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市場調査レポート
商品コード
1687434
消化器系健康サプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Digestive Health Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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消化器系健康サプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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消化器系健康サプリメントの市場規模は2025年に108億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.14%で、2030年には146億3,000万米ドルに達すると予測されます。
慢性的な健康問題の発生が増加しているため、消費者の健康に対する意識が高まっており、消化器系健康サプリメントの需要に拍車をかけています。これらのサプリメントは、体重、エネルギーレベル、身体全体の健康維持に不可欠です。さらに、過敏性腸症候群(IBS)や胃食道逆流症などの消化器系疾患が高齢人口の間で増加していることが、腸に合わせたサプリメントの需要を押し上げています。さらに、市場のプレーヤーは、乳製品不使用、グルテン不使用、非遺伝子組み換え、オーガニック、大豆不使用、ビーガンなど、複数の謳い文句を掲げた消化器系サプリメントを提供しています。また、環境維持の課題に対応するため、環境に優しく生分解性のパッケージのサプリメントも提供しています。例えば、2023年11月、Alltechの完全子会社であるAcutiaは、Acutia Gut Healthを発売しました。このサプリメントは、ポストバイオティクス、プレバイオティクス、L-グルタミンの組み合わせで、消化器系の不調に対処し、長期にわたって腸の健康を促進するとしています。また、この製品は詰め替え可能な瓶に入れられ、消費者廃棄物から作られた堆肥化可能なパウチと封筒で包装されています。
プロバイオティクスは、「善玉」菌(正常な微生物叢)の維持・改善を目的とした生きた微生物を含むサプリメントです。消費者は多チャンネルでの宣伝を通じて健康に対する意識を高めており、これが消化器系健康サプリメント、特にプロバイオティクスの需要を促進すると予想されます。例えば、韓国食品医薬品安全部と国家食品安全情報サービスによると、2022年にはプロバイオティクス製品が韓国の健康機能性食品市場の約16.7%を占めています。さらにメーカー各社は、サプリメントに新しい菌株を組み込んで、免疫という付加価値を持つ高品質の製品を提供しています。授乳中の女性の乳腺炎が増加していることから、大手企業は授乳中の女性に特化したプロバイオティクスを提供しています。例えば、ダノンは2023年7月、授乳中の女性向けに乳腺炎予防のためのプロバイオティクス・サプリメント「Almimama」を発売しました。
ファストフード製品の消費急増により、米国人の間で過敏性腸症候群、炎症性腸疾患(IBD)、胆嚢炎、下痢などの消化器系健康問題の有病率が増加していることが、消化器系健康サプリメント市場を押し上げています。さらに、カナダでは高齢化が進んでおり、消化器系の問題にかかりやすくなっています。高齢になると消化機能が低下し、消化器系の不快感や栄養不足につながります。例えば、カナダ統計局によると、2018年には65歳以上の高齢者は女性約340万人、男性約290万人であったが、2022年にはそれぞれ390万人、330万人となります。このほか、大手企業は競争優位を得るために製品ポートフォリオを拡大しています。例えば、協和発酵USAは2023年9月、医薬品メーカーQuifaestとの提携によりメキシコで製品を発売し、IMMUSE(TM)ポストバイオティクスの販路を拡大しました。IMMUSE(TM)は免疫サポートを提供する協和発酵のポストバイオティクスでした。同製品はメキシコシティ中のショッピングモールにあるQuifaHealthの店舗で販売されました。
消化器系健康サプリメント市場は競争が激しく、主要企業が世界市場で大きなシェアを占めています。主要企業には、Amway Corp、Bayer AG、Herbalife International of America Inc、The Bountiful Company、Nestle SAなどがいます。これらのプレーヤーは、ポートフォリオを拡大し、地域の顧客のニーズを満たすために、M&Aに注力しています。例えば、ユニリーバは2021年5月に健康サプリメント会社オンニットを買収しました。Onnit社はテキサス州オースティンに本社を置き、精神的パフォーマンス、感情的ウェルネス、身体的フィットネスに役立つサプリメントを販売しています。消費者のより具体的なニーズに応えるため、複数の製品を展開する企業やブランドは、自社製品を酵素とプロバイオティクスの2つのカテゴリーに分類することがほとんどです。
The Digestive Health Supplements Market size is estimated at USD 10.86 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.63 billion by 2030, at a CAGR of 6.14% during the forecast period (2025-2030).
Consumers are increasingly becoming aware of their health due to the rising occurrence of chronic health issues, fueling the demand for digestive health supplements. These supplements are vital in maintaining weight, energy levels, and overall physical health. Moreover, the rising prevalence of digestive disorders such as irritable bowel syndrome (IBS) and gastroesophageal reflux disease among the geriatric population is boosting the demand for gut-tailored supplements. Furthermore, market players offer digestive supplements with multiple claims, such as dairy-free, gluten-free, non-GMO, organic, soy-free, and vegan. They also offer supplements in eco-friendly and biodegradable packaging to cater to environmental sustainability challenges. For instance, in November 2023, Acutia, a wholly-owned subsidiary of Alltech, launched Acutia Gut Health. The supplement is claimed to be a combination of a postbiotic, a prebiotic, and L-glutamine to address digestive upset and promote gut health over time. Also, the product is packaged in refillable jars and capsuled in compostable pouches and envelopes made of post-consumer waste.
Probiotics are supplements containing live microorganisms intended to maintain or improve the "good" bacteria (normal microflora). Consumers are increasingly becoming aware of their health through multi-channel publicity, which is anticipated to propel the demand for digestive health supplements, especially probiotics. For instance, according to the Ministry of Food and Drug Safety of the Republic of Korea and the National Food Safety Information Service, in 2022, probiotic products took up about 16.7% of the South Korean health functional food market. Moreover, manufacturers are incorporating novel strains in supplements to offer high-quality products with the added benefit of immunity. With the growing incidences of mastitis in breastfeeding women, leading players are offering probiotics specifically for lactating women. For instance, in July 2023, Danone launched a probiotic supplement, Almimama, for breastfeeding women to prevent mastitis.
The increasing prevalence of digestive health issues, including irritable bowel syndrome, inflammatory bowel disease (IBD), cholecystitis, and diarrhea among Americans due to a surge in the consumption of fast-food products, is boosting the digestive health supplement market. Moreover, the aging population in Canada is more susceptible to digestive problems. As individuals age, their digestive become less effective, leading to digestive discomfort and nutrient deficiencies. For instance, according to Statistics Canada, in 2018, there were approximately 3.4 million women and 2.9 million men who were seniors aged over 65, while in 2022, there were 3.9 million and 3.3 million, respectively. Besides this, leading players are expanding their product portfolios to gain a competitive advantage. For instance, in September 2023, Kyowa Hakko USA expanded the reach of its IMMUSE(TM) postbiotic with its product launch in Mexico in partnership with the pharmaceutical manufacturer Quifaest. IMMUSE(TM) was a Kyowa's postbiotic that provided immune support. The product was sold at QuifaHealth stores in malls throughout Mexico City.
The digestive health supplement market is competitive with key players having a significant share of the global market. Some major key players are Amway Corp, Bayer AG, Herbalife International of America Inc., The Bountiful Company, and Nestle SA. These players are focusing on mergers and acquisitions to grow their portfolios and meet the needs of local customers. For example, Unilever bought the health supplements company Onnit in May 2021. Onnit is based in Austin, Texas, and sells supplements that help with mental performance, emotional wellness, and physical fitness. To meet the more specific needs of consumers, companies or brands with more than one product are mostly putting their products into two categories: enzymes and probiotics.