Consumers are attracted to the convenience of this highway and the opportunity to contribute to a cleaner environment. All of these factors contribute to the growth of the e-bike market.

Europe Bicycle Industry Overview

The European bicycle market consists of many international and regional players, making it highly fragmented. Key players in the market include Accell Group NV, Trek Bicycle Corporation, Pon Holdings BV, Scott Corporation SA, and Giant Manufacturing Co. Ltd. These companies dominate the market and utilize strategic approaches such as mergers, expansions, acquisitions, partnerships, and new product developments to enhance their brand presence across the region.

Other leading players in the European bicycle market also hold a dominant presence in the region. The key factors determining the market players' position are the continuous launch of new products with advanced technology and high quality. Brands differentiate their products in terms of design, technology, quality, and innovation to gain a competitive advantage in the market. Thus, product differentiation is crucial for companies to maintain a competitive edge in the European bicycle market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Road Bicycles
    • 5.1.2 Hybrid Bicycles
    • 5.1.3 All Terrain Bicycles
    • 5.1.4 E-bicycles
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Spain
    • 5.3.2 United Kingdom
    • 5.3.3 Germany
    • 5.3.4 France
    • 5.3.5 Italy
    • 5.3.6 Netherlands
    • 5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Accell Group NV
    • 6.3.2 Trek Bicycle Corporation
    • 6.3.3 Pon Holdings BV
    • 6.3.4 Giant Manufacturing Co. Ltd
    • 6.3.5 Bulls Bikes
    • 6.3.6 Ribble Cycles
    • 6.3.7 Riese und Muller GmbH
    • 6.3.8 Merida Industry Co. Ltd
    • 6.3.9 Scott Corporation SA
    • 6.3.10 Simplon Fahrrad GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS