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市場調査レポート
商品コード
1686271
キサンタンガム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Xanthan Gum - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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キサンタンガム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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キサンタンガムの市場規模は2025年に8億米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.71%で、2030年には10億5,000万米ドルに達すると予測されます。
キサンタンガムはベーカリー製品の食感を改善し、パサパサになるのを防ぐと主張しています。キサンタンガムは保湿効果もあり、全体的な保存期間と受容性を高めるため、ベーカリー製品の消費量の増加がキサンタンガムの使用を促進しています。さらに、無糖やグルテンフリーのチョコレートの需要が高まっているため、メーカーは従来のグルテンを含む原料が不足しているレシピで、弾力性と構造を持つキサンタンガムをグルテンの代替品として使用しています。中期的には、健康的で機能的な菓子類へのニーズの高まりとともに、市場の拡大が予想されます。また、様々な食肉製品の生産量の増加や食肉加工品の需要の高まりにより、食肉原料の輸出入も世界的に増加しています。そのため、食肉製品の増粘剤、懸濁剤、安定剤、乳化剤として使用されるキサンタンガムの需要が伸びています。キサンタンガムは、ハム、ランチョンミート、赤ウインナー、その他のひき肉製品に使用することで、保水力や柔らかさを向上させることができます。
アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めており、飲食品セクターの急速な拡大により今後も支配的であり続けると思われます。また、都市化、生活水準の向上、小売店の拡大、支持的な経済要因が市場成長を後押しすると予測されます。例えば、中国経済は大きく成長しており、急速な都市化と所得の増加は中国人の食生活の多様化に寄与し、グルテンフリーのような高価値製品の需要を生み出し、キサンタンガムの需要を増加させています。さらに、この地域のいくつかの国の政府によって開始された投資や探査プロジェクトの増加が市場を後押ししています。例えば、アラブ首長国連邦は2022年7月、インド全土にフードパークを設置するために20億米ドルを投資する計画を発表しました。さらに、消費者の健康的なライフスタイルへの志向の高まりや、高品質な食品素材に対する意識の高まりが、同地域におけるキサンタンガムなどの食品添加物の需要に拍車をかけています。
キサンタンガム市場は、多くの国内企業や多国籍企業が市場シェアを争っています。カーギル社、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社、富豊集団、美華控股集団、J.M.フーバー社などです。製品革新は、有力企業が採用する魅力的な戦略的アプローチです。合併、拡大、買収、他社との提携は、ブランドの存在感を高め、市場シェアを高めるためにこれらの企業が採用する他の一般的な戦略です。さらに、規模の経済と消費者の高いブランド・ロイヤルティが、これらの企業に優位性を与えています。
The Xanthan Gum Market size is estimated at USD 0.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.05 billion by 2030, at a CAGR of 5.71% during the forecast period (2025-2030).
Xanthan gum claims to improve the texture of bakery products and prevent them from becoming crumbly and dry. As it also helps retain moisture and enhance overall shelf life and acceptability, the increasing consumption of bakery products drives the use of xanthan gum. Furthermore, due to the growing demand for sugar-free and gluten-free chocolates, manufacturers use xanthan gum as a replacement for gluten because of its elasticity and structure in recipes lacking traditional gluten-containing ingredients. Over the medium term, the market is anticipated to expand with the rising need for healthy and functional confectionery products. The import-export of raw meat products is also increasing worldwide due to the increasing production of various meat products and rising demand for processed meat. Therefore, the demand for xanthan gum is growing as it is used as a thickening, suspending, stabilizing, and emulsifying agent in meat products. It can be used in ham, luncheon meat, red sausage, and other minced meat products to improve the water-holding capacity and tenderness.
Asia Pacific holds the largest market share and will continue to dominate due to the rapid expansion of the food and beverage sector. Also, urbanization, rising standard of living, expansion of retail stores, and supportive economic factors are projected to boost market growth. For instance, the Chinese economy is growing significantly, and the rapid urbanization and income growth contribute to diversifying the Chinese diet and creating a demand for high-value products like gluten-free, thereby increasing the demand for xanthan gum. In addition, increased investments and exploration projects initiated by governments of several countries across the region fuel the market. For instance, in July 2022, the United Arab Emirates announced its plans to invest USD 2 billion to set up food parks across India. Further, rising consumer inclination toward healthier lifestyles and increasing awareness about quality food ingredients are spurring demand for food additives such as xanthan gums in the region.
The xanthan gum market is consolidated, with many domestic and multinational players competing for market share. Some prominent players in the market include Cargill Inc., Archer Daniels Midland Company, Fufeng Group, MeiHua Holdings Group Co. Ltd., and J. M. Huber Corporation. Product innovation is a compelling strategic approach adopted by leading players. Mergers, expansion, acquisitions, and partnerships with other companies are other common strategies adopted by these players to enhance brand presence and boost their market share. Further, economies of scale and high brand loyalty among consumers give these companies an upper edge.