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市場調査レポート
商品コード
1687874

世界の自動車ロジスティクス- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Automotive Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
世界の自動車ロジスティクス- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車ロジスティクスの世界市場規模は2025年に3,368億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.65%で、2030年には4,648億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 世界の自動車ロジスティクス市場は、世界の自動車生産・販売の増加に後押しされ、大幅な成長を遂げています。この拡大には主に、新興市場における需要の高まり、自動車セクターの技術進歩、eコマースの急増が寄与しています。予測では、自動車製造のグローバリゼーション、電気自動車と自律走行車への軸足、世界のサプライチェーンの継続的進化に支えられ、着実な成長軌道を描いています。
  • 自動車ロジスティクス市場の成長は、自動車産業全体の健全性と密接に結びついています。自動車の生産と販売が増加するにつれて、効率的なロジスティクスソリューションへの需要が高まります。新興市場はこの拡大において重要な役割を果たしており、ロジスティクスプロバイダーに新たな機会を提供しています。技術の進歩は、自動車の機能を強化するだけでなく、ロジスティクス業務を変革し、より効率的で安全なものにしています。電気自動車や自律走行車へのシフトは、特に特殊な部品やバッテリーの取り扱いにおいて、新たなロジスティクスの課題と機会を生み出しています。さらに、持続可能性の重視は、よりエコフレンドリーロジスティクスプラクティスの採用を企業に促しており、これはコスト削減とブランド評価の向上にもつながります。
  • このような状況にもかかわらず、アジア諸国は自動車部品の輸入において優位性を保ち、63%を占め、欧州は27%、北米は9%でした。欧州からの輸入が8%、北米からの輸入が2.5%と緩やかな伸びを示したのに対し、アジアからの輸入は2%と控えめな伸びでした。さらに、販売後のサービスや製品に焦点を当てたアフターマーケット部門は、7.5%の顕著な伸びを示し、24年度上半期には55億米ドルに達しました。
  • インドの自動車部品メーカーは、主に自動車相手先商標製品メーカー(OEM)からの旺盛な需要に牽引され、2024会計年度上半期に361億米ドルの収益を上げました。このようなOEMからの需要の急増は、自動車部品ロジスティクス市場の主要な促進要因になると考えられます。
  • IoT、AI、ブロックチェーンなどの技術導入は、サプライチェーンの可視性、オペレーションの最適化、セキュリティと効率の強化に革命をもたらしています。例えば、2023年5月、韓国の通商産業エネルギー省は、地元の自動車メーカーと協力して、国内の自動車サプライチェーンを強化し、輸出を促進し、次世代技術への移行を促進するために、14兆ウォン(110億米ドル)以上を約束しました。
  • 電気自動車(EV)への移行と自律走行車の台頭はロジスティクスを再構築し、部品やバッテリーの専門的な取り扱いを必要としています。同時に、ロジスティクスにおける環境の持続可能性が重視されるようになっています。企業は、輸送ルートの最適化、エネルギー効率の高い車両の使用、サステイナブル梱包ソリューションの採用など、エコフレンドリープラクティスを採用する傾向が強まっています。
  • ロジスティクス技術が革新を続ける中、サプライチェーンの効率性、透明性、適応性をさらに高める態勢が整いつつあります。特にアジア太平洋で急成長している市場は、世界の自動車ロジスティクス市場の拡大に大きく貢献することになると考えられます。さらに、自動車のオンライン販売へのシフトと顧客体験の重視が、ロジスティクス戦略とオペレーションを再構築しています。

