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市場調査レポート
商品コード
1683159

スマートラーニングシステム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Smart Learning Systems - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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スマートラーニングシステム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマートラーニングシステム市場は予測期間中にCAGR 22.5%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 大学レベルでは、教育機関はスマートラーニングなどの革新的な手法を採用し、学生が業界の要件に沿った適切で価値あるスキルを身につけるための代替的な進路や機会を提供しています。
  • ソフトウェア・ソリューションは、教育機関に整った企業資源計画(ERP)システムを提供し、教員が改善されたコースを構築し、教室や学校を効率的に管理できるよう支援します。オンライン教育プラットフォームはバーチャルクラスルームを構築し、教員が予算の制約を受けることなく多くの聴衆を管理できるようにします。
  • さらに2020年3月、ソフトウェアとサービスのプロバイダーであるEllucianは、約2万3,000人の学生にサービスを提供するアーカンソー州の大学ネットワークであるアーカンソー州立大学(ASU)システムが、統一されたクラウドベースのERPソリューションとしてEllucian Bannerを採用したと発表しました。高等教育機関の連携を図る州全体の取り組みの一環として、ASUシステムはBannerを導入し、共有で拡張可能なクラウドプラットフォームを実現します。
  • 最近のCOVID-19の流行は、世界の教育業界に影響を与えています。このパンデミックは莫大な経済効果をもたらすと予想されており、世界の教育にも壊滅的な影響を及ぼしています。ユネスコが発表した最新の数字によると、2020年3月23日の時点で、世界中の13億人の学習者が学校に通うことができないです。世界中で多くの学校、大学、カレッジが閉鎖されています。

スマートラーニングシステム市場動向

モバイルデバイスが大きな成長を遂げる見込み

  • スマートラーニングのためのモバイル・デバイスは、その携帯性とコンテンツへのアクセスやソーシャル・インタラクションに関する利便性から、成長を続けています。スマートフォンのユーザー数も日々増加しています。
  • ユビキタス性とコンピューティング能力の飛躍的な向上により、今日のスマートフォンは、より高いエンゲージメント、生徒の理解力強化、教室外への学習拡張に無限の可能性を提供しています。スマートフォンはまた、教師が生徒の学習意欲を高めながら、「生徒の学習と創造性を促進し、刺激する」簡単な方法を提供します。
  • 生徒と教師は、簡単なクリック操作で効果的かつ効率的にコミュニケーションをとり、フィードバックを得ることができます。最新のICT技術によって、能力と知識の両方の学習成果をスマートに測定・観察することができます。
  • ラーニングハウスの最新の調査によると、回答者の51%が、必要な教材を読むために携帯電話やタブレット端末を使用したと回答しています。さらに、オープンカレッジによると、米国の教師の81%がタブレット端末は教室での学習を充実させることができると意見しており、学生の86%がタブレット端末は勉強の効率化に役立つと考えています。

アジア太平洋地域が大きな成長を遂げる見込み

  • アジア太平洋諸国は、スマート学習システム市場の成長に大きく貢献しています。この地域では、革新的な学習手法の威力を見極めるために、スマート学習ソリューションの導入が明確に展開されています。この地域の急速な経済成長は、国際的に最も急成長している教育市場のひとつとなる一助となっています。
  • インドは、5歳から24歳までの年齢層で世界最大の人口を擁し、教育分野において多くの機会をもたらしています。アンドラ・プラデシュ州政府との提携により、サムスンは教育学士(B.Ed)と教育学士(D.Ed)コースを提供するインドのアンドラ・プラデシュ州内の14の政府系大学にサムスン・スマートクラスを設置することを発表しました。
  • 中国政府は、農村部と都市部における教育の質の差を縮めることを目的としたテクノロジー・イニシアチブに資金を提供しています。中国の田舎の広大な地域に広がる数百人の学生をつなぐライブストリーミング・ネットワークがあります。
  • 2018年、シンガポールの南洋理工大学(NTUシンガポール)は、NTUスマートキャンパスビジョンの一環として、新しいラーニングハブを立ち上げました。このラーニング・ハブには、反転授業をサポートする最新技術が導入されており、学生は授業前にオンラインで授業内容を学び、教授やクラスメートとの対面時間は共同学習に充てられます。

スマートラーニング・システム業界の概要

同市場は競争が激しいが、これは主に国内外に複数のプレーヤーが存在するためです。市場は適度に集中しており、大小のプレーヤーが、フォーマル/インフォーマル、個別化、適応型、ソーシャル、自己主導型など、スマートラーニングを支える学習戦略を提供しています。同市場のプレーヤーは、製品の機能性を高め、地理的なリーチを拡大するために、提携や拡張などの戦略を採用しています。

  • 2020年2月-ピアソンとワシントン州立大学は、カーソン経営大学との長年にわたるオンライン学位パートナーシップの更新と拡大を発表しました。MBA出願数をめぐる一般的な動向が低下し、多くのプログラムが入学者数減少との戦いに挑む激しい競争市場において、ワシントン州立大学のオンラインプログラムは入学者数を増やし続けています。
  • 2019年3月-Blackborad Inc.は、ブラジリア(ブラジル)にある高等教育センターInstituto de Educacao Superior de Brasilia(IESB)を立ち上げ、同社の主力学習管理システム(LMS)であるBlackboard Learn Ultraを導入しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • デジタル学習ソリューションの採用拡大
    • BYOD概念の拡大
  • 市場抑制要因
    • インフラ不足とEラーニングに対する認識の低さ
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ハードウェア
      • インタラクティブ・ディスプレイ
      • 生徒応答システム
      • モバイルデバイス
      • スマートフォン
      • タブレット
    • ソフトウェア
    • サービス
  • エンドユーザー別
    • 学術
    • 企業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Blackboard Inc.
    • Pearson PLC
    • Ellucian Company
    • Smart Technologies Inc.
    • Promethean World
    • Desire2learn
    • Dell EMC
    • Citrix Systems Inc.
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Cisco Systems Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55867

The Smart Learning Systems Market is expected to register a CAGR of 22.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • At the university level, institutions are adopting innovative methods, such as smart learning, to provide alternative pathways and opportunities for students to develop relevant and valuable skills in line with industry requirements.
  • Software solutions provide institutions with well-organized enterprise resource planning (ERP) systems that help faculty members build improved courses and manage classrooms and schools proficiently. Online education platforms create virtual classrooms, enabling teachers to manage a large audience without any budget constraint.
  • Moreover, in March 2020, Ellucian, a provider of software and services, announced that the Arkansas State University (ASU) System, a network of universities in Arkansas serving nearly 23,000 students, selected Ellucian Banner as its unified, cloud-based ERP solution. As part of the statewide effort to align higher education institutions, the ASU System would implement Banner to achieve a shared, scalable cloud platform, designed to increase collaboration, combine resources, and support future growth of the system's schools.
  • The recent COVID-19 outbreak has impacted the global education industry. The pandemic is anticipated to have enormous economic consequences, and it is also having a devastating impact on global education. According to the latest figures released by the UNESCO, 1.3 billion learners around the world were not able to attend schools, as of March 23, 2020. Many schools, colleges, and universities are closed across the world.

Smart Learning Systems Market Trends

Mobile Devices are Expected to Witness Significant Growth

  • Mobile devices for smart learning are growing, due to their portability and convenience regarding accessing content and social interactions. The number of smartphone users is also increasing every day.
  • Owing to an exponential increase in ubiquity and computing capacity, today's smartphones provide endless possibilities for higher engagement, enhancement of student understanding, and extension of learning beyond the classroom. Smartphones also offer an easy way for teachers to "facilitate and inspire students' learning and creativity" while increasing motivation.
  • Students and teachers communicate effectively and efficiently with simple clicks to obtain feedbacks. The learning outcomes for both ability and knowledge can be smartly measured and observed through the latest ICT technologies.
  • According to the latest survey by Learning House, 51% of respondents stated that they had used their phone or tablet device for reading the required materials. Moreover, According to Open Colleges, 81% of teachers in the United States opine that tablets can enrich classroom learning, and 86% of students believe that tablets can help them study more efficiently.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Asia-Pacific countries contribute significantly to the growth of the smart learning systems market. The adoption of smart learning solutions is explicitly deployed in this region to determine the power of innovative learning methodologies; the region's rapid economic growth is aiding it in becoming one of the fastest-growing education markets, internationally.
  • India has the largest population in the age bracket of 5-24 years, globally, which presents a large number of opportunities in the education space. In a partnership with the Andhra Pradesh Government, Samsung announced the setting up of Samsung Smart Class at 14 government colleges across Andhra Pradesh, India, which offer Bachelors of Education (B.Ed) and Diploma in Education (D.Ed) courses.
  • The Chinese government is funding technology initiatives that are aimed at narrowing the gap between the quality of education in rural and urban areas. There is a live-streaming network that connects hundreds of students spread across a vast area of China's countryside.
  • In 2018, Nanyang Technological University, Singapore (NTU Singapore), launched a new learning hub as part of the NTU Smart Campus vision. The learning hub is equipped with the latest technologies to support the flipped classroom pedagogy, wherein students learn the course content online before class and the face time with professors and classmates is devoted to collaborative learning.

Smart Learning Systems Industry Overview

The market is highly competitive, primarily owing to the presence of multiple players in the market operating in the domestic and international markets. The market appears moderately concentrated, with small and large players offering learning strategies supporting smart learning, such as formal/informal, personalized, adaptive, social, and self-directed. The players in the market are adopting strategies, like partnerships and expansions, in order to increase their products' functionality and expand their geographical reach.

  • Feb 2020 - Pearson and Washington State University announced the renewal and expansion of their longstanding online degree partnership with the Carson College of Business. In an intensely competitive market, where general trends around MBA application volume are less and many programs are challenged to fight enrolment declines, Washington State University's online program continues to increase enrolment.
  • Mar 2019 - Blackborad Inc. launched Instituto de Educacao Superior de Brasilia (IESB), a center for higher education located in Brasilia (Brazil), and implemented the company's flagship learning management system (LMS) - Blackboard Learn Ultra.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Adoption of Digital Learning Solutions
    • 4.2.2 Growing Concept of BYOD
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Infrastructure and Limited Awareness about E-learning
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Hardware
      • 5.1.1.1 Interactive Display
      • 5.1.1.2 Student Response System
      • 5.1.1.3 Mobile Devices
      • 5.1.1.3.1 Smartphones
      • 5.1.1.3.2 Tablets
    • 5.1.2 Software
    • 5.1.3 Service
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Academic
    • 5.2.2 Corporate
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Blackboard Inc.
    • 6.1.2 Pearson PLC
    • 6.1.3 Ellucian Company
    • 6.1.4 Smart Technologies Inc.
    • 6.1.5 Promethean World
    • 6.1.6 Desire2learn
    • 6.1.7 Dell EMC
    • 6.1.8 Citrix Systems Inc.
    • 6.1.9 Microsoft Corporation
    • 6.1.10 SAP SE
    • 6.1.11 Cisco Systems Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS