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市場調査レポート
商品コード
1683445

ASEAN諸国のドライミックスモルタル市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

ASEAN Dry Mix Mortar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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ASEAN諸国のドライミックスモルタル市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ASEAN諸国のドライミックスモルタル市場規模は2025年に1,054万トンと推定され、2030年には1,345万トンに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5%を超えると予測されます。

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COVID-19パンデミックはASEAN諸国に深刻な影響を与えました。パンデミックはインドネシア、タイ、フィリピンの建設活動に影響を与え、ドライミックスモルタル市場に影響を与えました。しかし、COVID-19パンデミック後は、ASEAN地域の住宅とインフラ建設活動の需要増加により、市場は大きな成長率を記録しました。

主要ハイライト

  • 建設産業における長期的な費用対効果と、ASEAN諸国における建設活動の増加が市場の成長を牽引すると予想されます。
  • しかし、従来のモルタルに比べ、ドライミックスモルタルの敷設コストは市場成長の妨げになると予想されます。
  • インドネシアでは工業的に混合されたドライミックスモルタルの生産能力が高まっており、ドライミックスモルタル市場に機会をもたらすと期待されています。
  • 建設エンドユーザー産業におけるドライミックスモルタルの需要増加により、インドネシアが市場を独占すると予想されます。また、予測期間中に最も高いCAGRで推移する見込みです。

ASEAN諸国のドライミックスモルタル市場動向

市場を独占する非住宅エンドユーザーセグメント

  • ドライミックス製品は、現在の建設シナリオで一般的な厳しい性能要件を満たすための優れた技術的特性を記載しています。さらに、ドライミックスモルタル製品の使用は経済的であり、シンプルな材料アプローチで構造物の長期的な完全性に関する潜在的な建設上の問題を軽減することができます。
  • ドライミックスモルタルは、材料の正確なブレンドを含み、適切なレンダーを作るために水を加えるだけでよいです。レンダーの作業性を向上させ、背景との接着を助け、ひび割れのリスクを軽減する特別な添加剤で構成されています。また、装飾仕上げにも使用できます。
  • レンダリングは、平滑な、あるいは意図的にテクスチャーを施した表面を実現するために、ほとんどすべての建設用途で行われています。タイ、フィリピン、ベトナムのような国々での建設活動の増加は、予測期間中にレンダリング製造におけるドライミックスモルタルの需要を促進すると考えられます。
  • タイは観光客の最大の拠点の1つであり、ショッピングモールや高級ホテルなどの拡大・建設にかなりの投資が行われています。Pattaya Marriott Marquis Hotelは、タイのパイプラインで最大のプロジェクトであり、2024年までに900室以上の客室を備えて開業する可能性があります。この新しいMarriott Marquisは、JW MarriottとPattaya Beach Resort & Spaの398室を含む、2つの不動産開発の一部となります。Marriottは2027年までに、タイのバンコクとパタヤに3つのブランドで4つのホテルを新設する可能性があります。タイにおけるMarriottのポートフォリオには、Asset World Corporationとの9施設を含む45のホテルとリゾートがあります。
  • 同様にフィリピンでも、インフラ建設活動が活発化しています。2022年12月、フィリピンは韓国との間で、2022~2026年までのインフラと道路プロジェクトのために最大30億米ドルの融資を受ける契約に調印しました。外務省によると、新たに締結された契約は2017~2022年までの契約額の3倍に相当します。この契約は、建設部門における支出増加の計画を示すもので、それによって国内のドライミックスモルタルの需要にプラスの影響を与えます。
  • さらに、予算管理省によると、フィリピンの公共インフラ投資は2017年のGDPの4.4%から2022年にはGDPの6.3%に増加しました。したがって、公共インフラ投資の増加は、同国におけるドライミックスモルタルの需要を促進すると予想されます。
  • したがって、上記の要因は、予測期間中にドライミックスモルタルの需要に影響を与える可能性が高いです。

市場を独占するインドネシア

  • インドネシアはASEAN地域最大の建設市場です。インドネシア政府は、より良いインフラ整備と都市化に多くの支出を行っており、住宅や商業施設への需要が高まっています。これが同国におけるドライミックスモルタルの需要を牽引しています。
  • インドネシアでは高層ビルの数が大幅に増加しています。最近インドネシア政府は、ボルネオ島に466兆ルピア(3,005万米ドル)を投資して新首都を建設し、建設には10年かかることを明らかにしました。さらに、ほとんどの住宅・不動産開発業者がインドネシアの様々な建設プロジェクトに投資しており、ドライミックスモルタルの需要を促進しています。
  • 2022年5月、公共事業・公共住宅省(PUPR)は国内部材レベル(TKDN)住宅製品の使用量の増加を要請しました。PUPRには、国内住宅製品の開発のために、インドネシアの19の州にある住宅供給実施センター(P2P)と34の州に広がる住宅供給作業ユニット(Satker)があります。
  • インドネシア財務省によると、インフラ投資のための政府予算は、2022年の3,658億米ドルに対し、2024年には4,300億米ドルに達すると予想されています。従って、インフラ投資の増加は、同国におけるドライミックスモルタルの需要を促進すると予想されます。
  • こうした取り組みの一環として、インドネシア・ドイツ・グリーンインフラ構想が合意されました。これは、インフラプロジェクトを支援するため、最大27億3,000万米ドルの低利融資と振興融資を提供する5年間の金融協力(FC)施設の設立を目指しています。このような要因が、現在調査中の同国市場の需要を押し上げると考えられます。
  • このように、住宅とインフラ建設活動の活発化は、同国のドライミックスモルタル市場を牽引すると予想されます。

ASEAN諸国のドライミックスモルタル産業概要

ASEAN諸国のドライミックスモルタル市場は、その性質上、部分的にセグメント化されています。同市場の主要企業には、Sika AG、MAPEI S.p.A.、LATICRETE International, Inc.、Saint Gobain、Siam City Cement Groupなどがあります(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 建設産業における長期的な費用対効果
    • ASEAN諸国における建設活動の増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 従来のモルタルと比較したドライミックスモルタルの敷設コスト
    • その他の抑制要因
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(金額ベース))

  • エンドユーザー産業
    • 住宅
    • 非住宅
      • 商業
      • インフラ
      • 産業
  • 用途
    • プラスター
    • レンダー
    • タイル接着剤
    • グラウト
    • 防水スラリー
    • コンクリートの保護と改修
    • 断熱と仕上げシステム
    • その他の用途(接着モルタル、外壁漆喰など)
  • 地域
    • マレーシア
    • インドネシア
    • タイ
    • シンガポール
    • フィリピン
    • ベトナム
    • ミャンマー
    • その他のASEAN諸国

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Ardex Group
    • BASF SE
    • Greco Asia Sdn Bhd
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • HOLCIM
    • Knauf Gips KG
    • LATICRETE International, Inc.
    • MAPEI S.p.A.
    • PT INDOCEMENT TUNGGAL PRAKARSA Tbk.
    • Saint Gobain
    • Siam City Cement Group
    • Sika AG

第7章 市場機会と今後の動向

  • インドネシアにおける工業用ドライミックスモルタルの生産能力の増加
  • その他の機会
目次
Product Code: 70983

The ASEAN Dry Mix Mortar Market size is estimated at 10.54 million tons in 2025, and is expected to reach 13.45 million tons by 2030, at a CAGR of greater than 5% during the forecast period (2025-2030).

ASEAN Dry Mix Mortar - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic severely affected the ASEAN countries. The pandemic affected the construction activities in Indonesia, Thailand, and the Philippines, thereby affecting the market for dry mix mortar. However, post-COVID pandemic, the market registered a significant growth rate due to rising demand from residential and infrastructural construction activities in the ASEAN region.

Key Highlights

  • The long-term cost-effectiveness in the construction industry and the increasing construction activities in ASEAN countries are expected to drive the market's growth.
  • However, the laying cost of dry mix mortars, in comparison to conventional mortar, is expected to hinder the market growth.
  • The increasing production capacity of industrially mixed dry mix mortar in Indonesia is expected to create opportunities for the dry mix mortar market.
  • Indonesia is expected to dominate the market due to the rising demand for dry mix mortar in the construction end-user industry. It is also expected to register the highest CAGR during the forecast period.

ASEAN Dry Mix Mortar Market Trends

Non-residential End-user segment to Dominate the Market

  • Dry mix products provide excellent technical properties to meet the stringent performance requirements that are common in the current construction scenario. Additionally, the use of dry mix mortar products is economical, as they reduce potential construction problems with the long-term integrity of structures with a simple materials approach.
  • Dry mix mortar contains a precise blend of materials and only requires the addition of water to produce a suitable render. It comprises special additives that improve the workability of renders, help them bond to the background, and reduce the risk of cracking. They can also be used for decorative finishes.
  • Rendering is done in almost all construction applications to achieve a smooth or deliberately textured surface. The increasing construction activities in countries like Thailand, the Philippines, and Vietnam are likely to drive the demand for dry mix mortar in manufacturing render during the forecast period.
  • Thailand is one of the largest hubs for tourists and is witnessing considerable investments in the expansion and construction of malls, luxury hotels, etc. The Pattaya Marriott Marquis Hotel is the largest project in Thailand's pipeline, which may be in operation by 2024, with over 900 guest rooms. This new Marriott Marquis will be part of a dual-property development, which will also include the 398 rooms in the JW Marriott and the Pattaya Beach Resort & Spa. Marriott may add four new hotels under three of its brands across Bangkok and Pattaya in Thailand by 2027. Marriott's portfolio in Thailand includes 45 hotels and resorts, including nine properties with Asset World Corporation.
  • Similarly, in the Philippines, the infrastructural construction activities are increasing. In December 2022, the Philippines signed an agreement with South Korea for a loan of up to USD 3 billion for infrastructure and road projects from 2022 to 2026. According to the Ministry of Foreign Affairs, the newly signed contract is worth three times the contract value from 2017 to 2022. This agreement showcases plans for an increment in spending in the construction sector, thereby positively influencing the demand for dry-mix mortar in the country.
  • Furthermore, according to the Department of Budget and Management, public infrastructure investment increased from 4.4% of GDP in 2017 to 6.3% of GDP in the year 2022 in the Philippines. Thus, the increasing public infrastructure investments are expected to drive the demand for dry-mix mortar in the country.
  • Hence, the factors mentioned above are likely to affect the demand for dry mix mortar during the forecast period.

Indonesia to Dominate the Market

  • Indonesia is the largest construction market in the ASEAN region. The Indonesian government is spending more on better infrastructure and urbanization, as there is more demand for residential and commercial properties. It is driving the demand for dry mix mortar in the country.
  • The number of high-rise buildings in Indonesia is growing significantly. Recently, the government of Indonesia revealed that the new capital city will be built on the island of Borneo with an investment of IDR 466 trillion (USD 30.05 million), and construction will take ten years. Further, most housing and real estate developers are investing in various construction projects in Indonesia, which is fueling the demand for dry-mix mortar.
  • In May 2022, the Ministry of Public Works and Public Housing (PUPR) requested an increase in the usage of Domestic Component Level (TKDN) housing products. PUPR includes Housing Provision Implementation Centers (P2P) in 19 provinces and Housing Provision Work Units (Satker) spread across 34 provinces in Indonesia for the development of domestic housing products.
  • According to the Ministry of Finance, Indonesia, the government budget for infrastructure investment is expected to reach USD 430 billion by 2024, compared to USD 365.8 billion invested in the year 2022. Thus, the growth in infrastructure investment is expected to drive the demand for dry-mix mortar in the country.
  • The Indonesian-German Initiative for Green Infrastructure was agreed as part of these efforts. It aims to set up a five-year financial cooperation (FC) facility providing low-interest loans and promotional loans of up to USD 2.73 billion to support infrastructure projects. These factors will drive the demand for the currently studied market in the country.
  • Thus, the rising residential and infrastructural construction activities are expected to drive the market for dry-mix mortar in the country.

ASEAN Dry Mix Mortar Industry Overview

The ASEAN dry mix mortar market is partially fragmented in nature. Some of the major players in the market include (not in any particular order) Sika AG, MAPEI S.p.A., LATICRETE International, Inc., Saint Gobain, and Siam City Cement Group., amongst others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Long-term Cost-effectiveness in the Construction Industry
    • 4.1.2 Increasing Construction Activities in ASEAN Countries
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Laying Cost of Dry Mix Mortar, in Comparison to Conventional Mortar
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 End-user Industry
    • 5.1.1 Residential
    • 5.1.2 Non-residential
      • 5.1.2.1 Commercial
      • 5.1.2.2 Infrastructure
      • 5.1.2.3 Industrial
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Plaster
    • 5.2.2 Render
    • 5.2.3 Tile Adhesive
    • 5.2.4 Grout
    • 5.2.5 Water Proofing Slurry
    • 5.2.6 Concrete Protection and Renovation
    • 5.2.7 Insulation and Finishing Systems
    • 5.2.8 Other Applications (Bonding Mortar, External plaster, etc.)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Malaysia
    • 5.3.2 Indonesia
    • 5.3.3 Thailand
    • 5.3.4 Singapore
    • 5.3.5 Philippines
    • 5.3.6 Vietnam
    • 5.3.7 Myanmar
    • 5.3.8 Rest of ASEAN Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Ardex Group
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Greco Asia Sdn Bhd
    • 6.4.5 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.6 HOLCIM
    • 6.4.7 Knauf Gips KG
    • 6.4.8 LATICRETE International, Inc.
    • 6.4.9 MAPEI S.p.A.
    • 6.4.10 PT INDOCEMENT TUNGGAL PRAKARSA Tbk.
    • 6.4.11 Saint Gobain
    • 6.4.12 Siam City Cement Group
    • 6.4.13 Sika AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Production Capacity of Industrially Mixed Dry Mix Mortar in Indonesia
  • 7.2 Other Opportunities