世界の自動車ロジスティクス市場の動向

サービス別輸送サービスが今後最大の市場シェアを占める

  • 自動車は主に、道路、鉄道、海上、航空を利用して輸送されます。道路部門は、リアルタイム追跡、RFID技術、IoTデバイスなどの進歩によりサプライチェーンの可視性が向上し、世界市場の成長が見込まれています。
  • 特に欧州では、低コストとインテリジェント輸送システムの導入が、道路部門に拍車をかけています。これらのシステムは、先進的接続性、プラトゥーニングを促進し、自動運転への道を開きます。一方、海運部門は、高性能の港湾サービスと質の高いインフラが台頭し、事業者、荷送人、消費者のコストを削減していることが要因となって、大きな成長を遂げようとしています。
  • 2023年12月の注目すべき動きとして、中国の著名な第三者自動車ロジスティクス会社であるChangjiu Logisticsは、SAIC-GM-Wulingの国境を越えた道路輸送を引き受けました。約500台の車両が柳州工場から順次出発し、中国新疆ウイグル自治区のカシュガル港からウズベキスタンのタシケントまで移動しました。この国境を越えた道路輸送は、そのスピード、コスト効率、柔軟性が高く評価されています。Changjiu Logisticsのチームは、SAIC-GM-Wulingの柳州工場で、ウズベキスタン向けのダブルデッキのカーキャリートレーラーにWulingの乗用車を積み込む作業を綿密に行りました。この開発により、アジア太平洋の自動車ロジスティクス市場は、国境を越えた接続性とオペレーションの効率性を高めることになります。
  • CEVAロジスティクスは2023年5月、中国-キルギス-ウズベキスタンと中国-パキスタンの回廊にまたがる新たな国際道路輸送(TIR)ルートを開設し、話題となりました。これらのルートは、貿易を強化し、地域の利益を得ることを目的としており、テープカットが行われました。工業部品、自動車部品、消費財を積んだ6台のトラックで構成される車列は、中国西部のカシュガルを出発し、キルギスに入り、約1,100キロの旅を経てウズベキスタンのサマルカンドに到着しました。このイニシアティブは、新たな貿易ルートを開拓し、ロジスティクス業務を円滑化することで、アジア太平洋の自動車ロジスティクス市場を大幅に強化するものです。
  • 東海旅客鉄道は、2023年度1~3月の自動車輸送台数が前年同期比33%増の約2万7,000台となりました。
  • 中央鉄道は、2023年度第1四半期に、列車経由の自動車積載量が2022年度同期比で33%増と大幅に増加したと報告しました。
  • Mahindra & Mahindra、Tata Motors、Maruti Udyogといった大手自動車メーカーは、車両輸送のニーズを鉄道サービスに依存してきました。
  • 2023年6月、DMNロジスティクスは戦略的な動きとして、JLLビークルディストリビューションを買収し、電気自動車(EV)と一般車両のロジスティクス事業を強化する姿勢を強調しました。JLL Vehicle Distributionはアルベチャーチに拠点を置き、2010年にファミリービジネスとして設立され、ブティックとEV輸送サービスに特化し、Inchcape、Autorola、Audi、その他の主要ディーラーグループやブランドのような顧客に対応しています。
  • そのほか、JLLビークルディストリビューションは、法人顧客やディーラーに配送や車両移動サービスを提供し、顧客の引き渡しも行っています。DMNロジスティクスはJLLのマネージングディレクターと協議を開始し、最終的に完全買収に至りました。この買収は、英国の車両ロジスティクス市場への進出を狙う中国の新興OEMからの関心の高まりを利用するものです。

アジア太平洋は市場シェアで優位を維持する構え

  • 中国、日本、インド、韓国などを含むアジア太平洋は、世界の自動車大国として際立っています。この市場の急拡大は、自動車生産・販売の急増、自動車輸出の好調な動向、消費者の新車・中古車に対する意欲の高まりによって後押しされています。
  • eコマースの登場と自動車オンライン販売の急増は、自動車ロジスティクスの形を変えつつあります。この変化は、合理化されたロジスティクスネットワークと革新的なラストマイル配送ソリューションの必要性を強調しています。さらに、電気自動車への関心の高まりは、自動車産業を変貌させるだけでなく、ロジスティクスにも革命をもたらしています。これには、特殊な部品やバッテリーの複雑な輸送要件も含まれ、斬新なロジスティクスソリューションへの道を開いています。
  • 例えば、2023年、中国の自動車輸出は好調でした。2023年12月だけで、中国は49万9,000台もの自動車を出荷しました。中国汽車工業協会(CAAM)のデータによると、中国の自動車輸出は2023年に節目を迎え、57.9%増の491万台に急増しました。この急増は、77.6%増の120万台超に急増した新エネルギー車(NEV)輸出の目覚しい増加によるところが大きいです。特に、純粋な電気自動車の輸出は80.9%急増し、ハイブリッド車は47.8%増加しました。
  • 中国の自動車市場全体の販売台数は前年比12%増となり、3,000万台の大台を超えました。生産台数も同様に目覚ましく、3,000万台を突破し、2022年から11.6%増加しました。NEVが果たした役割は大きく、生産台数は958万台、販売台数は949万台と、それぞれ前年比35.8%、37.9%の大幅な伸びを示しました。特筆すべきは、2023年にはNEVが31.6%の市場シェアを獲得したことです。このような自動車輸出とNEV生産の成長は、アジア太平洋の自動車ロジスティクス市場を大きく押し上げ、効率的な輸送・流通ソリューションの需要を促進しています。
  • 日本の自動車部門は経済の要です。トヨタ、Honda、Nissanといった世界的大手が国内市場をリードしているだけでなく、世界的にも大きな存在感を示しています。特筆すべきは、自動車を中心とする自動車輸出が日本の総輸出のかなりの部分を占めていることで、この部門が日本の経済状況において極めて重要な役割を担っていることが浮き彫りになっています。2023年の日本税関のデータによると、日本の乗用車輸出台数は約527万台で、前年比20%増となりました。これらの輸出額は約15兆5,400億円(1,056億7,000万米ドル)でした。2024年に目を移すと、日本自動車工業会の報告によれば、1月の日本の自動車輸出台数は29万5,133台でした。内訳は乗用車26万3,981台、トラック2万2,755台、バス8,397台。輸出台数が多いため、自動車の効率的な移動を管理する先進的ロジスティクスソリューションが必要とされ、それによってこの地域の自動車ロジスティクス市場が強化されています。
  • 世界第3位の自動車市場であるインドでは、自動車部門が国のGDPに7.1%貢献しています。また、最近の報告書では、過去14年間で同国の温室効果ガス排出量が33%削減されたことが強調されています。
  • 自動車産業が大きく変貌を遂げる中、インドは国連気候変動条約(UNFCCC)へのコミットメントを堅持しています。世界の持続可能性の目標に沿い、2030年までに排出原単位を2005年比で45%削減することを目指しています。このコミットメントと自動車セクターの成長が相まって、自動車と部品の効率的な流通をサポートする革新的なロジスティクスソリューションの必要性が高まっており、アジア太平洋の自動車ロジスティクス市場をさらに押し上げています。

世界の自動車ロジスティクス産業概要

自動車ロジスティクス市場は細分化されており、大手世界の参入企業、中小ローカル・参入企業、市場シェアを占める少数の参入企業が存在します。ほとんどの世界のロジスティクス参入企業は、市場のニーズと需要を満たすために自動車ロジスティクス部門を持っています。さらに、地元の参入企業は、在庫処理、サービス提供、取扱製品、技術の面でますます能力を高めています。

市場のサードパーティロジスティクス(3PL)サービスプロバイダーは、信頼性とサプライチェーン能力に基づいて激しく競争しています。付加価値の高いサービスを提供することで、各社はサービスの差別化を図っています。eコマースの売上拡大は、スピードや配送などの面で、ロジスティクス企業に機会と課題をもたらしています。

高い資産と資本を持つ世界企業は、先進的技術とロジスティクスセンターに投資し、上記のシナリオから利益を得ることができます。一方、地域や地元の参入企業は、製造業者、小売業者、ディーラーのニーズをサポートするため、より優れたセクターソリューションを打ち出しています。この産業の大手企業には、Hellmann Worldwide Logistics、APL Logistics、BLG Logistics Group、CEVA Logistics、DB Schenkerなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析手法
  • 調査フェーズ

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • 産業バリューチェーン分析
  • 政府の規制と取り組み
  • 世界のロジスティクスセクター(概要、LPIスコア、主要貨物統計など)
  • 世界の自動車産業への注目(概要、開発動向、統計など)
  • スポットライト-従来の自動車ロジスティクスサプライチェーンに対するeコマースの影響
  • リバースロジスティクスのレビューと解説(概要、フォワードロジスティクスとの比較における課題など)
  • 自動車アフターマーケットとそのロジスティクス活動に関する洞察
  • コントラクトロジスティクスと統合ロジスティクスの需要スポットライト
  • 地政学とパンデミックが市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 自動車生産と販売の増加
    • eコマースとオムニチャネルロジスティクス
  • 市場抑制要因
    • サプライチェーンの混乱
    • インフラの制約
  • 市場機会
    • 技術革新
    • 持続可能性への取り組みへの投資
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第6章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • 輸送
    • 倉庫、流通、在庫管理
    • その他
  • タイプ別
    • 完成車
    • 自動車部品
    • その他
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • フランス
      • その他の欧州
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG
    • APL Logistics Ltd
    • BLG Logistics Group AG & Co. KG
    • CEVA Logistics
    • DB Schenker
    • DHL Group
    • GEFCO SA
    • Kerry Logistics Network Ltd
    • Kuehne+Nagel International AG
    • Penske Logistics Inc.
    • Ryder System Inc.
    • DSV Panalpina AS
    • Expeditors
    • Panalpina
    • XPO Logistics Inc.
    • Tiba Group
    • Bollore Logistics
    • CFR Rinkens*
  • その他の企業

第8章 市場の将来

第9章 付録

  • GDP分布(活動別-主要国)
  • 資本移動に関する洞察-主要国
  • 経済統計-運輸・倉庫部門、経済への貢献(主要国)
  • 世界の自動車産業統計
目次
Product Code: 66593

The Global Automotive Logistics Market size is estimated at USD 336.89 billion in 2025, and is expected to reach USD 464.83 billion by 2030, at a CAGR of 6.65% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The global automotive logistics market is witnessing substantial growth, propelled by increased vehicle production and sales worldwide. This expansion is primarily fueled by heightened demand in emerging markets, technological advancements in the automotive sector, and the surge of e-commerce. Projections indicate a steady growth trajectory, underpinned by the globalization of automotive manufacturing, the pivot towards electric and autonomous vehicles, and the continual evolution of global supply chains.
  • The automotive logistics market's growth is closely tied to the overall health of the automotive industry. As vehicle production and sales rise, the demand for efficient logistics solutions increases. Emerging markets are playing a crucial role in this expansion, offering new opportunities for logistics providers. Technological advancements are not only enhancing vehicle features but also transforming logistics operations, making them more efficient and secure. The shift towards electric and autonomous vehicles is creating new logistics challenges and opportunities, particularly in the handling of specialized components and batteries. Additionally, the emphasis on sustainability is driving companies to adopt greener logistics practices, which can also lead to cost savings and improved brand reputation.
  • Despite this, Asian nations retained their dominance in auto components imports, accounting for 63%, with Europe at 27% and North America at 9%. While imports from Europe and North America saw modest growth rates of 8% and 2.5% respectively, those from Asia increased by a more conservative 2%. Furthermore, the aftermarket segment, focusing on post-sales services and products, saw a notable 7.5% expansion, reaching USD 5.5 billion in H1 FY24.
  • India's auto parts manufacturers raked in a revenue of USD 36.1 billion in the first half of the 2024 fiscal year, largely driven by robust demand from automotive original equipment manufacturers (OEMs). This surge in demand from OEMs is poised to be a key driver for the auto components logistics market.
  • Technological adoptions, such as IoT, AI, and blockchain, are revolutionizing supply chain visibility, operational optimization, and enhancing security and efficiency. For instance, in May 2023, South Korea's Ministry of Trade, Industry, and Energy, in collaboration with local automakers, pledged over KRW 14 trillion (USD 11 billion) to fortify the nation's automotive supply chain, boost exports, and facilitate the transition to next-gen technologies.
  • The transition to electric vehicles (EVs) and the rise of autonomous vehicles are reshaping logistics, necessitating specialized handling of components and batteries. Simultaneously, there's a growing emphasis on environmental sustainability in logistics. Companies are increasingly adopting green practices, including optimizing transportation routes, using energy-efficient vehicles, and embracing sustainable packaging solutions.
  • As logistics technology continues to innovate, it's poised to further enhance supply chain efficiency, transparency, and adaptability. The burgeoning markets, especially in the Asia-Pacific region, are set to be significant contributors to the global automotive logistics market's expansion. Moreover, the shift towards online vehicle sales and an amplified focus on customer experience are reshaping logistics strategies and operations.

Global Automotive Logistics Market Trends

By Service Transportation Service Occupies the Largest Market Share in the Future

  • Automotive vehicles primarily utilize roadways, railways, maritime, and airways for transportation. The roadways segment is poised for global market growth, driven by advancements like real-time tracking, RFID technology, and IoT devices, enhancing supply chain visibility.
  • Low costs and the adoption of intelligent transport systems, particularly in Europe, are fueling the roadways segment. These systems facilitate high-level connectivity, platooning, and pave the way for automated driving. Meanwhile, the maritime segment is set for significant growth, attributed to the rise of high-performing port services and quality infrastructure, which reduce costs for operators, shippers, and consumers.
  • In a notable move in December 2023, Changjiu Logistics, a prominent third-party automotive logistics firm in China, took on SAIC-GM-Wuling's cross-border road transport. The journey saw nearly 500 vehicles leaving sequentially from Liuzhou plant, traveling from Kashgar port in Xinjiang, China, to Tashkent, Uzbekistan. This cross-border road transport is lauded for its speed, cost-efficiency, and flexibility. Changjiu Logistics' team meticulously handled operations at SAIC-GM-Wuling's Liuzhou plant, loading Wuling passenger cars onto double-deck car carrier trailers destined for Uzbekistan. This development boosts the automotive logistics market in the Asia-Pacific region by enhancing cross-border connectivity and operational efficiency.
  • CEVA Logistics made headlines in May 2023 with the launch of new international road transport (TIR) routes spanning China-Kyrgyzstan-Uzbekistan and China-Pakistan corridors. These routes, aimed at bolstering trade and reaping regional benefits, were inaugurated with a ribbon-cutting ceremony. The convoy, comprising six trucks laden with industrial components, auto parts, and consumer goods, set off from Kashgar in western China, crossed into Kyrgyzstan, and successfully reached Samarkand in Uzbekistan after a journey of about 1,100 kilometers. This initiative significantly enhances the automotive logistics market in the Asia-Pacific region by opening new trade routes and facilitating smoother logistics operations.
  • Central Railway saw a commendable 33% surge in car transportation, moving around 27,000 cars in the first three months of FY 2023, compared to the same period in FY 2022.
  • Central Railway reported a significant uptick of 33% in car loading via trains in the first quarter of FY 2023, compared to the corresponding period in FY 2022.
  • Leading automobile manufacturers like Mahindra & Mahindra, Tata Motors, and Maruti Udyog have been relying on railway services for their vehicle transportation needs.
  • In a strategic move in June 2023, DMN Logistics acquired JLL Vehicle Distribution, emphasizing its commitment to bolstering its electric vehicle (EV) and general vehicle logistics operations. JLL Vehicle Distribution, based in Alvechurch and founded in 2010 as a family business, specializes in boutique and EV transport services, catering to clients like Inchcape, Autorola, and Audi, as well as other major dealer groups and brands.
  • Besides, JLL Vehicle Distribution offers delivery and vehicle transfer services to corporate clients, dealers, and handles customer handovers. DMN Logistics initiated discussions with JLL's managing director, eventually culminating in a full acquisition. The acquisition is poised to capitalize on the growing interest from emerging Chinese OEMs eyeing expansion into the UK's vehicle logistics market.

Asia-Pacific is Poised to Maintain its Dominance in Market Share

  • The Asia-Pacific region, encompassing countries like China, Japan, India, and South Korea, stands out as a global automotive powerhouse. This market's rapid expansion is fueled by surging vehicle production and sales, a buoyant trend in automotive exports, and an escalating appetite for both new and pre-owned vehicles among consumers.
  • The advent of e-commerce and the surge in online vehicle sales are reshaping automotive logistics. This shift underscores the need for streamlined distribution networks and innovative last-mile delivery solutions. Additionally, the mounting interest in electric vehicles is not just transforming the automotive landscape but also revolutionizing logistics. This includes the intricate transportation requirements for specialized components and batteries, paving the way for novel logistics solutions.
  • For example, in 2023, China's automotive exports painted a robust picture. In December 2023 alone, China shipped out a staggering 499,000 automobiles. Data from the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) revealed that China's auto exports hit a milestone in 2023, surging by 57.9% to a record 4.91 million vehicles. This surge was largely driven by a remarkable uptick in new energy vehicle (NEV) exports, which leaped by 77.6% to over 1.2 million units. Specifically, pure electric vehicle exports soared by 80.9%, while hybrid variants saw a 47.8% uptick.
  • The broader auto market in China saw a 12% year-on-year sales increase, crossing the 30 million mark. Production figures were equally impressive, surpassing 30 million units, marking an 11.6% rise from 2022. NEVs played a significant role, with production and sales exceeding 9.58 million and 9.49 million units, respectively, marking a robust 35.8% and 37.9% year-on-year surge. Notably, NEVs captured a market share of 31.6% in 2023. This growth in automotive exports and NEV production significantly boosts the automotive logistics market in the Asia-Pacific region, driving demand for efficient transportation and distribution solutions.
  • Japan's automotive sector is a cornerstone of its economy. Global giants like Toyota, Honda, and Nissan not only lead the domestic market but also command a significant presence worldwide. Notably, automotive exports, predominantly automobiles, make up a substantial portion of Japan's total exports, underscoring the sector's pivotal role in the nation's economic landscape. Data from Japan Customs for 2023 highlights that Japan exported around 5.27 million passenger cars, marking a robust 20% increase from the previous year. These exports were valued at approximately 15.54 trillion Japanese yen (USD 105.67 billion). Moving into 2024, January saw Japan exporting 295,133 motor vehicles, as reported by the Japan Automobile Manufacturers Association. The breakdown includes 263,981 passenger cars, 22,755 trucks, and 8,397 buses. The substantial volume of exports necessitates advanced logistics solutions to manage the efficient movement of vehicles, thereby enhancing the automotive logistics market in the region.
  • India, the world's third-largest automotive market, sees its automotive sector contributing a notable 7.1% to the nation's GDP. Recent reports also highlight a commendable 33% reduction in the country's greenhouse gas emissions over the past 14 years.
  • Amidst a sweeping transformation in the automotive landscape, India is steadfast in its commitment to the United Nations Convention on Climate Change (UNFCCC). The nation aims to slash emissions intensity by 45% from 2005 levels by 2030, aligning with global sustainability goals. This commitment, coupled with the growth of the automotive sector, drives the need for innovative logistics solutions to support the efficient distribution of vehicles and components, further boosting the automotive logistics market in the Asia-Pacific region.

Global Automotive Logistics Industry Overview

The automotive logistics market is fragmented in nature, with large global players, small- and medium-sized local players, and few players who occupy the market share. Most global logistics players have an automotive logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology.

The third-party logistics (3PL) service providers in the market compete intensely based on reliability and supply chain capacity. By offering value-added services, companies would differentiate their service offerings. The growing e-commerce sales are creating opportunities and challenges for logistics firms in terms of speed, delivery, etc.

Global companies with high assets and capital can invest in advanced technology and distribution centers and benefit from the scenario mentioned above. On the other hand, regional and local players are coming up with better sector solutions to support the needs of manufacturers, retailers, as well as dealers. This industry's major players include Hellmann Worldwide Logistics, APL Logistics, BLG Logistics Group, CEVA Logistics, and DB Schenker.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Government Regulations and Initiatives
  • 4.4 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, etc.)
  • 4.5 Focus on the Global Automotive Industry (Overview, Development and Trends, Statistics, etc.)
  • 4.6 Spotlight - Effect of E-commerce on Traditional Automotive Logistics Supply Chain
  • 4.7 Review and Commentary on Reverse Logistics (Overview, Challenges in Comparison with Forwards Logistics, etc.)
  • 4.8 Insights on Automotive Aftermarket and its Logistics Activities
  • 4.9 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics
  • 4.10 Impact of Geopolitics and Pandemic on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Vehicle Production and Sales
    • 5.1.2 E-commerce and Omnichannel Distribution
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Supply Chain Disruptions
    • 5.2.2 Infrastructure Limitations
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Technological Innovations
    • 5.3.2 Investing in Sustainability Initiatives
  • 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 5.4.1 Bargaining Powers of Buyers/Consumers
    • 5.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.4.3 Threat of New Entrants
    • 5.4.4 Threat of Substitute Products
    • 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Service
    • 6.1.1 Transportation
    • 6.1.2 Warehousing, Distribution, and Inventory Management
    • 6.1.3 Other Services
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Finished Vehicle
    • 6.2.2 Auto Components
    • 6.2.3 Other Types
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 Asia-Pacific
      • 6.3.1.1 China
      • 6.3.1.2 Japan
      • 6.3.1.3 India
      • 6.3.1.4 South Korea
      • 6.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.2 North America
      • 6.3.2.1 United States
      • 6.3.2.2 Canada
      • 6.3.2.3 Mexico
    • 6.3.3 Europe
      • 6.3.3.1 United Kingdom
      • 6.3.3.2 Germany
      • 6.3.3.3 Italy
      • 6.3.3.4 Russia
      • 6.3.3.5 France
      • 6.3.3.6 Rest of Europe
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Argentina
      • 6.3.4.3 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa
      • 6.3.5.1 South Africa
      • 6.3.5.2 United Arab Emirates
      • 6.3.5.3 Saudi Arabia
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG
    • 7.2.2 APL Logistics Ltd
    • 7.2.3 BLG Logistics Group AG & Co. KG
    • 7.2.4 CEVA Logistics
    • 7.2.5 DB Schenker
    • 7.2.6 DHL Group
    • 7.2.7 GEFCO SA
    • 7.2.8 Kerry Logistics Network Ltd
    • 7.2.9 Kuehne + Nagel International AG
    • 7.2.10 Penske Logistics Inc.
    • 7.2.11 Ryder System Inc.
    • 7.2.12 DSV Panalpina AS
    • 7.2.13 Expeditors
    • 7.2.14 Panalpina
    • 7.2.15 XPO Logistics Inc.
    • 7.2.16 Tiba Group
    • 7.2.17 Bollore Logistics
    • 7.2.18 CFR Rinkens*
  • 7.3 Other Companies

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX

  • 9.1 GDP Distribution (by Activity - Key Countries)
  • 9.2 Insights on Capital Flows - Key Countries
  • 9.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy (Key Countries)
  • 9.4 Global Automotive Industry Statistics