市場調査レポート
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1687751

高級ホテル:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Luxury Hotel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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高級ホテル:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の高級ホテルの市場規模は2025年に1,394億1,000万米ドルと推定され、2030年には2,187億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは9.43%です。

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高級ホテル市場は2020年、COVID-19パンデミックの中での観光客の急減により損失に直面しました。観光部門は、パンデミックによる業績への悪影響をかなり早くから感じていました。世界的には、早くも2020年1月から渡航制限や対策が始まりました。国内外からの観光客はCOVID-19への感染を恐れて旅行を制限しました。

旅行・観光産業の勃興と生活水準の変化により、高級ホテル市場の動向は漸進的な成長を遂げています。高級ホテルの需要は、物件の種類によって異なり、立地、規模、敷地内の物件などの要因に影響されます。可処分所得の増加、週末文化の大衆化、格安航空サービスの導入、サービス業の活況が市場を牽引すると予想されます。購買力と生活水準のインフレは、高級リゾートに顧客を引きつける主な要因の一部です。都市や国によるスポーツイベントの開催も、高級宿泊施設の需要を促進する重要な要因です。スポーツチームだけでなく、大会のためにさまざまな目的地から訪れる観客も、高級ホテルに宿泊を予約する傾向があり、予約件数の急増につながっています。同市場の有力プレーヤーは、美観と顧客に提供する全体的な快適性を高めるため、インフラに多額の投資を行い、最新の付属品で施設をアップグレードしています。予測期間中、北米地域が市場を独占し、次いで欧州が続くと予想されます。ビジネスホテル部門が市場をリードしており、今後も市場を独占していくと予想されます。

高級ホテル市場の動向

サービスのデジタル化とアプリやウェブサイトでのオンライン予約の増加

高級ホテルは、自社のホテルブランドサイトで直接予約を受け付けています。ヒルトンは「Stop Clicking Around(クリックをやめよう)」と名付けたキャンペーンを開始したが、これは世界の旅行者が予約前に平均38のウェブサイトを閲覧しているという有名な統計を暗示しています。ホテル経営者が顧客に提供するサービスを管理する方法において、アプリの重要性はますます高まっており、今やゲストのサイクルと体験の多くの側面をコントロールできます。デジタルと非接触型サービスの動向は、2020年に新たな勢いを増しました。モバイルチェックイン、非接触型決済、音声コントロール、生体認証など、テクノロジーを駆使したオプションの普及により、従来の顧客向けサービスは一新されつつあります。顔認証や指紋認証を使ってスマートフォンやノートパソコンのロックを解除することに慣れてきた消費者は、近い将来、ホテルの客室にアクセスする際にも同じ利便性を期待するようになると思われます。

旅行中に贅沢なライフスタイルを享受する動向の高まり

旅行者の間で、休暇中に贅沢なライフスタイルを体験する傾向が高まっています。旅行者は、休暇中に贅沢なライフスタイルを体験することで、完全にリラックスし、若返ることができると考えています。新婚カップルや高齢者の間では、このラグジュアリーな滞在を一生の思い出とする傾向が強まっています。高級ホテル業界では、ブランドイメージを維持しながら、提供するサービスを売り込むことが動向となっており、そのために多くの戦略や推薦が実践されています。

高級ホテル業界の概要

本レポートでは、高級ホテル市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの観点から見ると、現在市場を独占している大手企業は少数です。しかし、技術の進歩やサービスの革新、地方自治体によるインフラ開発などの要因により、企業や観光客を惹きつけています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場考察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別
    • ビジネスホテル
    • 空港ホテル
    • スイートホテル
    • リゾートホテル
    • その他のサービスタイプ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ITC HOTELS
    • Marriott International Inc.
    • Accor SA
    • Belmond Ltd
    • Four Seasons Hotels Limited
    • InterContinental Hotels Group PLC
    • Rosewood Hotels & Resorts
    • Ritz-Carlton Hotel Company LLC
    • Hyatt Corporation
    • Shangri-La International Hotel Management Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 65103

The Global Luxury Hotel Market size is estimated at USD 139.41 billion in 2025, and is expected to reach USD 218.77 billion by 2030, at a CAGR of 9.43% during the forecast period (2025-2030).

Global Luxury Hotel - Market - IMG1

The luxury hotel market faced losses in 2020 due to the sudden fall in tourism amid the COVID-19 pandemic. The tourism sector has already felt the negative impact of the pandemic on its performance much earlier. Globally, travel restrictions and measures started as early as January 2020. Domestic and international tourists limited their travel due to fear of contracting COVID-19.

The rise in the travel and tourism industry and changing patterns in the standard of living have led to progressive growth in the luxury hotel market trends. The demand for luxury hotels varies with the type of properties and is influenced by factors such as location, size, and on-site properties. Rising disposable income, popularizing weekend culture, the introduction of low-cost airline services, and the booming service sector are expected to drive the market. The inflation in purchasing power and standard of living are some of the key constituents responsible for attracting customers toward luxury resorts. Hosting sports events by a city or country is also a significant factor propelling the demand for luxury accommodations. Sports teams, as well as spectators traveling from different destinations for the tournament, tend to book their stays in luxury hotels, leading to a surge in the number of bookings. Dominant players in the market are investing profoundly in infrastructure and upgrading their property with the latest accessories to enhance aesthetics and the overall comfort offered to customers. The North American region is expected to dominate the market, followed by Europe, over the forecast period. The business hotel segment is leading and is expected to dominate the market.

Luxury Hotel Market Trends

Increasing Digitization of Services and Online Booking on Apps and Websites

Luxury hotels take direct bookings on their own hotel brand sites. Hilton launched a campaign aptly called 'Stop Clicking Around,' alluding to the well-known statistic that global travelers browse an average of 38 websites before booking. Apps are increasingly important in the way hoteliers manage the services they provide to their customers and can now control many aspects of the guest cycle and experience. The trend toward digital and contactless services gained new momentum in 2020. Traditionally, customer-facing services are being given an overhaul, owing to the more widespread use of technology-assisted options, such as mobile check-in, contactless payments, voice control, and biometrics. Consumers who have become accustomed to unlocking their smartphones and laptops using facial and fingerprint recognition will soon come to expect the same convenience in accessing their hotel rooms.

Growing Trend of Availing Luxurious Lifestyle While Travelling

There is a growing trend of experiencing a luxury lifestyle during vacations or holidays among travelers. They see it as a totally relaxing and rejuvenating experience during vacation. This is becoming the trend among newly married couples and senior citizens, as they sum up this luxury stay as a lifetime experience. In the luxury hotel industry, it has become a trend to market their offerings while maintaining their brand image; for this, many strategies and endorsements are being practiced.

Luxury Hotel Industry Overview

The report covers major international players operating in the luxury hotel market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with factors such as technological advancements and service innovations, infrastructure development by local government and other facilities are attracting businesses and tourists.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service Type
    • 5.1.1 Business Hotels
    • 5.1.2 Airport Hotels
    • 5.1.3 Suite Hotels
    • 5.1.4 Resorts
    • 5.1.5 Other Service Types
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Russia
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Australia
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 India
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 South Africa
      • 5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ITC HOTELS
    • 6.1.2 Marriott International Inc.
    • 6.1.3 Accor SA
    • 6.1.4 Belmond Ltd
    • 6.1.5 Four Seasons Hotels Limited
    • 6.1.6 InterContinental Hotels Group PLC
    • 6.1.7 Rosewood Hotels & Resorts
    • 6.1.8 Ritz-Carlton Hotel Company LLC
    • 6.1.9 Hyatt Corporation
    • 6.1.10 Shangri-La International Hotel Management Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER