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市場調査レポート
商品コード
1687860
欧州の中型・大型トラックレンタルリース:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)Europe Medium and Heavy Duty Truck Rental Leasing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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欧州の中型・大型トラックレンタルリース:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州の中型・大型トラックレンタルリース市場規模は2025年に762億1,000万米ドルと推定され、2030年にはCAGR 6.2%で1,029億5,000万米ドルに達すると予測される(予測期間:2025~2030年)。
COVID-19パンデミックは、2020年の製造施設の閉鎖や操業停止により、輸送部門の混乱や中小規模の産業の閉鎖を招き、欧州全体の市場成長の妨げとなりました。しかし、規制が緩和されるにつれて、いくつかの物流企業は、高額な初期費用を避けるために、中型・大型トラックを新規購入する代わりに、レンタルやリースに重点を移すようになりました。このような市場の動向は今後も続き、市場に長期的なプラス成長をもたらすと考えられます。
長期的には、市場成長を促進するその他の主要な要因の1つは、市場の参入企業による例外的なレンタルオファーと積極的な広告です。自動車の排気ガスに関する規制の増加、自動車の安全性の進歩、急速に成長する物流、小売、eコマース部門は、過去数年間、EU市場における新型の先進的なトラックに対する需要を大きく牽引してきました。トラックレンタル会社もまた、上記の要因から同様に影響を受けています。
欧州主要国の政府によって実施されている厳しい排ガス規制は、所有車両や路上走行車両の販売数を減少させるため、トラックレンタル市場の成長にプラスの影響を与えています。欧州連合(EU)が最近発表した2021年の大型車認証データによると、さまざまなトラックサブグループの燃料消費量は24 L/100 kmから33 L/100 kmの間で変動しているが、CO2排出原単位はより大きな変動を示しています。42軸構成の都市型配送トラック(4-UD)の平均排出量は307gCO2/t-kmで、これは57gCO2/t-kmの長距離トラクター・トレーラー(5-LH)の5倍以上です。
EUの道路には600万台近いトラックが走っています。そのほぼ98.3%はディーゼル、1%はガソリン、残りはその他の燃料で走っています。2018年5月、欧州委員会は大型車に対する史上初のCO2排出基準を設定するための立法案を提示しました。2019年2月に同基準について暫定合意に達しました。第一段階として、この基準は、大型車からの全排出量の65~70%を占める大型貨物車を対象に提案されています。
ドイツ、フランス、英国など欧州連合(EU)の主要国は、一部の都市で旧式のディーゼルトラックの運行を厳しく禁止しています。こうした禁止措置は、EU諸国の輸送サービスに大きな影響を与えています。その結果、小売業やロジスティクスに携わる企業は、排ガス規制が改善されたトラックや、ハイブリッドトラックや電気トラックといったエコフレンドリートラックを好んで使用するようになりました。
ペンスキーのような欧州のレンタル・リース大手は、輸送管理プラットフォームに数千万米ドルを投資し、荷主のサプライチェーンの最適化、無駄の削減、改善点の特定、サイクルタイムの短縮、在庫の削減を支援しています。例えば、2021年7月、ペンスキー・トラックレンタルは、消費者向けトラックレンタル顧客向けに史上初のモバイルアプリを導入しました。これは、自分で引っ越しをする人に、より効率的かつ効果的に引っ越しを管理する能力を提供することができます。さらに、Penske Truck Rentalのアプリは保険バンドルオプションを組み込んでいます。
その他の欧州とされる国は、オランダ、ロシア、スウェーデン、ポーランド、ベルギーなどがあります。
ギリシャでは、ドライバーなしでトラックをリースすることは認められていないです。同国の企業は、輸送ニーズを満たすために他国から中古トラックを頻繁に購入しています。その結果、ギリシャのトラックの平均使用年数は20年に近づいています。
英国も2021年には収益面で大きな市場シェアを占めており、予測期間中も成長が見込まれています。いくつかの大手企業は、顧客を引き付け、ドライバー不足という深刻化する問題を克服し、市場シェアを獲得するために、先端技術の研究開発に投資しています。
3カ年計画に続き、同協会は2025年までに30万台のプラグイン車の登録を目指す「プラグイン誓約」を開始しました。その結果、レンタル産業は電気トラックを採用すると予想されます。Magtec、Daimler、Renaultといったメーカーが、英国市場向けに電気トラックをポートフォリオに入れています。
市場は予測期間中にかなりの成長を遂げることが予想されます。
著名なトラックレンタルリースサービスプロバイダーには、Penske Truck Leasing Inc.、Paccar Leasing GmbH、Fraikin、Tip Trailer Services Germany GmbH、Man Financial Services/euro-leasingなどがあります。レンタルサービスを提供するトラックOEMだけでなく、トラックレンタル会社も顧客に対して自社のフリート管理サービスを厳しく宣伝しているため、調査した市場の競争は激しいです。
2022年4月、Free2moveはバン・トラックレンタルの最初のメタサーチであるComparateur-location-utilitaire.frを買収し、個人顧客やB2B顧客向けの商用車レンタルサービスを拡大・向上させました。
2021年4月、United Rentals Inc.はGeneral Finance Corporationを1株当たり現金19米ドルで買収する契約を締結しました。この買収により、同地域でのレンタルサービスを拡大し、地理的プレゼンスを安定させています。
The Europe Medium and Heavy Duty Truck Rental Leasing Market size is estimated at USD 76.21 billion in 2025, and is expected to reach USD 102.95 billion by 2030, at a CAGR of 6.2% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 pandemic hampered the market's growth across the European region as lockdowns and shutdowns of manufacturing facilities in 2020 resulted in disruptions in the transportation sector and the closure of small and medium-scale industries. However, as restrictions eased, several logistic companies shifted their focus on renting and leasing medium and heavy-duty trucks instead of buying new ones to avoid high initial costs. Such trends in the market are likely to continue and offer long-term positive growth for the market.
Over the long term, one of the other notable factors driving the market growth is the exceptional rental offers and aggressive advertising by the players in the market. Increasing regulations on vehicle emissions, advancements in vehicle safety, and rapidly growing logistics, retail, and e-commerce sectors have significantly driven the demand for new advanced trucks in the EU market over the past years. Truck rental companies have also been equally impacted by the factors mentioned above.
The strict emission control regulations implemented by the governments of key European countries positively influence the growth of the truck rental market as it reduces the number of sales of owned and road vehicles. The recently published heavy-duty vehicle certification data for 2021 from the European Union found that while the fuel consumption values across the different truck subgroups oscillated between 24 L/100 km and 33 L/100 km, the specific CO2 emissions showed greater variation. Urban delivery trucks with a 42 axle configuration (4-UD) emitted on average 307 gCO2/t-km, which is over five times as much as long-haul tractor-trailers (5-LH) with emissions of 57 gCO2/t-km.
There are nearly 6 million trucks on EU roads. Almost 98.3% of them run on diesel, 1% on gasoline, and the remainder on other fuels. In May 2018, the European Commission presented a legislative proposal for setting up the first-ever CO2 emission standards for heavy-duty vehicles. A provisional agreement was reached on the same in February 2019. As a first step, these standards are proposed for large lorries, which account for 65-70% of all emissions from heavy-duty vehicles.
Major European Union countries, including Germany, France, and the United Kingdom, have strictly prohibited older diesel trucks from operating in a few cities. Such bans have had a significant impact on transportation services in EU countries. As a result, companies in retail and logistics have begun to prefer trucks with improved emission standards, as well as eco-friendly trucks, such as hybrid and electric trucks, in their business operations.
Renting and leasing behemoths in Europe, such as Penske, have invested tens of millions of dollars in transportation management platforms to assist shippers in optimizing their supply chains, reducing waste, identifying areas for improvement, reducing cycle time, and reducing inventory, all of which reduce overall costs. For instance, in July 2021, Penske Truck Rental introduced its first-ever mobile app for consumer truck rental customers. It could provide do-it-yourself movers with the ability to manage their moves more efficiently and effectively. Additionally, the Penske Truck Rental app incorporates insurance bundling options.
The countries considered in the rest of Europe are the Netherlands, Russia, Sweden, Poland, and Belgium, among others.
In Greece, companies are not permitted to lease trucks without a driver. Businesses in the country frequently buy used trucks from other countries to meet their transportation needs. As a result, Greece's average truck age is approaching 20 years.
The United Kingdom also held a significant market share in terms of revenue in 2021 and is expected to grow during the forecast period. Several major players are investing in the R&D of advanced technology to attract customers, overcome the growing problem of driver shortages, and gain market share.
Following the three-year plan, the association launched a 'Plug-in Pledge,' aiming to register 300,000 plug-in vehicles by 2025. As a result, the rental industry is expected to adopt electric trucks. Manufacturers such as Magtec, Daimler, and Renault have electric trucks in their portfolios for the UK market.
Based on such developments, the market is expected to witness considerable growth during the forecast period.
Some prominent truck rental leasing service providers include Penske Truck Leasing Inc., Paccar Leasing GmbH, Fraikin, Tip Trailer Services Germany GmbH, Man Financial Services/euro-leasing, and others. The intensity of competition in the market studied is high, as truck rental firms, as well as truck OEMs that offer rental services, have been rigorously promoting their fleet management services to customers.
In April 2022, Free2move acquired the first metasearch for van and truck rental Comparateur-location-utilitaire.fr to expand and improve its rental services of commercial vehicles to private customers and B2B clients.
In April 2021, United Rentals Inc. signed an agreement to acquire General Finance Corporation for USD 19 per share in cash, representing a total enterprise value of approximately USD 996 million, including the assumption of USD 400 million net debt. This acquisition stabilizes its geographical presence by expanding rental services in the region.