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市場調査レポート
商品コード
1687362

自動車用グリーンタイヤ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Automotive Green Tires - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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自動車用グリーンタイヤ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車用グリーンタイヤの市場規模は2025年に1,337億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは11.02%で、2030年には2,255億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • COVID-19パンデミックは、自動車生産台数の減少、政府による操業停止や規制による製造工場の操業停止により、自動車用グリーンタイヤの成長を阻害しました。さらに、サプライチェーンの混乱と貿易制限が市場に混乱をもたらし、タイヤの組み立てと大手OEMへの供給が予想以上に複雑になりました。しかし、メーカーがこうした将来のリスクを軽減するために必要な対策を講じ始め、規制が緩和されるにつれて、市場の需要はペースを上げ始め、予測期間中も続くと予想されます。
  • 中期的には、電気自動車の販売台数の増加がグリーンタイヤの需要を促進する重要な要素として挙げられています。これらのグリーンタイヤは、低転がり抵抗を20%低減し、車両の総合効率を向上させる。これは、航続距離の制限とグリーンタイヤの問題を経験している電気自動車メーカーにとって主要な解決策であると認識されており、グリーンタイヤによって効率が改善された結果、より長い航続距離の電気自動車が登場する可能性があります。
  • シリカは転がり抵抗の低減、つまりタイヤが路面に対して変形する際に失われるエネルギーの低減を助ける。エネルギーの節約は燃費を向上させる。転がり抵抗は乗用車の燃料消費量の10~15%を占めますが、大型トラックの燃料消費量の30%を占めることもあります。低転がり抵抗タイヤはこれを2~3%削減するだけかもしれないが、それでも燃料の節約は環境に役立ちます。
  • アジア太平洋地域は、南アジア諸国、中国、日本などで電気自動車の普及が進んでいるため、グリーンタイヤの需要を牽引すると予想されます。さらに、消費者の嗜好の変化や乗用車セグメントの販売台数の増加が、同地域のグリーンタイヤ需要を後押ししています。これらの要因を受けて、タイヤメーカーはグリーンタイヤへの切り替えを進めています。グリーンタイヤは純正品(OE)として入手可能であり、燃費を向上させCO2排出量を削減するために転がり抵抗を下げるための後付けも可能です。

自動車用グリーンタイヤ市場の動向

電気自動車販売が市場成長を牽引しそうだ

  • 電気自動車の世界販売台数は、2021年と比較して2022年には約55.5%増加し、昨年は全般的に軟調であったにもかかわらず、初めて1,000万台を突破しました。その結果、国際エネルギー機関(IEA)によれば、2022年に世界で購入される乗用車の7台に1台が電気自動車となりました。自動車販売台数、特に電気自動車の販売台数の増加に伴い、OEM販売チャネルを通じた自動車用グリーンタイヤの需要は、予測期間中に大きく伸びると予想されます。OEMは、その世界な流通ネットワークを通じて製品への迅速なアクセスを提供し、製品寿命の延長を意味する保証で製品の品質とサポートサービスを保証します。
  • 電気自動車の台頭により、自動車産業の他の側面にも著しい変化が生じています。電動パワートレイン以外の電動自動車用部品の製造に重点が置かれるようになったのは、より高い効率が求められるようになったためです。効率と航続距離を重視し、著名な電気自動車メーカーはタイヤメーカーと協力しています。
  • 2022年4月、メルセデス・ベンツは、未来型電気自動車「メルセデス・ベンツ・ビジョンEQXX」向けタイヤの製造に関して、株式会社ブリヂストンとエキサイティングな開発パートナーシップを結んだと発表しました。この提携は、メルセデスのEV用に高効率のカスタムタイヤ「Turanza Eco」を設計し、航続距離を驚異的な1,000kmまで伸ばすことを目的としています。ブリヂストンは、このマイルストーンを達成するために、相手先商標製品メーカー(OEM)と緊密に協力していきます。
  • 効率性を高めるため、ブリヂストンは軽量化技術「ENLITEN(エンリテン)」をタイヤ設計に取り入れました。この革新的な技術により転がり抵抗が低減され、エネルギー効率が向上するとともに、タイヤ重量の20%軽減にも貢献します。
  • 2021年12月、グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニーは新しいElectricDrive GTを発表しました。このタイヤはグッドイヤーのサウンドコンフォート・テクノロジーを採用したモデルで、ロードノイズを効果的に低減する一体型遮音壁として機能します。電気自動車専用に最適化されており、テスラ・モデルのような人気モデルに対応しています。
  • さらに、長時間の移動でも快適であることから、世界的にSUV文化の動向が高まっており、消費者の嗜好を引き付けています。そのため、タイヤメーカーもSUVセグメントをターゲットに、OEMバッターで信頼性の高いタイヤ・ソリューションを提供することを目指しています。
  • 例えば、ヨコハマは2022年2月、トヨタの最新SUV「レクサスLX」に同社のタイヤ「ジオランダーX-CV」をOEM供給すると発表しました。このタイヤは高性能SUV用のハイウェイテレーンタイヤとして設計され、操縦性と高速性能特性を実現します。また、このタイヤはトヨタの次期レクサスLXに低転がり抵抗などの高性能基準を追加することになります。
  • 各国の政府は、自動車や自動車メーカーに対して様々な厳しい規制を打ち出しています。その結果、タイヤメーカーはタイヤの軽量化に妥協することなく環境に優しい原材料を採用し、車両重量を大幅に削減し、より高い燃費効率と少ない消費量を実現しています。グリーンタイヤのすべての利点は、市場におけるグリーンタイヤの需要を促進します。
  • 二酸化炭素の排出を最小限に抑えることは、世界各国の最優先事項の一つです。これを受けて、著名な国々は二酸化炭素排出量を削減するための規制を策定しています。例えば、2022年6月、インドのエネルギー効率局は、電化製品の格付けによく似た、タイヤのスター・ラベリング・プログラムを開始しました。タイヤの評価は、転がり抵抗や燃費に関する情報を提供します。
  • OEMメーカーとタイヤメーカー間の開発を考慮すると、OEMタイヤの需要は予測期間中プラスを維持すると予想されます。

アジア太平洋地域が自動車用グリーンタイヤ市場を独占

  • 地域別では、アジア太平洋地域が2021年の収益で大きな市場シェアを占めており、予測期間中も成長が見込まれます。同地域には自動車メーカーが多く存在するため、有利な市場機会が生まれる可能性が高いです。国別では、中国がアジア太平洋の自動車用グリーンタイヤ市場を独占しています。
  • 中国政府は、自動車販売を強化するために多くのインセンティブ・プランを導入しており、同国の自動車産業の拡大を奨励するために電気自動車の購入に対する補助金も提供しています。
  • 例えば、中国汽車工業協会(CAAM)によると、2021年には中国で約50万5,000台のバスと430万台のトラックが販売されました。これはバスの販売台数が前年比で13%増加したことを表しています。さらに、2022年に中国で販売される新車の30%が電気自動車で、そのうち22%がバッテリー電気自動車です。
  • 中国は2030年までに、販売される新車の40%を電気自動車にしたいと考えており、これはより多くの自動車が充電インフラを必要とすることを意味します。EVの販売増加に伴い、中国は2,000万台以上のEV車のニーズを満たす充電インフラの整備を計画しています。
  • インドでは、革新的な製品の創出を目指した広範な研究開発が積極的に行われており、近い将来、対象市場の成長を大幅に押し上げることが期待されています。この進展の顕著な例が、インドの大手自動車メーカー、マルチ・スズキです。マルチ・スズキは、遅くとも2025年末までに初の電気自動車を発売する計画を正式に発表しました。この戦略的な動きは、持続可能で環境に優しい輸送ソリューションの導入に対するインドのコミットメントを示しています。さらに、マルチ・スズキの親会社であるスズキ株式会社は、グジャラート州に10,400ルピーという多額の投資を行うことで、この変革に重要な役割を果たす予定です。
  • 燃料の排出や安全性に関する環境問題への関心の高まりも、プレーヤーに潜在的な機会を提供し、規制を遵守し、環境に優しい製品を好む消費者を引き付けるためにいくつかの調査活動を実施するよう促すと思われます。
  • 例えば、2022年7月、ミシュランはインド政府によって新たに導入されたスター・ラベリング・プログラムに認定されたインド初の乗用車向けタイヤブランドとなりました。インド・ミシュランは商用車と乗用車の両セグメントに登録した最初のブランドの1つで、その後、ミシュランのSUVタイヤLatitude Sport 3とPilot Sport 4でインド初の5つ星評価を獲得しました。
  • この地域で事業を展開する著名なタイヤメーカーは、予測期間中の成長戦略の一環として、市場での地位を再調整するために、事業拡大、合併、買収、提携など様々な成長戦略を採用しています。
  • 例えば、2022年5月、ブリヂストン、住友ゴム、横浜ゴムの3社は、トヨタ自動車が発売した電気自動車(EV)「bZ4X」にタイヤを純正供給すると発表しました。ブリヂストンが供給するタイヤは「アレンザ001」と「トゥランザEL450」。アレンザ001は、日本、欧州、アジア市場向けに設計されたbZ4Xに装着される予定。
  • 2022年1月、カンボジア開発評議会(CDC)は今週、ラタナキリ州とプレアシアヌーク州で総額3億300万米ドルの2つの新規投資プロジェクトを承認しました。新たに承認されたプロジェクトの1つは、プレアシアヌーク州シアヌークビル経済特区におけるGeneral Intelligence(Cambodia)社のものです。同社は2億9,700万米ドルを投入し、あらゆる種類の自動車用タイヤを生産する計画です。
  • さらに、ポリエステルの生産量の多さ、原材料供給の増加、この地域における確立された流通チャネルが、市場の収益成長を促進すると予想されます。したがって、市場のこうした新興国市場の動向を考慮すると、アジア太平洋地域の自動車用グリーンタイヤ市場は予測期間中に緩やかな成長を遂げると思われます。

自動車用グリーンタイヤ産業の概要

自動車用グリーンタイヤ市場は、以下のようなプレーヤーによって支配されています。 Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear Tire & Rubber Company, Pirelli & C. SpA, and many others.

このような少数のプレーヤーが市場の主要シェアを占めており、持続可能なタイヤ素材を開発するために生産能力に投資しています。自動車用グリーンタイヤメーカーは、市場での競争力を獲得するために、製品革新、研究開発、M&A、地域拡大に絶えず投資しています。

例えば、ピレリは2022年5月、メキシコのシラオにある工場の隣に先進技術とデジタル化センターを建設するため、2年間で1,500万米ドルを投資しました。このセンターでは、将来の電気自動車、持続可能な自動車、コネクテッドカー向けのタイヤを生産します。

ブリヂストンは2022年4月、メルセデス・ベンツAGがメルセデス・ベンツ VISION EQXX用タイヤの開発パートナーとして同社を選定したと発表しました。ブリヂストンのエンジニアは、メルセデス・ベンツと共同でカスタム設計のタイヤを開発し、車両の効率を高め、1回の充電で1,000kmの実走行距離を実現しました。

2022年4月、菱龍タイヤは太原クリーンタイヤ環境保護技術(クリーンタイヤ)と包括的な戦略的協力協定を締結したと発表しました。菱龍タイヤとクリーンタイヤは共同で廃タイヤリサイクル工場を建設するのに適した地域を選定し、統一流通・管理の実現を加速させ、タイヤのライフサイクルを通じてタイヤの研究開発、製造、リトレッド、リサイクルの包括的な産業チェーンを構築します。

2022年2月、株式会社ブリヂストンとENEOS株式会社は共同で研究開発プロジェクトを立ち上げました。両社は、ブリヂストンがタイヤ・ゴム事業で培った高度なゴム・高分子材料設計技術と、ENEOSの原油精製技術や基礎化学品製造技術を融合し、使用済みタイヤのケミカルリサイクル技術を共同開発する予定。

2022年1月、ミシュランと現代自動車は、プレミアム電気自動車(EV)に最適化した次世代タイヤの開発に関する覚書を締結しました。両社はエコ素材の使用を増やした環境対応タイヤを共同開発します。

2022年1月、横浜ゴムは東南アジアにおけるヨコハマタイヤの正規販売代理店であるYHIインターナショナルリミテッド(YHI)と合弁でヨコハマタイヤセールスマレーシアを設立。

2021年10月、ブリヂストンはメキシコのクエルナバカにあるタイヤ製造工場の拡張プロジェクトを開始しました。ブリヂストンメキシコは、この拡張プロジェクトに1億米ドル以上を投資し、18,000平方メートル以上の建物、新しいサービス施設、従業員用施設の建設、最新鋭の機械の設置などを行いました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 電気自動車販売の増加
  • 市場抑制要因
    • 高コストが市場成長を制限する可能性
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 自動車タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
  • エンドユーザー別
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Bridgestone Corporation
    • Continental AG
    • Michelin Group
    • Apollo Tyres Limited
    • Yokohama Tire Corporation
    • Goodyear Tire & Rubber Company
    • Pirelli & C. Spa
    • Toyo Tire Corporation
    • MRF Limited
    • CEAT Limited

第7章 市場機会と今後の動向

  • 持続可能で再生可能な素材への嗜好の変化
目次
Product Code: 61872

The Automotive Green Tires Market size is estimated at USD 133.73 billion in 2025, and is expected to reach USD 225.55 billion by 2030, at a CAGR of 11.02% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic hindered the growth of automotive green tires owing to declined vehicle production and the shutdown of manufacturing units due to lockdowns and restrictions imposed by the government. Furthermore, supply chain disruptions and trade restrictions created chaos in the market, making tire assembly and its supply to major OEMs more complex than expected. However, as manufacturers started taking necessary measures to mitigate such future risks and as restrictions eased, the demand in the market started picking up pace and is expected to continue over the forecast period.
  • Over the medium term, rising electric car sales have been cited as a key element driving demand for green tires. These green tires provide 20% less low rolling resistance, increasing total vehicle efficiency. This has been recognized as a primary solution for electric car manufacturers who are experiencing issues with limited range and green tires; they may see longer-range electric vehicles as a result of the improved efficiency supplied by them.
  • Silica aids in the reduction of rolling resistance or the energy lost as the tire deforms against the road. Energy conservation improves fuel efficiency. Rolling resistance accounts for 10-15% of fuel consumption in passenger cars but can account for up to 30% of fuel consumption in heavy trucks. While low rolling resistance tires may only cut this by 2 to 3%, fuel savings still assist the environment.
  • Asia-Pacific is anticipated to drive the demand for green tires owing to the increased penetration of electric vehicles across South Asian countries, China, Japan, etc. Further, shifting consumer preferences and rising sales of the passenger car segment across the region fuel the demand for green tires. In the wake of these factors, tire manufacturers are seen switching towards green tire, which is available as original equipment (OE), and even gets retrofit to lower the rolling resistance to improve fuel economy and reduce CO2 emission.

