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市場調査レポート
商品コード
1685701
藻類オメガ3成分:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Algae Omega-3 Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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藻類オメガ3成分:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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藻類オメガ3成分市場規模は、2025年に12億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは13.36%で、2030年には23億6,000万米ドルに達すると予測されます。
新興国市場における乳児用調製粉乳の需要増が市場を牽引しています。中国は出生率が高いため、乳児用調製粉乳の世界最大の消費国です。DHAとEPAは乳児の脳の開発と免疫力の強化に不可欠です。DHAは、さまざまな規制やWHOの勧告において、乳児用調製粉乳製品に配合するための法的系統が確立されています。乳児用調製粉乳は、中国における藻類オメガ3消費者製品の主要市場シェアを占めています。
ノルウェーの研究によると、オメガ3は子供の脳に良い影響を与え、子供の問題解決能力を高めるといいます。最近の調査研究によると、乳児用調製粉乳や母乳にDHAを大量に摂取すると、身長が伸びるなど、早産児の成長にプラスの効果があるといいます。中国のように、成人人口と乳幼児人口の両方が増加傾向にある国では、乳児用栄養剤やベビーフードの需要が絶えず増加しています。オメガ3を強化した乳児用栄養剤の需要は、多忙なライフスタイルで食事の準備に時間をかけられない親たちから高まっています。
北米の米国は、世界の藻類オメガ3成分市場で最大のシェアを占めています。これは、オメガ3サプリメントや強化食品の消費の増加、オメガ3の健康効果に関する意識の高まりによるものです。また、主要企業の国内進出や配合を強化した製品の頻繁な発売が、この地域の市場成長をさらに後押ししています。
米国では、ドコサヘキサエン酸(DHA)は乳児栄養に使用される主要成分です。同国で乳児用調製粉乳を提供するほぼすべてのブランドが、調製粉乳のコスト増につながる成分としてDHAを使用しており、これが同国の藻類オメガ3成分市場の成長を後押ししています。例えば、米国のEnfamil社はEnfagrow A+Stage 4 Nutritional Milk Powderを提供しており、DHAを他の必須プレバイオティクスや微量栄養素とともに配合しています。
Koninklijke DSM N.V.、Corbion、BASF、Polaris S.A.、Neptune Wellness Solutions Inc.などの主要企業は、様々な地域で地元のプレーヤーとの競争に直面しているので、世界の藻類オメガ3成分市場は断片化されています。パートナーシップが最も一般的な戦略であることに変わりはないです。ADM、Koninklijke DSM N.V.、Neptune Wellness Solutions Inc.などの主要企業は、様々な地域で生産能力と消費者基盤を拡大するため、提携や合弁事業に注力しています。
The Algae Omega-3 Ingredients Market size is estimated at USD 1.26 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.36 billion by 2030, at a CAGR of 13.36% during the forecast period (2025-2030).
The market studied is being dominantly driven by the increasing demand for infant formula products in developing regions. China is the world's largest consumer of infant formula products, due to the high birth rate in the country. DHA and EPA are essential for infant brain development and immunity strength. DHA has well-established legal strains for incorporation into infant formula products in different regulations and WHO recommendations. Infant formula holds the major market share for algae omega-3 consumer products in China.
According to a Norwegian study, omega-3 demonstrates a positive effect on a child's brain and enhances a child's problem-solving abilities. According to recent research studies, high doses of DHA in baby formula or breast milk can have a positive effect on the growth of pre-term infants, such as an increase in height. In countries, such as China, where both the adult population and infant population are on the rise, the demand for infant nutrition and baby food is constantly increasing. The demand for infant nutrition fortified with omega-3 is increasing from the parents who have busy lifestyles and less time to prepare meals.
United States in North America accounts for the largest share in the global algae omega 3 ingredient market. This is due to the increased consumption of Omega 3 supplements, fortified foods and rising awareness regarding the health benefits of Omega 3. Also, domestic expansion of the leading companies and frequent launches of products with enhanced formulations have further fueled the market growth in the region.
In the United States, docosahexaenoic acid (DHA) is a major ingredient that is being used in infant nutrition. Almost all the brands offering infant nutrition formula in the country uses DHA as an ingredient that adds to the cost of formula, which is augmenting the growth of algae omega-3 ingredients market in the country. For instance, Enfamil, a US-based company offers Enfagrow A+ Stage 4 Nutritional Milk Powder, which consists of DHA, along with other essential prebiotics and micronutrients.
The global algae omega-3 ingredients market is fragmented, as key players, like Koninklijke DSM N.V, Corbion, BASF, Polaris S.A., and Neptune Wellness Solutions Inc. are facing competition from local players across various regions. Partnerships remained the most common strategy. Key players, like ADM, Koninklijke DSM N.V, and Neptune Wellness Solutions Inc. are focusing on partnerships and joint ventures to increase their production capabilities and consumer base across various regions.