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市場調査レポート
商品コード
1686216

スイムウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Swimwear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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スイムウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スイムウェアの市場規模は2025年に282億9,000万米ドルと推定され、2030年には385億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.37%です。

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主なハイライト

  • ファッション動向の変化に伴い、デザイン、動向、生地の快適性が市場を大きく牽引しています。メーカーやデザイナーはスイムウェアの着心地を重視しており、それが消費者の購買決定に劇的な影響を与えるからです。トレンディなプリントや便利なカッティングなど、付加価値の人気が市場をさらに牽引しています。
  • 伸縮性と効能を向上させる生地の開発にネオプレン繊維を取り入れるなど、製品の革新と技術の新興により、スイムウェア市場は今後数年で高い売上を記録すると予想されます。例えば、2022年3月、ブランド「スキムス」はイタリアのファッションハウス「フェンディ」とコラボレートしてユニークなコレクションを発表しました。フェンディ×スキムスの既製服コレクションにはスイムウェア、体にフィットするドレス、トップスなどがあり、価格は950米ドルからとなっています。
  • スイムウェア小売店の世界の出店数は、スイムウェア全体の売上を大きく押し上げています。Saltwater CollectiveとMinnow Bathersは、カナダなどの地域でスイムウェア市場をリードする企業であり、カナダ全土に店舗を拡大することで、その価値シェアを強化し続けています。その他、Londre、Knix、Decathlonなどが有名です。

スイムウェア市場の動向

消費者の水遊び志向の高まり

  • スポーツ活動の重要性、特に健康上の理由と、国際的なスポーツイベントの増加が、人々のスポーツやレクリエーション活動への参加を促しています。フィットネスやウォータースポーツに参加する人が増えたことで、水泳やその他のウォータースポーツ活動に適したエレガントで快適なスイムウェアが登場しました。水泳の利点から、フィットネスとして水泳を選ぶ人が増えています。
  • 水泳への参加率を向上させるためのキャンペーンが各国で増えていることが、ここ数年のスイムウェア需要の牽引役として重要な役割を果たしています。こうしたキャンペーンは、消費者に水泳への参加を促し、地域社会とスポーツ組織の結びつきを強める。
  • インスタグラムやピンタレストなどのソーシャルメディア・プラットフォームは、当初、ウィンドウ・ショッピングのデジタル版として登場しました。さらに、Buyable Pins、ソーシャル広告、ショッパブル・インスタグラム・ギャラリーなどの機能が導入されたことで、これらのプラットフォームは現在、ソーシャルメディアを通じて店舗や商品ページへの即時アクセスをブランドに提供しています。魅惑的なビジュアルコンテンツ、特にスイムウェアの顧客写真は、活発なソーシャルコミュニティーを育み、ブランド愛好家が豊富なユーザー作成コンテンツを共有するきっかけとなっています。

アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占める

  • アジア太平洋地域は、予測期間中、他の地域よりも高い成長率が見込まれています。インドや中国のような新興経済諸国は、スイムウェアの需要において大きな可能性を秘めています。例えば、中国のスイムウェア市場を牽引しているのは、効果的な身体運動とされるウォータースポーツに対する消費者の志向の高まりです。
  • 中華人民共和国財政部によると、中国の文化、観光、スポーツ、メディアに対する公的支出の総額は、2022年には約3,905億元に達します。そのため、国内外のメーカーは室内水泳用の実用的なデザインに力を入れると同時に、性能、快適性、デザイン、スタイルといった要素により大きな関心を寄せています。
  • さらに、レジャーやレクリエーションとしての水泳への嗜好の高まりと相まって、生活用品への支出が増加していることも、この地域のスイムウェア市場の成長を後押ししています。政府や非営利団体によるプールの開発・整備への投資は、間接的にスイムウェアの市場価値を高めています。
  • ブランド志向の消費者が世界的に増加する中、大手企業はリサイクル素材を使用した持続可能なスイムウェアを投入することで、消費者の関心を引く戦略を採っています。製品革新は、製品ポートフォリオを拡大するための重要な戦略として、市場のプレーヤーによって主に実施されています。例えば、2022年9月、コロンビアのスイムウェアブランドCHAMELAは、衣料品分野で最も急成長しているブランドの1つである「Fabnest」を通じてインドに進出しました。このように、上記の要因がスイムウェア市場を牽引しています。

スイムウェア業界の概要

スイムウェア市場は競争が激しいです。スイムウェア市場で事業を展開する主要企業は、競争上の優位性を得るために、使用する素材、価格、製品レンジ、サイズによって差別化を図っています。Pentland Group PLC(Speedo International Limited)は、この市場で最も積極的な企業の一つであり、主にパートナーシップ、製品革新、事業拡大に注力しています。ブランド志向の消費者が世界的に増加する中、大手企業はリサイクル素材を使用した持続可能なスイムウェアを投入することで、消費者の注目を集める戦略を採っています。スイムウェア市場の主要企業には、Pentland Group PLC、Arena SpA.、Adidas AG、Puma SE、Nike Inc.などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ウォータースポーツへの参加者の増加
    • ビーチカルチャーとアドベンチャーツーリズムの人気
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の存在
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 女性用スイムウェア
    • 男性用スイムウェア
    • ゴーグル・スイムキャップ
  • 流通チャネル
    • オンラインストア
    • オフラインストア
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • Market Positioning Analysis
  • 企業プロファイル
    • Pentland Group PLC
    • Jockey International Inc
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • Nike Inc.
    • Perry Ellis International Inc.
    • Arena SpA
    • Puma SE
    • Adidas AG
    • Swimwear Anywhere Inc.
    • Boardriders Inc

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50667

The Swimwear Market size is estimated at USD 28.29 billion in 2025, and is expected to reach USD 38.53 billion by 2030, at a CAGR of 6.37% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • With changing fashion trends, design, trend, and fabric comfort significantly drive the market. Manufacturers and designers focus on the comfort level of swimwear, as it dramatically impacts consumer purchase decisions. The popularity of value-added features, such as trendy prints and convenient cuts, further drives the market.
  • Due to product innovations and advancing technologies, such as incorporating neoprene fiber to develop fabrics that improve their elasticity and efficacy, the swimwear market is expected to witness high sales in the coming years. For instance, in March 2022, The brand Skims collaborated with Italian fashion house Fendi to release a unique collection, which featured a Fendi x Skims ready-to-wear collection, including swimsuits, form-fitting dresses, and tops, with prices starting at USD 950.
  • The number of swimwear retail outlets opening worldwide significantly boosts overall swimwear sales. Saltwater Collective and Minnow Bathers are leading players in the swimwear market in regions like Canada, and they continue to strengthen their value share by expanding their footprint across the country. Other well-known swimwear outlets in the country are Londre, Knix, and Decathlon.

Swimwear Market Trends

Growing Consumer Inclination Toward Water Activities

  • The importance of sports activities, especially for health reasons, and the increasing number of international sports events are encouraging the involvement of people in sports and recreational activities. The increased number of people participating in fitness and water sports has allowed players to introduce elegant and comfortable swimwear suitable for swimming and other water sports activities. Due to the benefits of swimming, several people are inclined to opt for this activity as a fitness regime.
  • An increasing number of campaigns in various countries to improve participation in swimming has played a vital role in driving the demand for swimwear in the last few years. These campaigns encourage consumers to participate in swimming and strengthen links between the community and sports organizations.
  • Social media platforms, such as Instagram and Pinterest, initially emerged as digital counterparts to window shopping. Furthermore, with the introduction of features like Buyable Pins, social ads, and shoppable Instagram galleries, these platforms now offer brands instantaneous access to stores and product pages through social media. The captivating visual content, particularly in swimwear customer photos, fosters an active social community and inspires brand enthusiasts to share abundant user-generated content.

Asia-Pacific Holds a Prominent Share

  • The Asia-Pacific region is expected to experience a higher growth rate than the other regions during the forecast period. Fast-developing economies, like India and China, show great potential in terms of demand for swimwear. For instance, the Chinese swimwear market is driven by a growing consumer inclination toward water sports, which is considered an effective form of physical exercise.
  • According to the Ministry of Finance of the People's Republic of China, total public expenditure on culture, tourism, sports, and media in China amounted to about 390.5 billion yuan in 2022. Therefore, local and foreign manufacturers focus on practical designs for indoor swimming and, at the same time, pay greater attention to factors like performance, comfort, design, and style.
  • Moreover, the increasing expenditure on lifestyle goods, coupled with a growing preference for swimming as a leisure and recreational activity, is driving the growth of the swimwear market in the region. Investments by governments and non-profit organizations toward the development and maintenance of swimming pools indirectly raise the market value of swimwear.
  • With the increasing number of brand-conscious consumers worldwide, major players are adopting strategies to draw their attention by introducing sustainable swimwear made using recycled material. Product innovation is implemented majorly by the players in the market as a critical strategy to expand their product portfolio. For instance, in September 2022, Colombia's swimwear brand CHAMELA entered India through one of the fastest-growing brands in the garment sector, "Fabnest''. Thus, these factors mentioned above drive the swimwear market.

Swimwear Industry Overview

The swimwear market is highly competitive. The key companies operating in the swimwear market differentiate based on the material used, price, range, and size to gain a competitive advantage. Pentland Group PLC (Speedo International Limited) is one of the most active companies in the market, focusing majorly on partnerships, product innovations, and expansions. With the increasing number of brand-conscious consumers worldwide, major players are adopting strategies to draw consumers' attention by introducing sustainable swimwear made using recycled material. Some major companies in the swimwear market include Pentland Group PLC, Arena SpA., Adidas AG, Puma SE, and Nike Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Enhanced Participation In Water Sports
    • 4.1.2 Popularity Of Beach Culture And Adventure Tourism
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Presence of counterfeit products
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Women's Swimwear
    • 5.1.2 Men's Swimwear
    • 5.1.3 Goggles and Swim Caps
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Stores
    • 5.2.2 Offline Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Pentland Group PLC
    • 6.3.2 Jockey International Inc
    • 6.3.3 LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • 6.3.4 Nike Inc.
    • 6.3.5 Perry Ellis International Inc.
    • 6.3.6 Arena SpA
    • 6.3.7 Puma SE
    • 6.3.8 Adidas AG
    • 6.3.9 Swimwear Anywhere Inc.
    • 6.3.10 Boardriders Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS