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市場調査レポート
商品コード
1683749
米国自動車ディーラー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)United States Automotive Dealership - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国自動車ディーラー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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米国の自動車ディーラー市場は予測期間中にCAGR 4%超を記録すると予測されます。
COVID-19パンデミックは、主要OEMの製造活動とディーラーの操業停止と閉鎖により、2020年上半期の需要が停止したため、米国の自動車ディーラー市場の成長に悪影響を与えました。しかし、年末までに規制が緩和されたため、新車・中古車販売の増加に伴い、全米の主要なフランチャイズ・ディーラーや非フランチャイズ・ディーラーが回復し、市場は勢いを取り戻しました。
自動車産業の拡大に伴い、大手メーカーによるコネクテッドカー、電気自動車、自律走行車などの新技術への多額の投資が、中期的な市場の成長を支えるものと予想されます。加えて、自動車ディーラーの存在感の高まりと、手間のかからない購入体験に対する消費者の志向が相まって、今後数年間の市場成長はさらに高まると予想されます。
例えば、NADAの2022年中間報告書によると、国内のフランチャイズ軽自動車ディーラー16,752社は、680万台の小型車を販売し、軽自動車ディーラーの総売上高は6,180億米ドルでした。また、2021年には、自動車部品店と自動車ディーラーは前年比約23%の増収を記録しました。米国の自動車および部品ディーラーは、小売業からほぼ1兆5,300億米ドルの収益を上げています。
しかし、在庫不足などの要因は、多くのサプライチェーンの混乱によって引き起こされています。また、ショールームでの体験よりもオンラインでの購入を好む消費者の増加も、市場成長の課題となっています。このような課題にもかかわらず、人工知能(AI)、クラウドコンピューティング、データ分析など、ディーラー管理システムの技術的進歩が市場の需要をさらに促進すると予想されます。
例えば、2022年6月、Deal Pack(R)やcyclCRMで知られる中古車業界に根付いたSaaS企業であるAdvanced Business Computers of America Inc.(ABCoA)は、DST Dealership Sales Toolsと呼ばれる新しく画期的なディーラー管理ソフトウェア(DMS)を発表しました。
さらに、独立型店舗の立ち上げ、オムニチャネル小売戦略の採用、認定中古車に対する消費者の関心の高まりといった要因に加え、主要OEMメーカーによる国内ディーラー網の積極的な拡大が、今後の市場の成長を後押しすると予想されます。
自動車業界とモビリティ業界は、COVID-19の大流行時に最も大きな打撃を受けた業界のひとつであることは間違いないです。しかし、全国的に規制が緩和されるにつれ、自動車ディーラーはより忙しくなり、多くのディーラーが在庫の買い増しに躍起になっています。パンデミックの結果、何人かの消費者が公共交通機関よりも個人的な移動手段を選び始めたため、新車や中古車向けの金融サービスを提供する傾向が最も強いディーラーにとってはチャンスに拍車がかかりました。このように、国内ではさまざまな融資オプションが利用可能であるため、ディーラー網は今後数年で繁栄すると予想されます。
相手先商標製品メーカー(OEM)にとって、自動車ディーラーは、地域密着型の有意義な顧客交流のカギを握り、アフターマーケットや継続的な消費者交流において重要な役割を果たす、重要な存在であり続けています。過去10年間、大規模なディーラー・ネットワークは利幅を維持し、投資と適応に必要な規模を構築することができました。
例えば、2022年11月、起亜自動車は、米国内のディーラーに順次導入されるSUV「2023テルライド」の改良型を発表しました。2023年型Tellurideは、初代Tellurideの成功に基づき、2つの新しい頑丈なトリムレベル(X-LineとX-Pro)が追加され、Tellurideが都市、郊外、オフロード、牧場スタイルの風景をさらに追跡できるようになっています。
このような楽観的な環境の結果、各社は正規・非正規ディーラーの期待に応え、カスタムソリューションを提供できるよう注力しています。例えば2021年3月、北米で最も急成長している自動車グループの一つであるHGreg.comは、グレーター・ロサンゼルス・エリアに位置する2つの老舗自動車小売店、ブエナパーク日産とプエンテ・ヒルズ日産を買収しました。この買収により、HGreg.comは西海岸での成長計画を継続し、良質な中古車の在庫を拡大し、最終的には合理化を約束したオムニチャネルの自動車購入の旅を提供することができます。
加えて、電動モビリティの拡大や新技術を搭載した新型車の急速な普及により、市場は楽観的な環境になると予想されます。このような市場の動向は、今後数年間の需要に明るい見通しをもたらしています。
世界の半導体不足やロシア・ウクライナ戦争に伴うサプライチェーンの混乱など、未曾有の事態により、米国では中古車人気が高まっています。このため、新車販売に影響が出ており、同国における中古車に対する前向きな見通しが減少しています。加えて、顧客が新車を購入できないことが中古車販売台数を増加させる要因のひとつとなり、市場参入企業がディーラー網を構築するために行った投資がそれを補完しています。こうしたディーラー網は、市場参入企業がブランド化を図り、中古車という選択肢を実現するのに役立ちました。
例えば、2021年にフランチャイズ自動車ディーラーが生み出した売上高の約36.7%を中古車が占め、前年の約33%から増加しました。新車の寄与率は2020年の55%から2021年には52.2%に低下しました。この中古車へのシフトは、米国における新車価格の上昇と関連しています。
さらに、手頃な価格、中古車の入手可能性、個人的な移動の必要性といった要因が、米国で事業を展開するディーラーの今後の台頭を後押しすると予想されます。例えば、2021年10月、中古車ディーラーのCarLotzは、Planoに新たな拠点を設けて北テキサスを拡大したと発表しました。これは、同社の拡大計画の一環として、首都圏では初、州内では2番目の拠点となります。カーロッツは、カリフォルニア、コロラド、フロリダ、ジョージア、イリノイ、ミズーリ、ノースカロライナ、テネシー、テキサス、バージニア、ワシントンに20の店舗を展開しています。2022年末までには、アラバマ州とネバダ州にも小売店舗ができる予定です。
シームレスな中古車購入体験を提供するため、さまざまな主要企業がオンラインとオフラインの店舗を開設しています。例えば、2020年9月、AutoNation Inc.は中古車店舗を拡大し、米国デンバー市場に新たに2店舗をオープンしました。同組織はまた、2026年までにAutoNation Inc.を130店舗オープンさせるという目標を発表しました。このような開発と動向は、今後数年間の市場全体の成長を高めると予想されます。
米国の自動車ディーラー市場は、その競合性と、全国で多数のプレーヤーが活動していることから、断片化されていると考えられています。これらのプレーヤーは、新製品やイノベーションの開発に注力し、製品ポートフォリオを拡大し、国内だけでなく地域の多くの消費者を引き付けることが期待されます。
例えば、2021年4月、多角的な国際輸送サービス企業であるPenske Automotive Group Inc.と、その100%出資の商用車子会社であるPremier Truck Group("PTG")は、中型・大型商用トラックの小売業者であるKansas City Freightliner("KCFL")を買収しました。この買収により、カンザス州とミズーリ州にある5つのフルサービスディーラー、4つの部品・サービスセンター、2つの衝突修理センターが同社の既存事業に加わる。
2021年12月、米国最大級の自動車小売・サービス会社であるアズベリー・オートモーティブ・グループは、ラリー・H・ミラー・グループ(LHM)からラリー・H・ミラー・ディーラー(LHMディーラー)およびトータル・ケア・オート、パワード・バイ・ランドカー(TCA)を含むLHMを買収し、新車ディーラー54店舗、中古車ディーラー7店舗、コリジョンセンター11店舗、中古車卸売事業、F&I商品プロバイダーを獲得しました。
2020年8月、ヘンドリック・オートモーティブ・グループはノイワース・モーターズからウィルミントンのノイワース・クライスラー・ダッジ・ジープ・ラム・フィアットを買収しました。ヘンドリックのウィルミントン事業にはジェフ・ゴードン・シボレーが含まれます。ノースカロライナ州では41のディーラーと60のフランチャイズを展開しています。同社は14の州で95のディーラー、26の衝突修理センター、4つのアクセサリー販売店を展開しています。
The United States Automotive Dealership Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.
The COVID-19 pandemic harmed the growth of the US automotive dealership market as the shutdown and lockdown of manufacturing activities and dealerships of major OEMs resulted in a halt in demand in the first half of 2020. However, as restrictions eased by the end of the year, the recovery of key franchised and non-franchised dealers across the country in the wake of growing new and used car sales helped the market regain its momentum.
As the automotive industry expands, substantial investments in new technologies, such as connected cars, electric cars, autonomous cars, etc., by major manufacturers are expected to support the market's growth in the medium term. In addition, the growing presence of automotive dealers, coupled with consumer inclination towards a hassle-free buying experience, is anticipated to further enhance the market growth in the coming years.
For instance, according to NADA's mid-year 2022 report, the nation's 16,752 franchised light-vehicle dealers sold 6.8 million light-duty vehicles, and total light-vehicle dealership sales stood at USD 618 billion. In addition, in 2021, motor vehicle parts stores and automobile dealers witnessed an increase in revenue of around 23% over the previous year. US motor vehicle and part dealers generated revenue of almost USD 1.53 trillion from retail trade.
However, factors such as inventory shortages are caused by numerous supply chain disruptions. Also, the growing preference of consumers for online purchases over showroom experience poses challenges for market growth. Despite such challenges, technological advancements in dealer management systems, such as Artificial Intelligence (AI), cloud computing, data analytics, etc., are expected to further propel demand in the market.
For instance, in June 2022, Advanced Business Computers of America Inc. (ABCoA), a software-as-a-service company entrenched in the used car industry and known for Deal Pack(R) and cyclCRM, announced new and revolutionary dealer management software (DMS) called DST Dealership Sales Tools.
Further, factors such as the launch of standalone stores, the adoption of omnichannel retail strategies, and the growing consumer interest in certified used cars, coupled with the active expansion of the dealership network in the country by key OEMs, are expected to support the growth of the market in the future.
The automotive and mobility industries have certainly been among the hardest hit during the COVID-19 pandemic. However, as restrictions ease across the country, vehicle dealerships are becoming busier, and many are eager to buy more inventory. Several consumers have started to choose personal transportation over public transportation as a result of the pandemic, which spurred opportunities for dealers who are most inclined to offer financial services for new and used vehicles. Thus, with a variety of financing options available in the country, the dealership network is expected to flourish in the coming years.
For original equipment manufacturers (OEMs), car dealers remain a vital link in the chain, holding the keys to local and meaningful customer interaction and playing a crucial role in the aftermarket and ongoing consumer interaction. Over the last decade, large dealership networks have been able to maintain margins and build the scale necessary to invest and adapt.
For instance, in November 2022, Kia announced the launch of the revised 2023 Telluride SUV as it makes its way to dealerships across the United States. The 2023 Telluride builds upon the success of the original with two new rugged trim levels (X-Line and X-Pro) that help the Telluride track further through urban, suburban, off-road, and ranch-style landscapes.
As a result of such an optimistic environment, companies are focusing on meeting the expectations of authorized and unauthorized dealers and making themselves available to provide custom solutions. For instance, in March 2021, HGreg.com, one of the fastest-growing automotive groups in North America, acquired Buena Park Nissan and Puente Hills Nissan, two established car retailers located in the Greater Los Angeles area. The acquisition enables HGreg.com to continue its growth plans for the West Coast, expand its inventory of quality pre-owned vehicles, and, ultimately, offer the omnichannel car buying journey that it has committed to streamlining.
In addition, growing electric mobility and the fast adoption of new technologically equipped vehicles are expected to create an optimistic environment in the market. Such trends in the market pose a positive outlook for demand over the coming years.
Due to unprecedented circumstances, such as global semiconductor shortages and supply chain disruptions in the wake of the ongoing Russia-Ukraine war, used cars are gaining popularity in the United States. This has impacted new car sales, reducing the positive outlook for used vehicles in the country. In addition, the inability of customers to buy new cars became one of the reasons for the growing used car sales volume, which is complemented by the investments made by industry participants to establish their dealership network in the market. These dealership networks helped market participants to brand and make used car options viable.
For instance, used vehicles accounted for around 36.7% of sales generated by franchised car dealerships in 2021, up from about 33% the previous year. The contribution of new vehicles fell from 55% in 2020 to 52.2% in 2021. This shift toward used vehicles is linked to the rising price of new vehicles in the United States.
Further, factors such as affordability, the availability of used cars, and the requirement for personal mobility, are expected to help dealers operating in the United States to emerge in the coming years. For instance, in October 2021, used car dealer CarLotz announced that it expanded North Texas with a new hub in Plano. This marks its first location in the metro area and second in the state as part of its expansion plans. The company has 20 retail locations across California, Colorado, Florida, Georgia, Illinois, Missouri, North Carolina, Tennessee, Texas, Virginia, and Washington. Other retail locations are planned for Alabama and Nevada by the end of 2022.
Various leading companies have set up online and offline stores to offer seamless used car buying experiences. For instance, in September 2020, AutoNation Inc. expanded its pre-owned vehicle store and opened two new stores in the USA Denver market. The organization also announced its goal to open 130 AutoNation Inc. stores by 2026. Such developments and trends are expected to enhance the overall growth of the market in the coming years.
The US automotive dealership market is considered to be fragmented owing to its competitive nature, and the presence of a large number of players operating in it across the country. These players are expected to focus on the development of new products and innovations, which will help them expand their product portfolio and attract a large number of consumers not only across the country but also in the region.
For instance, in April 2021, Penske Automotive Group Inc., a diversified international transportation services company, and Premier Truck Group ("PTG"), its wholly-owned commercial vehicle subsidiary, acquired Kansas City Freightliner ("KCFL"), a retailer of medium and heavy-duty commercial trucks. The acquisition adds five full-service dealerships, four parts and service centers, and two collision centers located in Kansas and Missouri to the company's existing operation.
In December 2021, Asbury Automotive Group Inc., one of the largest automotive retail and service companies in the United States, acquired LHM, which includes Larry H. Miller Dealerships (LHM Dealerships) and Total Care Auto, Powered by Landcar (TCA) from the Larry H. Miller Group of Companies (LHM), acquiring 54 new vehicle dealerships, seven used vehicle dealerships, 11 collision centers, a used vehicle wholesale business and an F&I product provider.
In August 2020, Hendrick Automotive Group acquired Neuwirth Chrysler Dodge Jeep Ram FIAT in Wilmington from Neuwirth Motors. Hendrick's Wilmington operations include Jeff Gordon Chevrolet. In North Carolina, the company has 41 dealerships and 60 franchises. The company has 95 dealership locations, 26 collision centers, and four accessory distributors in 14 states.