デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1456865

教育用ロボット市場-2024年から2029年までの予測

Educational Robots Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
教育用ロボット市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月29日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の教育用ロボット市場は、予測期間中にCAGR 17.04%で成長し、2022年の16億700万米ドルから2029年には48億3,300万米ドルに達すると予測されます。

教育用ロボットには、知識を伝達するための活動、教育リソース、教育哲学、物理的なプラットフォームのコレクションが含まれます。教育用ロボットは、その効果的なインタラクティブ機能により、世界中のK-12学校でますます採用されるようになっています。

研究開発費の増加や、学習ツールとしてのロボットの人気の高まりが、その需要を後押ししています。手頃な価格の教育用ロボットの出現は、これらのロボットの需要を増加させると思われます。

世界の教育用ロボットのハードウェアとソフトウェアの部品は、2つのカテゴリーに分けられます。既存企業が研究開発に多くの資金を投じているため、ソフトウェアが業界の大部分を占めています。現代的なソリューションは、より大きなシェアを獲得するために業界に参入する新しい企業によって生み出されています。幼稚園から高校まで幅広く使用されているため、企業が提供する教育キットがハードウェア市場の大きな部分を占めています。

市場の促進要因

  • STEM教育重視の高まり

科学、技術、工学、数学(STEM)教育の重要性は、将来の労働力として生徒を準備する上で重要な役割を果たすため、着実に高まっています。教育用ロボットは、コーディング、ロボット工学、人工知能など、STEMの概念を掘り下げるための実践的で魅力的なアプローチを学生に提供しています。

インドでは、AIコースの統合が6年生から学校レベルで開始される予定です。専門委員会が「人工知能スキリングフレームワークに関する国家プログラム」の一環として包括的なカリキュラムを綿密に作成し、全国の生徒がAI教育に十分備えられるようにしています。国際的な面では、スタンフォード大学人間中心AI研究所(HAI)が、米国一般調達局のAI実践コミュニティ(AICoP)のために特別に政府教育プログラムをカスタマイズしました。こうした動きは、教育用ロボットが世界中の学校や様々な教育機関で広く採用されることを後押ししています。

  • ロボット技術の進歩

ロボットの価格、使いやすさ、汎用性が大幅に向上し、教育目的での利用がより身近になりました。さまざまな年齢層や学習レベルの多様なニーズに合わせた機能を備えた、教育用に明確に設計された新しいタイプのロボットの開発動向は注目に値します。

価格高騰から熟練労働者不足に至るまで、産業界が直面する課題が山積する中、協力的な取り組みが進められています。例えば、KUKA RoboticsとCNC工作機械メーカーのHELLER社は、これらの課題に対応するモバイルロボットを開発するパイロットプロジェクトで提携しました。このインテリジェント・アプリケーションは、自律的に機械に工具を積み下ろしすることで、従業員の負担を軽減します。

ロボット業界における注目すべき動きは、ユニバーサルロボット(UR)のUR20コボットアームがFABTECHで米国初公開されたことです。URのコボットは、1回の稼働でより多くの部品を溶接する能力を発揮し、効率を高め、より大きく複雑な溶接作業に対応します。

さまざまな産業でロボットが広く統合されたことで、技術の進歩が促進され、その結果、あらゆる背景やスキルレベルの人々が利用できるようにするため、教育中心のロボットに対する需要が高まっています。

市場抑制要因:

  • 高コスト

教育用ロボットは、プログラム可能な単純なツールから洗練されたヒューマノイド・ロボットまで、高価な場合があります。この初期投資コストは、特に予算が限られている環境では、学校や個々の教育者にとって大きな障壁となる可能性があります。

教育用ロボットの世界市場をエンドユーザー別に分類すると、K-12学校、大学、その他となります。

教育用ロボットの世界市場は、K-12学校、大学、その他の教育機関などのエンドユーザー別に分類されます。K-12学校では、ロボットは科学、技術、工学、数学(STEM)などの教科の学習への取り組みや体験学習を促進する上で極めて重要な役割を果たしています。このようなロボットの選択肢が手頃な価格で提供されるようになったことで、学校へのアクセスが向上し、より広範な導入が促進されています。

大学では、特に人工知能(AI)、機械学習、医療などのセグメントで、教育用ロボットが応用されています。このような状況における先進的なロボットの開発は、研究助成金やイニシアティブによって支援されており、さまざまな科学領域における能力の拡大に貢献しています。

また、「その他」という広いカテゴリーでは、教育用ロボットは個人の学習スタイルや特定の教育ニーズに対応するように設計されており、多様な学習環境に対応する汎用性の高いソリューションを提供しています。

教育用ロボットの世界市場を地理的に分類すると以下のようになります。

先進国である北米と欧州が教育用ロボットの主要需要先です。これらの地域の主要原動力は、最先端技術の早期導入と高所得国の存在です。アジア太平洋は、可処分所得の増加、有利な政府政策、費用対効果の高い教育用ロボットを提供する企業により、今後数年で大きな成長を遂げると思われます。中東・アフリカ、南米地域は、予測期間中に緩やかな成長を遂げると思われます。

市場開拓:

  • 2023年9月-ABBはIRB 1090の採用で教育用ポートフォリオを拡充。この新しい教育用ロボットは、さまざまな産業用ロボット、教育パッケージ、先進的なコントローラ、先進的なプログラミングとシミュレーションソフトウェアを特徴とするABBの包括的な教育製品において重要な役割を果たしました。1090産業用教育ロボットは、世界的に認知された教育機関STEM.orgのお墨付きで、生徒のスキルセットを向上させるために作られています。
  • 2023年1月-Orbbecは、CES 2023で最新製品Femto Megaを発表しました。このデバイスはNVIDIA(R)Jetson(TM)プラットフォームをシームレスに統合し、ソフトウェア定義の深度視覚を実現するもので、ロボット工学アプリケーションに取り組む開発者の障害を取り除くために特別に設計されました。NVIDIA Jetsonを搭載したAI処理を特徴とするこのプログラマブルマルチモードカメラは、ロボット、物流、製造、小売、医療、フィットネスソリューションなど様々なセグメントでIoTデバイスとして運用されています。
  • 2022年3月-協働ロボットCRX-10iA、CRX-10iA/Lを含むFANUCの好評CRXシリーズの最新モデルは、CRX-5iA、CRX~20iA/L、CRX-25iAになります。検査、機械の搬出入、梱包、パレタイジング、サンディング、溶接、トレーニングなど幅広い用途に対応し、今回の発売は欧州市場での同社の成長を後押しします。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 部品別の世界の教育用ロボット市場

  • イントロダクション
  • ソフトウェア
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • ハードウェア
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
    • センサー
    • 制御システム
    • アクチュエーター
    • その他

第6章 エンドユーザー別の世界の教育用ロボット市場

  • イントロダクション
  • K-12学校
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 大学
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • その他
    • 市場機会動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第7章 地域別の世界の教育用ロボット市場

  • イントロダクション
  • 北米
    • 部品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 部品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 部品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 部品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 部品別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Wonder Workshop, Inc.
  • Ozobot & Evollve, Inc.
  • Makeblock, Co. Ltd.
  • Sphero
  • Lego Mindstorm NXT
  • Pitsco, Inc.
  • Robothink
  • Fischertechnik GmbH
  • Modular Robotics
  • Advanced Robotics Artificial Intelligence
目次
Product Code: KSI061611361

Global Educational Robots Market is estimated to grow at a CAGR of 17.04% during the forecast period to reach US$4.833 billion by 2029, from US$1.607 billion in 2022.

Educational robots include the collection of activities, educational resources, pedagogical philosophy, and physical platforms for transferring knowledge. Educational robots are increasingly adopted in K-12 schools worldwide owing to their effective interactive capability.

Increasing expenditure on research and development and the growing popularity of these robots as a learning tool will drive their demand. The emergence of affordable educational robots will increase the growing demand for these robots.

The hardware and software components of the global educational robot are divided into two categories. Because existing businesses were investing more money in research and development, software accounted for a large portion of the industry. Modern solutions are being created by new companies that are entering the industry to gain a larger share. Due to their widespread use in K-12 schools, the instructional kits that the firms offered accounted for a sizeable portion of the hardware market.

Market Drivers:

  • Growing emphasis on STEM education-

The significance of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) education is steadily growing as it plays a crucial role in preparing students for the future workforce. Educational robots offer a hands-on and captivating approach for students to delve into STEM concepts, including coding, robotics, and artificial intelligence.

In India, the integration of AI courses is set to commence at the school level, beginning from class 6. A dedicated committee has meticulously developed a comprehensive curriculum as part of the 'National Programme on Artificial Intelligence Skilling Framework,' ensuring that students across the nation are well-prepared for AI education. On the international front, the Stanford University Institute for Human-Centered AI (HAI) has custom-tailored a government education program specifically for the U.S. General Services Administration's AI Community of Practice (AICoP). These developments are instrumental in propelling the widespread adoption of educational robots in schools and various educational institutions worldwide.

  • Advancements in robotics technology-

The affordability, user-friendliness, and versatility of robots have significantly increased, making them more attainable for educational purposes. There is a notable trend in developing new types of robots explicitly designed for education, featuring capabilities tailored to the diverse needs of different age groups and learning levels.

In response to mounting challenges faced by industrial companies, ranging from rising prices to a shortage of skilled workers, collaborative efforts are underway. For instance, KUKA Robotics and HELLER, a CNC machine tools producer, have teamed up in a pilot project to create a mobile robot addressing these challenges. This intelligent application autonomously loads and unloads machines with tools, alleviating the burden on employees.

A noteworthy development in the robotics landscape is the U.S. debut of the long-reach UR20 cobot arm from Universal Robots (UR) at FABTECH. UR cobots demonstrate the ability to weld more parts per run, enhancing efficiency and handling larger and more intricate welding tasks.

The widespread integration of robots across various industries has propelled technological advancements, resulting in a growing demand for education-centric robotics to ensure accessibility for people of all backgrounds and skill levels.

Market Restraints:

  • High cost-

Educational robots can be expensive, ranging from simple programmable tools to sophisticated humanoid robots. This initial investment cost can be a significant barrier for schools and individual educators, especially in budget-constrained environments.

The global educational robots market segmented by end-user into k-12 schools, universities, and others

The global educational robots market is categorized by end-users, including K-12 schools, universities, and other educational institutions. In K-12 schools, robots play a pivotal role in fostering engagement and hands-on learning experiences in subjects such as science, technology, engineering, and math (STEM). The increasing affordability of these robotic options enhances accessibility for schools, facilitating broader adoption.

Within universities, educational robots find applications in research, particularly in areas such as artificial intelligence (AI), machine learning, and healthcare. The development of advanced robots in this context is supported by research grants and initiatives, contributing to the expansion of capabilities in various scientific domains.

In the broader category of "others," educational robots are designed to accommodate individual learning styles and specific educational needs, providing a versatile solution for diverse learning environments.

Global educational robots market as geographical segments-

North America and Europe, which are both developed nations, are the main sources of demand for educational robots. The main driving forces in these areas are the early adoption of cutting-edge technology and the presence of high-income nations. The Asia-Pacific region will witness substantial growth in the coming years due to increasing disposable income, favorable government policies, and corporations offering cost-effective educational robots. The Middle East, Africa, and South American regions will witness modest growth over the forecast period.

Market Developments:

  • September 2023- ABB expanded its educational portfolio with the introduction of the IRB 1090. This new educational robot played a crucial role in ABB's comprehensive education offerings, featuring a range of industrial robots, education packages, advanced controllers, and leading programming and simulation software. The 1090 industrial education robot, endorsed by the globally recognized education institute STEM.org, is made to enhance the skillsets of students.
  • January 2023- Orbbec, unveiled its latest product, the Femto Mega, at CES 2023. This device seamlessly integrated the NVIDIA(R) Jetson(TM) platform for software-defined depth vision and was specifically designed to eliminate obstacles for developers working on robotics applications. The programmable multi-mode camera, featuring AI processing powered by NVIDIA Jetson, is operated as an IoT device in various sectors such as robotics, logistics, manufacturing, retail, healthcare, and fitness solutions.
  • March 2022- The newest models in FANUC's well-liked CRX series, including the CRX-10iA and CRX-10iA/L collaborative robots, are the CRX-5iA, CRX-20iA/L, and CRX-25iA. With a wide range of applications, including inspection, machine load/unload, packing, palletizing, sanding, welding, training, and others, this launch will help the company grow in the European market.

Market Segmentation:

By Component

  • Software
  • Hardware
  • Sensor
  • Control System
  • Actuator
  • Others

By End-User

  • K-12 Schools
  • Universities
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL EDUCATIONAL ROBOTS MARKET BY COMPONENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Software
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Hardware
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
    • 5.3.4. Sensor
    • 5.3.5. Control System
    • 5.3.6. Actuator
    • 5.3.7. Others

6. GLOBAL EDUCATIONAL ROBOTS MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. K-12 Schools
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Universities
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Others
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness

7. GLOBAL EDUCATIONAL ROBOTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Component
    • 7.2.2. By End-user
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Component
    • 7.3.2. By End-user
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Component
    • 7.4.2. By End-user
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. United Kingdom
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Others
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Component
    • 7.5.2. By End-user
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Component
    • 7.6.2. By End-user
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Taiwan
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Thailand
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Wonder Workshop, Inc.
  • 9.2. Ozobot & Evollve, Inc.
  • 9.3. Makeblock, Co. Ltd.
  • 9.4. Sphero
  • 9.5. Lego Mindstorm NXT
  • 9.6. Pitsco, Inc.
  • 9.7. Robothink
  • 9.8. Fischertechnik GmbH
  • 9.9. Modular Robotics
  • 9.10. Advanced Robotics Artificial Intelligence