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市場調査レポート
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1684075

インドネシアのドライミックスモルタル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Indonesia Dry Mix Mortar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 198 Pages
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2~3営業日
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インドネシアのドライミックスモルタル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドネシアのドライミックスモルタル市場規模は2024年に406万トンと推定され、2030年には596万トンに達し、予測期間(2024-2030年)のCAGRは6.61%で成長すると予測されます。

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工業・施設セクターからのドライミックスモルタルの需要が急増している

  • 2022年、インドネシアのドライミックスモルタル消費量は前年比1.98%増となりました。特筆すべきは、産業・施設部門と住宅部門の消費量が最も急増したことです。2023年のドライミックスモルタルの消費量は平均6.3%増加し、インドネシアの年間消費量は2022年より6.46%増加しました。
  • インドネシアのドライミックスモルタル需要は住宅部門が大半を占めており、特に全国の住宅におけるしっくいやレンダーの用途が多いです。これらの用途は、2022年の同部門のドライミックスモルタル消費量の63%を占める。同国の都市化率は上昇傾向にあり、このセクターの需要は上昇基調を続けると予想されます。
  • 住宅部門に続いて、インフラ部門がインドネシアのドライミックスモルタルの主要消費者として際立っています。2022年には、インフラ部門が国内のドライミックスモルタル需要の15.97%を占める。ドライミックスモルタルの主な用途はレンダー、プラスター、防水スラリーであり、このセクターのドライミックスモルタル需要の78%を占めています。
  • 工業・施設セクターはドライミックスモルタルの需要が最も急成長し、予測期間中のCAGRは8.45%と予測されています。この成長は、インドネシアが製造業の拡大に戦略的に重点を置いていることに起因しています。これに伴い、同国は「メイキング・インドネシア4.0」イニシアチブを立ち上げ、製造部門を推進し、2045年までに高所得国になるという目標を達成することを目指しています。こうした取り組みにより、工業・施設セクターの建設活動が前年比増で促進されることが期待されます。

インドネシアのドライミックスモルタル市場動向

インドネシアの商業用不動産市場規模は2028年までに1兆3,900億米ドルに達すると予測され、商業セクターの需要が拡大する可能性が高い

  • 2022年、インドネシアの新規商業施設床面積は前年比9.7%減少しました。この落ち込みは、COVID-19パンデミック時の建築活動の落ち込みから平常に戻った結果です。パンデミック以前から、インドネシアの商業ビルの年間エネルギー原単位は低下傾向を示しており、その割合は年率2.64%でした。しかし、2023年には回復が見られ、新しいオフィス、倉庫、小売スペースを必要とする外国直接投資(FDI)の急増が原動力となって、新しい商業床面積が5.7%増加しました。
  • COVID-19が大流行する中、2020年と2021年にインドネシアは、約960万平方フィートを占める新規商業床面積の大幅な急増を示しました。政府が経済活性化に注力した結果、民間・公共プロジェクトともに建設関連の検疫が緩和されるなどの措置がとられました。これにより、従業員は現場での仕事を再開し、企業は事業を継続できるようになりました。特筆すべきは、インドネシアの完成工事高が2020年には約1兆3,200億IDRに達し、2021年には1兆4,200億IDRに増加することです。
  • インドネシアの新規商業床面積は、2023年比で2030年までに約58.72%の大幅な伸びが予測されています。この急増は、ショッピングモール、オフィス、その他の商業スペースに対する需要の高まりによるものです。小売不動産セグメントは、同国で特に魅惑的なセクターとして浮上しています。例えば、商業用不動産市場の規模は、2028年までに1兆3,900億米ドルに達すると予想されています。インドネシアの商業用新設床面積は、予測期間中にCAGR 6.82%を記録し、安定した成長を維持すると予想されます。

住宅需要の増加が住宅セクターの成長を促進する可能性が高い

  • 2022年、インドネシアの住宅新設床面積は2021年比で7.10%の伸びを示しました。この急増は、人口増加、富裕化、都市化に起因しています。政府主導の住宅支援は2022年に29兆インドルピーに達し、住宅融資流動性ファシリティ・スキームの下、2023年には32兆インドルピーに増加すると予測されました。このイニシアチブは、少なくとも22万戸の住宅建設を目指しています。住宅建設セクターは著しい成長を遂げる見込みです。2023年には前年比で約5,600万平方フィートに増加すると推定されます。
  • 2020年、インドネシアの住宅新築床面積は2019年比で7.06%増加しました。これは政府による戦略的な動きで、景気後退を緩和し、収入減に悩む家計を支援するために建設を優先させました。その結果、検疫を含む建設活動の制限が大幅に緩和されました。しかし、2021年には動向が逆転し、住宅着工床面積は約12.54%減少しました。これは主に、建設部門への外国直接投資(FDI)の落ち込みが原因です。2021年の建設へのFDIは前年比51%減となりました。
  • インドネシアの住宅新設床面積は、予測期間中、数量ベースでCAGR 6.08%の成長が見込まれます。この成長は、政府のイニシアティブと国内外の投資によって後押しされた、同国の都市化の進展に起因します。これらの要因は、直接的・間接的に、同国における住宅ニーズの高まりを強調し、最終的に住宅建設を促進します。急増する需要を満たすには、2030年までに年間82万戸から100万戸の住宅が必要になるとの予測もあります。

インドネシアのドライミックスモルタル産業概要

インドネシアのドライミックスモルタル市場は細分化されており、上位5社で28.81%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Heidelberg Materials, MBCC Group, Saint-Gobain, SIG and Sika AG(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 最終用途セクターの動向
    • 商業
    • 産業・施設
    • インフラ
    • 住宅
  • 主要インフラプロジェクト(現在および発表済み)
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション(市場規模、2030年までの予測、成長見通し分析を含む)

  • 最終用途セクター
    • 商業
    • 産業・施設
    • インフラ
    • 住宅
  • 用途
    • コンクリートの保護と改修
    • グラウト
    • 断熱および仕上げシステム
    • プラスター
    • レンダー
    • タイル接着剤
    • 防水スラリー
    • その他の用途

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Heidelberg Materials
    • MAPEI S.p.A.
    • MBCC Group
    • PT Adiwisesa Mandiri
    • PT. POWERBLOCK INDONESIA
    • PT. RAPI Hijau Perkasa.
    • Saint-Gobain
    • SIG
    • Sika AG
    • Triputra Group

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク(産業魅力度分析)
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50002028

The Indonesia Dry Mix Mortar Market size is estimated at 4.06 million Tons in 2024, and is expected to reach 5.96 million Tons by 2030, growing at a CAGR of 6.61% during the forecast period (2024-2030).

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There is a rapidly growing demand for dry mix mortar from the industrial and institutional sector

  • In 2022, Indonesia witnessed a 1.98% uptick in its consumption of dry mix mortar compared to the previous year. Notably, the industrial and institutional, as well as the residential sectors, saw the most significant surge in consumption. The consumption of dry mix mortar grew by an average of 6.3% in 2023, setting Indonesia's overall consumption for the year to be 6.46% higher than in 2022.
  • The residential sector dominates Indonesia's dry mix mortar demand, particularly for plaster and render applications in residential buildings nationwide. These applications accounted for 63% of the sector's dry mix mortar consumption in 2022. With the country's urbanization rate on the rise, the demand from this sector is expected to continue its upward trajectory.
  • Following the residential sector, the infrastructure sector stands out as the primary consumer of dry mix mortar in Indonesia. In 2022, the infrastructure sector accounted for 15.97% of the nation's dry mix mortar demand. Render, plaster, and waterproofing slurries were the prominent applications for dry mix mortar, collectively representing a 78% share in the sector's dry mix mortar demand.
  • The industrial and institutional sector is poised to witness the fastest growth in dry mix mortar demand, with a projected CAGR of 8.45% during the forecast period. This growth can be attributed to Indonesia's strategic emphasis on expanding its manufacturing sector. In line with this, the country launched the Making Indonesia 4.0 initiative, aiming to propel its manufacturing sector and achieve its goal of becoming a high-income nation by 2045. These efforts are expected to fuel construction activities in the industrial and institutional sectors Y-o-Y.

Indonesia Dry Mix Mortar Market Trends

Indonesian commercial real estate market volume is projected to reach USD 1.39 trillion by 2028 and is likely to augment the demand for commercial sector

  • In 2022, Indonesia witnessed a 9.7% decline in the volume of new commercial floor area compared to the previous year. This drop was a result of a return to normalcy following a decline in building activities during the COVID-19 pandemic. Even before the pandemic, commercial buildings in Indonesia were already showing a downward trend in annual energy intensity, accounting for a rate of 2.64% per year. However, in 2023, the country saw a rebound, registering a 5.7% increase in the volume of new commercial floor area, driven by a surge in foreign direct investment (FDI) necessitating new offices, warehouses, and retail spaces.
  • Amidst the COVID-19 pandemic, in 2020 and 2021, Indonesia witnessed a significant surge in the volume of new commercial floor area, accounting for approximately 9.6 million square feet. The government's focus on revitalizing the economy led to measures such as easing construction-related quarantines, both in private and public projects. This allowed employees to resume work on-site and companies to continue their operations. Notably, the value of completed constructions in Indonesia stood at around IDR 1.32 quadrillion in 2020 and rose to IDR 1.42 quadrillion in 2021.
  • The volume of new commercial floor area in Indonesia is projected to witness a robust growth of around 58.72% by 2030 compared to 2023. This surge is driven by a rising demand for shopping malls, offices, and other commercial spaces. The retail real estate segment is emerging as a particularly captivating sector in the country. For instance, the volume of the commercial real estate market is anticipated to reach USD 1.39 trillion by 2028. The commercial new floor area in Indonesia is expected to maintain steady growth, registering a CAGR of 6.82% during the forecast period.

Increase in demand for housing units is likely to augment the residential sector's growth

  • In 2022, Indonesia witnessed a 7.10% volume growth in residential new floor area compared to 2021. This surge can be attributed to increased population, wealth, and urbanization. The government-led housing aid reached IDR 29 trillion in 2022, which was projected to increase to IDR 32 trillion in 2023 under the Housing Financing Liquidity Facility scheme. This initiative aims to construct at least 220 thousand houses. The residential construction sector is poised to witness a significant growth rate. It was estimated to increase to approximately 56 million square feet in 2023 compared to the preceding year.
  • In 2020, the volume of residential new floor areas in Indonesia grew by 7.06% compared to 2019. This was a strategic move by the government, prioritizing construction to mitigate the economic downturn and support households grappling with reduced incomes. Consequently, restrictions on construction activities, including quarantines, were significantly eased. However, in 2021, the trend reversed, with a decline of about 12.54% in residential new floor area, primarily attributed to a dip in foreign direct investment (FDI) in the construction sector. FDI for construction plummeted by 51% in 2021 compared to the previous year.
  • The residential new floor area in Indonesia is projected to witness a CAGR of 6.08% in volume during the forecast period. This growth stems from the country's increasing urbanization, bolstered by government initiatives and foreign and domestic investments. These factors, directly and indirectly, underscore the mounting housing needs in the nation, ultimately driving residential building construction. Projections indicate that to meet the escalating demand, the country would require between 820,000 and 1 million housing units annually by 2030.

Indonesia Dry Mix Mortar Industry Overview

The Indonesia Dry Mix Mortar Market is fragmented, with the top five companies occupying 28.81%. The major players in this market are Heidelberg Materials, MBCC Group, Saint-Gobain, SIG and Sika AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End Use Sector Trends
    • 4.1.1 Commercial
    • 4.1.2 Industrial and Institutional
    • 4.1.3 Infrastructure
    • 4.1.4 Residential
  • 4.2 Major Infrastructure Projects (current And Announced)
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size, forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects.)

  • 5.1 End Use Sector
    • 5.1.1 Commercial
    • 5.1.2 Industrial and Institutional
    • 5.1.3 Infrastructure
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Concrete Protection and Renovation
    • 5.2.2 Grouts
    • 5.2.3 Insulation and Finishing Systems
    • 5.2.4 Plaster
    • 5.2.5 Render
    • 5.2.6 Tile Adhesive
    • 5.2.7 Water Proofing Slurries
    • 5.2.8 Other Applications

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Heidelberg Materials
    • 6.4.2 MAPEI S.p.A.
    • 6.4.3 MBCC Group
    • 6.4.4 PT Adiwisesa Mandiri
    • 6.4.5 PT. POWERBLOCK INDONESIA
    • 6.4.6 PT. RAPI Hijau Perkasa.
    • 6.4.7 Saint-Gobain
    • 6.4.8 SIG
    • 6.4.9 Sika AG
    • 6.4.10 Triputra Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONCRETE, MORTARS AND CONSTRUCTION CHEMICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms