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市場調査レポート
商品コード
1687110

マーガリン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Margarine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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マーガリン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マーガリン市場規模は2025年に232億2,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは2.42%で、2030年には261億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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バターや他の脂溶性スプレッドに代わる低コスト製品として採用されるケースが増えており、製品の費用対効果がマーガリン市場を牽引しています。業務用マーガリンの使用は、最終製品のコスト削減につながっています。ベーカリー産業では、マーガリンはペストリー、ドーナツ、クッキーなどの製品に広く使用されています。このように、ベーカリー部門は工業用マーガリンの用途において重要な役割を担っています。

クリームや牛乳を煮詰めて作るマーガリンは、バターに代わる栄養価の高い代替品として採用されています。カノーラ油、パーム油、大豆油は、低脂肪マーガリンに使われる植物性油脂の一例です。バターには健康を害する飽和脂肪酸が含まれているが、マーガリンの売り上げは最近伸びています。消費者は長期的な健康維持のために植物性バターの代用品に目を向けており、マーガリン産業に新たな展望が生まれると予想されます。さらに、世界中の消費者がクリーンな表示とサステイナブル製品を求めているため、メーカーは市場に対応し消費者のニーズを満たす適切なソリューションを開発する必要に迫られており、これは非遺伝子組み換え、アレルゲンフリー、その他の有益な謳い文句を持つ新しく開発されたマーガリン製品に好影響を与え、マーガリン市場を牽引すると予想されています。

主要市場動向

サステイナブル食品への需要の高まり

マーガリンは、人々がバターに移行し、バターに代わる健康的な食品を見出すようになったため、以前から見下されてきました。その影響は高級社会で顕著で、高所得者は飽和脂肪分を考慮せずにバターより安価なマーガリンから切り替えています。しかし、サステイナブル食品への追求が激しくなるにつれ、メーカー各社は時折変化する需要に対応してきました。新たな開発が市場を牽引する日も近いと考えられます。2023年1月の世界経済フォーラムの報告書によると、消費者の30%がサステイナブル食品に傾倒しているといいます。

多くの政府の保健省は、トランス脂肪酸を含む食品の有害成分を取り除くために農務省と提携しており、これはさらにサステイナブルマーガリン市場の成長を促進すると予想されます。例えば、アルゼンチンの高い心臓リスクの問題は、政府組織のイニシアチブによって取り組まれ、最終的に工業的に生産されたトランス脂肪を取り除くことによってサステイナブル食品を奨励するのに役立つスキームの採用につながりました。さらに、オランダのさまざまなマーガリンメーカーは、非遺伝子組み換えの重要性に気づいています。彼らは、刻々と変化する需要に対応しようとする産業のために、最高の原料を生産するというコンセプトを採用しています。世界各地の政府も、食肉、酪農、代替タンパク源をカバーするサステイナブル食品生産を積極的に推進しています。

欧州がマーガリン市場で最大のシェアを占める

世界のマーガリン市場は、欧州が最大のシェアを占めています。欧州はマーガリンの最大消費国であり、特に食品加工の消費が多いです。さらに、ドイツとフランスは欧州最大の消費国です。欧州における工業用マーガリンの需要は、製パンや食品加工産業におけるこの製品の用途の増加に伴い、継続的に伸びています。そのため、工業用マーガリン市場の企業は製品ラインを大幅に拡大し、ここ数年は若い消費者向けのマーケティングを重視しています。2021年の欧州委員会の報告書によると、食品加工産業は欧州で高度に発達しており、29万4,000社が存在し、欧州の全産業の15.2%を占めています。

西欧全域の小売マーガリンからトランス脂肪酸をほぼ完全に除去する取り組みが行われました。このため、食用植物油脂産業は、マーガリンの再製造と品質向上、食事に関する推奨事項や医療指導の反映、CVDの世界の出費増加に対する懸念への対応に多大な努力を払りました。その結果、この地域のマーガリン市場の拡大に貢献しました。

競合情勢

マーガリン市場は、いくつかの世界的と地域的な支払者によってセグメント化されています。同市場の大手企業は、幅広い地域で存在感を示し、多数の外食業者や小売業者、産業の需要に応える広範な製品ポートフォリオを有しています。この要素は、企業が市場で強固な骨格を維持するのに役立っています。世界のマーガリン市場の主要企業には、BRF SA、Upfield BV、Puratos、Associated British Foods PLC(Wittington Investments Limited)、Congara Brand Inc.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ベーカリーと菓子類の需要拡大
    • ベジタリアンとヴィーガン食の利点に関する意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • トランス脂肪酸の消費に対する厳しい規制
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ハード
    • ソフト
    • 液体
  • エンドユーザー
    • 家庭用消費者
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア/食料品店
      • オンライン小売店
      • その他
    • HoReCa
    • 産業別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Associated British Foods
    • Conagra Brands Inc.
    • Fuji Oil Co. Ltd
    • Bunge Limited
    • Wilmar International
    • Upfield BV
    • Puratos NV
    • BRF SA
    • Richardson International Limited
    • NMGK Group
    • Vandemoortele

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55198

The Margarine Market size is estimated at USD 23.22 billion in 2025, and is expected to reach USD 26.17 billion by 2030, at a CAGR of 2.42% during the forecast period (2025-2030).

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The product's cost-effectiveness is driving the margarine market as it is increasingly being adopted as a low-cost alternative to butter and other fat-soluble spreads. The use of industrial margarine is reducing the cost of end products. In the bakery industry, margarine is widely being used in products such as pastries, doughnuts, and cookies. Thus, the bakery sector holds a significant role in the application of industrial margarine.

Margarine, made by churning cream or milk, is being adopted as a nutritious alternative to butter. Canola, palm fruit, and soybean oil are a few examples of plant-based oils used to make low-fat margarine. While butter includes saturated fats that harm health, margarine sales have recently increased. Consumers are turning to plant-based butter substitutes to maintain their long-term health, which is anticipated to create new margarine industry prospects. In addition, manufacturers are under pressure to develop suitable solutions to cater to the market and satisfy consumer needs as consumers worldwide are demanding clean labels and sustainable products, which is creating a positive impact on the newly developed margarine products with non-GMO, allergen-free, and other beneficial claims and are anticipated to drive the margarine market.

Key Market Trends

Rising Demand for Sustainable Foods

Margarine has been looked down on for a decent time as people move toward butter, finding a healthy alternative to the former. The impact is more noticeable in a high-class society, as high-income people switched from margarine, cheaper than butter, without considering its saturated fat content. However, as the quest for sustainable food has become intense, manufacturers have been catering to changing demands from time to time. New developments are likely to drive the market soon. According to the World Economic Forum report in January 2023, 30% of the consumers are inclining towards sustainable food products.

Many governments' health ministries are partnering with the agriculture ministries to get rid of the harmful components of food, including trans fat, which is further anticipated to promote the growth of the market for sustainable margarine. For instance, Argentina's high heart risk problem was tackled by the initiatives of the government organizations, which finally led to the adoption of schemes that could help to encourage sustainable food by getting rid of industrially-produced trans fats. In addition, various margarine manufacturers in the Netherlands have realized the importance of non-GMO. They have adopted the concept of producing the best ingredients for industries trying to cope with the ever-changing demands. The government across the world are also actively promoting sustainable food production that covers meat, dairy, and alternative protein sources.

Europe holds the Largest Share in Margarine Market

The global margarine market is dominated by Europe, which holds the largest market share. Europe is the largest consumer of margarine, especially due to the high consumption of food processing. Furthermore, Germany and France are the largest consumers in Europe. The industrial margarine demand in Europe is continuously growing, with the rise in the application of this product in the baking and food processing industries. Thus, companies in the industrial margarine market have been greatly expanding their product lines and have been heavily emphasizing their marketing toward young consumers over the past few years. According to the European Commission report in 2021, the food process industry is highly developed in the European region with 294,000 firms, representing 15.2% of all European industry.

Initiatives were taken to near-complete the removal of trans fatty acids in its intake from retail margarine across Western Europe. Due to this, the edible vegetable oils and fats business made substantial efforts to reformulate and improve the quality of margarine, reflect dietary recommendations and medical guidance, and address concerns over the rising global expenses of CVDs. Consequently, this contributed to the region's margarine market's expansion.

Competitive Landscape

The margarine market is fragmented with several global and regional payers. Major players in the market have a broad geographical presence and an extensive product portfolio to cater to numerous foodservice operators and retail and industrial demands. This factor assists the company in maintaining a solid foothold in the market. The major players in the global margarine market include BRF SA, Upfield BV, Puratos, Associated British Foods PLC (Wittington Investments Limited), and Congara Brand Inc. among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand for Bakery and Confectionery Products
    • 4.1.2 Increasing Awareness about the benefits of Vegetarian and Vegan Diets
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stringent Regulations for Consumption of Trans-Fats
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Hard
    • 5.1.2 Soft
    • 5.1.3 Liquid
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Household Consumers
      • 5.2.1.1 Supermarkets/hypermarkets
      • 5.2.1.2 Convenience/Grocery Stores
      • 5.2.1.3 Online Retail Stores
      • 5.2.1.4 Other Distribution Channels
    • 5.2.2 HoReCa
    • 5.2.3 Industrial
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Associated British Foods
    • 6.3.2 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.3 Fuji Oil Co. Ltd
    • 6.3.4 Bunge Limited
    • 6.3.5 Wilmar International
    • 6.3.6 Upfield BV
    • 6.3.7 Puratos NV
    • 6.3.8 BRF SA
    • 6.3.9 Richardson International Limited
    • 6.3.10 NMGK Group
    • 6.3.11 Vandemoortele

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS