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市場調査レポート
商品コード
1687288

折りたたみカートン包装包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Folding Carton Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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折りたたみカートン包装包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

折りたたみカートン包装市場の出荷量規模は、予測期間(2025~2030年)のCAGR4.4%で、2025年の4,363万トンから2030年には5,411万トンに成長すると予測されます。

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カートンボード材料を使用した折りたたみカートンは、乾燥食品、冷凍食品、コンビニエンス食品、パーソナルケア製品、家庭用品、医薬品、民生用電子機器製品など様々な製品の包装に使用されています。紙器市場は主にeコマース産業の成長によって牽引されています。加えて、消費者はよりエコフレンドリー製品を好むようになり、板紙がより早く市場に受け入れられるようになるにつれて、サステイナブル包装への自発的なシフトにつながります。また、紙器は何度もリサイクルできるため、環境廃棄物全体の削減につながり、環境廃棄物の削減に積極的に取り組んでいる政府による採用が急速に進んでいます。

折りたたみカートンは、複数の化学的・機械的パルプ層で構成され、軽さと卓越した剛性を兼ね備えています。ボードの外層は高品質の化学パルプで作られ、中間層は漂白化学熱機械パルプ(BCTMP)で構成されています。この戦略的な構成により、製品は強度と重量のバランスを実現しています。軽量という特性は、輸送コストと環境負荷の低減に役立ち、包装産業における持続可能性とコストの最適化という全体的な焦点に合致しています。

世界中の消費者が包装の環境に対する危険性を認識するようになり、よりエコフレンドリー選択へと購買習慣をシフトしています。消費者、政府、メディアは、プロセスや製品をエコフレンドリーものにするようメーカーに圧力をかけています。個人はエコフレンドリー包装のためなら、より多くのお金を払うことを厭わないです。こうした動向により、折りたたみカートン包装産業は拡大が見込まれています。

北米や欧州などの地域では、エコフレンドリー包装オプションに対する需要が高く、今後数年間は紙器市場をリードすると予想されています。Pro Cartonによる欧州の消費者の包装に対する認識に関する調査によると、欧州の顧客の平均90%は、その環境上の利点を認識しているため、紙または段ボールの包装を選択しています。

折りたたみカートン包装市場の拡大は、世界規模でのパーソナルケア市場の拡大、市場とその下流産業における技術革新の高まりによってさらに促進されます。今後数年間は、医薬品包装における折りたたみカートンの需要増加が市場拡大を牽引すると予想されます。

折り畳みと成形装置の技術的進歩により、紙器包装の生産効率と精度が向上しています。自動化された折りたたみ機と糊付け機は、正確で迅速な折りたたみ作業を可能にし、生産性を高めて製造コストを削減しています。表面仕上げと装飾の革新は、紙器包装の視覚的魅力と機能性を向上させました。エンボス加工、箔押し加工、ワニス加工などの特殊加工は、包装に質感、光沢、保護性を与え、消費者にとってより魅力的で魅力的なものにします。

折りたたみカートン包装市場の動向

軽量材料への需要の高まりと印刷技術革新の可能性が市場成長を促進

  • 軽量化と持続可能性は、消費者を惹きつけるために不可欠な包装・イニシアチブになりつつあります。持続可能性は重要な開発課題になりつつあり、多くの消費者と企業が廃棄物ゼロを遵守するようになっています。包装メーカーは、人口動態やライフスタイルの変化を考慮し、デザインや材料の革新に継続的に投資しています。その結果、紙ベースの包装に対する需要が高まり、紙器に対するニーズが高まっている
  • 紙器産業の主要製品動向と技術革新には、運賃コストの削減に大きく貢献する軽量化が含まれます。さらに、革新的でカスタマイズ型デザインは、優れた印刷と効果的な容積利用によるコスト削減を提供し、市場成長の原動力となっています。
  • 消費者市場向けの電気製品や消費者機器は、その製品に紙器包装を好みます。さらに、これらの包装製品は保管スペースの一部を覆うだけで、折りたたむことができます。折りたたみカートンは、同レベルの保護を提供する一方で、物流の観点からは安価で費用対効果が高いです。
  • 消費者は、受け取る包装に何らかの刺激を求めています。黒文字のブロックが入った茶色の無地の箱は、カラフルなカスタム印刷の包装に取って代わられ、受取人を喜ばせるようにデザインされた感情的な「開梱」体験を生み出しています。陳列用包装と二次包装の境界線も曖昧になりつつあります。それらは今や販売とマーケティングのミックスの一部であり、消費者の注意を引くために必要なメッセージ、イメージ、品質を含むべきです。
  • 印刷は、数年前から包装の目立つ特徴となっています。デジタル印刷は、内面印刷で包装の内面を強化し、紙器包装の外面カバーの作成に役立っています。エコフレンドリーデザインや板紙を使った印刷を行うパーソナルケアブランドや包装サプライヤーは、このセグメントで人気を博しています。様々な企業が、製品の品質を目に見えるようにするための印刷技術革新に注力しています。
  • パーソナルケアと化粧品市場の世界の成長は、様々な化粧品用の折り畳みカートンを含む、軽量でサステイナブル、人目を引く包装ソリューションの販売を促進すると予想されます。Cosmetic, Toiletry, and Perfumery Association(CTPA)が発行したレポートによると、世界の化粧品産業の小売販売額は2022年の87億3,000万ユーロ(91億8,000万米ドル)から2023年には95億7,000万ユーロ(103億6,000万米ドル)に達しました。

アジア太平洋が最大の市場シェアを占める

  • アジア太平洋における紙器市場の成長は、様々なFMCG製品、医薬品、繊維製品、組織小売業、活況を呈するeコマース、その他のセグメントからの板紙包装に対する継続的な需要が牽引しています。軽量、生分解性、リサイクル可能という特性から、紙器市場の主要動向はリサイクル率の向上と物流効率の向上です。その剛性、剛性、強靭性により、紙器は輸送中に製品を保護する圧縮強度を記載しています。
  • この地域におけるeコマース包装産業の発展、パルプ価格の下落、エコフレンドリー包装の使用に対する意識の向上により、カートンボード包装市場は成長すると予測されます。さらに、カートンボードの生産能力と生産量の増加、技術的躍進がこのセグメントの主要動向と発展です。
  • インド製紙工業協会(IPMA)によると、インドの紙消費量は年間6~7%の成長が見込まれます。2026-27年度には3,000万トンに達すると予測されているが、これは主に教育と識字率の向上、組織小売の増加によるものです。また、インドの一人当たり消費量は世界的に見ても最低水準であるため、製紙産業は大きな成長の可能性を秘めています。インドで期待される紙消費量の増加は、紙器市場にプラスの影響を与える可能性があります。費用対効果の高い硬質包装への需要の高まりとサステイナブル材料へのシフトは、紙器産業が成長し、インド市場のニーズの変化に適応する機会を生み出します。
  • eコマース産業では、過去数年間にこの地域でオンライン注文が大幅に増加しました。この地域の人々は、食料品や食事、その他の必需品をオンラインで購入することが増えています。eコマースや小売産業は紙器ソリューションの主要ユーザーのひとつであるため、こうした動向はサステイナブル包装ソリューションに対する需要を高めると予測されます。eコマースブームは主にインドの紙器包装の成長につながります。eコマース産業は2026年までに2,000億米ドルの収益を生み出すと予想されています。
  • 中国もまた、世界最大のオンラインショッピング市場としての地位を維持しています。インターネット小売業者から商品を購入する中国人消費者の増加により、紙器などの包装ソリューションに対する需要が高まっています。オンラインショッピングプラットフォームは、輸送や配送中に製品を保護するために、頑丈で信頼性の高い包装を使用する必要があります。その強度、耐久性、柔軟性により、折りたたみカートンはしばしば包装に使用されます。

折りたたみカートン包装産業概要

折りたたみカートン包装市場は細分化されており、Westrock Company、Smurfit Kappa Group、Graphic Packaging International LLC、DS Smith PLC、Seaboard Folding Box Company Inc.(Vidya Brands Group)などの大手企業があります。これらの企業は、新規契約の獲得と新市場の開拓によって市場での存在感を高めることに注力しています。

  • 2024年3月、DS Smith PLCはセルビアの包装会社Bosis dooの買収を発表しました。この買収戦略により、同社は能力を強化し、欧州の顧客に高品質の製品を提供する能力を強化します。
  • 2023年11月、WestRock Companyは、板紙包装協議会(PPC)主催の第80回北米板紙包装コンペティションにおいて、優れた包装デザインで表彰されました。同社はさまざまな紙器製品で10個の賞を受賞した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 地政学的シナリオが産業に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 最先端の包装デザインサービスと持続可能性への需要が市場成長を牽引
    • eコマースセグメントからの旺盛な需要
  • 市場抑制要因
    • 木材パルプ需要の変動と需給ギャップが市場成長の抑制要因に

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 家庭用
    • パーソナルケアと化粧品
    • 医療と医薬品
    • タバコ
    • 電気・金物
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
    • アジア
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • エジプト

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • WestRock Company
    • Graphic Packaging International LLC
    • Mayr-Melnhof Karton AG
    • Smurfit Kappa Group
    • Seaboard Folding Box Company Inc.(Vidya Brands Group)
    • American Carton Company
    • All Packaging Company
    • DS Smith PLC
    • Edelmann GmbH
    • CCL Healthcare(A Division of CCL Industries Inc.)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 60353

The Folding Carton Packaging Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 43.63 million tonnes in 2025 to 54.11 million tonnes by 2030, at a CAGR of 4.4% during the forecast period (2025-2030).

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Folding cartons made using carton board material are used for packaging various products such as dry and frozen food, convenience food, personal care products, household products, pharmaceuticals, consumer electronics, and more. The folding carton market is mainly driven by the growth of the e-commerce industry. In addition, consumers prefer more environmentally friendly products, leading to a voluntary shift to sustainable packaging as paperboard gains market acceptance faster. Also, folding cartons can be recycled multiple times, reducing overall environmental waste and leading to more rapid adoption by governments that are actively taking action to reduce environmental waste.

A folding carton comprises multiple chemical and mechanical pulp layers to combine lightness with exceptional stiffness. The outer layers of the board are crafted using high-quality chemical pulp, while the middle layer consists of bleached chemical-thermomechanical pulp (BCTMP). This strategic composition allows the product to achieve a balance of strength and weight. The lightweight property helps reduce transportation costs and environmental impact and aligns with the overall focus on sustainability and cost optimization in the packaging industry.

Consumers worldwide are becoming more aware of the environmental hazards of packaging and are shifting their purchasing habits to greener choices. Consumers, governments, and the media are pressuring manufacturers to make the processes and products environmentally friendly. Individuals are willing to pay more for eco-friendly packaging. Due to these trends, the folding carton packaging industry is expected to expand.

The high demand for green packaging options in regions such as North America and Europe is anticipated to lead the folding carton market in the upcoming years. According to the study on consumer perceptions of packaging in Europe by Pro Carton, 90% of customers in Europe, on average, choose paper or cardboard packaging because they recognize its environmental benefits.

The expansion of the folding carton market is further fueled by the expansion of the personal care market on a global scale and rising innovation in the market and its downstream industries. In the upcoming years, the market expansion is anticipated to be driven by the increased demand for folding cartons in pharmaceutical product packaging.

Technological advancements in folding and forming equipment have improved the efficiency and accuracy of folding carton packaging production. Automated folding and gluing machines enable precise and faster folding operations, increasing productivity and reducing manufacturing costs. Innovations in surface finishes and embellishments have enhanced folding cartons' visual appeal and functionality. Special finishes like embossing, foiling, or varnishing add texture, shine, and protection to the packaging, making it more visually appealing and engaging for consumers.

Folding Carton Packaging Market Trends

Increasing Demand for Lightweight Materials and Scope for Printing Innovations Propelling the Growth of the Market Studied

  • Lightweight and sustainability are becoming more essential packaging initiatives to engage consumers. Sustainability is becoming the critical development agenda, with many consumers and companies becoming more zero-waste compliant. Packaging manufacturers are continuously investing in innovation in design and materials, considering demographic and lifestyle changes. This has increased the demand for paper-based packaging, supporting the need for folding cartons.
  • The folding carton industry's primary product trends and innovations include lightweight offerings, which significantly help reduce freight costs. Additionally, innovative and customized design, which provides superior printing and cost savings through effective volume utilization, has driven the market growth.
  • Electrical products and consumer equipment meant for consumer markets prefer folding carton packaging for their products. Moreover, these packaging products only cover a portion of the storage space and can be folded. The folding cartons are cheaper and cost-effective from a logistics point of view while offering a similar level of protection.
  • Consumers want some excitement in the package they receive. Plain brown boxes with blocks of black text are replaced with colorful custom print packaging that creates an emotional "unpacking" experience designed to please the recipient. The line between display and secondary packaging, including ready-to-market packaging, is also blurring. They are now part of the sales and marketing mix and should contain the necessary message, imagery, and quality to capture consumer attention.
  • Printing has been a prominent feature in packaging for a few years. Digital printing can enhance the inside surface of packaging with internal printing and helps create a pleasing external cover for a folding carton packaging unit. Personal care brands and packaging suppliers with eco-friendly designs and printing using paperboard for cartons are witnessing popularity in the segment. Various companies are focused on printing innovations to make the quality of the product visible.
  • The growing personal care and cosmetic market worldwide is expected to push the sales of lightweight, sustainable, and eye-catching packaging solutions, including folding cartons for various cosmetic products. According to the report published by the Cosmetic, Toiletry, and Perfumery Association (CTPA), the retail sales value of the global cosmetic industry reached EUR 9.57 billion (USD 10.36 billion) in 2023 from EUR 8.73 billion (USD 9.18 billion) in 2022.

Asia-Pacific to Hold the Largest Market Share

  • The growth of the folding carton market in Asia-Pacific is driven by continued demand for paperboard packaging from various FMCG products, pharmaceuticals, textiles, organized retail, booming e-commerce, and other segments. Due to its lightweight, biodegradable, and recyclable characteristics, the folding carton market's primary trends are increasing recycling rates and boosting logistical efficiency. Due to their stiffness, rigidity, and toughness, folding cartons provide compression strength to protect products during transportation.
  • The market for carton board packaging is projected to grow due to an evolving e-commerce package industry in the region, declining pulp prices, and improved awareness of the use of eco-friendly packaging. Moreover, the increasing capacity and production of carton boards and technological breakthroughs are key trends and developments in the sector.
  • According to the Indian Paper Manufacturers Association (IPMA), paper consumption in India is likely to witness 6-7% annual growth. It is projected to reach 30 million tonnes by FY 2026-27, primarily driven by the growing emphasis on education and literacy and the increased organized retail. Furthermore, the paper industry holds immense potential for growth in India as the per capita consumption globally is one of the lowest. The expected growth of paper consumption in India may positively impact the folding carton market. The growing demand for cost-effective rigid packaging and a shift to sustainable materials create an opportunity for the folding carton industry to grow and adapt to changing needs in the Indian market.
  • The e-commerce industry witnessed a considerable increase in online orders in the region in the past few years. People throughout the region are increasingly buying groceries, meals, and other necessities online. As the e-commerce and retail industries are among the primary users of folding carton solutions, such trends are projected to increase demand for sustainable packaging solutions. The e-commerce boom primarily leads to the growth in folding carton packaging in India. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), a foundation run by the Ministry of Commerce, the e-commerce industry is expected to generate a revenue of USD 200 billion by 2026.
  • China also maintained its position as the world's largest online shopping market. The increasing number of Chinese consumers buying from internet retailers is raising demand for packaging solutions such as folding cartons. Online shopping platforms must use sturdy and reliable packaging to protect products during transport and delivery. Due to their strength, durability, and flexibility, folding cartons are often used in packaging.

Folding Carton Packaging Industry Overview

The folding carton market is fragmented, with several major players, such as Westrock Company, Smurfit Kappa Group, Graphic Packaging International LLC, DS Smith PLC, and Seaboard Folding Box Company Inc. (Vidya Brands Group). These players are focusing on increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

  • In March 2024, DS Smith PLC announced the acquisition of Bosis doo, a packaging company in Serbia. The acquisition strategy will help the company enhance its capabilities and strengthen its ability to offer quality products to European customers.
  • In November 2023, WestRock Company was awarded for packaging design excellence during the 80th annual North American Paperboard Packaging Competition sponsored by the Paperboard Packaging Council (PPC). The company received 10 awards for its different folding carton products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Geopolitical Scenario Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Leading-edge Packaging Design Services and Sustainability Demand to Drive the Market Growth
    • 5.1.2 Strong Demand from the E-commerce Sector
  • 5.2 Market Restraint
    • 5.2.1 Fluctuations in Wood Pulp Demand and Gap between Supply and Demand to Hinder the Market Growth

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Industry
    • 6.1.1 Food and Beverages
    • 6.1.2 Household
    • 6.1.3 Personal Care and Cosmetics
    • 6.1.4 Healthcare and Pharmaceuticals
    • 6.1.5 Tobacco
    • 6.1.6 Electrical and Hardware
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Spain
    • 6.2.3 Asia
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 India
      • 6.2.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
      • 6.2.4.3 Mexico
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa
      • 6.2.5.3 Egypt

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 WestRock Company
    • 7.1.2 Graphic Packaging International LLC
    • 7.1.3 Mayr-Melnhof Karton AG
    • 7.1.4 Smurfit Kappa Group
    • 7.1.5 Seaboard Folding Box Company Inc. (Vidya Brands Group)
    • 7.1.6 American Carton Company
    • 7.1.7 All Packaging Company
    • 7.1.8 DS Smith PLC
    • 7.1.9 Edelmann GmbH
    • 7.1.10 CCL Healthcare (A Division of CCL Industries Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET