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市場調査レポート
商品コード
1683895

ドイツのクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 309 Pages
納期
2~3営業日
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ドイツのクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 309 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツのクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)市場規模は2025年に294億5,000万米ドルと推定・予測され、2030年には349億5,000万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.49%で成長すると予測されます。

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需要の増加、ロシア・ウクライナ戦争の残留影響、消費者のオンラインショッピングへの移行により、CEP市場の大幅な成長が期待されます。

  • 2021年現在、CEP企業では合計266万人の従業員が働いています。しかし、ドイツのCEP企業はクリスマスシーズンの高い需要を満たすため、2022年11月から12月にかけて約2万人を追加雇用しました。また、配送注文の増加に対応するため、1万台の車両が追加されました。同様の動向を受けて、ドイツでは2026年までに、増大する成長と需要に対応するためにさらに5万人の労働者が必要になると推定されています。
  • ドイツの宅配便市場全体では、パンデミック、ウクライナ・ロシア戦争、既存の市場動向とeコマースへの消費者シフトにより、2020年から2022年にかけて見られた需要ショックにより、国内配送と国際配送の両方で金額と数量の成長が見られました。この成長は、産業界におけるパートナーシップにも影響されます。例えば、2023年3月、DHLとPoste Italianeはイタリアおよび国際小包市場における戦略的パートナーシップを締結しました。このパートナーシップの下、ポステ・イタリアーネはDHL eコマースソリューションズとDHL Parcel Germanyからイタリアに発送される小包を配送します。

ドイツのクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)市場の動向

ドイツは欧州のロジスティクスと輸送をリードし、環境に優しい輸送モードに焦点を当てた投資イニシアティブが高まっています。

  • 2024年7月、ドイツ政府は大型車向けの急速充電ネットワークを構築する全国プロジェクトを開始しました。このイニシアチブは、2045年までにカーボンニュートラルな輸送部門を達成するというベルリンの野心的な目標に沿ったものです。2023年には温室効果ガス排出量が顕著に減少し、欧州最大の経済国としては70年ぶりの低水準を記録するもの、運輸部門は環境ベンチマークを達成するのに苦労しています。ドイツは、2030年までに大型道路輸送のおよそ3分の1を電動式にするか、合成メタンや水素のような電動式燃料を利用することを目標としています。
  • ドイツ政府は、環境保護、持続可能性、効率的な輸送を促進するため、道路よりも鉄道に投資する意向です。2022年、ドイツ鉄道、連邦政府、地方政府は、鉄道インフラにおよそ136億ユーロ(145億1,000万米ドル)を投資しました。ニーダーザクセン州、ハンブルク州、ブレーメン州、メクレンブルク=西ポメラニア州、シュレースヴィヒ=ホルシュタイン州はドイツ鉄道とともに、2030年までに鉄道網の近代化に投資しました。

欧州の整備シーズン終了によりドイツのE5ガソリン価格が急落

  • 2024年5月末、E5ガソリン価格は4月に比べ大幅に下落し、最終週には4.91米ドル/100L値下がりしました。この下落は、欧州でメンテナンス・シーズンが終了し、製油所の生産が増加し、輸入が増加したためです。アムステルダム・ロッテルダム・アントワープからドイツへのガソリン輸入は着実に増加しており、ドイツの港湾では5月に8,500b/dを受け入れたが、輸出は3,700b/dに減少しました。供給過剰とメンテナンス・シーズンの終了が、ドイツのE5ガソリン価格を押し下げています。一方、南部と東部ではディーゼル価格が市場の混乱を引き起こしています。
  • ドイツの消費者は最も早い物価上昇に直面し、年間インフレ率の高さは主にロシア・ウクライナ戦争以降のエネルギーと食料品の極端な値上がりに起因します。ドイツは世界有数の天然ガス輸入国です。ガス消費量の約95%を輸入で賄っています。2022年には、ガス輸入の55%がロシアから、30%がノルウェーから、13%がオランダから輸入されます。さらにドイツは、2027年のEU排出権取引から燃料価格が跳ね上がると予想しています。2026年に比べ、2027年初頭にはガソリンが1リットル当たり38セント、天然ガスが1キロワット時当たり約3セント上昇します。

ドイツのクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)業界の概要

ドイツのクーリエ・エクスプレス・パーセル(CEP)市場はかなり統合されており、この市場の主要企業はDHLグループ、International Distributions Services(GLSを含む)、La Posteグループ、Ottoグループ(The Hermesグループを含む)、United Parcel Service of America, Inc.(UPS)の5社です。(アルファベット順)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • 物流実績
  • インフラ
  • 規制の枠組み
    • ドイツ
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 仕向地
    • 国内
    • 国際
  • 配達速度
    • エクスプレス
    • 非エクスプレス
  • モデル
    • 企業間(B2B)
    • 企業対消費者(B2C)
    • 消費者間(C2C)
  • 出荷重量
    • 重量貨物
    • 軽量貨物
    • 中量貨物
  • 輸送形態
    • 航空便
    • 道路
    • その他
  • エンドユーザー
    • eコマース
    • 金融サービス(BFSI)
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 第一次産業
    • 卸売・小売業(オフライン)
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • CCD-Express-Transport and Logistics Union GmbH
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • FedEx
    • International Distributions Services(including GLS)
    • Kurierdienst Dago Express
    • La Poste Group
    • OCU Express & Logistics GmbH
    • Otto Group(including The Hermes Group)
    • SPEED Courier Service GmbH
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001563

The Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 29.45 billion USD in 2025, and is expected to reach 34.95 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.49% during the forecast period (2025-2030).

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Significant growth is expected in CEP markets owing to increasing demand, residue impact of Russia Ukraine war, and consumer shift to online shopping

  • A total of 2,66,000 employees worked in CEP companies as of 2021. However, CEP companies in Germany hired about 20,000 additional workers during November- December 2022 to fulfill high demand during the Christmas season. Also, 10,000 vehicles were added to cater to increased delivery orders. Following a similar trend, it is estimated that the country would require an additional 50,000 workers by 2026 to cope with increasing growth and demand.
  • The overall German parcel market witnessed growth in value and volume across domestic and international deliveries due to the demand shock witnessed from 2020 to 2022 due to the pandemic, the Ukraine-Russia War, and existing market trends and consumer shift toward e-commerce. The growth is influenced by partnerships in industry as well. For instance, in March 2023, DHL and Poste Italiane signed a strategic partnership in the Italian and international parcel markets. Under the partnership, Poste Italiane will deliver parcels from DHL eCommerce Solutions and DHL Parcel Germany shipped to Italy.

Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends

Germany leads European logistics and transportation, with rising investment initiatives focused on Eco-friendly mode of transport

  • In July 2024, the German government initiated a nationwide project to establish a fast-charging network tailored for heavy-duty vehicles. This initiative aligns with Berlin's ambitious goal to achieve a carbon-neutral transport sector by 2045. Despite a notable drop in greenhouse gas emissions in 2023, marking a 70-year low for Europe's largest economy, the transport segment has struggled to hit its environmental benchmarks. Germany is targeting that roughly one-third of its heavy road haulage will be electrically powered or utilize electrically produced fuels like synthetic methane or hydrogen by 2030.
  • The German government intends to invest more in rail than roads to promote environmental protection, sustainability, and effective transportation. In 2022, Deutsche Bahn, the federal government, and the local and regional governments invested roughly EUR 13.6 billion (USD 14.51 billion) in rail infrastructure. Lower Saxony, Hamburg, Bremen, Mecklenburg-Western Pomerania, and Schleswig-Holstein, together with DB, invested in modernizing their rail networks by 2030.

E5 gasoline prices in Germany dropped sharply due to end of maintenance season in Europe

  • At the end of May 2024, E5 gasoline prices dropped significantly compared to April, with prices USD 4.91/100L lower in the last week. This decline is due to the end of the maintenance season in Europe, leading to increased refinery production and rising imports. Gasoline imports from Amsterdam-Rotterdam-Antwerp to Germany have steadily risen, with German seaports receiving 8,500 b/d in May, while exports fell to 3,700 b/d. The oversupply and end of maintenance season are driving down E5 gasoline prices in Germany. Meanwhile, diesel prices in the south and east are causing market disruptions.
  • German consumers faced the fastest price rise, and the high annual inflation rate was primarily driven by extreme price increases for energy and groceries since the Russia-Ukraine War. Germany is among the world's biggest natural gas importers. Around 95% of its gas consumption is met by imports. In 2022, 55% of gas imports came from Russia, 30% from Norway, and 13% from the Netherlands. Moreover, Germany anticipates a fuel price jump from 2027 EU emissions trading. An increase of 38 cents per liter of petrol and around 3 cents per kilowatt hour of natural gas at the beginning of 2027 compared to 2026.

Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview

The Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fairly consolidated, with the major five players in this market being DHL Group, International Distributions Services (including GLS), La Poste Group, Otto Group (including The Hermes Group) and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 Germany
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Destination
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Speed Of Delivery
    • 5.2.1 Express
    • 5.2.2 Non-Express
  • 5.3 Model
    • 5.3.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.4 Shipment Weight
    • 5.4.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.4.2 Light Weight Shipments
    • 5.4.3 Medium Weight Shipments
  • 5.5 Mode Of Transport
    • 5.5.1 Air
    • 5.5.2 Road
    • 5.5.3 Others
  • 5.6 End User Industry
    • 5.6.1 E-Commerce
    • 5.6.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.6.3 Healthcare
    • 5.6.4 Manufacturing
    • 5.6.5 Primary Industry
    • 5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.6.7 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 CCD-Express-Transport and Logistics Union GmbH
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.4 FedEx
    • 6.4.5 International Distributions Services (including GLS)
    • 6.4.6 Kurierdienst Dago Express
    • 6.4.7 La Poste Group
    • 6.4.8 OCU Express & Logistics GmbH
    • 6.4.9 Otto Group (including The Hermes Group)
    • 6.4.10 SPEED Courier Service GmbH
    • 6.4.11 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms