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市場調査レポート
商品コード
1683464
北米の液体ハンドソープ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)North America Liquid Hand Soap - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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北米の液体ハンドソープ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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北米の液体ハンドソープ市場は予測期間中に3.5%のCAGRで推移すると予測されています。
COVID-19のパンデミックは、北米市場における液体ハンドソープ市場の成長に大きな影響を与えています。さらに、コロナウイルス陽性事例の増加により、家庭、オフィス、その他の公共の場における安全動向の採用が高まり、これが製品需要を押し上げる可能性が高いです。さらに、液体ハンドソープやその他の手指衛生製品に対する需要の高まりを目の当たりにして、市場プレーヤーは液体ハンドウォッシュ・ソリューションの導入に急速に投資しています。例えば、COVID-19の間に液体ハンドソープや他の手指衛生製品の需要が増加したため、2020年9月にヘンケルはニューヨーク州ジュネーブの施設で抗菌液体ハンドソープと手指消毒製品の生産を増やすために2,300万米ドルを投資しました。
北米の液体ハンドソープは、液体ハンドソープのような手指衛生製品への消費者の嗜好の変化を目の当たりにしてきました。また、伝染病の増加に起因する健康とウェルネス製品に対する需要の増加が、手指衛生製品に対する需要を増加させています。
液体ハンドソープは、消費者がより効果的で便利に使用できると認識しているため、通常のハンドソープよりも主に好まれており、それゆえ市場の成長を推進しています。
COVID-19パンデミックを契機とした消費者の意識の高まりにより、個人衛生、特に手指衛生製品に対する需要は今後さらに高まると予想されます。人々は、清潔さ、衛生、そして自分自身とその環境を雑菌のない状態に保つことをより意識するようになりました。
その結果、米国疾病予防管理センターの調査によると、パンデミックの間、米国の成人は2019年の同様の調査と比較して、咳、くしゃみ、鼻をかんだ後に手を洗うことを忘れない傾向が強く、このような調査結果は、予測期間中の実りある市場成長を示しています。
手指衛生に関する意識の高まりを裏付けるように、この地域の政府機関は、人の手が触れることで感染する可能性のある病気を減らすために様々な取り組みを行っています。例えば、米国政府は、国連国際児童緊急基金(UNICEF)および世界保健機関(WHO)と共同で、「万人のための手指衛生」と呼ばれる新たな世界的イニシアチブを立ち上げました。
米国市場は、手指衛生を維持する必要性の高まりとヘルスケアに対する消費者支出の増加により、著しい成長を遂げました。さらに、清潔で健康的なライフスタイルに関する政府組織によるソーシャルメディアやオンラインチャネルを通じて広まった認識が、市場の成長を後押ししています。2016年、米国の食品医薬品局(FDA)は、トリクロサン、トリクロカルバン、その他17種類の防腐剤の使用を禁止する石鹸の基準をまとめました。政府当局のこのような好意的なイニシアチブは、液体ハンドソープにおける有機要素の採用にさらに影響を与えています。こうした要因から、液体石鹸メーカーは製品の革新を重要な戦略として確立し、天然成分ベースの製品を導入しています。こうした要因から、液体石鹸メーカーは製品革新を重要な戦略として確立し、天然成分ベースの製品を導入しています。例えば、2020年、Frenchsoaps社は、手の水分を維持するための植物由来成分を配合した新しい抗菌液体石鹸を発売しました。同様に、OleyHemp、Oregon Soap Companyなどの液体ハンドソープ業者も天然成分ベースの液体ハンドソープを提供しています。
この地域における巨大なプレゼンスと幅広い流通網を持つ主要企業、例えばColgate-Palmolive Company、Henkel AG &Co.KGaA、SC Johnson &Son Inc.などの主要企業が北米の液体ハンドソープ市場を独占しています。さらに、この市場は多くの公的・私的プレーヤーによって構成されているため、その性質上競争が激しいです。各社は多様な製品ポートフォリオを提供しており、これにはさまざまな香りの液体ハンドソープ、動物実験を行わない製品、パラベンフリー製品、植物由来成分の注入といった要素が含まれます。
各社は革新的な製品を市場に投入し、北米で持続可能な液体ハンドソープに対する消費者の継続的な関心を取り込むため、研究開発部門に多額の投資を行っています。
The North America Liquid Hand Soap Market is expected to register a CAGR of 3.5% during the forecast period.
The COVID-19 pandemic has made a significant impact on the liquid hand soap market growth in the North American marketplace. Further, increased coronavirus positive cases have raised the adoption of safety trends in home, office, and other public places, which, in turn, is likely to boost product demand. Moreover, sighting the rising demand for liquid hand soap and other hand hygiene products, market players are rapidly investing in introducing liquid hand wash solutions. For instance, owing to the increased demand for liquid hand soaps and other hand hygiene products during the COVID-19, in Sept 2020, Henkel invested 23 million in order to increase the production of antibacterial liquid hand soap and hand sanitizer products in Geneva, New York facility.
The North American liquid hand soap has witnessed a shift in consumer preference toward hand hygiene products, such as liquid hand soap. In addition, the increasing demand for health and wellness products, owing to the rise in communicable diseases, has increased the demand for hand hygiene products.
Liquid hand soaps have largely preferred over the normal hand soap as consumers perceive it to be more effective and convenient to use, hence propelling the market growth.
The demand for personal hygiene, especially hand hygiene products, is expected to rise further in the coming days due to the growing awareness among consumers in the wake of the COVID-19 pandemic. People have become more conscious about cleanliness, hygiene, and keeping themselves and their environment germ-free.
As a result, according to the United States Centers for Disease Control and Prevention survey, during the pandemic, the US adults were more likely to remember to wash their hands after coughing, sneezing, or blowing their noses as compared to a similar survey in 2019. Thus, such survey results indicate fruitful market growth during the forecast period.
In support of the rising awareness regarding hand hygiene, government bodies across the region have taken various initiatives in order to reduce the diseases which may get in with human hand touch. For instance, the government of the United States launched a new global initiative called 'Hand Hygiene for All' in partnership with the United Nations International Children's Emergency Fund (UNICEF) and the World Health Organization (WHO).
The United States market witnessed significant growth, owing to the increasing need to maintain hand hygiene and the rising consumer expenditure on healthcare. Furthermore, the awareness spread through social media and online channels by the government organizations regarding clean and healthy lifestyles drives the market growth. In 2016, the Food and Drug Administration (FDA) agency of the United States outlined criteria for soaps with banning the usage of triclosan, triclocarban, and 17 other antiseptics owing to concerns pertaining to its traces entering urine and breast milk. Such favorable initiatives from government authorities are further influencing the adoption of organic elements in liquid hand soaps. Owing to these factors, liquid soap manufacturers have established product innovation as a key strategy and are introducing natural ingredients-based products. Owing to these factors, liquid soap manufacturers have established product innovation as a key strategy and are introducing natural ingredients-based products. For instance, in 2020, Frenchsoaps launched a new antibacterial liquid soap with plant-based ingredients to maintain the hands' moisture content. Similarly, liquid hand soap providers such as OleyHemp, Oregon Soap Company, and others also offer natural ingredient-based liquid hand soap.
With a huge presence and wide distribution network in the region, key players, like Colgate-Palmolive Company, Henkel AG & Co. KGaA, and SC Johnson & Son Inc., dominate the North American liquid hand soap market. Moreover, the market studied is competitive in nature, as it consists of many public and private players. The companies offer diversified product portfolios, which include factors such as different scented liquid hand soaps, animal-free tested products, paraben-free products, and an infusion of plant-based ingredients.
Companies have invested heavily in their R&D sectors to launch innovative products in the market and tap into the ongoing interest of the consumers in sustainable liquid hand soaps in North America.