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市場調査レポート
商品コード
1683903

北米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 337 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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北米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 337 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)市場規模は2025年に2,162億米ドルと推定・予測され、2030年には2,695億米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.51%で成長すると予測されます。

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eコマース市場の売上増加と貿易の拡大が宅配便市場の需要に影響

  • eコマースの成長と世界の大流行により、北米地域の宅配便市場は活性化しました。宅配便取扱量の増加に伴い、多くの企業が同国での企業買収に乗り出しています。米国では、2023年10月にUPS Inc.がPayPal Holdings Inc.から返品管理ソフトウェアのHappy Returnsを買収しました。この買収により、急成長するオンライン・リターン分野でのUPSのプレゼンスが高まりました。同社は、米国内の12,000以上のドロップオフ・ロケーションで、箱やラベル不要の返品オプションを提供します。
  • メキシコでは2019年、農村部の人口の11%がオンライン購入をしており、これは約140万人に相当します。オンライン購入を行ったインターネットユーザーの割合は、2018年から2019年にかけて約58%増加しており、同国におけるeコマースの成長が加速していることを示しています。需要の増加と前向きな成長パターンに伴い、メキシコCEPの取扱量は2023年に増加しました。宅配便や小包サービスに関連する一貫した成長により、この動向はオンライン購入の採用をさらに増加させると予測され、2040年までにメキシコでは購入の95%がオンラインで行われると推定されます。

インフラ投資、ロボット配送車の採用、自動倉庫が地域市場を牽引

  • 小包需要の増加に伴い、多くの企業がこの地域でM&Aを実施しています。例えば2023年10月、UPS Inc.はリバース・ロジスティクスの主要企業であるHappy Returnsを買収し、加盟店や消費者が小包を簡単かつ迅速に返品できるようにしました。また、2021年にはエスタフェタがメキシコシティにeコマースのみに特化した新しいハブを建設するなど、物理的・デジタル的インフラの改善に9,750万米ドルを投資しました。2023年、フェデックスはカナダにおけるフェデックス・エクスプレスとグラウンドの事業統合を発表し、小包配送業務の合理化を図る。
  • 2024年、ジャマイカのeコマース市場は6億9,620万米ドルの収益を生み出すと予想されています。年間成長率は9.28%で、2029年には10億8,500万米ドルに急増すると予測されています。この成長の原動力となっているのは、インターネット普及率の上昇、スマートフォンの利用率の向上、オンライン・ショッピングへの嗜好の高まりです。ユーザー数は2029年までに710.2万人に増加し、普及率は2024年の19.1%から2029年には25.8%に上昇すると予測され、デジタルプラットフォームへの消費者行動の大きな変化を反映しています。

北米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)市場動向

港湾とサプライチェーンを強化するインフラ計画に後押しされ、米国がこの地域のGDPに最大の貢献をしています。

  • 効率的で信頼性の高い輸送システムは経済にとって極めて重要です。カナダ政府は、国家貿易回廊基金(National Trade Corridors Fund)を通じて、サプライチェーンの改善、貿易障壁の削減、将来の経済機会のためのビジネス成長の促進に投資しています。2024年5月、運輸大臣はこの基金の下、19のデジタル・インフラ・プロジェクトに最大5,120万米ドルを拠出すると発表しました。カナダ政府は、革新的な技術でサプライチェーンを強化し、カナダ国民の迅速化とコスト削減を目指します。このイニシアティブは、輸送のボトルネックや脆弱性、港湾の混雑に効果的に対処するためのデジタル・プロジェクトについて、全国の利害関係者との協力を推進します。
  • 米国では、インフラ開発とeコマースの台頭により、輸送・保管部門の雇用が増加すると予想されています。労働統計局(BLS)によると、この部門は2022年から2032年まで毎年0.8%の成長率で成長し、その結果、その期間中に57万人近くの雇用が増加すると予測されています。宅配便・メッセンジャー産業は、倉庫・保管業とともに、この部門の予測雇用増加の約80%に大きく貢献すると予想されます。

中東における緊張の高まりが原油供給に影響を及ぼし、同地域での急激な価格上昇が予想されます。

  • 大統領選挙を控えた2024年10月までに、米国のガソリン価格は3年以上ぶりに1ガロン当たり3米ドルを下回ると予測されました。需要の減退と原油価格の下落を主因とするこの燃料価格の下落は、インフレの一因となるコスト上昇に悩まされていた消費者に救いの手を差し伸べた。このような開発は、カマラ・ハリス副大統領をはじめとする民主党が、高騰するガソリン価格に関する共和党の批判に対処する際の支えになったと思われます。2024年9月現在、レギュラーガソリンの平均価格は1ガロン3.25米ドルで、前月から19セント下がり、前年同月比では58セント下がりました。
  • 2024年のカナダのオイルサンド・プラントの年次メンテナンスは通常通り行われる見込みです。しかし、労働組合の幹部は、アルバータ州の2025年のターンアラウンド・シーズンには、2つの新規産業プロジェクトによる労働力不足が発生すると警告しています。アルバータ州の生産者は毎年、オイルサンドのアップグレード工場、火力発電プロジェクト、製油所の重要なメンテナンスのために数千人の熟練労働者を雇用しています。世界第4位の産油国であるカナダは、日量490万バレルの原油の約3分の2をアルバータ州北部のオイルサンドから調達しています。この不足により、2025年には燃料価格が上昇する可能性があります。

北米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)業界の概要

北米のクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)市場はかなり統合されており、この市場の主要企業はDHLグループ、フェデックス、オントラック、ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ(UPS)、USPSの5社である(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • 物流実績
  • インフラ
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 仕向地
    • 国内
    • 国際
  • 配達速度
    • エクスプレス
    • 非エクスプレス
  • モデル
    • 企業間(B2B)
    • 企業対消費者(B2C)
    • 消費者間(C2C)
  • 出荷重量
    • 重量貨物
    • 軽量貨物
    • 中量貨物
  • 輸送形態
    • 航空便
    • 道路
    • その他
  • エンドユーザー
    • eコマース
    • 金融サービス(BFSI)
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 第一次産業
    • 卸売・小売業(オフライン)
    • その他
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他北米地域

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Aramex
    • DHL Group
    • Dropoff Inc.
    • DTDC Express Limited
    • Fastfrate Inc.
    • Fedex
    • International Distributions Services(including GLS)
    • J.B. Hunt Transport, Inc.
    • OnTrac
    • Spee-Dee Delivery Service, Inc.
    • TFI International Inc.
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • USPS

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001571

The North America Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 216.2 billion USD in 2025, and is expected to reach 269.5 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.51% during the forecast period (2025-2030).

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Rising e-commerce market sales along with growing trade influencing the demand for parcel delivery market

  • E-commerce growth and the global pandemic fueled the parcel shipping market in the North American region, as consumers were more inclined toward ordering online compared to purchasing from physical stores. With rising volumes, many companies are undertaking acquisitions in the country. In the United States, in October 2023, UPS Inc. acquired Happy Returns, a returns management software company, from PayPal Holdings Inc. The deal enhances UPS' presence in the rapidly growing online returns sector. The company will provide box and label-free return options at over 12,000 drop-off locations across the US.
  • In Mexico, 11% of the population in rural areas made online purchases in 2019, which equated to almost 1.4 million people. The percentage of internet users who made purchases online increased from 2018 to 2019 by about 58%, an indication of the accelerated growth of e-commerce in the country. With the increasing demand and positive growth pattern, the Mexican CEP volume increased in 2023. With consistent growth related to courier and parcel services, the trend is anticipated to increase further the adoption of online purchases, wherein by 2040, 95% of purchases are estimated to be made online in Mexico.

Infrastructure investments, adoption of robotic delivery cars, automated warehousing driving regional market

  • With rising parcel demand, many companies are undertaking mergers and acquisitions across the region. For instance, in October 2023, UPS Inc. acquired Happy Returns, a leading reverse logistics company, to enable easy and quick returns of parcels for merchants and consumers. Also, in 2021, Estafeta invested USD 97.5 million in improving its physical and digital infrastructure, including the construction of a new hub in Mexico City focused entirely on e-commerce. In 2023, FedEx announced the merger of FedEx Express and Ground operations in Canada to streamline parcel delivery operations.
  • In 2024, Jamaica's e-commerce market is set to generate a revenues of USD 696.20 million. With an annual growth rate of 9.28%, projections indicate a surge to USD 1,085.00 million by 2029. This growth is driven by increasing internet penetration, rising smartphone usage, and a growing preference for online shopping. User numbers are anticipated to climb to 710.2k by 2029, with penetration rates rising from 19.1% in 2024 to 25.8% in 2029, reflecting a significant shift in consumer behavior towards digital platforms.

North America Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends

The US dominates with maximum regional GDP contribution, fueled by an infrastructure program that boosts ports and supply chains

  • An efficient and reliable transportation system is crucial for the economy. Through the National Trade Corridors Fund, the Government of Canada invests in improving supply chains, reducing trade barriers, and fostering business growth for future economic opportunities. In May 2024, the Minister of Transport announced up to USD 51.2 million for 19 digital infrastructure projects under this fund. The Canadian government aims to enhance supply chains with innovative technologies to expedite and reduce costs for Canadians. This initiative will drive collaboration with stakeholders nationwide on digital projects to address transportation bottlenecks, vulnerabilities, and port congestion effectively.
  • In United States, infrastructure development and the rise of e-commerce are anticipated to boost employment in the transportation and storage sector. According to the Bureau of Labor Statistics (BLS), this sector is projected to grow at a rate of 0.8% annually from 2022 to 2032, resulting in the addition of nearly 570,000 jobs during that timeframe. The couriers and messengers industry, along with warehousing and storage, are expected to contribute significantly to about 80% of the sector's projected job growth.

Rising tensions in the Middle East are expected to affect crude oil supplies and lead to sudden price hikes in the region

  • By October 2024, just ahead of the presidential election, gasoline prices in the US were projected to dip below USD 3 a gallon for the first time in over 3 years. This decline in fuel prices, primarily driven by waning demand and decreasing oil prices, offered a reprieve to consumers who had been grappling with elevated costs contributing to inflation. Such a development could have bolstered Vice President Kamala Harris and other Democrats in addressing Republican critiques regarding soaring gas prices. As of September 2024, regular gas averaged USD 3.25 a gallon, marking a 19-cent drop from the previous month and a 58-cent YoY decrease.
  • Annual maintenance on Canada's oil sands plants in 2024 is expected to proceed normally. However, trade union officials warn of a labor shortage in Alberta's 2025 turnaround season due to two new industrial projects. Alberta producers annually hire thousands of skilled workers for essential maintenance on oil sands upgraders, thermal projects, and refineries. As the world's fourth-largest oil producer, Canada gets about two-thirds of its 4.9 million barrels per day of crude from the northern Alberta oil sands. This shortage might raise fuel prices in 2025.

North America Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview

The North America Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fairly consolidated, with the major five players in this market being DHL Group, Fedex, OnTrac, United Parcel Service of America, Inc. (UPS) and USPS (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 Canada
    • 4.12.2 Mexico
    • 4.12.3 United States
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Destination
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Speed Of Delivery
    • 5.2.1 Express
    • 5.2.2 Non-Express
  • 5.3 Model
    • 5.3.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.4 Shipment Weight
    • 5.4.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.4.2 Light Weight Shipments
    • 5.4.3 Medium Weight Shipments
  • 5.5 Mode Of Transport
    • 5.5.1 Air
    • 5.5.2 Road
    • 5.5.3 Others
  • 5.6 End User Industry
    • 5.6.1 E-Commerce
    • 5.6.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.6.3 Healthcare
    • 5.6.4 Manufacturing
    • 5.6.5 Primary Industry
    • 5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.6.7 Others
  • 5.7 Country
    • 5.7.1 Canada
    • 5.7.2 Mexico
    • 5.7.3 United States
    • 5.7.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aramex
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 Dropoff Inc.
    • 6.4.4 DTDC Express Limited
    • 6.4.5 Fastfrate Inc.
    • 6.4.6 Fedex
    • 6.4.7 International Distributions Services (including GLS)
    • 6.4.8 J.B. Hunt Transport, Inc.
    • 6.4.9 OnTrac
    • 6.4.10 Spee-Dee Delivery Service, Inc.
    • 6.4.11 TFI International Inc.
    • 6.4.12 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.13 USPS

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms