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市場調査レポート
商品コード
1687743

世界の空カプセルの市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Empty Capsules - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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世界の空カプセルの市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

空カプセルの世界市場は予測期間中に7.4%のCAGRで推移する見込み。

Global Empty Capsules-Market-IMG1

COVID-19の大流行は、市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。強力な免疫力の開発は、ウイルス感染と戦う上で重要な役割を果たすため、天然ハーブや栄養補助食品の形で免疫力向上剤の需要が増加しています。COVID-19のような呼吸器系ウイルス性疾患の予防と治療には、基本的な衛生習慣とは別に、適切な食生活と生活習慣が不可欠です。2020年に発表された研究紙製によれば、すべてのCOVID-19患者は入院時に栄養不良のスクリーニングを受け、血清ビタミンD濃度を評価すべきです。さらに2020年3月、Stabilitech BioPharma LtdはCOVID-19ワクチンを投与するための新しい経口カプセルを開発しました。このように、COVID-19の大流行が栄養補助食品の需要を押し上げており、市場の成長が期待されています。

市場の成長を後押しする主要因としては、他のドラッグデリバリー形態よりもカプセルの人気が高まっていること、空カプセル供給業者とゼラチン製造業者の戦略的提携が増加していることなどが挙げられます。また、世界の高齢者の増加により、より良い健康結果を得るための様々な治療や栄養補助食品の需要が増加しています。国連の「世界高齢化人口:2020年改訂版」によると、2050年までに約15億人が65歳以上になる可能性があり、2020年の7億2,700万人から増加します。加えて、カプセルの送達技術の急速な進歩が、市場の成長を補完することになると考えられます。しかし、倫理的な懸念、ゼラチン材料に関する価格変動、製薬産業における厳しい規制が市場成長の妨げになると予想されます。

空カプセルの市場動向

心血管治療セグメントは予測期間中に健全なCAGRを達成する見込み

心血管疾患(CVD)は世界的に非常に流行しています。世界保健機関(WHO)2019によると、世界中で毎年推定1,790万人が心血管疾患が原因で死亡しており、その数は2030年までに2,360万人以上に増加すると予測されています。さらに、米国心臓協会調査報告書2020によると、死因の基礎に挙げられている心血管疾患は、米国で毎日約2,353人の死亡を占めており、これは平均37秒に1人の割合です。また、2021年の英国心臓財団センターによると、英国では約760万人が心臓・循環器疾患を抱えて生活しています。英国では毎年、75歳以下の4万人以上が心臓・循環器疾患で死亡しています。世界の心血管疾患の発生率の高さは、効果的な治療のための心血管治療の需要を急増させ、市場の成長を促進しています。

さらに、COVID-19パンデミックの間、米国心臓病学会とカナダ心血管学会は、運動トレーニングと食事カウンセリング、投薬管理、禁煙カウンセリング、心理社会的評価介入を提供する在宅心臓リハビリテーションを含む心臓サービスの再導入のためのガイドラインを発行しました。したがって、心臓リハビリテーションセッションの増加は、COVID-19パンデミックの間、研究セグメントを後押しすると予想されます。

また、2019年9月、Lupinは、高血圧と狭心症の頻度減少の治療に使用されるプロプラノロール塩酸塩徐放カプセルについて、カナダの保健規制当局から承認を受けました。製品承認の増加も、予測期間中、このセグメントを押し上げると予想されます。

空カプセルは心臓治療の味をマスキングするのに有効で、患者が吐き気を感じるのを防ぎます。したがって、CVDの有病率が増加するにつれて、心臓治療の需要も増加します。この要因は、空カプセル市場にプラスの影響を与える可能性があります。

北米が市場で大きなシェアを占めており、予測期間中もこの傾向が続くと予想されます。

同地域は、カプセルベースの栄養補助食品製剤に対する嗜好の高まりにより、大きなシェアを占めています。これらの栄養補助食品は、肥満、がん、関節炎などの主要な健康問題の予防に役立つため、消費量が増加しています。さらに、カプセルは最も好まれる固形経口剤形であるため、この地域では栄養補助食品産業における空カプセルの需要が高いです。

また、米国における高齢者の増加とともに慢性疾患の負担が増加していることも、北米の市場成長の主要因と考えられています。人口問題ラボのPopulation Bulletin-Aging in the United Statesによると、65歳以上の米国人は2018年の5,200万人から2060年には9,500万人とほぼ倍増すると予測されています。同様に、CRN Consumer Survey on Dietary Supplements, 2019レポートによると、アメリカ人の77%が栄養補助食品を摂取していると回答しています。また、この調査では、2019年に米国人が最もよく消費したサプリメントはビタミンとミネラルであり、栄養補助食品消費量全体の76%を占め、次いで専門サプリメント(40%)、ハーブと植物性(39%)、スポーツ栄養サプリメント(28%)、体重管理サプリメント(17%)であることが明らかになりました。

しかし、COVID-19の大流行時にはほとんどの食肉加工施設が閉鎖されたため、ゼラチンの入手が制限されました。さらに、世界各国の国境における輸送制限のため、北米はゼラチンカプセルのサプライチェーンに深刻な影響を受けると予想され、同地域の市場成長の妨げになるとみられています。

さらに、米国とカナダは発展し構造化された医療制度を持ち、研究開発を奨励しています。また、米国とカナダは世界企業の参入を奨励しています。その結果、これらの国々は多くの世界市場参入企業の存在を享受しています。高い需要がこの地域の世界企業の存在によって満たされているため、市場は予測期間中にさらに成長すると予想されます。

空カプセルの産業概要

世界の主要企業が空カプセルの大部分を製造しています。より多くの研究資金とより良い流通システムを持つ市場リーダーが市場での地位を確立しています。空カプセル市場は高度に統合されており、ACG Worldwide、Medi-Caps Ltd、LonzaGroup(Capsugel)、Capscanada Corporation、Bright Pharma Caps Inc.社を含む少数の主要参入企業で構成されています。さらに、アジア太平洋では、空カプセルの認知度が高まっているため、少数の中小企業が台頭してきています。さらに、主要企業は、競争市場での地位を確保するために戦略的提携や製品発売に関わっています。例えば、2020年10月、Lonzaはカプセル・健康材料(CHI)部門に8,500万スイスフランを投資し、カプセル製造能力を年間300億カプセル拡大しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 医薬品用途の増加
    • 空カプセルの技術進歩
    • 高齢者の増加
  • 市場抑制要因
    • ゼラチンの価格上昇と原料の入手難
    • 文化習慣と食事制限
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ゼラチンカプセル
    • 非ゼラチンカプセル
  • 機能性別
    • 即時放出カプセル
    • 徐放性カプセル
    • 徐放性カプセル
  • 治療用途別
    • 抗生物質と抗菌薬
    • ビタミンと栄養補助食品
    • 制酸剤と整腸剤
    • 心血管治療
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 製薬産業
    • 栄養補助食品産業
    • 化粧品産業
    • 研究機関
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC諸国
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ACG Worldwide
    • Bright Pharma Caps Inc.
    • Capscanada Corporation
    • Lonza Group(Capsugel)
    • Medi-Caps Ltd
    • Qualicaps
    • Suheung Capsule Co. Ltd
    • Qingdao Yiqing Medicinal Capsules Co. Ltd
    • Shanxi Guangsheng Medicinal Capsules Co. Ltd
    • Healthcaps India Ltd
    • Nectar Lifesciences Ltd
    • Shanxi JC Biological Technology Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64988

The Global Empty Capsules Market is expected to register a CAGR of 7.4% during the forecast period.

Global Empty Capsules - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic is expected to positively impact the market's growth. As the development of strong immunity plays a vital role in fighting against viral infection, there has been an increasing demand for immunity boosters in the form of natural herbs and nutraceuticals. Apart from the basic hygienic practices, proper dietary and lifestyle behaviors are essential for preventing and treating respiratory viral diseases, such as COVID-19. As per the research article published in 2020, every COVID-19 patient should be screened for malnutrition on admission and assessed for serum vitamin D levels. Additionally, in March 2020, Stabilitech BioPharma Ltd developed a new oral capsule to deliver the COVID-19 vaccine. Thus, the COVID-19 pandemic is boosting the demand for nutraceuticals, which is expected to help the market to grow.

The key factors that boost the market's growth include a rise in the popularity of capsules over other drug delivery forms and an increase in strategic collaborations between empty capsule suppliers and gelatin manufacturers. Also, the growing geriatric population worldwide increases the demand for various therapy drugs and dietary supplements for better health outcomes. According to the United Nations, World Ageing Population: the 2020 Revision, by 2050, approximately 1.5 billion people are likely to be over 65 years, up from 727 million in 2020. In addition, rapid advancements in capsule delivery technologies are set to supplement the market's growth. However, ethical concerns, price fluctuations regarding gelatin materials, and stringent regulations in the pharmaceutical industry are expected to hamper the market growth.

Empty Capsules Market Trends

The Cardiovascular Therapy Drugs Segment is Expected to Witness a Healthy CAGR Over the Forecast Period

Cardiovascular diseases (CVD) are highly prevalent globally. According to the World Health Organization 2019, an estimated 17.9 million people die due to cardiovascular diseases worldwide each year, and the number is expected to grow to more than 23.6 million by 2030. Additionally, as per the American Heart Association Research Report 2020, cardiovascular disease, listed as the underlying cause of death, accounts for nearly 2,353 deaths daily in the United States, which is an average of 1 death every 37 seconds. Also, according to the British Heart Foundation Centre, 2021, around 7.6 million people were living with heart and circulatory diseases in the United Kingdom. More than 40,000 people under the age of 75 years in the United Kingdom die from heart and circulatory diseases each year. The high incidence of cardiovascular diseases worldwide surges the demand for cardiovascular therapy drugs for effective treatment, thus driving the market's growth.

Additionally, during the COVID-19 pandemic, the American College of Cardiology and the Canadian Cardiovascular Society issued guidelines for the reintroduction of cardiac services, including home-based cardiac rehabilitation that provide exercise training and dietary counseling, medication management, tobacco cessation counseling, and psychosocial assessment interventions. Hence, the increasing cardiac rehabilitation sessions are expected to boost the studied segment during the COVID-19 pandemic.

Also, in September 2019, Lupin received approval from the Canadian health regulator for its Propranolol Hydrochloride extended-release capsules used to treat hypertension and decreased frequency of angina. The increasing product approvals are also expected to boost the segment over the forecast period.

Empty capsules are useful in masking the taste of cardiac therapy drugs, which prevents the patient from feeling nauseated. Hence, as the prevalence of CVDs increases, the demand for cardiac therapy drugs will also increase. This factor may positively impact the empty capsules market.

North America Holds a Significant Share in the Market and is Expected to Continue the Trend over the Forecast Period

The region holds a major share due to the rising preference for capsule-based nutraceutical formulations. Since these nutraceuticals help prevent major health problems, such as obesity, cancer, and arthritis, their consumption has increased. Additionally, capsules are the most preferred solid oral dosage forms, and thus, the demand for empty capsules in the nutraceutical industry is high in the region.

Also, the growing burden of chronic diseases, along with the rising geriatric population in the United States, is considered a major factor for the growth of the market in North America. According to the Population Reference Bureau's Population Bulletin-Aging in the United States, the number of Americans aged 65 years and older is projected to nearly double from 52 million in 2018 to 95 million by 2060. Similarly, as per the CRN Consumer Survey on Dietary Supplements, 2019 report, 77% of Americans reported consuming dietary supplements. Also, the survey revealed that vitamins and minerals were the most common supplements consumed by the American population in 2019, accounting for 76% of total dietary supplement consumption, followed by specialty supplements (40%), herbals and botanicals (39%), sports nutrition supplements (28%), and weight management supplements (17 %) in 2019.

However, during the COVID-19 pandemic, most meat processing facilities were shut down, which limited the availability of gelatin. Additionally, due to the transport restrictions in the borders of various countries worldwide, North America is expected to be severely impacted on the supply chain of the gelatin capsule, which is expected to hamper the market's growth in the region.

Moreover, the United States and Canada have a developed and well-structured healthcare system, which encourages research and development. They also encourage global players to enter the United States and Canada. As a result, these countries enjoy the presence of many global market players. As the high demand is met by the presence of global players in the region, the market is further expected to grow over the forecast period.

Empty Capsules Industry Overview

Global key players are manufacturing the majority of empty capsules. Market leaders with more funds for research and a better distribution system have established their positions in the market. The empty capsules market is highly consolidated and consists of a few major players, including ACG Worldwide, Medi-Caps Ltd, LonzaGroup (Capsugel), Capscanada Corporation, and Bright Pharma Caps Inc. Moreover, Asia-Pacific is witnessing the emergence of a few small- and medium-sized players due to the rising awareness of empty capsules. Additionally, key players are involved in strategic alliances and product launches to secure their positions in the competitive market. For instance, in October 2020, Lonza invested CHF 85 million in its Capsules and Health Ingredients (CHI) division to expand its capsule manufacturing capacity by 30 billion capsules annually.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Pharmaceutical Applications
    • 4.2.2 Technological Advancements in Empty Capsules
    • 4.2.3 Growing Geriatric Population
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising Gelatin Prices and Lower Availability of Raw Materials
    • 4.3.2 Cultural Practices and Dietary Restrictions
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Gelatin Capsules
    • 5.1.2 Non-gelatin Capsules
  • 5.2 By Functionality
    • 5.2.1 Immediate-release Capsules
    • 5.2.2 Delayed-release Capsules
    • 5.2.3 Sustained-release Capsules
  • 5.3 By Therapeutic Application
    • 5.3.1 Antibiotic and Antibacterial Drugs
    • 5.3.2 Vitamins and Dietary Supplements
    • 5.3.3 Antacid and Antiflatulent Preparations
    • 5.3.4 Cardiovascular Therapy Drugs
    • 5.3.5 Other Therapeutic Applications
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 Pharmaceutical Industry
    • 5.4.2 Nutraceutical Industry
    • 5.4.3 Cosmetics Industry
    • 5.4.4 Research Laboratories
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle-East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ACG Worldwide
    • 6.1.2 Bright Pharma Caps Inc.
    • 6.1.3 Capscanada Corporation
    • 6.1.4 Lonza Group (Capsugel)
    • 6.1.5 Medi-Caps Ltd
    • 6.1.6 Qualicaps
    • 6.1.7 Suheung Capsule Co. Ltd
    • 6.1.8 Qingdao Yiqing Medicinal Capsules Co. Ltd
    • 6.1.9 Shanxi Guangsheng Medicinal Capsules Co. Ltd
    • 6.1.10 Healthcaps India Ltd
    • 6.1.11 Nectar Lifesciences Ltd
    • 6.1.12 Shanxi JC Biological Technology Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS