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市場調査レポート
商品コード
1645098
欧州の内燃エンジン市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Europe Internal Combustion Engines - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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欧州の内燃エンジン市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州の内燃エンジン市場規模は2025年に476億9,000万米ドルと予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.1%で、2030年には583億米ドルに達すると予測されます。
ディーゼルエンジンは、1870年代から使用されている最も重要な内燃エンジンの一つです。これらのエンジンは、空気とディーゼルの混合気の燃焼後に機械エネルギーを発生するように設計されています。空気とディーゼルの混合気を点火するためにスパークプラグのような補助部品は使わず、エンジンブロック内で動くピストンによって圧縮される空気の温度上昇を利用します。
ディーゼルICEエンジンは燃費がよく、ガソリンエンジンよりも加速性、牽引力、運搬力に優れています。そのため、ディーゼルエンジンは欧州ではかなり身近で人気のある燃料源となっています。
ディーゼルは、欧州連合(EU)がよりクリーンなエネルギー源を採用する取り組みを行っているにもかかわらず、欧州では重要な輸送用燃料となっています。2023年には、欧州の新規登録車の13.6%がディーゼル内燃エンジンを搭載しており、欧州の強力な顧客基盤を占めています。
ディーゼル内燃エンジン車市場のかなりのシェアは、バス(商用と自家用)、公用車、トラック、バンに見られます。欧州自動車工業会(ACEA)によると、2023年においても、ディーゼルエンジン搭載バスはEUで最も人気があり、バスの新車販売台数の62.3%を占めています。
2023年には、ディーゼルエンジンを搭載したICEエンジンも、欧州のトラック部門で重要かつ強力な基盤を築いた。ACEAによると、EUで新規登録されたトラックの95.7%はディーゼルエンジンで、1.5%は電気自動車でした。さらに、欧州ではトラックの生産台数が増加しました。2023年、欧州では60万3,437台のトラックが生産され、商用車の総生産台数は前年比で約20.3%増加しました。
2023年10月、世界最大のエクスプレス輸送会社であるFedEx Corp.の子会社FedEx Express Europeは、英国で自社所有のトラック5台の燃料として水素化処理植物油(HVO)再生可能ディーゼルの検査運用を開始すると発表しました。これにより、ディーゼルエンジン市場の参入企業は、再生可能ディーゼルに適応するために製品の変更を行い、安全な将来の展望を提供することになります。
したがって、このようなシナリオは、今後数年間でディーゼルエンジンの大きなシェアを持つ可能性が高いです。
近年、ドイツでは、バス、自動車、二輪車、トラックなど、すべての商用車と自家用車において、化石燃料から電気自動車への大きな移行が見られます。しかし、こうした新興国市場の開拓は、PHEVセグメントの技術進歩により市場に悪影響を与えていないです。
PHEVまたはプラグインハイブリッド電気自動車は、ディーゼルエンジンまたはガソリンエンジンと、EV充電ステーションで充電可能な大容量バッテリーパックと電気モーターを組み合わせたハイブリッドEVの一種です。従来のPHEVは、電気モーターとバッテリーパックを搭載しているが、すべての動力をガソリンまたはディーゼルから得ています。
ドイツでは、ガソリンとディーゼルを動力源とする内燃エンジン車が増加しており、化石燃料と非化石燃料の両方が使用されています。
PHEVを別にしても、ドイツではかなりの数のディーゼル車とガソリン内燃車が共有されています。ドイツKBA連邦交通局によると、2023年のドイツの新車販売台数は、2022年の販売台数データと比較して7.3%増加し、ガソリン車の販売台数が13.3%増の97万9,000台と最も大きく伸び、ガソリン車とディーゼル車の市場シェアが全体的に上昇しました。
2023年3月、欧州連合(EU)とドイツは、乗用車とトラック用のガソリンエンジンとディーゼルエンジンを含む内燃エンジンの一部を2035年以降も販売することを認めることで合意したと発表しました。この決定は、ドイツの市場関係者に強い将来展望をもたらすものです。
ドイツKBA連邦運輸局によると、2023年12月の四輪乗用車新車登録台数のうち、ディーゼルエンジン車とガソリンエンジン車の合計シェアは、全パワートレイン車の総販売台数の45.5%です。
以上のことから、予測期間中、ドイツが欧州の内燃エンジン市場を独占することになります。
欧州の内燃エンジン市場は半分断されています。この市場の主要企業には、Audi、Volkswagen Group、VolvoAB、MAN SE、Bayerische Motoren Werke AG、Hyundai Motors、Toyota Motor Corporationなどが含まれます(順不同)。
The Europe Internal Combustion Engines Market size is estimated at USD 47.69 billion in 2025, and is expected to reach USD 58.30 billion by 2030, at a CAGR of 4.1% during the forecast period (2025-2030).
Diesel engines are one of the most significant internal combustion engines that have been in use since the 1870s. These engines are designed to generate mechanical energy after the combustion of an air-diesel mixture. No auxiliary component like a spark plug is used to ignite the air-diesel mixture; instead, it uses the elevating temperature of the air, which is compressed by a piston moving inside an engine block.
Diesel ICE engines are fuel-efficient and have better acceleration, towing, and hauling potential than gasoline engines. Thus, they have been quite a familiar and popular fuel source in Europe.
Diesel has been an important transportation fuel in Europe despite the European Union's initiatives to adopt cleaner energy sources. In 2023, 13.6 % of the newly registered vehicles in Europe had internal combustion engines that used diesel, thus accounting for a strong customer base in Europe.
A fair share of the diesel ICE engine market can be seen in the buses (commercial and private), government vehicles, trucks, and vans. According to the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA), in 2023, diesel-powered buses remained the most popular in the EU, accounting for 62.3% of all new bus sales.
In 2023, diesel-powered ICE engines also saw a significant and strong base in the European trucking sector. According to ACEA, 95.7% of all newly registered trucks in the European Union run on diesel, while 1.5% were electric. Further, truck production increased in the European region. In 2023, nearly 603437 trucks were manufactured in Europe, which increased the total commercial vehicle production by around 20.3%, as compared to the previous year.
In October 2023, FedEx Corp. subsidiary company FedEx Express Europe, the world's largest express transportation company, announced the beginning of trialing hydrotreated vegetable oil (HVO) renewable diesel to fuel five of its company-owned trucks in the United Kingdom. This will provide a safe future outlook for the diesel engine market players, making changes in their products to adapt to renewable diesel.
Hence, such a scenario is likely to have a significant share of diesel engines in the coming years.
In recent years, Germany has seen a huge transition from Fossil fuels to Electric vehicles in all commercial and private vehicles, including Buses, Cars, Two-wheelers, and Trucks. Still, these developments have not negatively affected the market due to technological advancements in the PHEV sector.
A PHEV or a plug-in hybrid electric vehicle is a type of hybrid EV that combines a diesel or gasoline engine with a large battery pack and an electric motor that an EV charging station can recharge. Conventional PHEV automobiles have an electric motor and battery pack but derive all their power from gasoline or diesel.
The growing popularity among the nations' family households and the use of Plug-In Hybrid Electric vehicles in public transport and commercial heavy vehicles is key to the growth of Gasoline and Diesel powered ICE engines in Germany, showing a resonant use of both Fossil and Non-Fossil use.
Even apart from the PHEVs, Germany shares a significant number of diesel- and petrol-ICE-powered cars. According to the German KBA Federal Transport Authority, new sales of cars in Germany marked a rise of 7.3% in 2023, when compared to 2022 sales data, in which Petrol vehicle sales saw the most significant boost, rising by 13.3% to 979,000, leading to an overall market share increase for petrol and diesel-powered cars.
In March 2023, the European Union and Germany announced having reached an agreement allowing some internal combustion engines, including petrol and diesel engines, for Passenger cars and Trucks to be sold beyond 2035. The decision thus provides a strong future outlook for the market players in Germany.
According to the German KBA Federal Transport Authority, among the registration of new four-wheeler passenger vehicles in December 2023, the combined share of diesel and gasoline-powered vehicles was 45.5% of the total cars sold of all powertrains.
Thus, on the basis of the above points, Germany will dominate the European internal combustion engine market during the forecast period.
The Europe Internal Combustion Engines Market is semi-fragmented. The key players in this market include(in no particular order) Audi, Volkswagen Group, Volvo AB, MAN SE, Bayerische Motoren Werke AG, Hyundai Motors, and Toyota Motor Corporation, among others.