Automotive Green Tires Market Trends

Electric Vehicle Sales is Likely to Drive the Market Growth

  • Global sales of electric cars increased by around 55.5% in 2022 when compared to the year 2021, surpassing 10 million for the first time, even though car sales broadly were soft last year. As a result, one in every seven passenger cars bought globally in 2022 was an EV, according to the International Energy Agency (IEA). With growing automobile sales, especially electric vehicles, the demand for these automotive green tires through the OEM sales channel is expected to grow significantly during the forecast period. OEMs deliver quick access to products through their global distribution network and ensure product quality and support services with a warranty, which signifies higher product life.
  • Remarkable changes have been made to other aspects of the auto industry due to the rise of electric automobiles. The focus on creating components for electric automobiles other than electric powertrains had shifted due to the requirement for greater efficiency. With an emphasis on efficiency and range, prominent electric car manufacturers are working with tire manufacturers.
  • In April 2022, Mercedes-Benz announced an exciting development partnership with Bridgestone Corporation for the manufacturing of tires intended for their futuristic electric vehicle, the Mercedes-Benz Vision EQXX. This collaboration aims to design highly efficient custom Turanza Eco tires for Mercedes EVs, with the goal of extending the driving range to an impressive 1,000 km. Bridgestone will work closely with the original equipment manufacturer (OEM) to achieve this milestone.
  • To achieve increased efficiency, Bridgestone has incorporated its lightweight ENLITEN technology into the tire design. This innovative technology reduces rolling resistance, resulting in improved energy efficiency, and also contributes to a 20% reduction in tire weight.
  • In December 2021, the Goodyear Tire & Rubber Company introduced the new ElectricDrive GT. This tire model features Goodyear's SoundComfort Technology, which acts as an integrated sound barrier to minimize road noise effectively. It has been optimized specifically for electric vehicles and is compatible with popular models like the Tesla Model.
  • Moreover, the increasing trend for SUV culture globally, owing to its comfort in longer journeys, has attracted consumer preferences. Thus, tire manufacturers also aim to target the SUV segment to offer OEM batter and reliable tire solutions.
  • For instance, in February 2022, Yokohama announced that it would supply its Geolandar X-CV tires to OEM Toyota's latest Lexus LX SUV. The tires are designed as highway terrain tires for high-performance SUVs to deliver maneuverability and high-speed performance characteristics. In addition, the tires would add high-performance standards, including lower rolling resistance in Toyota's upcoming Lexus LXs.
  • Governments of various countries are coming up with various stringent regulations for vehicles and vehicle manufacturers. As a result, tire manufacturers adopt environment-friendly raw materials without compromising on lighter tires, significantly reducing vehicle weight and providing higher fuel efficiency and less consumption. All advantages of green tires will propel the demand for green tires in the market.
  • Minimizing carbon emissions is one of the utmost priorities of countries across the globe. In the wake of this, prominent countries are framing regulations to reduce carbon emissions. For instance, in June 2022, The Bureau of Energy Efficiency, India, launched the Star Labeling Program for tires, similar to the rating we often see for electrical appliances. The tire rating gives information about rolling resistance and possible fuel economy.
  • Considering the developments between OEM and tire manufacturers, demand for OEM tires is expected to remain positive during the forecast period.

Asia-Pacific is dominating the Automotive Green Tire Market

  • Based on geography, Asia-Pacific holds a significant market share in revenue in 2021 and is projected to grow during the forecast period. The major presence of vehicle manufacturers across the region may likely create lucrative market opportunities. In terms of country, China is dominating the automotive green tire market in Asia-Pacific.
  • The China government of China has introduced many incentive plans to bolster auto sales and has also offered subsidies for the purchase of electric vehicles to encourage the expansion of the automotive industry in the county.
  • For instance, according to the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), In 2021, approximately 505,000 busses and 4.3 million trucks were sold in China. This represented a 13% increase in bus sales .compared to the previous year. Further, a remarkable 30% of new automobiles sold in the nation in 2022 were electric vehicles, and 22% of those were battery-electric vehicles.
  • By 2030, China wants 40 percent of all new cars sold there to be electric vehicles, which means a lot more cars will need charging infrastructure. Owing to increased sales of EVs country has planned to establish charging infrastructure to meet the needs of more than 20 million EV cars.
  • India is actively engaging in extensive research and development initiatives aimed at creating innovative products that are expected to significantly boost the growth of the target market in the foreseeable future. A noteworthy example of this progress is India's leading automaker, Maruti Suzuki, which has officially announced its plans to launch its inaugural electric vehicle no later than the end of 2025. This strategic move demonstrates India's commitment to embracing sustainable and eco-friendly transportation solutions. Furthermore, Maruti Suzuki's parent company, Suzuki Motor Corporation, is set to play a crucial role in this transformation by investing a substantial amount of Rs 10,400 crore in the state of Gujarat.
  • Increasing environmental concerns about fuel emissions and safety will also provide potential opportunities for players and encourages them to stick to the regulations and conduct several research activities to attract consumers who prefer eco-friendly products.
  • For instance, in July 2022, Michelin became the first tire brand in the passenger vehicle segment in India to be accredited with the newly introduced star labeling program by the Government of India. Michelin India is one of the first brands to register for both commercial vehicle and passenger car segments and was subsequently awarded India's first five-star rating for Michelin Latitude Sport 3 and Pilot Sport 4 SUV tires.
  • The prominent tire manufacturers operating in the region are adopting various growth strategies, such as expansion, mergers, acquisitions, collaborations, partnerships, etc., to realign their position in the market as part of their growth strategies over the forecast period.
  • For instance, in May 2022, Bridgestone Corporation, Sumitomo Rubber, and Yokohama Rubber announced that they would supply their tires as original equipment for the bZ4X electric vehicle (EV) launched by Toyota Motor Corporation. Bridgestone will supply the Alenza 001 and Turanza EL450 tires. The Alenza 001 is expected to be fitted on the bZ4X designed for the Japanese, European, and Asian markets.
  • In January 2022, the Council for the Development of Cambodia (CDC) approved two new investment projects with a total capital of USD 303 million in the Rattanakiri and Preah Sihanouk provinces this week. One of the newly approved projects belongs to General Intelligence (Cambodia) Co. Ltd in Sihanoukville Special Economic Zone, Preah Sihanouk province. The firm plans to inject USD 297 million into producing all kinds of vehicle tires.
  • Further, the high production of polyester, an increasing supply of raw materials, and a well-established distribution channel in the region are expected to drive revenue growth in the market. Thus, considering such developments and trends in the market, Asia-Pacific automotive green tires market to have moderate growth during the forecast period.

Automotive Green Tires Industry Overview

The Automotive green tires market is dominated by players such as Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear Tire & Rubber Company, Pirelli & C. SpA, and many others.

Such few players hold a major share of the market and invest in their production capabilities to develop sustainable tire materials. Automotive green tire manufacturers are constantly investing in product innovation, research and development, mergers & acquisitions, and geographic expansion to attain a competitive edge in the market.

For instance, in May 2022, Pirelli invested USD 15 million over two years to build an advanced technology and digitalization center next to its plant in Silao, Mexico. It will produce tires for the future's more electric, sustainable, and connected vehicles.

In April 2022, Bridgestone announced that Mercedes-Benz AG had selected it as the development partner for tires for the Mercedes-Benz VISION EQXX. Bridgestone engineers collaborated with Mercedes-Benz to create custom-designed tires that have increased the vehicle's efficiency and a real-world driving range of 1,000km on a single charge.

In April 2022, Linglong Tire announced that it had signed a comprehensive strategic cooperation agreement with Taiyuan Clean Tire Environmental Protection Technology Co. Ltd (Clean Tire). Linglong Tire and Clean Tire will jointly select a suitable area to build a waste tire recycling plant, accelerate the realization of unified distribution and management, and build a comprehensive industrial chain of tire research and development, manufacturing, retreading, and recycling throughout the life cycle of tires.

In February 2022, Bridgestone Corporation and ENEOS Corporation jointly launched a research and development project. Both companies are expected to jointly develop chemical recycling technologies for used tires by merging the advanced rubber and polymer material design technologies Bridgestone has cultivated through its tire and rubber business with the crude oil refining technologies and foundational basic chemical product manufacturing technologies of ENEOS.

In January 2022, Michelin and Hyundai Motor signed a memorandum of understanding (MoU) to develop next-generation tires optimized for premium electric vehicles (EVs). Both companies will jointly develop eco-friendly tires with increased use of eco-friendly materials.

In January 2022, Yokohama Rubber Co. Ltd formed a joint venture with YHI International Limited (YHI), the official distributor of Yokohama tires in Southeast Asia, to form Yokohama Tire Sales Malaysia Sdn Bhd.

In October 2021, Bridgestone inaugurated the expansion project of its tire manufacturing plant, located in Cuernavaca, Mexico, with which it will increase its production by 15% annually. Bridgestone Mexico invested more than USD 100 million in this expansion project, which includes the construction of more than 18,000 square meters of buildings, new service facilities and facilities for its employees, and the installation of state-of-the-art machinery.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Electric Vehicle Sales
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Cost May Restrict the Market Growth
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Billion)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Vehicles
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By End-User Type
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Aftermarket
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 United Arab Emirates
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Bridgestone Corporation
    • 6.2.2 Continental AG
    • 6.2.3 Michelin Group
    • 6.2.4 Apollo Tyres Limited
    • 6.2.5 Yokohama Tire Corporation
    • 6.2.6 Goodyear Tire & Rubber Company
    • 6.2.7 Pirelli & C. Spa
    • 6.2.8 Toyo Tire Corporation
    • 6.2.9 MRF Limited
    • 6.2.10 CEAT Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Shifting Preferences Towards Sustainable and Renewable Materials