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市場調査レポート
商品コード
1687287

生コンクリート:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Ready Mix Concrete - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 341 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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生コンクリート:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 341 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

生コンクリート市場規模は2024年に53億立方メートルと推定され、2030年には71億3,000万立方メートルに達すると予測され、予測期間中(2024~2030年)のCAGRは5.04%で成長する見込みです。

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住宅需要の増加が生コンクリート市場の成長を牽引しそうだ

  • 2022年、生コンクリートの世界消費量は前年比約5.46%減となったが、これは主に住宅と商業建設部門の需要が弱まったためです。特に住宅部門では、2022年の新設床面積が2021年比で1.05%減少しました。しかし、2023年には回復が予想され、生コンクリート消費量は世界全体で約5.06%増加すると予測されました。
  • 住宅部門は生コンクリート最大の消費者であり、2022年の世界消費量の約36.96%を占めています。都市化、政府の取り組み、外国と国内の投資などの要因が住宅需要を促進し、住宅建設の上昇につながっています。例えば、ドイツは2024年までに最低4,000戸の住宅を新たに建設する計画を発表しました。同様に、マレーシア政府は2025年までに約50万戸の手頃な価格の住宅を建設することを目標としています。その結果、住宅セクターの生コンクリート消費量は2030年までに2023年比で32.39%急増すると予測されています。
  • 商業セクターは、予測期間中に6.34%の顕著なCAGRで、生コンクリート消費者の急成長が予測されています。ショッピングモール、オフィス、その他の商業地区に対する需要の高まりにより、世界の業務用新設床面積は2023年に68億3,000万平方フィートに達すると予測されています。例えば、インドの上位7都市におけるグレードAオフィス市場は、2026年までに約10億平方フィートに拡大し、さらに2030年までに12億平方フィートに拡大すると見られています。その結果、商業部門における生コンクリートの世界消費量は、2030年までに2023年比で394立方メートル増加すると予測されます。

アジア太平洋と中東・アフリカにおける急ピッチな建設活動が生コンクリート需要を牽引しそうです。

  • 生コンクリートは、セメント、水、骨材(砂や砂利など)、混和剤の混合物です。基礎、壁、床、車道など多様な建設用途に使用するために正確に混合されます。2022年、市場は前年比約5.46%の落ち込みを経験したが、これは主に住宅部門からの需要の落ち込みによるものでした。具体的には、住宅部門は2021年と比較して2022年には約13.04%の落ち込みを示しました。しかし、市場は回復し、2023年には2022年比で約5.06%の成長が予測されました。
  • 世界の消費をリードするアジア太平洋は、2022年に生コンクリート市場の約74.66%を占めました。この地域の旺盛な需要は、急増する人口、急速な都市化、建設活動の活発化によって促進されています。特に、工業、医療、小売やオフィスを含む商業セグメントへの投資が増加しています。例えば、インドの上位7都市におけるグレードAオフィス市場は、2026年までに約10億平方フィート、2030年までにさらに12億平方フィートまで拡大すると見られています。その結果、アジア太平洋の生コンクリート市場は、2023年比で2030年までに約42.28%の成長が予測され、大幅な急成長が見込まれています。
  • 消費のフロントランナーとして浮上している中東・アフリカは、予測期間中に生コンクリート市場で5.68%の最高のCAGRで推移すると予想されています。この成長は主に、住宅と商業の両セグメントにおける需要の高まりが原動力となっています。特に、サウジアラビアは野心的な計画を持っており、2030年までに約55万5,000戸の住宅、430万平方メートル以上の小売スペース、610万平方メートル以上の新しいオフィススペースの追加を目指しています。

世界の生コンクリート市場動向

アジア太平洋の大規模オフィスビル建設プロジェクトが急増し、世界の商業施設建設床面積が増加へ

  • 2022年、世界の商業施設の新設床面積は前年比0.15%の小幅な成長となりました。欧州は12.70%の大幅な伸びで際立っており、これは2030年の二酸化炭素排出目標に合わせてエネルギー効率の高いオフィスビルを推進する動きが原動力となっています。従業員のオフィス復帰に伴い、欧州企業はリース契約を再開し、2022年には450万平方フィートの新規オフィス建設に拍車をかけた。この勢いは2023年も続き、世界の成長率は4.26%と予測されています。
  • COVID-19の流行は労働力と資材の不足を引き起こし、商業施設の建設プロジェクトのキャンセルと遅延を招いた。しかし、閉鎖が緩和され、建設活動が再開されるにつれて、2021年の世界の商業施設の新設床面積は11.11%急増し、アジア太平洋が20.98%の成長率でリードしました。
  • 今後、世界の商業施設の新設床面積のCAGRは4.56%となります。アジア太平洋のCAGRは5.16%と予測され、他地域を凌駕すると予想されます。この成長の原動力となっているのは、中国、インド、韓国、日本における商業施設建設プロジェクトの活発化です。特に、北京、上海、香港、台北といった中国の主要都市では、Aグレードのオフィススペース建設が加速しています。さらに、インドでは2023~2025年にかけて、上位7都市で約2,325万平方フィートに及ぶ約60のショッピングモールがオープンする予定です。アジア太平洋全域のこうした取り組みを合計すると、2030年までに商業施設の新規床面積は2022年比で15億6,000万平方フィート増加すると予想されます。

世界の住宅セクターを後押しする手頃な価格の住宅計画への政府投資の増加により、南米の住宅建設が最も急成長すると推定されます。

  • 2022年、世界の住宅建築の新規床面積は2021年比で約2億8,900万平方フィート減少しました。これは、土地不足、労働力不足、建設資材価格の持続不可能な高騰が原因で発生した住宅危機に起因します。この危機はアジア太平洋に深刻な影響を与え、2022年の新設床面積は2021年比で5.39%減少しました。しかし2023年には、2030年までに30億人を収容できる手頃な価格の住宅を新たに建設するための資金を調達できる政府投資により、世界の新設床面積は2022年比で3.31%増加すると予測され、より明るい展望が期待されます。
  • COVID-19の流行は景気減速を引き起こし、そのため多くの住宅建設プロジェクトが中止または延期され、2020年の世界の新設床面積は2019年に比べて4.79%減少しました。2021年に規制が解除され、住宅プロジェクトに対する鬱積した需要が解放されると、新設床面積は2020年比で11.22%増加し、欧州が18.28%と最も高い伸びを示し、次いで南米が2021年に2020年比で17.36%増加しました。
  • 世界の住宅用新設床面積は、予測期間中にCAGR 3.81%を記録すると予測され、南米が最も速いCAGR 4.05%で発展すると予測されます。2023年に発表されたブラジルのMinha Casa Minha Vidaのような計画やイニシアチブは、いくつかの規制変更とともに発表され、政府は低所得世帯に手頃な価格の住宅を提供するために19億8,000万米ドルの投資を計画しており、同じく2023年に発表されたチリのFOGAESのような計画やイニシアチブは、手頃な価格の住宅のために家族に住宅ローンを提供することを目的としており、新しい住宅の建設を促進します。

生コンクリート産業概要

生コンクリート市場は細分化されており、上位5社で6.24%を占めています。この市場の主要企業は、 CEMEX、S.A.B. de C.V.、China National Building Material Group Corporation、CSCEC、Heidelberg Materials、Holcimなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 最終用途セグメントの動向
    • 商業
    • 産業・施設
    • インフラ
    • 住宅用
  • 主要インフラプロジェクト(現在と発表済み)
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 最終用途セグメント
    • 商業
    • 産業・施設
    • インフラ
    • 住宅用
  • 製品
    • セントラルミックス
    • シュリンクミックス
    • トランジットミックス
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東・アフリカ
      • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • BBMG Corporation
    • Buzzi S.p.A
    • CEMEX, S.A.B. de C.V.
    • China National Building Material Group Corporation
    • CRH
    • CSCEC
    • Foshan Huijiang Concrete Co., Ltd.
    • Heidelberg Materials
    • Holcim
    • OYAK Cement
    • SAMPYO GROUP
    • Shanghai Construction Group(SCG)
    • UltraTech Cement Ltd.
    • Vicat
    • Votorantim Cimentos

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク(産業魅力度分析)
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 60293

The Ready Mix Concrete Market size is estimated at 5.3 billion Cubic meters in 2024, and is expected to reach 7.13 billion Cubic meters by 2030, growing at a CAGR of 5.04% during the forecast period (2024-2030).

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Increasing demand for housing units is likely to drive the ready-mix concrete market's growth

  • In 2022, the global consumption of ready-mix concrete saw a decline of approximately 5.46% from the previous year, primarily due to weakened demand from the residential and commercial construction sectors. Notably, the residential sector saw a 1.05% decrease in new floor area in 2022 compared to 2021. However, a rebound was expected in 2023, with ready-mix concrete consumption projected to grow by around 5.06% globally.
  • The residential sector stands as the largest consumer of ready-mix concrete, accounting for nearly 36.96% of the global consumption in 2022. Factors such as urbanization, government initiatives, and both foreign and domestic investments are fueling housing demands, leading to an uptick in residential construction. For instance, Germany announced its plans to construct a minimum of 4,000 new housing units by 2024. Similarly, the Malaysian government aims to build around 500 thousand affordable housing units by 2025. Consequently, ready-mix concrete consumption in the residential sector is projected to surge by 32.39% by 2030 compared to 2023.
  • The commercial sector is projected to be the fastest-growing consumer of ready-mix concrete, with a notable CAGR of 6.34% during the forecast period. The global commercial new floor area was anticipated to reach 6.83 billion sq. ft in 2023, driven by heightened demand for shopping malls, offices, and other commercial spaces. For instance, India's grade A office market in its top seven cities is set to expand to approximately 1 billion sq. ft by 2026 and further to 1.2 billion sq. ft by 2030. Consequently, the global consumption of ready-mix concrete in the commercial sector is projected to increase by 394 cubic meters by 2030 compared to 2023.

Fast-paced construction activities in Asia-Pacific and Middle East & Africa are likely to drive the demand for ready-mix concrete

  • Ready-mix concrete is a blend of cement, water, aggregates (such as sand or gravel), and admixtures. It is precisely mixed for use in diverse construction applications like foundations, walls, floors, and driveways. In 2022, the market experienced a downturn of approximately 5.46% compared to the previous year, largely due to a dip in demand from the residential sector. Specifically, the residential sector saw a decline of about 13.04% in 2022 compared to 2021. However, the market was projected to rebound, with a growth of around 5.06% in 2023 compared to 2022.
  • Leading the global consumption, Asia-Pacific accounted for roughly 74.66% of the ready-mix concrete market in 2022. The region's robust demand is fueled by its burgeoning population, rapid urbanization, and heightened construction activities. Notably, investments in industrial, healthcare, and commercial sectors, including retail and offices, are on the rise. For instance, India's grade A office market in its top seven cities is set to expand to approximately 1 billion sq. ft by 2026 and further to 1.2 billion sq. ft by 2030. As a result, the Asia-Pacific ready-mix concrete market is poised for a significant surge, with a projected growth of about 42.28% by 2030 compared to 2023.
  • Emerging as the frontrunner in consumption, Middle East & Africa is anticipated to register the highest CAGR of 5.68% in the ready-mix concrete market during the forecast period. This growth is primarily driven by escalating demand in both the residential and commercial segments. Notably, Saudi Arabia has ambitious plans, aiming to add approximately 555 thousand residential units, over 4.3 million sq. m of retail space, and more than 6.1 million sq. m of fresh office space by 2030.

Global Ready Mix Concrete Market Trends

Asia-Pacific's surge in large-scale office building projects is set to elevate the global floor area dedicated to commercial construction

  • In 2022, the global new floor area for commercial construction witnessed a modest growth of 0.15% from the previous year. Europe stood out with a significant surge of 12.70%, driven by a push for high-energy-efficient office buildings to align with its 2030 carbon emission targets. As employees returned to offices, European companies, resuming lease decisions, spurred the construction of 4.5 million square feet of new office space in 2022. This momentum is poised to persist in 2023, with a projected global growth rate of 4.26%.
  • The COVID-19 pandemic caused labor and material shortages, leading to cancellations and delays in commercial construction projects. However, as lockdowns eased and construction activities resumed, the global new floor area for commercial construction surged by 11.11% in 2021, with Asia-Pacific taking the lead with a growth rate of 20.98%.
  • Looking ahead, the global new floor area for commercial construction is set to achieve a CAGR of 4.56%. Asia-Pacific is anticipated to outpace other regions, with a projected CAGR of 5.16%. This growth is fueled by a flurry of commercial construction projects in China, India, South Korea, and Japan. Notably, major Chinese cities like Beijing, Shanghai, Hong Kong, and Taipei are gearing up for an uptick in Grade A office space construction. Additionally, India is set to witness the opening of approximately 60 shopping malls, spanning 23.25 million square feet, in its top seven cities between 2023 and 2025. Collectively, these endeavors across Asia-Pacific are expected to add a staggering 1.56 billion square feet to the new floor area for commercial construction by 2030, compared to 2022.

South America's estimated fastest growth in residential constructions due to increasing government investments in schemes for affordable housing to boost the global residential sector

  • In 2022, the global new floor area for residential construction declined by around 289 million square feet compared to 2021. This can be attributed to the housing crisis generated due to the shortage of land, labor, and unsustainably high construction materials prices. This crisis severely impacted Asia-Pacific, where the new floor area declined 5.39% in 2022 compared to 2021. However, a more positive outlook is expected in 2023 as the global new floor area is predicted to grow by 3.31% compared to 2022, owing to government investments that can finance the construction of new affordable homes capable of accommodating 3 billion people by 2030.
  • The COVID-19 pandemic caused an economic slowdown, due to which many residential construction projects got canceled or delayed, and the global new floor area declined by 4.79% in 2020 compared to 2019. As the restrictions were lifted in 2021 and pent-up demand for housing projects was released, new floor area grew 11.22% compared to 2020, with Europe having the highest growth of 18.28%, followed by South America, which rose 17.36% in 2021 compared to 2020.
  • The global new floor area for residential construction is expected to register a CAGR of 3.81% during the forecast period, with South America predicted to develop at the fastest CAGR of 4.05%. Schemes and initiatives like the Minha Casa Minha Vida in Brazil announced in 2023 with a few regulatory changes, for which the government plans an investment of USD 1.98 billion to provide affordable housing units for low-income families, and the FOGAES in Chile also publicized in 2023, with an initial investment of USD 50 million, are aimed at providing mortgage loans to families for affordable housing and will encourage the construction of new residential units.

Ready Mix Concrete Industry Overview

The Ready Mix Concrete Market is fragmented, with the top five companies occupying 6.24%. The major players in this market are CEMEX, S.A.B. de C.V., China National Building Material Group Corporation, CSCEC, Heidelberg Materials and Holcim (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End Use Sector Trends
    • 4.1.1 Commercial
    • 4.1.2 Industrial and Institutional
    • 4.1.3 Infrastructure
    • 4.1.4 Residential
  • 4.2 Major Infrastructure Projects (current And Announced)
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size, forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects.)

  • 5.1 End Use Sector
    • 5.1.1 Commercial
    • 5.1.2 Industrial and Institutional
    • 5.1.3 Infrastructure
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Product
    • 5.2.1 Central Mixed
    • 5.2.2 Shrink Mixed
    • 5.2.3 Transit Mixed
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 By Country
      • 5.3.1.1.1 Australia
      • 5.3.1.1.2 China
      • 5.3.1.1.3 India
      • 5.3.1.1.4 Indonesia
      • 5.3.1.1.5 Japan
      • 5.3.1.1.6 Malaysia
      • 5.3.1.1.7 South Korea
      • 5.3.1.1.8 Thailand
      • 5.3.1.1.9 Vietnam
      • 5.3.1.1.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 By Country
      • 5.3.2.1.1 France
      • 5.3.2.1.2 Germany
      • 5.3.2.1.3 Italy
      • 5.3.2.1.4 Russia
      • 5.3.2.1.5 Spain
      • 5.3.2.1.6 United Kingdom
      • 5.3.2.1.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Middle East and Africa
      • 5.3.3.1 By Country
      • 5.3.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.3.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.3.3.1.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.4 North America
      • 5.3.4.1 By Country
      • 5.3.4.1.1 Canada
      • 5.3.4.1.2 Mexico
      • 5.3.4.1.3 United States
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 By Country
      • 5.3.5.1.1 Argentina
      • 5.3.5.1.2 Brazil
      • 5.3.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BBMG Corporation
    • 6.4.2 Buzzi S.p.A
    • 6.4.3 CEMEX, S.A.B. de C.V.
    • 6.4.4 China National Building Material Group Corporation
    • 6.4.5 CRH
    • 6.4.6 CSCEC
    • 6.4.7 Foshan Huijiang Concrete Co., Ltd.
    • 6.4.8 Heidelberg Materials
    • 6.4.9 Holcim
    • 6.4.10 OYAK Cement
    • 6.4.11 SAMPYO GROUP
    • 6.4.12 Shanghai Construction Group(SCG)
    • 6.4.13 UltraTech Cement Ltd.
    • 6.4.14 Vicat
    • 6.4.15 Votorantim Cimentos

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONCRETE, MORTARS AND CONSTRUCTION CHEMICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms