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市場調査レポート
商品コード
1643141

タイの折りたたみカートン包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Thailand Folding Carton Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 107 Pages
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2~3営業日
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タイの折りたたみカートン包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

タイの折りたたみカートン包装市場規模は2025年に26億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.74%で、2030年には35億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • eコマース産業は、折りたたみカートン包装の採用増加に伴い、近年タイの主要な牽引役として台頭しています。包装廃棄物に関連するタイ国民の懸念の高まりにより、政府は包装の実行可能な選択肢として、折りたたみカートンのような環境に優しい選択肢を採用するよう国民に促す規制を実施せざるを得なくなると思われます。例えば、2020年1月、タイ政府は主要店舗での使い捨てビニール袋の使用を禁止し、2021年には廃棄物削減のために全面禁止を実施しました。この動きにより、同国では紙パックなどの革新的な紙ベースのパッケージ開発の採用が増加しました。
  • 包装食品と飲食品の継続的な需要の増加は、様々な種類と形状の折りたたみカートン包装の需要をさらに増大させています。これに対応するため、ThaiBevのような飲料会社は段ボール箱の生産において再生紙の割合を増やし、破損した段ボール箱を使用することを強調しています。米国農務省とGlobal Agriculture Information Networkのデータによると、タイにおける包装食品の総販売額は、2022年の151億8,000万米ドルに対し、約159億5,000万米ドルに達しました。
  • 折りたたみカートン包装に不可欠な原材料価格の変動は、市場成長にとって大きな課題です。主原料である板紙は世界の紙パルプの動向に非常に敏感であるため、ベンダーの収益性に直接影響します。この影響は、交渉力の限られた中小企業にとって特に顕著です。例えば、タイ工業省・商務省によると、2023年第3四半期のタイのパルプ・紙・印刷メディアの輸出額は約6億5,305万米ドルでした。一方、2023年第3四半期におけるタイのパルプ、紙、印刷メディアの輸入額は約7億9,873万米ドルでした。このような輸出入の不均衡は価格変動につながります。
  • タイではオンライン・ショッピングが主流となり、その利便性からオンライン・ショッピングを好む消費者が増えています。このシフトは主にCOVID-19の流行によって増強され、厳格な監禁と社会的距離の制限によってオンラインショッピングと包装食品への支出が増加し、タイの折りたたみカートン包装の需要増加につながった。

タイの折りたたみカートン包装市場の動向

eコマース分野の増加が市場を牽引する見込み

  • COVID-19パンデミック時のeコマース売上の急増は、様々な製品の折りたたみカートン包装の需要を増加させました。2020年の初めから、社会的距離の強制、ロックダウン、およびその他のパンデミック関連の措置は、オンラインショッピングビジネス、特にタイにおける企業対消費者(B2C)販売と企業間(B2B)eコマースの急増をもたらしました。
  • 業種別では、企業向けが急成長しており、業種を問わず売上が伸びていることから、中小企業向けよりも大量の折りたたみカートン包装の需要が見込まれます。例えば、(ETDA)によると、2022年、タイの企業向けeコマース額は2021年の2兆8,300億バーツから3兆1,500億バーツに増加したのに対し、中小企業向けeコマース額は1兆7,100億バーツだった。
  • 電子製品の販売の伸びは市場の成長をさらに促進し、折りたたみカートン包装の需要を大幅に増加させています。電子製品の包装には、家庭で頻繁に使用され、折り畳み式カートンで包装されている収納箱が含まれます。様々な電子ガジェットは、輸送を容易にし、環境の持続可能性を維持するために折りたたみカートンに梱包されています。さらに、電子製品の輸出は大幅に増加しており、折りたたみカートンの需要をさらに加速させています。タイ工業省とタイ工業経済局の調査によると、2023年第4四半期のタイからの電子製品の輸出額は、2022年の123億6,000万米ドルに対し、約120億米ドルに達しました。
  • eコマース分野における新たな小売企業の参入は、折りたたみカートン包装の需要をさらに促進すると予想されています。例えば、2023年9月、ホームセンター商品の小売業者であるMr.DIY Thailandは、小売プラットフォームShopeeでスペースを取り始めてから1ヵ月後に公式オンラインストアを立ち上げ、タイのeコマース部門に参入しました。同社は、ホームセンター小売市場におけるeコマースの拡大を受け、このような取り組みを行った。

市場シェア最大は飲食品部門

  • 可処分所得が増えつつある中産階級は、飲食品への支出を増やしており、飲食品業界では折りたたみカートン包装の需要が高まっています。より多くの人々が都市部に移動するにつれて、便利な包装食品への需要が高まり、市場を後押ししています。急速な都市化は加工食品や調理済み食品の需要も促進しており、これらの製品は二次包装用カートンの主要ユーザーであり、市場成長に大きく寄与しています。
  • タイのミレニアル世代の消費者は、環境にやさしく持ち運びに便利な食品包装を好み、飲食品包装における紙器需要を牽引しています。これらの製品は持ち運びが可能で、耐久性があり、軽量であることから、折りたたみカートンはこのような製品の包装に適した選択肢として浮上しています。さらに、オンライン食品配送の急増がタイの紙器市場をさらに強化しています。
  • 2023年10月、エアアジア・スーパーアプリはタイの主要な食品・食料品デリバリープラットフォームであるフードパンダとの提携を延長しました。エアアジアは、航空券、ホテル、ライドヘイリング、免税ショッピング、ダイニング体験など、あらゆるものを提供するワンストップ旅行プラットフォームのビジョンに注力しているため、この提携は両プラットフォームを強化し続けることが期待されます。エアアジア・スーパーアプリのユーザーは、全国のレストランパートナーから多様で楽しいメニューを紹介するFoodpandaのフードデリバリーサービスにアクセスすることができます。フードサービス事業におけるこのような開発は、折りたたみカートン包装ソリューションの需要増加をさらに促進すると予測されています。
  • さらに、成長する食品部門は、国内の折りたたみカートン包装の需要増加の重要な推進力として作用しています。この需要は、製品保護、ブランディング、機能性に対する要求から来るもので、食品分野の製造業者から最終消費者まで広がっています。例えば、2023年のタイにおける包装食品の総販売額は159億5,000万米ドルに達しました。同国における包装食品の販売額は継続的に増加しており、2022年と比較すると約5.07%増加しています。

タイの折りたたみカートン包装産業の概要

市場は断片化されており、以下のような多数のプレーヤーが存在します。 Sarnti Packaging, Toppan Printing, Thai Packaging and Printing Public Company Limited, Bobst, and SCG Packaging PCL. 技術の進歩と製品の革新により、中規模から小規模の企業は、新しい契約を獲得し、新しい市場を開拓することで市場での存在感を高めています。

  • 2023年2月、タイを拠点とするSiam Toppan Packaging社は主にオフセット印刷を導入し、欧州、北米、その他世界各地に輸出される製品の折りたたみカートン包装を製造しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • ミクロ経済要因が産業に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • eコマース部門の持続可能性目標に起因する強い需要
    • 様々な産業における折りたたみカートン包装の採用増加
  • 市場の課題/抑制要因
    • 原材料価格の変動
  • 産業バリューチェーン分析
  • 貿易シナリオ分析-対応するHSコードの輸出入分析

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 飲食品
    • ヘルスケア
    • 家庭およびパーソナルケア
    • 産業
    • その他のエンドユーザー

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Siam Toppan Packaging Co. Ltd
    • Thai Containers Group(SCG Packaging)
    • Thung Hua Sinn Group
    • Continental Packaging(Thailand)Co. Ltd
    • Oji Holdings Corporation
    • ASA Group Company Limited
    • Sarnti Packaging Co. Ltd
    • Thai Cardboard Co. Ltd
    • S&D Industries Co. Ltd
    • J.K.CARTONS GROUP CO. LTD

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 69971

The Thailand Folding Carton Packaging Market size is estimated at USD 2.66 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.52 billion by 2030, at a CAGR of 5.74% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The e-commerce industry has emerged as a key driver in Thailand in recent years with the increasing adoption of folding carton packaging. The increasing concerns of Thai people associated with packaging waste are likely to compel the government to implement regulations that prompt the citizens to adopt eco-friendly options, such as folding cartons, as a viable choice for packaging. For instance, in January 2020, the Thai government banned the usage of single-use plastic bags at major stores and implemented a complete ban in 2021 to reduce waste. This move resulted in increased adoption of innovative paper-based packaging developments such as folding cartons in the country.
  • The continuously increasing demand for packaged food and beverages is further proliferating the demand for folding carton packaging in various types and shapes. In response, beverage companies such as ThaiBev have emphasized increasing the proportion of recycled paper and the use of damaged cartons in the production of corrugated cartons. As per data from the US Department of Agriculture and Global Agriculture Information Network, the total sales value of packaged food in Thailand reached approximately USD 15.95 billion compared to USD 15.18 billion in 2022.
  • Fluctuating prices of raw materials, crucial for folding carton packaging, pose a significant challenge to market growth. Given that paperboard, the primary material is highly sensitive to global pulp and paper dynamics, it directly impacts the profitability of vendors. This effect is particularly pronounced for smaller companies with limited negotiating power. For instance, according to the Ministry of Industry and Ministry of Commerce Thailand, during the third quarter of 2023, the export value of pulp, paper, and print media in Thailand amounted to approximately USD 653.05 million. In comparison, during the third quarter of 2023, the import value of pulp, paper, and print media in Thailand amounted to around USD 798.73 million. This imbalance between imports and exports leads to price volatility.
  • Online shopping has become mainstream in Thailand, with more consumers preferring it due to its convenience. This shift was mainly augmented by the COVID-19 pandemic, with the strict lockdown and social distancing restrictions resulting in increased spending on online shopping and packaged foods, leading to increased demand for folding carton packaging in Thailand.

Thailand Folding Carton Packaging Market Trends

Rise in E-commerce Sector is Expected to Drive the Market

  • The surge in e-commerce sales during the COVID-19 pandemic increased the demand for folding carton packaging for various products. From the start of 2020, the enforcement of social distancing, lockdowns, and other pandemic-related measures resulted in spikes in online shopping businesses, especially in business-to-consumer (B2C) sales and business-to-business (B2B) e-commerce in Thailand.
  • Among the types of businesses, the rapid growth of the enterprise segment is likely to boost demand for folding carton packaging in larger quantities than SMEs owing to their sales growth across industries. For instance, according to (ETDA), in 2022, the value of e-commerce for enterprises in Thailand increased to THB 3.15 trillion from THB 2.83 trillion in 2021, whereas the value of e-commerce for SMEs stood at THB 1.71 trillion in 2022.
  • The growth in the sales of electronic products is further driving market growth, increasing the demand for folding carton packaging significantly. Electronic goods packaging includes storage boxes that are used frequently in households and are packaged in foldable cartons. Various electronic gadgets are packaged in folding cartons for easier transportation and for maintaining environmental sustainability. Moreover, the export of electronic goods has seen a significant rise, further accelerating the demand for folding cartons. According to a survey conducted by the Ministry of Industry and Office of Industrial Economics Thailand, in the fourth quarter of 2023, the export value of electronic products from Thailand amounted to around USD 12 billion compared to USD 12.36 billion in 2022.
  • The entrance of new retail companies in the e-commerce sector is further anticipated to drive the demand for folding carton packaging. For instance, in September 2023, Mr. DIY Thailand, a retailer of home improvement products retailer, entered the Thai e-commerce sector when it launched its official online store a month after it started taking up space on the retailing platform Shopee. The company has undergone this initiative as a result of the expansion of e-commerce in the home improvement retail market.

Food and Beverages Vertical to Hold the Maximum Market Share

  • The country's growing middle class, with more disposable income, is spending more on food and beverages, which is leading to an increasing demand for folding carton packaging in the food and beverage industry. As more people move to urban areas, the demand for convenient packaged foods is rising, boosting the market. Rapid urbanization is also driving the demand for processed and ready-to-eat foods, and these products are major users of cartons for secondary packaging, significantly contributing to market growth.
  • Millennial consumers in Thailand are driving the demand for folding cartons in food and beverage packaging by preferring eco-friendly and convenient on-the-go food packaging. Given that these products are portable, durable, and lightweight, folding cartons have emerged as a well-suited option to pack such products. Moreover, the surge in online food deliveries further bolsters the folding carton market in Thailand.
  • In October 2023, airasia Superapp extended its partnership with Foodpanda, the key food and grocery delivery platform in Thailand. As airasia is focusing on its vision of a one-stop travel platform providing all things from flights, hotels, ride-hailing, duty-free shopping, and dining experiences, this partnership is expected to continue to strengthen both platforms. airasia Superapp users are then able to access Foodpanda's food delivery services, which showcase a diverse array of delightful menus from restaurant partners nationwide. Such developments in food service businesses are further projected to drive increased demand for folding carton packaging solutions.
  • Moreover, the growing food sector is acting as a significant driver for the increasing demand for folding carton packaging in the country. This demand comes from the requirements for product protection, branding, and functionality, extending from manufacturers to end consumers in the food sector. For instance, in 2023, the total sales value of packaged food in Thailand reached USD 15.95 billion. The sales value of packaged food in the country has been increasing continuously, with a rise of approximately 5.07% compared to 2022.

Thailand Folding Carton Packaging Industry Overview

The market is fragmented with the presence of a large number of players such as Sarnti Packaging Co. Ltd, Toppan Printing Co. Ltd, Thai Packaging and Printing Public Company Limited, Bobst, and SCG Packaging PCL. With technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

  • In February 2023, Thailand-based Siam Toppan Packaging Co. Ltd primarily implemented offset printing to manufacture folding carton packaging for products exported to Europe, North America, and other regions throughout the world.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of Microeconomic Factors on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Strong Demand Arising from the Sustainability Goals of the E-commerce Sector
    • 5.1.2 Increase in Adoption of Folding Carton Packaging by Different Industries
  • 5.2 Market Challenges/Restraints
    • 5.2.1 Fluctuations in the Price of Raw Materials
  • 5.3 Industry Value Chain Analysis
  • 5.4 Trade Scenario Analysis - Import and Export Analysis of Corresponding HS Codes

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 End-User
    • 6.1.1 Food and Beverage
    • 6.1.2 Healthcare
    • 6.1.3 Household and Personal Care
    • 6.1.4 Industrial
    • 6.1.5 Other End Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Siam Toppan Packaging Co. Ltd
    • 7.1.2 Thai Containers Group (SCG Packaging)
    • 7.1.3 Thung Hua Sinn Group
    • 7.1.4 Continental Packaging (Thailand) Co. Ltd
    • 7.1.5 Oji Holdings Corporation
    • 7.1.6 ASA Group Company Limited
    • 7.1.7 Sarnti Packaging Co. Ltd
    • 7.1.8 Thai Cardboard Co. Ltd
    • 7.1.9 S&D Industries Co. Ltd
    • 7.1.10 J.K.CARTONS GROUP CO. LTD

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET