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市場調査レポート
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1651069

北米のドロップシッピング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Dropshipping - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 190 Pages
納期
2~3営業日
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北米のドロップシッピング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のドロップシッピング市場規模は2025年に1,092億米のドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは20.86%で、2030年には2,815億9,000万米のドルに達すると予測されます。

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北米では、民生用電子機器製品の需要増加により、ドロップシッピング市場が活況を呈しています。北米ではタブレット、スマートフォン、ノートパソコンなどの民生用電子機器製品の人気が高まっており、今後開発されるさまざまな技術に新たなエキサイティングな可能性が広がっています。その結果、メキシコやカナダを含む北米全域の経済において、民生用電子機器製品の普及が進んでいます。

北米の民生用電子機器産業は成長の余地が大きく、より多くのブランドが市場に参入するにつれて消費は増加すると予想されます。携帯電話ケースはeコマースにおける有望なニッチセグメントであり、急速に成長しています。民生用電子機器は北米でドロップシッピングビジネスを牽引している製品カテゴリーの一つであり、多くの新興企業がこれを活用しています。eコマースの成長も、ドロップシッピングの需要にプラスの影響を与えると予想されます。

北米のドロップシッピング市場の製品タイプ別では、エレクトロニクスメディアセグメントが圧倒的です。電子機器とメディア向けのドロップシッピングは非常に人気があり、より多くの売上と利益を上げる可能性を秘めています。

電子機器とメディアのドロップシッピング業者は、確立された電子機器消費者市場を利用して、より多くの利益を上げています。近年、電子機器卸のドロップシッパーが大幅に増加しています。その背景には、民生用電子機器製品がより軽量化され、消費者に簡単に発送できるようになったことがあります。

さらに、アクセサリーを販売することで、すぐに収益を上げることができます。例えば、民生用電子機器製品のドロップシッパーは、タブレットや携帯電話のカバーをバイヤーに直接販売することができます。電子機器やメディアの需要が伸び続ける中、利益と売上の増加により、電子機器のドロップシッパーの数は増加し、北米のドロップシッピング市場を牽引し続けると考えられます。

北米のドロップシッピング市場動向

電子機器メディアセグメントが急拡大

米国は、デジタルチャネルを通じて電子機器を購入する技術に精通した消費者層で知られるだけでなく、2022年には900億米のドル以上の売上を計上した、収益性の高い民生用電子機器eコマースセグメントでも知られています。

世界的に有名なシリコンバレーを擁する米国のハイテク企業が世界市場を席巻したのも当然と考えられます。世界の民生用電子機器オンラインストアの上位を見ると、上位5社のうち1社を除いてすべて米国企業でした。AmazonとAppleは、2023年に世界で最も価値のある2つのブランドにランクされ、そのブランド価値は合計で3,000億米のドルに迫る勢いです。

実際、Amazonは米国におけるコンピュータと民生用電子機器のカテゴリーでの小売eコマース総売上のほぼ50%を占めています。このことは、Amazonが明確な市場リーダーであった米国のトップ民生用電子機器オンラインストアリストでも明らかです。2022年、Amazonのeコマース売上高は440億米のドルを超え、産業トップのAppleを150億米のドルも上回りました。

米国が市場で突出した地位を占める

米国のeコマース市場は過去10年間絶えず変化しており、世界最大級のeコマース市場であると言えます。小売部門のeコマース売上は、2023~2027年にかけてCAGR 9.2%で増加し、推定1兆4,000億米のドルに達すると予想されています。

Amazonは米国最大のオンライン小売業者です。オンラインショッピング市場で最大のシェアを誇るだけでなく、オンライン小売売上高でもトップを占めています。2022年、Amazonは米国の競合他社を大きく引き離し、同国の小売eコマース売上高は約1,300億米のドルに達しました。他の大手電子小売業者には、eBay、Walmart、Target、Appleが含まれます。

米国ではeコマース小売に対する顧客満足度は高いです。しかし、2023年のeコマース売上は小売売上全体の約15%に過ぎず、2022年には米国のインターネットユーザーの10人に8人がオンラインで買い物をすると予想されています。

オンライン小売業者、ブランドウェブサイト、オンライン市場などのeコマース・チャネルはいずれも人気があるが、ソーシャルメディアの重要性はオンライン買い物客にとってますます高まっています。例えば、2022年の最後の4ヶ月間に、米国で調査されたZ世代の買い物客の10人中3人は、ソーシャルプラットフォームから商品を購入しています。

モバイルショッピングは、世界のeコマース市場で最も急成長している側面の1つであり、それは米国でも同じです。ソーシャルコマースが成長し続けるにつれ、モバイルショッパーの数も増えています。現在、米国でオンラインショッピングに最もよく使われているデバイスがスマートフォンであることは驚くにはあたらないです。このようなモバイルショッパーの大きな基盤は、モバイルコマースの収益に直接影響します。

2022年末までに、モバイルコマースはeコマース全体の売上の38%を占めるようになります。米国ではオンライン小売の注文が全体的に減少しているが、モバイルコマースは最も影響の少ないショッピングチャネルであり続けています。

北米のドロップシッピング産業概要

北米のドロップシッピング市場は競合情勢が激しく、多数の参入企業が市場シェアを争っています。ドロップシッピングは参入障壁が低く、高い利益率が見込めることから、近年人気を集めています。

北米のドロップシッピング市場の競合を高めている主要要因のひとつは、eコマースの台頭です。オンライン小売業者の増加に伴い、効率的で費用対効果の高い注文処理ソリューションへの需要が高まっています。小売業者が物理的に商品を在庫することなく販売できるドロップシッピングは、人気の選択肢として浮上しています。

市場の主要企業には、Shopify、Oberlo、Doba、SaleHoo、AliExpressなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 市場を牽引する国際貿易の増加
      • オンラインユーザーの増加が市場を牽引
    • 抑制要因
      • 市場に影響を与える規制対応
      • 市場競争の激化
    • 機会
      • 複合一貫輸送の拡大が市場を牽引
      • デジタル変革が市場を牽引
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 技術の進歩
  • 政府の規制と主要取り組み
  • 需給分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 玩具
    • ホビー&DIY
    • 家具・民生用電子機器
    • 食品・パーソナルケア
    • エレクトロニクス&メディア
    • ファッション
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第6章 競合情勢

  • 市場集中概要
  • 企業プロファイル
    • Shopify
    • Oberlo
    • Doba
    • AliExpress
    • Spocket
    • Modalyst
    • Printful
    • Dropified
    • Inventory Source
    • Worldwide Brands
  • その他の企業

第7章 市場の将来

第8章 付録

目次
Product Code: 50002167

The North America Dropshipping Market size is estimated at USD 109.20 billion in 2025, and is expected to reach USD 281.59 billion by 2030, at a CAGR of 20.86% during the forecast period (2025-2030).

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The dropshipping market is booming in North America due to the increasing demand for consumer electronics. Consumer electronics such as tablets, smartphones, and laptops are becoming increasingly popular in North America, opening up new and exciting possibilities for various upcoming technological developments. This has resulted in a growing penetration of consumer electronics in economies across North America, including Mexico and Canada.

The consumer electronics industry in North America has a lot of room for growth, and consumption is expected to increase as more and more brands enter the market. Mobile phone cases are a promising niche in e-commerce, and they are growing quickly. Consumer electronics are one of the product categories that are driving dropshipping businesses in North America, and many start-ups are taking advantage of this. The growing e-commerce sector is also expected to positively impact the demand for dropshipping.

The Electronics and media segment dominated the North American dropshipping market by product type. Dropshipping for electronics and media has become very popular, and it has the potential to make more sales and profit.

Dropshippers for electronics and media are taking advantage of the well-established electronics consumer market to make more profit. In recent years, there has been a significant increase in wholesale electronics dropshippers. This is due to the fact that consumer electronics are much lighter and can be easily shipped to the consumer.

Furthermore, you can quickly make more money by selling accessories. For example, dropshippers of consumer electronics can sell tablet and phone covers directly to buyers. As the demand for electronics and media continues to grow, the number of electronics dropshippers will increase due to the increased profit and sales, which will continue to drive the North American dropshipping market.

North America Dropshipping Market Trends

The electronics and media segment is expanding rapidly

The US is not only known for its technology-savvy consumer base that buys electronic devices through digital channels but also for its lucrative consumer electronics E-commerce segment, which generated revenues of more than USD 90 billion in 2022.

Home to the world-famous Silicon Valley, it's no surprise that US tech companies dominated the global market. Looking at the top consumer electronics online stores worldwide, all but one among the top five companies were U.S-based enterprises. Amazon and Apple ranked as the world's two most valuable brands in 2023, with a combined brand value approaching USD 300 billion.

In fact, Amazon accounts for almost 50% of total retail e-commerce revenue in the United States in the category of computers and consumer electronics. This is also evident in the Top Consumer Electronics Online Stores list in the United States, where Amazon was the clear market leader. In 2022, Amazon generated more than USD 44 billion in net e-commerce sales, surpassing industry leader Apple by a whopping USD 15 billion.

United States holds a prominent position in the market

The US e-commerce market has been constantly changing over the last decade and can claim to be one of the biggest e-commerce markets in the world. E-commerce sales in the retail sector are expected to increase at a CAGR of 9.2% from 2023 to 2027, reaching an estimated USD 1.4 trillion.

Amazon is by far the largest online retailer in the United States. Not only does it hold the largest online shopping market share, but it also leads the pack when it comes to online retail sales. In 2022, Amazon significantly outpaced its US competitors, generating approximately USD 130 billion in retail e-commerce revenue in the country. Other leading e-retailers include eBay, Walmart, Target, and Apple.

Customer satisfaction with e-commerce retail is high in the US. However, e-commerce sales account for only about 15 percent of total retail sales in 2023, and eight in ten US internet users were expected to shop online in 2022.

E-commerce channels such as online retailers, brand websites, and online marketplaces are all popular, but social media is becoming increasingly important for online shoppers. For example, in the last four months of 2022, 3 out of every 10 Gen Z shoppers surveyed in the United States bought a product from a social platform.

Mobile shopping is one of the fastest-growing aspects of the global e-commerce market, and it's no different in the United States. As social commerce continues to grow, so does the number of mobile shoppers. It's no surprise that smartphones are the most popular devices used to shop online in the United States today. This large base of mobile shoppers directly affects mobile commerce revenue.

By the end of 2022, mobile commerce accounted for 38 percent of total e-commerce sales. While online retail orders have decreased overall in the United States, mobile commerce has remained the shopping channel with the least impact.

North America Dropshipping Industry Overview

The North American drop shipping market has a highly competitive landscape, with numerous players vying for market share. Drop shipping has gained popularity in recent years due to its low entry barriers and potential for high-profit margins.

One of the key factors driving the competitiveness of the North American drop shipping market is the rise of e-commerce. With the increasing number of online retailers, there is a growing demand for efficient and cost-effective order fulfillment solutions. Drop shipping, which allows retailers to sell products without physically stocking them, has emerged as a popular choice.

The major players in the market include Shopify, Oberlo, Doba, SaleHoo, AliExpress, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Increasing International Trade Driving the Market
      • 4.2.1.2 Increasing online users driving the market
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 Regulatory Compliance Affecting the Market
      • 4.2.2.2 High Competition in the Market
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 Expansion of Intermodal Connectivity Driving the Market
      • 4.2.3.2 Digital Transformation Driving the Market
  • 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.4 Technological Advancements
  • 4.5 Government Regulations and Key Initiatives
  • 4.6 Demand-Supply Analysis
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Toys
    • 5.1.2 Hobby & DIY
    • 5.1.3 Furniture & Appliances
    • 5.1.4 Food & Personal Care
    • 5.1.5 Electronics & Media
    • 5.1.6 Fashion
  • 5.2 By Country
    • 5.2.1 US
    • 5.2.2 Canada

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Shopify
    • 6.2.2 Oberlo
    • 6.2.3 Doba
    • 6.2.4 AliExpress
    • 6.2.5 Spocket
    • 6.2.6 Modalyst
    • 6.2.7 Printful
    • 6.2.8 Dropified
    • 6.2.9 Inventory Source
    • 6.2.10 Worldwide Brands
  • 6.3 Other Companies

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX