市場調査レポート
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1687861

免税店およびトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Duty Free And Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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免税店およびトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

免税店およびトラベルリテールの市場規模は2025年に817億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは7.23%で、2030年には1,158億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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免税店およびトラベルリテール市場の拡大を後押しする主な要因の1つは、旅行・観光分野の人気の高まりです。免税店やトラベルリテールでは、セキュリティチェックイン後に短時間のエリアが設けられるため、顧客はエンターテインメントや他国の商品を購入する雰囲気を楽しむことができます。ビジネスが収益を最大化できるよう、小売プロセスのデジタル化が重視されるようになった結果、この市場は売上が増加する可能性があります。免税店やトラベルリテール市場は、さまざまな商品の高級品やプレミアムブランドを扱う小売チェーンに対する需要の高まりもあり、拡大しています。

世界の空港利用者の増加により、インバウンドや出国する旅行者が増えています。国内外への出張やスポーツ旅行の増加は、免税店市場規模の大きな原動力となっています。UEFAチャンピオンズリーグ、UEFAユーロ、UEFA夏季オリンピック、プレミアリーグなどは、世界中から観光客が押し寄せるビッグイベントの一例です。スポーツイベントは毎年、世界中のさまざまな国で開催され、より多くの外国人観光客や旅行者を呼び込んでいます。これは、特に免税店を通じた高級品やブランド品の小売売上を押し上げます。

COVID-19の大流行は、消費者の購買行動を実店舗からオンライン小売店へと急激にシフトさせました。このため、Dufry AG、Delhi Duty-Free、Dubai Duty-Freeなど、世界の免税小売業界の著名企業は、顧客に手間のかからないショッピング体験を提供するウェブサイトを開発し、また、多くのユーザーを引き込むのに役立つさまざまなプロモーションコードや割引を提供しています。さらに、より複雑な分析とカスタマイズを伴うオンラインとオフラインでの人間の行動の追跡は、技術統合によって容易になりました。eコマース・トラベル・リテール分野では、廃棄物ゼロの生産と持続可能な消費慣行に重点を置いた非接触型購買体験の増加が、市場に大きなチャンスを生み出すと予測されます。

免税店およびトラベルリテール市場の動向

プレミアムブランドとファッションアクセサリーの需要の増加

エスティローダー、MACコスメティックス、ロレアル・パリなど、有名企業の高級化粧品への需要が広がっているため、トラベルリテール&免税品市場は成長しています。加えて、欧州は高級品とファッションの市場で確固たる評判を得ています。免税店では、観光客に人気の高いイタリアのファッションブランド、ヴェルサーチ(Versace)、グッチ(Gucci)、プラダ(Prada)、アルマーニ(Armani)などの高級品を免税価格で購入することができます。イタリアの旅行小売・免税業界の拡大は、イタリアの高級品とファッションの魅力に起因しています。これらすべての要因が、この地域の市場成長を後押ししています。

免税店およびトラベルリテール市場は、さまざまな商品の高級品やプレミアムブランドを扱う小売チェーンに対する需要の高まりもあって拡大しています。流通チャネルは旅行者に価値を提供し、旅行体験を向上させ、経済活動を後押しします。マーケティング・キャンペーンの不足や高価な商品などの要因により、空港でのショッピングに対する消費者の関心は低く、市場の成長は限定的となる可能性が高いと予想されます。数多くの企業が免税店とのコラボレーションにより、独自の商品や限定商品を投入した結果、市場は拡大しています。予測期間を通じて、ワイン・スピリッツ分野の市場シェアが大幅に拡大すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占すると予測される

今年度の市場シェアの3分の1以上をアジア太平洋地域が占めています。アジア太平洋地域の免税品・旅行用品小売セクターの成長は、主に格安航空会社の就航と新規航空路線の拡大によってもたらされています。中国とインドにおける消費と購買力の増加は、この地域の市場にプラスの影響を与えています。アジア太平洋地域の免税店利用者は、より簡単に買い物ができるよう、デジタル・プラットフォームの利用を増やしています。通常、アリペイ(Alipay)、ペイティーエム(Paytm)などのスマートフォンアプリが利用されています。免税店ビジネスが世界的に拡大する最大の地域のひとつがインドです。インド市場拡大の背景には、同国の人口拡大、航空便の改善、観光客の増加、中間層の海外志向などがあります。

同地域では、個性的で付加価値の高い商品を好む傾向が強まっており、人々の旅行意欲を刺激しているため、免税品の需要が高まると予想されます。新しいライフスタイルが受け入れられ、GoIbibo、MakeMyTrip、Cleartripのような事業者が低価格の目的地旅行パッケージを発売することで、世界の免税品市場と小売旅行市場が拡大する可能性があります。さらに、アジア太平洋市場で事業を展開するベンダーは、予測期間中に経済のデジタル化とソーシャルメディアの普及が進む結果、収益性の高い展望を見出すと予想されます。

免税店およびトラベルリテール業界の概要

免税店およびトラベルリテール市場は細分化されています。顧客は、旅行・観光産業の拡大により、免税店およびトラベルリテール市場に新たな店舗やチェーン店を作るよう促されています。サプライヤーは、幅広く多様な品揃えを提供することが重視されるようになった結果、かなりの顧客層を取り込み、市場シェアを拡大できる可能性があります。免税店およびトラベルリテール業界の競合他社は、独創的な販促戦略や魅力的な価格提案を実施することで、競争力を維持できる可能性があります。本調査では、この業界に携わる世界の主要企業を取り上げています。現時点では、少数の主要競合企業が市場シェアの大半を占めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 技術統合型免税小売店の増加が市場成長を加速する
    • 外国人観光客の増加が市場成長を促進する
  • 市場抑制要因
    • オンラインショッピングの利便性と多様性。
    • 市場成長に影響を与える保管用非持続的物品の使用
  • 市場機会
    • デジタル化の進展による免税品需要の増加
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ファッションとアクセサリー
    • 宝飾品と時計
    • ワインとスピリッツ
    • 食品・菓子類
    • 香水・化粧品
    • タバコ
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • 空港
    • 航空会社
    • フェリー
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
    • 南米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Dufry
    • Lotte Duty Free
    • Lagardere Travel Retail
    • DFS Group
    • The Shilla Duty Free
    • King Power International Group
    • China Duty Free Group
    • Dubai Duty Free
    • Duty Free Americas
    • Sinsegae Duty Free
    • WH Smith*

第7章 今後の市場動向

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 66541

The Duty Free And Travel Retail Market size is estimated at USD 81.71 billion in 2025, and is expected to reach USD 115.84 billion by 2030, at a CAGR of 7.23% during the forecast period (2025-2030).

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One of the primary drivers fueling the expansion of the duty-free and travel retail markets is the growing popularity of the travel and tourist sector. Duty-free and travel retail offer short-term areas that give customers more time following security check-in so they may enjoy entertainment and the atmosphere of shopping for goods from other countries. The market may see an increase in sales as a result of the growing emphasis on digitizing the retailing process to help businesses maximize their earnings. The duty-free and travel retail markets are expanding due in part to the rising demand for retail chains that carry luxury and premium brands of a variety of goods.

Due to the increase in airport visitation worldwide, there is a growing number of inbound and leaving travelers. Increased domestic and international business and sports travel is a major driver of the size of the duty-free shopping market. The UEFA Champions League, UEFA Euro, UEFA Summer Olympics, and Premier Leagues are a few of the big events that draw throngs of tourists from all over the world. Sporting events are held annually in a variety of nations across the world, bringing in more foreign visitors and tourists. This boosts retail sales of luxury and branded goods, particularly through duty-free shops.

The COVID-19 pandemic caused a sharp shift in consumer purchasing behavior from physical to online retailers. Because of this, prominent players in the worldwide duty-free retailing industry, including Dufry AG, Delhi Duty-Free, and Dubai Duty-Free, have developed websites that offer their customers a hassle-free shopping experience along with a variety of promo codes and discounts that will aid in drawing in a sizable user base. Additionally, the tracking of human behavior online and offline with more complex analytics and customization was made easier by technological integration. In the e-commerce travel retail sector, a rise in contactless purchasing experiences with an emphasis on zero-waste production and sustainable consumption practices is predicted to create significant chances in the market.

Duty-Free And Travel Retail Market Trends

Increase in the Demand for Premium Brands and Fashion Accessories

The travel retail & duty-free market is growing because of the widespread desire for luxury cosmetics from a few well-known companies like Estee Lauder, MAC Cosmetics, and L'Oreal Paris. In addition, Europe enjoys a solid reputation in the markets for luxury products and fashion. Duty-free stores enable tourists to buy high-end items at tax-free prices, such as the highly sought-after Italian fashion labels Versace, Gucci, Prada, and Armani. The expansion of Italy's travel retail & duty-free industry is attributed to the appeal of Italian luxury products and fashion. All of these factors drive the growth of the market in this region.

The duty-free and travel retail markets are expanding due in part to the rising demand for retail chains that carry luxury and premium brands of a variety of goods. Distribution channels provide travelers with value, improve their travel experiences, and boost economic activity. Due to factors like a lack of marketing campaigns and expensive merchandise, it is anticipated that the low consumer interest in shopping at airports will likely limit the market's growth. The market is expanding as a result of numerous businesses collaborating with duty-free retailers to introduce their unique or limited-edition goods. Throughout the projection period, the wines and spirits segment is anticipated to significantly increase in market share.

Asia-Pacific is Anticipated to Dominate the Market

Over one-third of the market share was held by Asia-Pacific in the current year. The growth of the Asia-Pacific duty-free and travel retail sector is primarily driven by the opening of low-cost carriers and the expansion of new air routes. The increasing consumption and purchasing power in China and India has a positive impact on this region's market. Asia-Pacific duty-free customers are using digital platforms more and more to make their purchases easier. Usually, smartphone apps like Alipay, Paytm, etc. are used for this. One of the biggest areas for the duty-free shopping business to expand globally is India. The factors behind the expansion of the Indian market are the country's expanding population, improved air connectivity, incoming tourism, and the middle class's inclination to go abroad.

The growing preference for distinctive and value-added items in the region is encouraging people to travel, which is expected to raise demand for duty-free goods. The acceptance of new lifestyles and the launch of low-cost destination travel packages by businesses like GoIbibo, MakeMyTrip, and Cleartrip could lead to an expansion of the worldwide duty-free and retail travel markets. Additionally, vendors operating in the Asia-Pacific market are anticipated to find profitable prospects as a result of the economy's growing digitalization and social media penetration during the forecast period.

Duty-Free And Travel Retail Industry Overview

The duty-free & travel retail market is fragmented. Customers are being encouraged to create new stores and chains in the duty-free and travel retail market by the expansion of the travel and tourism industry. The suppliers may be able to draw in a sizable customer base and increase their market shares as a result of the growing emphasis on providing a broad and varied selection of items. Competitors in the duty-free and travel retail industry may be able to maintain their competitiveness by implementing creative promotional strategies and alluring price offers. Major worldwide companies involved in this industry are covered in the research. At the moment, a small number of the main competitors control the majority of the market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Rise in Duty-Free Retailing Stores with Technology Integration will accelerate market growth
    • 4.1.2 Rise in Foreign Tourists to Boost the Market Growth
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Convenience and Variety of Online Shopping as more and more Customers Purchase Online
    • 4.2.2 Usage of Unsustainable Goods for Storage Affecting Market Growth
  • 4.3 Market Opportunities
    • 4.3.1 Increased Digitalization To Boost the Demand for Duty Free Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Fashion and Accessories
    • 5.1.2 Jewellery and Watches
    • 5.1.3 Wine and Spirits
    • 5.1.4 Food and Confectionery
    • 5.1.5 Fragrances and Cosmetics
    • 5.1.6 Tobacco
    • 5.1.7 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Airports
    • 5.2.2 Airlines
    • 5.2.3 Ferries
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 South America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Asia-Pacific
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Dufry
    • 6.2.2 Lotte Duty Free
    • 6.2.3 Lagardere Travel Retail
    • 6.2.4 DFS Group
    • 6.2.5 The Shilla Duty Free
    • 6.2.6 King Power International Group
    • 6.2.7 China Duty Free Group
    • 6.2.8 Dubai Duty Free
    • 6.2.9 Duty Free Americas
    • 6.2.10 Sinsegae Duty Free
    • 6.2.11 WH Smith*

7 FUTURE MARKET TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US