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市場調査レポート
商品コード
1750511

低転がり抵抗タイヤの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測

Low Rolling Resistance Tire Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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低転がり抵抗タイヤの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測
出版日: 2025年05月14日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の低転がり抵抗タイヤ市場は、2024年に156億米ドルと評価され、環境意識の高まり、電気自動車の急速な普及、タイヤ材料の大幅な改善により、CAGR 12%で成長し、2034年には425億米ドルに達すると推定されています。

モビリティが持続可能なソリューションへとシフトする中、低転がり抵抗(LRR)タイヤは燃費を向上させながらエネルギー損失を削減するのに役立っています。自動車メーカーと消費者は、排出ガスへの影響、コスト削減、性能の面から、これらのタイヤを優先しています。スマートタイヤ技術、環境に優しいコンパウンド、軽量構造の進歩は、多様な自動車セグメントでの需要をさらに促進しています。

低転がり抵抗タイヤMarket-IMG1

電気自動車やハイブリッド車は、LRRタイヤの人気上昇に大きく貢献しています。これらのタイヤは、表面摩擦を最小限に抑えることでバッテリーの航続距離を延ばし、効率を高めるのに役立っています。次世代タイヤの設計では、シリカベースの強化コンパウンド、軽量プロファイル、インテリジェントなトレッドパターンが採用され、接地面の最適化と空気抵抗の低減が図られています。リアルタイム診断のための組込みセンサーの統合により、LRRタイヤは摩耗や空気圧を監視できるインテリジェントな部品へと変貌を遂げ、車両メンテナンスのための予測的洞察を提供しています。この進化は、エネルギー消費を最小限に抑えながら走行性能を最大化しようとする従来型車両や自律走行車両をサポートします。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 156億米ドル
予測金額 425億米ドル
CAGR 12%

ゴムベースのLRRタイヤカテゴリーは2024年に37.43%のシェアを占め、2034年までのCAGRは13.6%と予測されます。高度な充填材を配合したゴムコンパウンドは、乗り心地や耐久性を犠牲にすることなく、強力な耐摩耗性と優れたトラクションを提供します。これらの材料により、メーカーは持続可能性と性能に関するドライバーの期待の高まりに応えながら、規制基準を満たしたエネルギー効率の高いタイヤを提供することができます。

乗用車セグメントは2024年に76.9%のシェアを占めました。費用対効果が高く、環境に配慮したソリューションを求める消費者の嗜好が、普及に寄与しています。LRRタイヤは、ストップ・アンド・ゴーの交通や毎日の通勤における車両効率を高め、燃料節約、排出ガス削減、運転快適性において顕著な利益をもたらします。これらの利点は、現代の都市交通のニーズと密接に合致しており、新車モデルへのLRRタイヤの統合が進んでいます。

中国低転がり抵抗タイヤ市場は60.63%を占め、2024年には43億8,000万米ドルを生み出します。その優位性は、EV生産への積極的な投資、排ガス規制に対する規制の後押し、タイヤ技術における国内の技術革新に起因します。地元ブランドと世界ブランドとの強力な協力関係により研究開発が加速し、先進的なLRRタイヤ製品の入手可能性と性能が拡大しています。

市場の主導権を確保するため、ミシュラン、横浜ゴム、ピレリ、ブリヂストン、コンチネンタルなどの企業は、戦略的パートナーシップ、持続可能な素材への投資、先進的なトレッドパターンと軽量コンパウンドの研究開発に注力しています。また、スマートタイヤ・ソリューションを通じて付加価値を高めるために、センサー内蔵などのデジタル技術を統合している企業も多いです。EVメーカーとの提携や、需要の高い地域での生産施設の拡大も、世界市場での存在感を高める上で極めて重要です。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの情勢
    • タイヤメーカー
    • 自動車OEM
    • 原材料サプライヤー
    • フリートオペレーターおよび物流会社
    • 最終用途
  • トランプ政権による関税への影響
    • 貿易への影響
      • 貿易量の混乱
      • 報復措置
    • 業界への影響
      • 供給側の影響(原材料)
        • 主要原材料の価格変動
        • サプライチェーンの再構築
        • 生産コストへの影響
      • 需要側の影響(顧客へのコスト)
        • 最終市場への価格伝達
        • 市場シェアの動向
        • 消費者の反応パターン
    • 影響を受ける主要企業
    • 戦略的な業界対応
      • サプライチェーンの再構成
      • 価格設定と製品戦略
      • 政策関与
    • 展望と今後の検討事項
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの情勢
  • 特許分析
  • 主なニュースと取り組み
  • 規制情勢
  • 価格動向
    • 推進
    • 地域
  • コスト内訳分析
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 電気自動車(EV)の普及率の増加
      • LRRタイヤを標準装備したOEM統合
      • タイヤ技術と材料の進歩
      • 環境に優しい自動車と部品に対する政府の優遇措置
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 促進要因の注意散漫と安全上の懸念
      • データのプライバシーとセキュリティ
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 戦略的展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:車両別、2021-2034

  • 主要動向
  • 乗用車
    • セダン
    • ハッチバック
    • SUV
  • 商用車
    • 軽作業
    • 中型
    • ヘビーデューティー

第6章 市場推計・予測:推進力別、2021-2034

  • 主要動向
  • ガソリン
  • ディーゼル
  • 全電気自動車
  • PHEV
  • ハイブリッド車
  • 燃料電池自動車

第7章 市場推計・予測:材料別、2021-2034

  • 主要動向
  • ゴムベース
  • シリカベース
  • ハイブリッド化合物
  • ナノ材料

第8章 市場推計・予測:販売チャネル別、2021-2034

  • 主要動向
  • OEM
  • アフターマーケット

第9章 市場推計・予測:最終用途別、2021-2034

  • 主要動向
  • 個人使用
  • 商用船団
  • 政府/市営交通
  • 物流・配送サービス

第10章 市場推計・予測:地域別、2021-2034

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧諸国
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Apollo
  • Bridgestone
  • Cheng Shin Rubber Industry
  • Continental
  • Double Coin Holdings
  • Giti Tire
  • Hankook Tire &Technology
  • Kumho Tire
  • Michelin
  • MRF
  • Nexen Tire
  • Nokian Tyres
  • Pirelli &C.
  • Sailun Group
  • Sumitomo Rubber Industries
  • The Goodyear Tire &Rubber Company
  • Toyo Tire
  • Triangle Tyre
  • Yokohama Rubber
  • Zhongce Rubber Group
目次
Product Code: 13878

The Global Low Rolling Resistance Tire Market was valued at USD 15.6 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 12% to reach USD 42.5 billion by 2034, driven by the growing environmental awareness, surging electric vehicle adoption, and significant improvements in tire materials. As mobility shifts toward sustainable solutions, low rolling resistance (LRR) tires help reduce energy losses while improving fuel efficiency. Vehicle manufacturers and consumers prioritize these tires for their impact on emissions, cost savings, and performance. Advancements in smart tire technology, eco-friendly compounds, and lightweight construction further fuel demand across diverse automotive segments.

Low Rolling Resistance Tire Market - IMG1

Electric and hybrid vehicles are major contributors to the increasing popularity of LRR tires. These tires help extend battery range and enhance efficiency by minimizing surface friction. Next-generation tire designs now feature enhanced silica-based compounds, lightweight profiles, and intelligent tread patterns to optimize contact and reduce drag. The integration of embedded sensors for real-time diagnostics is transforming LRR tires into intelligent components capable of monitoring wear and pressure, offering predictive insights for vehicle maintenance. This evolution supports conventional and autonomous vehicles seeking to maximize road performance while minimizing energy consumption.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$15.6 Billion
Forecast Value$42.5 Billion
CAGR12%

The rubber-based LRR tire category accounted for a 37.43% share in 2024 and is anticipated to witness a CAGR of 13.6% through 2034. Rubber compounds blended with advanced fillers offer strong resistance to wear and superior traction without sacrificing ride comfort or durability. These materials enable manufacturers to deliver energy-efficient tires that meet regulatory standards while catering to drivers' growing expectations around sustainability and performance.

The passenger vehicles segment held a 76.9% share in 2024. Consumer preferences for cost-effective and eco-conscious solutions are contributing to widespread adoption. LRR tires enhance vehicle efficiency in stop-and-go traffic and daily commutes, offering noticeable gains in fuel savings, reduced emissions, and driving comfort. These benefits align closely with modern urban transportation needs and the increasing integration of LRR tires in new vehicle models.

China Low Rolling Resistance Tire Market held 60.63%, generating USD 4.38 billion in 2024. Its dominance stems from aggressive investment in EV production, regulatory backing for emission controls, and domestic innovation in tire technologies. Strong collaborations between local and global brands have accelerated R&D, expanding the availability and performance of advanced LRR tire products.

To secure market leadership, companies such as Michelin, Yokohama Rubber, Pirelli, Bridgestone, and Continental focus on strategic partnerships, investments in sustainable materials, and R&D for advanced tread patterns and lightweight compounds. Many are integrating digital technologies, such as embedded sensors, to add value through smart tire solutions. Collaborations with EV makers and expanding production facilities in high-demand regions are also pivotal in strengthening global market presence.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 3600 synopsis, 2021 - 2034

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Tire manufacturers
    • 3.2.2 Automotive OEM
    • 3.2.3 Raw material suppliers
    • 3.2.4 Fleet operators & logistics firms
    • 3.2.5 End use
  • 3.3 Impact of Trump administration tariffs
    • 3.3.1 Trade impact
      • 3.3.1.1 Trade volume disruptions
      • 3.3.1.2 Retaliatory measures
    • 3.3.2 Impact on industry
      • 3.3.2.1 Supply-side impact (raw materials)
        • 3.3.2.1.1 Price volatility in key materials
        • 3.3.2.1.2 Supply chain restructuring
        • 3.3.2.1.3 Production cost implications
      • 3.3.2.2 Demand-side impact (Cost to customers)
        • 3.3.2.2.1 Price transmission to end markets
        • 3.3.2.2.2 Market share dynamics
        • 3.3.2.2.3 Consumer response patterns
    • 3.3.3 Key companies impacted
    • 3.3.4 Strategic industry responses
      • 3.3.4.1 Supply chain reconfiguration
      • 3.3.4.2 Pricing and product strategies
      • 3.3.4.3 Policy engagement
    • 3.3.5 Outlook & future considerations
  • 3.4 Profit margin analysis
  • 3.5 Technology & innovation landscape
  • 3.6 Patent analysis
  • 3.7 Key news & initiatives
  • 3.8 Regulatory landscape
  • 3.9 Price trend
    • 3.9.1 Propulsion
    • 3.9.2 Region
  • 3.10 Cost breakdown analysis
  • 3.11 Impact on forces
    • 3.11.1 Growth drivers
      • 3.11.1.1 Rise in Electric Vehicle (EV) adoption
      • 3.11.1.2 OEM integration of LRR tires as standard
      • 3.11.1.3 Advancements in tire technology and materials
      • 3.11.1.4 Government incentives for green vehicles and components
    • 3.11.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.11.2.1 Driver distractions and safety concerns
      • 3.11.2.2 Data privacy and security
  • 3.12 Growth potential analysis
  • 3.13 Porter's analysis
  • 3.14 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Vehicle, 2021 - 2034 ($Mn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Passenger cars
    • 5.2.1 Sedans
    • 5.2.2 Hatchbacks
    • 5.2.3 SUV
  • 5.3 Commercial vehicles
    • 5.3.1 Light duty
    • 5.3.2 Medium duty
    • 5.3.3 Heavy duty

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Propulsion, 2021 - 2034 ($Mn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Gasoline
  • 6.3 Diesel
  • 6.4 All-Electric
  • 6.5 PHEV
  • 6.6 HEV
  • 6.7 FCEV

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Material, 2021 - 2034 ($Mn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Rubber-based
  • 7.3 Silica-based
  • 7.4 Hybrid compounds
  • 7.5 Nano materials

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Sales Channel, 2021 - 2034 ($Mn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 OEM
  • 8.3 Aftermarket

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By End Use, 2021 - 2034 ($Mn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Personal use
  • 9.3 Commercial fleets
  • 9.4 Government/municipal transport
  • 9.5 Logistics and delivery services

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2034 ($Mn, Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Southeast Asia
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 South Africa

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Apollo
  • 11.2 Bridgestone
  • 11.3 Cheng Shin Rubber Industry
  • 11.4 Continental
  • 11.5 Double Coin Holdings
  • 11.6 Giti Tire
  • 11.7 Hankook Tire & Technology
  • 11.8 Kumho Tire
  • 11.9 Michelin
  • 11.10 MRF
  • 11.11 Nexen Tire
  • 11.12 Nokian Tyres
  • 11.13 Pirelli & C.
  • 11.14 Sailun Group
  • 11.15 Sumitomo Rubber Industries
  • 11.16 The Goodyear Tire & Rubber Company
  • 11.17 Toyo Tire
  • 11.18 Triangle Tyre
  • 11.19 Yokohama Rubber
  • 11.20 Zhongce Rubber Group